Ik werd ineens geconfronteerd met het feit dat in bepaalde mappen met foto's deze niet meer geopend kunnen worden.
Alle andere foto's in andere mappen kan ik dat wel
Ik heb van alles geprobeerd via "openen met" maar niets helpt.
Krijg steeds mededeling "kan foto niet laden" of in ander programma "bestand beschadigd"
Het rare in deze is dat ook in de back-up welke ik 7 maanden terug al heb gemaakt er dezelfde mappen met foto's ook niet meer geopend kunnen worden.
Overigens, sommige foto's zijn als miniatuur nog wel te zien.
Heeft iemand een idee hoe op te lossen of ervaring hiermee ??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Help Kan foto's niet laden !!
-
Re: Help Kan foto's niet laden !!
Dat probleem had ik ook. Sommige mappen deden het gewoon bij andere mappen kreeg ik bestandstype onbekend.
Hierop heb ik het programma IRFANVIEW geïnstalleerd.
Hiermee kon ik ze wel openen, maar de formaten waren zo groot dat ik 4 beeldschermen nodig zou hebben om deze te bekijken!
Met irfanview is het dan mogelijk om te openen en daarna op image te klikken, dan resize sample aanklikken, het gewenste formaat kiezen en daarna file save as: te kiezen en dat als JPG opslaan.
Je hebt dan wel dubbele bestanden, zodat het origineel altijd weer is op te roepen.
Bij mij werkt het en mogelijk heb je er wat aan.
Vr. Gr. Hans.
Hierop heb ik het programma IRFANVIEW geïnstalleerd.
Hiermee kon ik ze wel openen, maar de formaten waren zo groot dat ik 4 beeldschermen nodig zou hebben om deze te bekijken!
Met irfanview is het dan mogelijk om te openen en daarna op image te klikken, dan resize sample aanklikken, het gewenste formaat kiezen en daarna file save as: te kiezen en dat als JPG opslaan.
Je hebt dan wel dubbele bestanden, zodat het origineel altijd weer is op te roepen.
Bij mij werkt het en mogelijk heb je er wat aan.
Vr. Gr. Hans.
Re: Help Kan foto's niet laden !!
Haal de gratis Adobe Photoshop Album Starter even binnen,
Een gratis player met zelfs beperkte montage mogelijkheden,
Een fijn programma voor de niet veel eisende hobbyist!,
Adobe Photoshop; http://www.adobe.com/nl/products/photos ... arter.html
Een gratis player met zelfs beperkte montage mogelijkheden,
Een fijn programma voor de niet veel eisende hobbyist!,
Adobe Photoshop; http://www.adobe.com/nl/products/photos ... arter.html