LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het merk Acer en hoe zit het met Vista

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door sandra45 »

Ik ben van plan een laptop van het merk ACER te kopen bij Paradigit en nu is mijn vraag of het verstandig is om de 5102wlmi te kopen, waarop Vista Home Premium zit, of nog te wachten omdat Vista nog maar net uit is en deze laptop al eerder op de markt verkrijgbaar was met XP. Mijn tweede vraag is: Wat is jullie ervaring met de duurzaamheid van het merk Acer (zelf heb ik namelijk minder goede ervaringen met de merken Toshiba en Packard Bell). En mijn derde vraag luidt: draait de software die werd geleverd bij mijn digitale camera en bij de internetverbinding automatisch ook onder Vista of is het een dusdanig ander besturingssysteem dat de software wellicht niet wordt herkend door Vista.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Acer is een goed merk, of al je apperaten dan ook onder vista werken moet je vragen aan de fabrikant van de apperaten
Zorg dat je zeker weet dat de zaak waarbij je je product koopt goed is
een eventueel goed alternatief is meg@2 (waar ik zelf ook tevreden klant ben)
Het is niet nodig om te wachten aangezien service pack 1 snel zal komen en er niet heel veel bugs in zitten

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door sandra45 »

Maar denk je dat de wanadoo cd-rom voor mijn kabelinternetverbinding gewoon zal werken? Ik heb er geen router tussen zitten. Zal de Vista computer het kabelmodem meteen herkennen of moet ik die cd-rom eerst draaien?

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door VanTels »

Het is een goed notebook, echter ik zie op de site van paradigit dat
dit notebook met 1024 mb geleverd wordt voor 799,00.
Betreft het een oudere uitvoering of zo? Bij mijn weten wordt de 5102 WLMI geleverd met 2048 mb en een hardeschijf van 160gb. ipv 120gb.
Deze uitvoering wordt geleverd voor 899,00.

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door sandra45 »

Ik denk dat het in jouw geval om een ander typenummer gaat.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door Anastasia »

Dezelfde computer met XP is meestal in de aanbieding, dus veel goedkoper, en je hebt geen begin problemen met Vista, en als je het recht hebt op een voordelige update, zou je dat over enkele maanden kunnen doen als hier iedereen stopt met klagen en alle problemen bekend en opgelost zijn!

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door sandra45 »

Ik ga liever voor een laptop waar Vista al op zit, anders is het alleen maar uitstel van de executie. Vandaar al mijn vragen nu.
VanTels, ik zie dat er een review is van de 5102wlmi, waarbij de harddisk slechts 80 Gb heeft: http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1097
Het is trouwens wel vreemd dat er volgens de test een webcam op zit, terwijl dit helemaal niet het geval blijkt te zijn volgens Paradigit.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door Anastasia »

Er zijn vaak afwijkende aktie modellen, dus zowel uitgeklede en goedkoper als met extra's dus extra webcams....

Als je geen update wilt naar Vista, beter even wachten want er zijn nog vele die grote problemen hebben en @home heeft al problemen genoeg met normale XP klanten en nu dit ook nog?

Geduld en je hebt voor minder geld een beter en betrouwbaarder produkt, zeker met dit nog te nieuwe besturings systeem, allen ervaren experts kunnen vaak hier goed mee weg, maar ik heb ook nog niet alles werkende, wel de oude Matrix printer uit 1989 en niet die Lexmark uit 2003 !
Ik verwachte andersom, maar als het mijn al niet lukte, wat doe jij dan?

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door sandra45 »

Oke, dank voor je advies. Maar als Vista het nu niet zou doen met mijn kabelmodem, waarom zou dat dan wel over 3 maanden het geval zijn?
Zijn anderen ook van mening dat ik moet wachten?

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik denk niet dat je problemen zult ervaren
Trouwens, wil je op die laptop draadloos kunnen internetten?

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door sandra45 »

Draadloos internet is in mijn geval niet nodig. Ik heb nu ook een laptop, maar die staat op crashen, dus een dezer dagen moet ik echt een nieuwe kopen.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door Anastasia »

Nee,
Vooral verkopers en zogenaamde goede ervaren gebruikers zullen juist Vista als geweldig adviseren....

Maar over enkele maanden heeft men voor bijna elk probleem een oplossing, en als U hier niets meer over Vista leest, dus na 3 tot 5 maanden zal 99% van alle huidige problemen opgelost zijn, of als het nog niet werkte , kunt U hier vaak een gratis oplossing lezen die wel werkt en niets koste!

Wilt U nu een onbetrouwbaar systeem met dure helpdesk?
Ik niet, dus ook ik wacht hoewel ik graag zou willen, maar dat gratis gekraakte Beta Vista ernaast is voorlopig voldoende, en als ik er niet uitkom, hoe moet ik jou dan helpen?


Geduld kan U veel ergenis en dure helpdesk voorkomen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

dure helpdesk?
http://www.bluemedicine.be/
http://www.nucia.nl/
http://www.bendeboy.nl
Gewoon gratis, goede hulp
hier weten ze echt op elk probleem wel een antwoord
Het cracken van vista is niet zo moeilijk, sterker nog de trail periode loopt 120 dagen als gebruik maakt van het rearm-commando
Vista? gewoon doen ;) (ik zou overigens wel voor draadloos internet gaan omdat dat zorgt voor vele gebruiks gemakken)

Rob Kempers
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2006 08:36

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door Rob Kempers »

Ik hoorde van een kennis dat Paradigit een goede zaak is met goede service daarnaast is Acer een van de grootste fabriek betereffende nootboosk en ik heb er zelf heel goede ervaringen mee.
Daarnaast heb ik Vista vandaag geinstalleerd en dit ging heel wat beter als toen XP uitkwam herkende al mijn aparaten maar oik moet er wel bijzeggen dat het moederbord al vista voorbereid was. Maar mijn scanner en printer gelijk en het werkt feilloos tot nu toe maar er zullen best wat kinderziektes inzitten maar als ik nu een computer zou kopen dan alleen met Vista en niet later een upgrade kopen tot einde maart kan je tegen een gereduceerde prijs een upgrade krijgen maar dit is een lachertje wordt door een slecht bedrijf gedaan (ModusLink) en duur net zo duur als dat je hem bij de computer koopt dus meteen Vista

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door VanTels »

Het blijft vreemd, bij Paradigit hebben ze wel degelijk het oude model!
Acer 5102 WLMI

Bovenstaand type wordt wel degelijk standaard geleverd met windows vista - geen upgrade.
2048 mb werkgeheugen - webcam ingebouwd en een 160 gb hardeschijf.

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door sandra45 »

O, nou, een upgrade wil ik niet. In welke zaak (bij voorkeur in Utrecht) is degene die jij bedoelt, te koop (geen internetwinkel aub)?

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Als je goed leest dan zie je dat hij dat al geschreven heeft. PARADIGIT

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door sandra45 »

Hé snuggere, ik zou als ik jou was zelf maar eens goed lezen, want ik wil hem bij Paradigit kopen en hij heeft de 5102wlmi ergens anders voor 899,= gezien, met meer geheugen en een grotere harde schijf.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

dan zou ik als ik jou was toch nog maar een keer alles terug lezen, want dan zie je dat hij het alleen over paradigit had.
Wie is hier nou snugger :lol:

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: het merk Acer en hoe zit het met Vista

Ongelezen bericht door sandra45 »

Lees het eerste bericht maar (door mij geschreven om 12:15). In mijn eerste zin noem ik de zaak Paradigit, want daar wilde ik hem namelijk kopen.

Gesloten