LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
danvan
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2004 14:36

Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Ongelezen bericht door danvan »

Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" is bij de Apple Store verkrijgbaar als DVD-versie.
Om de CD-ROM versie te krijgen moet men eerst een hele goede studie maken van de Apple Store site wil je dit onderwerp tegen komen.
De CD-ROM versie is alleen verkrijgbaar als je de DVD-versie al hebt besteld.
De kosten die men hieraan verbindt zijn €17,95 plus de verzendkosten van de DVD die weer retour gezonden moet worden, deze kosten komen boven op de kosten die je al voor de DVD heb moeten maken. [€129]
Mijns inziens is de services die Apple aan zijn gebruikers verleent "VER' onder de maat, immers Apple had toch een CD-ROM versie bij het DVD pakket voor het zelfde geld mee kunnen leveren.
Een CD-ROM schijfje kost tegenwoordig weinig tot niets.
Om de CD-ROM te bestellen heb je een mastercard of een visa card nodig, anders kan je het schijfje niet bestellen.
Dus als men deze betaalwijze niet heeft, kan men de CD-ROM ook niet bestellen en zit je met een waardeloze DVD-versie. tenzij je ook nog eens een mastercard of visa card aanschaft of een DVD speler.
Extra kosten dus, ik vindt het van Apple zeer onbehoorlijk dat zij met hun nieuwe besturingssysteem een groep Macintosh gebruikers op deze manier in de kou laten staan.

Daniël van Dijk

apple user

Re: Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Ongelezen bericht door apple user »

ga anders naar A Mac in Utrecht of andere official apple dealer en leg je probleem uit, wie weet kan je de versie lenen of daar aanschaffen.
Is idd rare gang van zaken, iLife 05 werd wel verzonden op cd-rom en dvd-rom.
Succes ermee.

macfan

Re: Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Ongelezen bericht door macfan »

Ik geef je niet helemaal gelijk.
Natuurlijk is het logisch dat er geen CD versie meer bijzit.
Er worden al bijna 2 jaar geen macs meer gemaakt die alleen CD's kunnen lezen. Tiger zal op deze Mac's ook niet snel kunnen draaien. Ook zeg je dat de DVD versie waardeloos is! Waarom is de DVD Versie waardeloos?
Het is trouwens ook niet zo dat je het hele zaakje via Credit-card moet bestellen. Alle producten op de Online-Apple Store kunnen betaald worden doormiddel van bankoverschrijving. Toch is het niet helemaal fair dat een CD versie gewoon gratis is.

Gast

Re: Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn imac is bijna 3 jaar oud ik heb een 700MHz PowerPC G4 met 640 MB SDRAM intern werkgeheugen, 40 GB hardeschijf en een sony CD-RW CRX170E -speler, die bekend staat vanwege zijn uistekende prestaties.
Nu blijkt dat mijn computer ,volgens het schrijven van mijn voorganger, niet meer aan de eisen van deze tijd te voldoen.
Nou dat dacht ik toch echt niet, deze computer kan voorlopig nog elk besturings systeem aan waarmee Apple op de proppen komt, mits deze ook eenvoudig op CD-ROM te verkrijgen is.
Er zijn voldoende Apple gebruikers die op dit moment met gelijkwaardige computers werken als de mijne en men gaat toch niet voor elk nieuw besturingssysteem een nieuwe computer aanschaffen.
Over de bestelling het volgende, als je het bestelformulier bij de Apple Store aanvraagt moet je een keuze maken tussen mastercard of visa een andere keus is er niet.
Als je dan een toch een keuze maakt, moet men een nummer invullen die men niet bezit, vervolgens accepteert het systeem je gegevens niet, daardoor kan je het formulier niet verzenden en geen bestelformulier ontvangen.

danvan
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2004 14:36

Re: Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Ongelezen bericht door danvan »

Hier worden alle Apple gebruikers stil van.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Ongelezen bericht door Rustig »

Op de Apple Store-site het e.e.a. bekeken en hier word ik als (tevreden) Apple gebruiker heel stil van. Zoals danvan in een andere topic voorstelt, een steenkoude douche voor Apple want dat verdienen ze met deze verkoopmethode!!!!

Sambal

Re: Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Ongelezen bericht door Sambal »

Waar maak je je druk om.. koop een DVD brander voor een paar tientjes en vervang die verouderde drive, of koop een extern FireWire ding.. kan je meteen zelf DVD's branden.

Ik snap Apple's keuze volledig, en vind het keurig van ze dat ze je in ieder geval nog tegenmoet komen indien je zonodig bij je oude media wilt blijven hangen.

Richard van Heukelum

Re: Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Ongelezen bericht door Richard van Heukelum »

Ik heb altijd een combo en/of superdrive gehad, dus dat probleem zegt me niet zoveel. Maar het lijkt me handig als Applestore een aantal (extra) dozen Tiger op CD te hebben liggen als eerste, en ten tweede bij de onlinestore de keuze tussen dvd en cd te krijgen.
Nu ben ik al jaren geleden geswitched, en wil ik echt nooit meer naar Windows, maar ik vind dit niet echt charmant.

nvgalen

Re: Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Ongelezen bericht door nvgalen »

Ik ben het helemaal met Apple eens dat ze alleen nog DVD's leveren.
Wat moeten ze anders? Over 10 jaar nog steeds gaan denken aan al die mensen die misschien nog een oud beestje met een alleen een cd speler hebben staan?
Ze geven je in ieder geval nog de mogelijkheid om ze te bestellen.
En wat ook iedereen wel weet is dat Apple in sommige dingen nou eenmaal een beetje "different" is, nou daar wen je als Mac gebruiker dan maar aan!

apple user

Re: Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Ongelezen bericht door apple user »

heb net ook even gekeken, er staat geef aan welke creditcard en dan verzenden, de pagina die je dan krijgt uitprinten en daar je nummer en vervaldatum van cc invullen.
Zoals eerder gemeld, ga naar je apple reseller, leg probleem uit en dan is er vast wel een oplossing te bedenken bv aan hun betalen en zijn bestellen voor je. Je bent vast niet de enige met dit probleem. Blijft slordig van Apple dit.
Bel anders apple op en leg het aan hun uit. Met iLife had ik me ibook 3 dagen te vroeg gekocht om voor de coulance regeling in aanmerking te komen. Kreeg m gewoon zonder enig probleem voor de coulance prijs.

danvan
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2004 14:36

Re: Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Ongelezen bericht door danvan »

Er is immiddels uitgebreid contact geweest met de Apple Store over dit onderwerp en men heeft mij te kennen gegeven dat zij dit een zeer ongelukkige gang van zaken vinden.
Maar helaas kunnen zij er op dit moment weinig aan veranderen.
Wel zullen zij in de toekomst anders omgaan met dit soort problemen, want eigenlijk vinden zij dat dit niet had mogen gebeuren.
Een besturingssysteem mag immers niet afhankelijk zijn van een DVD of CD-ROM schijfje.
Zoals zij in de reclame aanbevelen moet het nieuwe besturingssysteem juist de Apple gebruiker van alle gemakken voorzien, helaas blijkt dat bij het bestellen van een CD-ROM niet het geval te zijn en nogmaals Apple Store betreurt dan ook de gang van zaken.
Over de bestelling konden zij het volgende melden, gewoon via een visa card bestellen vervolgens op het opgestuurde bestelformulier de betaalwijze doorstrepen en een betaalcheck aan het bestelfformulier toevoegen inclusief de DVD en het officiële aankoopbewijs.
Dat is de enigste services die Apple op dit gebied aan zijn trouwe klanten kan leveren.
Het blijft ver onder de maat.

JJmac
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2005 20:15

Re: Het nieuwe besturingssysteem "TIGER" van Apple

Ongelezen bericht door JJmac »

Apple had wel kunnen weten dat de oude systemen (tegen over Windows ) nog prima meekunnen komen, dus waarom niet de keuze van DVD/CD let wel dat de meeste systemen al wel zijn geupdate met een superdrive.

Gesloten