LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe brand ik een spel op cd?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
dolfijn98
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2006 23:27

hoe brand ik een spel op cd?

Ongelezen bericht door dolfijn98 »

ik heb een aantal spellen op mijn pc staan.
nu wil ik ze graag op een cd branden maar weet niet hoe dat moet
kan iemand mij dat uitleggen??

Dirkie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: hoe brand ik een spel op cd?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Software (en dus ook spellen), die op je PC staan, komen daar over het algemeen niet vanzelf op, maar worden geinstalleerd door een gebruiker (Dolfijn98 misschien?). Meestal gaat dit met behulp van een CD, waar het spel op staat. Ik zou dan ook een kopie van die CD maken, want het is bijna niet mogelijk om een reeds geïnstalleerd spel weer op CD te zetten.

En zonder uitgebreide informatie is hier eigenlijk geen zinnig antwoord op te geven :wink:

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: hoe brand ik een spel op cd?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Volg een computercursus en zie bovenstaande

Of koop de spellen in de winkel

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: hoe brand ik een spel op cd?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Gaat het om shareware, dan kun je meestal de bestanden gewoon zo op een CD branden (windows brander, Nero oid).

Gaat het om gedownloade spellen waar wel copyright op zit, dan is het illegaal en lijkt het me niet zo handig om dat hier te vragen :? Zoek dan gewoon eens in google ofzo.

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: hoe brand ik een spel op cd?

Ongelezen bericht door mediaservice »

spellen als the sims, fifa (nee EA, die brand ik niet) en Rollercoaster(nee Infogrames/Atari die brand ik ook niet) zijn over het algemeen niet te branden.(D.m.v. die streepjescode achter op de cd in de buurt van het cd-gat)

Spellen die op een computer staan kunnen gewoon gebrand worden met Nero , Roxio (Windows XP) , RecordNow of een ander typebrandmerk kunnen denk ik gewoon gebrand worden!

DrDeathhand
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2004 11:03

Re: hoe brand ik een spel op cd?

Ongelezen bericht door DrDeathhand »

Lolz dude,

Je bent niet echt goed geinformeerd, ALLE games zijn te branden, als je maar de juiste software hebt.

Indd is het niet slim om zo iets hier te noemen en of te vragen, ga het internet maar eerst even na checken, daar kan je genoeg spul voor vinden.

Maar toch raad ik je aan, om net zoals ik gewoon die **** in de winkels te kopen, want het word tegenwoordig steeds moeilijker om een game goed werkend te krijgen op een pc vanwege de copy protections, zoals bvb starforce, en vele anderen. Daar heb je gewoon allemaal geen last van als je gewoon zo'n spel in de winkel koopt.

En als het te duur is? dan wacht je gewoon een aantal maanden, dan kan je zo;'n spel voor een 10tje in de budget bak terug vinden.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: hoe brand ik een spel op cd?

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

ik heb een aantal spellen op mijn pc staan.
Weet je toevallig ook nog hoe die spellen erop gekomen zijn? Toevallig geinstalleerd vanaf een bepaald bestand van de harde schijf, internetsite of gewoon van een CD/DVD?

Van installatiebestanden kan in principe gewoon een backup gemaakt worden op een CD-R/DVD-R. En als het van een CD/DVD komt, dan staat het dus al op een schijfje. 8)

Gesloten