LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HP - €20,00 betalen voor telefonische ondersteuning???
HP - €20,00 betalen voor telefonische ondersteuning???
Hallo allemaal,
Sinds een tijdje heb ik Windows 7 Ultimate op mijn computer geïnstalleerd. Dit is een erg fijn systeem, alleen werkt mijn HP Deskjet 5740 printer hier niet op. Nadat ik de printer had aangesloten, kon mijn computer de stuurprogramma's gaan installeren maar dit werkte niet. Na een heleboel pogingen te hebben ondernomen besloot ik de HP-klantenservice te bellen voor €0,20 per minuut. Nadat ik mijn probleem telefonisch had uitgelegd, vroeg de medewerker mij wanneer ik de printer had gekocht. Omdat mijn printer buiten de garantie viel, wilde de verkoper mij alleen telefonisch te woord staan als ik eerst €20,00 zou gaan betalen! Hier ging ik (uiteraard) niet mee akkoord!
Ik heb nooit eerder een probleem met mijn printer gehad. En dat ik dan €0,20 per minuut moet betalen, is tot daaraan toe, maar €20,00 betalen voor een paar minuten telefonische support gaat mij echt te ver. En dat noemen ze dan een klantenservice???
Zijn er meer mensen met klachten over de klantenservice van HP of heeft u andere reacties? Deel ze dan hier!
Sinds een tijdje heb ik Windows 7 Ultimate op mijn computer geïnstalleerd. Dit is een erg fijn systeem, alleen werkt mijn HP Deskjet 5740 printer hier niet op. Nadat ik de printer had aangesloten, kon mijn computer de stuurprogramma's gaan installeren maar dit werkte niet. Na een heleboel pogingen te hebben ondernomen besloot ik de HP-klantenservice te bellen voor €0,20 per minuut. Nadat ik mijn probleem telefonisch had uitgelegd, vroeg de medewerker mij wanneer ik de printer had gekocht. Omdat mijn printer buiten de garantie viel, wilde de verkoper mij alleen telefonisch te woord staan als ik eerst €20,00 zou gaan betalen! Hier ging ik (uiteraard) niet mee akkoord!
Ik heb nooit eerder een probleem met mijn printer gehad. En dat ik dan €0,20 per minuut moet betalen, is tot daaraan toe, maar €20,00 betalen voor een paar minuten telefonische support gaat mij echt te ver. En dat noemen ze dan een klantenservice???
Zijn er meer mensen met klachten over de klantenservice van HP of heeft u andere reacties? Deel ze dan hier!
Laatst gewijzigd door adamba op 23 sep 2010 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HP - €20,00 betalen voor telefonische ondersteuning???
Mag misschien klantonvriendelijk zijn, maar dergelijke zaken hebben totaal niets met garantieafwikkelingen te maken, maar problemen die bij de winkelier thuishoren.
Steeds meer mensen gaan niet meer naar de winkelier of vakman, maar gaan gelijk naar de fabrikant.
Die helpdesken moeten ook betaald worden, en dat gaat dan via een betaalde service.
En het probleem van de TS heeft totaal niets met garantie te maken.
Steeds meer mensen gaan niet meer naar de winkelier of vakman, maar gaan gelijk naar de fabrikant.
Die helpdesken moeten ook betaald worden, en dat gaat dan via een betaalde service.
En het probleem van de TS heeft totaal niets met garantie te maken.
Re: HP - €20,00 betalen voor telefonische ondersteuning???
Ze zijn natuurlijk niet verplicht om levenslange support te geven oid. 12 maanden gratis ondersteuning vind ik vrij normaal.
Die printers kosten ook niets, het geld moet ergens vandaan komen.
Die printers kosten ook niets, het geld moet ergens vandaan komen.
Re: HP - €20,00 betalen voor telefonische ondersteuning???
Bij HP is het zo:
- In de garantieperiode kan de koper kosteloos raad vragen in verband met garantieclaims en problemen gerelateerd aan de garantie.
- Buiten de garantieperiode kan de koper alleen via een betaalde service raad vragen.
Bij installatieproblemen na de garantieperiode of in de garantieperiode dient in principe de koper altijd de verkopende partij te raadplegen.
Dat veel fabrikanten als service een mogelijkheid bieden dat kopers rechtstreekt bij hun en buiten de verkopende partij om, is iets extra's en hoeven dat zeker niet kosteloos te doen.
Ik hoor vaak dat dergelijke zaken niet echt de klantvriendelijkheid uitstraalt.
Is zeker waar, maar een winkelier of fabrikant die alles kosteloos doet uit naam van klantvriendelijkheid en service kan niet bestaan, omdat er ook omzet gemaakt moet worden om het bedrijf draaiend te kunnen houden. Helaas hebben veel mensen daar totaal geen begrip voor.
Als de verkoopprijzen en marges niet zo gigantisch onder druk staan, worden er meer inkomsten gegenereerd, waardoor er extra zaken van betaald kunnen worden.
Nu is het zo dat de marges zo gigantisch onder druk staan, waardoor die extra zaken totaal niet kosteloos aangeboden kunnen worden, waardoor er voor die zaken echt geld gevraagd moeten worden.
Of je het nu hiermee eens bent of niet, het is nu eenmaal zo.
- In de garantieperiode kan de koper kosteloos raad vragen in verband met garantieclaims en problemen gerelateerd aan de garantie.
- Buiten de garantieperiode kan de koper alleen via een betaalde service raad vragen.
Bij installatieproblemen na de garantieperiode of in de garantieperiode dient in principe de koper altijd de verkopende partij te raadplegen.
Dat veel fabrikanten als service een mogelijkheid bieden dat kopers rechtstreekt bij hun en buiten de verkopende partij om, is iets extra's en hoeven dat zeker niet kosteloos te doen.
Ik hoor vaak dat dergelijke zaken niet echt de klantvriendelijkheid uitstraalt.
Is zeker waar, maar een winkelier of fabrikant die alles kosteloos doet uit naam van klantvriendelijkheid en service kan niet bestaan, omdat er ook omzet gemaakt moet worden om het bedrijf draaiend te kunnen houden. Helaas hebben veel mensen daar totaal geen begrip voor.
Als de verkoopprijzen en marges niet zo gigantisch onder druk staan, worden er meer inkomsten gegenereerd, waardoor er extra zaken van betaald kunnen worden.
Nu is het zo dat de marges zo gigantisch onder druk staan, waardoor die extra zaken totaal niet kosteloos aangeboden kunnen worden, waardoor er voor die zaken echt geld gevraagd moeten worden.
Of je het nu hiermee eens bent of niet, het is nu eenmaal zo.
Re: HP - €20,00 betalen voor telefonische ondersteuning???
De Amerikaanse IT-reus Hewlett-Packard heeft in het eerste kwartaal van fiscaal 2010 zo’n 2,32 miljard dollar winst gemaakt.
Met deze score ligt de kwartaalwinst van HP liefst 25 procent hoger dan een jaar eerder. Ook de omzet is gestegen: die ligt met 31,2 miljard zo’n 8 procent hoger dan vorig jaar.
dit is een link
HP verhoogt winst bij lagere omzet
24 november 2009 door: ANP
Het Amerikaanse technologieconcern Hewlett-Packard (HP) heeft in het vierde kwartaal van zijn boekjaar 2008/2009 een nettowinst van 2,4 miljard dollar geboekt.
Een jaar eerder kwam er een winst van 2,1 miljard dollar in de boeken terecht.
dit is een link
Met deze score ligt de kwartaalwinst van HP liefst 25 procent hoger dan een jaar eerder. Ook de omzet is gestegen: die ligt met 31,2 miljard zo’n 8 procent hoger dan vorig jaar.
dit is een link
HP verhoogt winst bij lagere omzet
24 november 2009 door: ANP
Het Amerikaanse technologieconcern Hewlett-Packard (HP) heeft in het vierde kwartaal van zijn boekjaar 2008/2009 een nettowinst van 2,4 miljard dollar geboekt.
Een jaar eerder kwam er een winst van 2,1 miljard dollar in de boeken terecht.
dit is een link
Re: HP - €20,00 betalen voor telefonische ondersteuning???
Een losse printerdriver installeren werkt doorgaans wel en kan bij HP voor de DJ 5740 hier worden gedownload: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/soft ... uct=357202&adamba schreef:Sinds een tijdje heb ik Windows 7 Ultimate op mijn computer geïnstalleerd. Dit is een erg fijn systeem, alleen werkt mijn HP Deskjet 5740 printer hier niet op. Nadat ik de printer had aangesloten, kon mijn computer de stuurprogramma's gaan installeren maar dit werkte niet.
Het is niet onbegrijpelijk dat men iets in rekening brengt voor iets dat door de gebruiker van de computer eenvoudig zelf kan worden opgelost.
Re: HP - €20,00 betalen voor telefonische ondersteuning???
Ik heb een HP Photosmart 5510 printer. Deze is 14 maanden oud. Dus net geen garantie meer.
Tot vanavond werkte het ding prima.
Nu was de zwarte inkt op. Nieuwe (originele hp) cartridge geplaatst,print het ding geen zwart meer.
Cartridge verwijderd oude (die het eerst nog wel deed) terug geplaatst, geen zwart.
Andere nieuw originele HP cartridge geplaatst. Geen zwart.
Op internet gezocht. Oplossingen geprobeerd.
- contacten met alcohol schoongemaakt
- cartridge in heet water gehouden
- printkoppen meerde malen schoongemaakt
- printer teruggezet in fabrieksinstellingen
- etc
Uiteindelijk nog verder gezocht op internet. Wat blijkt: ik stuit op een forum waar tenminste 50(!) mensen aangeven exact hetzelfde probleem te ervaren! Stuk voor stuk na ongeveer 14 maanden.
Het lijkt er op deze manier op dat de printers softwarematig zo zijn ingesteld dat ze na een bepaalde periode of na een aantal refills geen zwart meer printen!
Onlangs heb ik al eens alles bij elkaar ruim 1 1/2 uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk van HP (à €0,10 p/m). Overigens voor een probleem dat uiteindelijk (na veel en vooral lang zoeken door de monteur) niet bij HP lag.
Ik ben dus niet van plan om weer te gaan bellen. Bovendien wordt tenminste €20 gerekend voor een eventuele reparatie.
Misschien dat er meer mensen zijn met dezelfde ervaring...
Als het aan mij ligt NOOIT MEER een HP-printer!
Tot vanavond werkte het ding prima.
Nu was de zwarte inkt op. Nieuwe (originele hp) cartridge geplaatst,print het ding geen zwart meer.
Cartridge verwijderd oude (die het eerst nog wel deed) terug geplaatst, geen zwart.
Andere nieuw originele HP cartridge geplaatst. Geen zwart.
Op internet gezocht. Oplossingen geprobeerd.
- contacten met alcohol schoongemaakt
- cartridge in heet water gehouden
- printkoppen meerde malen schoongemaakt
- printer teruggezet in fabrieksinstellingen
- etc
Uiteindelijk nog verder gezocht op internet. Wat blijkt: ik stuit op een forum waar tenminste 50(!) mensen aangeven exact hetzelfde probleem te ervaren! Stuk voor stuk na ongeveer 14 maanden.
Het lijkt er op deze manier op dat de printers softwarematig zo zijn ingesteld dat ze na een bepaalde periode of na een aantal refills geen zwart meer printen!
Onlangs heb ik al eens alles bij elkaar ruim 1 1/2 uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk van HP (à €0,10 p/m). Overigens voor een probleem dat uiteindelijk (na veel en vooral lang zoeken door de monteur) niet bij HP lag.
Ik ben dus niet van plan om weer te gaan bellen. Bovendien wordt tenminste €20 gerekend voor een eventuele reparatie.
Misschien dat er meer mensen zijn met dezelfde ervaring...
Als het aan mij ligt NOOIT MEER een HP-printer!
Re: HP - €20,00 betalen voor telefonische ondersteuning???
50 identieke gevallen is fors, heb je ook nog een linkje naar dat forum? Daar ben ik nl wel benieuwd naar.Strijbazz schreef:Ik heb een HP Photosmart 5510 printer. Deze is 14 maanden oud. Dus net geen garantie meer.
Tot vanavond werkte het ding prima.
Nu was de zwarte inkt op. Nieuwe (originele hp) cartridge geplaatst,print het ding geen zwart meer.
Cartridge verwijderd oude (die het eerst nog wel deed) terug geplaatst, geen zwart.
Andere nieuw originele HP cartridge geplaatst. Geen zwart.
Op internet gezocht. Oplossingen geprobeerd.
- contacten met alcohol schoongemaakt
- cartridge in heet water gehouden
- printkoppen meerde malen schoongemaakt
- printer teruggezet in fabrieksinstellingen
- etc
Uiteindelijk nog verder gezocht op internet. Wat blijkt: ik stuit op een forum waar tenminste 50(!) mensen aangeven exact hetzelfde probleem te ervaren! Stuk voor stuk na ongeveer 14 maanden.
Het lijkt er op deze manier op dat de printers softwarematig zo zijn ingesteld dat ze na een bepaalde periode of na een aantal refills geen zwart meer printen!
Onlangs heb ik al eens alles bij elkaar ruim 1 1/2 uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk van HP (à €0,10 p/m). Overigens voor een probleem dat uiteindelijk (na veel en vooral lang zoeken door de monteur) niet bij HP lag.
Ik ben dus niet van plan om weer te gaan bellen. Bovendien wordt tenminste €20 gerekend voor een eventuele reparatie.
Misschien dat er meer mensen zijn met dezelfde ervaring...
Als het aan mij ligt NOOIT MEER een HP-printer!
Re: HP - €20,00 betalen voor telefonische ondersteuning???
http://www.gebruikershandleiding.com/HP ... 56667.htmlsjohie schreef:50 identieke gevallen is fors, heb je ook nog een linkje naar dat forum? Daar ben ik nl wel benieuwd naar.Strijbazz schreef:Ik heb een HP Photosmart 5510 printer. Deze is 14 maanden oud. Dus net geen garantie meer.
Tot vanavond werkte het ding prima.
Nu was de zwarte inkt op. Nieuwe (originele hp) cartridge geplaatst,print het ding geen zwart meer.
Cartridge verwijderd oude (die het eerst nog wel deed) terug geplaatst, geen zwart.
Andere nieuw originele HP cartridge geplaatst. Geen zwart.
Op internet gezocht. Oplossingen geprobeerd.
- contacten met alcohol schoongemaakt
- cartridge in heet water gehouden
- printkoppen meerde malen schoongemaakt
- printer teruggezet in fabrieksinstellingen
- etc
Uiteindelijk nog verder gezocht op internet. Wat blijkt: ik stuit op een forum waar tenminste 50(!) mensen aangeven exact hetzelfde probleem te ervaren! Stuk voor stuk na ongeveer 14 maanden.
Het lijkt er op deze manier op dat de printers softwarematig zo zijn ingesteld dat ze na een bepaalde periode of na een aantal refills geen zwart meer printen!
Onlangs heb ik al eens alles bij elkaar ruim 1 1/2 uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk van HP (à €0,10 p/m). Overigens voor een probleem dat uiteindelijk (na veel en vooral lang zoeken door de monteur) niet bij HP lag.
Ik ben dus niet van plan om weer te gaan bellen. Bovendien wordt tenminste €20 gerekend voor een eventuele reparatie.
Misschien dat er meer mensen zijn met dezelfde ervaring...
Als het aan mij ligt NOOIT MEER een HP-printer!
Re: HP - €20,00 betalen voor telefonische ondersteuning???
Hmm, dat zijn er aardig wat, maar 50 lijkt me wat optimistisch geteld, zeker als je ziet dat sommige posts meerdere keren geplaatst zijn, met identieke tekst. Zo kom ik ook wel aan de 50..Strijbazz schreef:http://www.gebruikershandleiding.com/HP ... 56667.htmlsjohie schreef:50 identieke gevallen is fors, heb je ook nog een linkje naar dat forum? Daar ben ik nl wel benieuwd naar.Strijbazz schreef:Ik heb een HP Photosmart 5510 printer. Deze is 14 maanden oud. Dus net geen garantie meer.
Tot vanavond werkte het ding prima.
Nu was de zwarte inkt op. Nieuwe (originele hp) cartridge geplaatst,print het ding geen zwart meer.
Cartridge verwijderd oude (die het eerst nog wel deed) terug geplaatst, geen zwart.
Andere nieuw originele HP cartridge geplaatst. Geen zwart.
Op internet gezocht. Oplossingen geprobeerd.
- contacten met alcohol schoongemaakt
- cartridge in heet water gehouden
- printkoppen meerde malen schoongemaakt
- printer teruggezet in fabrieksinstellingen
- etc
Uiteindelijk nog verder gezocht op internet. Wat blijkt: ik stuit op een forum waar tenminste 50(!) mensen aangeven exact hetzelfde probleem te ervaren! Stuk voor stuk na ongeveer 14 maanden.
Het lijkt er op deze manier op dat de printers softwarematig zo zijn ingesteld dat ze na een bepaalde periode of na een aantal refills geen zwart meer printen!
Onlangs heb ik al eens alles bij elkaar ruim 1 1/2 uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk van HP (à €0,10 p/m). Overigens voor een probleem dat uiteindelijk (na veel en vooral lang zoeken door de monteur) niet bij HP lag.
Ik ben dus niet van plan om weer te gaan bellen. Bovendien wordt tenminste €20 gerekend voor een eventuele reparatie.
Misschien dat er meer mensen zijn met dezelfde ervaring...
Als het aan mij ligt NOOIT MEER een HP-printer!
Maar goed, maakt dit maar eens hard richting HP, dat zou dan diep in de firmware van de printers verstopt moeten zitten, en de experts die dat kunnen ontleden, zijn schaars. Blijft overeind staan dat er genoeg consumentenrecht en bijbehorende jurisprudentie is wat betreft te mogen verwachten levensduur versus 1 of 2 jaar garantie, maar daarin zijn ook bepalingen opgenomen die HP het recht geven om een deel van de (reparatie) kosten in rekening te mogen brengen, wat al gauw meer is dan de dagwaarde van zo'n apparaat.
Maar goed, dat is misschien een eigen topic waard, aangezien deze ging over een oude printer waar geen goede windows 7 driver voor te vinden was, ruim buiten de garantietermijn of welke vorm van coulance van HP ook.
Re: HP - €20,00 betalen voor telefonische ondersteuning???
Netjes toch? HP heeft er geld op toegelegd voor iets wat ook nog geeneens hun probleem was.Strijbazz schreef: Onlangs heb ik al eens alles bij elkaar ruim 1 1/2 uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk van HP (à €0,10 p/m). Overigens voor een probleem dat uiteindelijk (na veel en vooral lang zoeken door de monteur) niet bij HP lag.