november 2006 heb ik een laptop gekocht van hp de dv2085
Ik heb de laptop nodig voor school en hp leek me een goed merk
Na een tijdje begonnen er een soort stof vlekken in het scherm te komen, toen begon het hij moest op reparatie.
De afspraak voor het maken was zo gebeurt het ophalen duurde wat langer de dag waarop was afgesproken dat ze zouden komen waren ze de 'speciale' doos vergeten volgende dag beter, de volgende dag het zelfde en de dag daar na weer (al 3 dagen thuis omdat ze niet kunnen zeggen wanneer de komen in de morgen of middag) de meneer die hem op kwam halen had besloten hem zo mee te nemen gewoon in een plastic tas!!!
Terug van de reparatie van 5 weken was het beeldscherm gemaakt echter de linker achterhoek was er niet beter op geworden, het leek er op dat er hij was gevallen op de punt,.. scharnier scheef, boddy gescheurd, hij kon dus weer terug!!!
Het ophalen ging een stuk beter als de 1ste keer de 2de dag hadden ze een doos bij zich, De reparatie van van het scharnier is redelijk gelukt hij is weer recht maar de schade aan de boddy hebben ze niet zo veel aan gedaan! een kapje vervangen en voor de rest de krassen een beetje ingekleurt met een stifje (onder het motto van dan vallen ze niet zo op!) dit duurte alles te samen weer 5 weken
Na de laptop weer thuis te hebben en aangezet te hebben loopt er iets aan, een ventilator! weer terug!!!!
De reparatie liet lang op zich wachten, 6 weken en een hele hoop telefoontjes veder stond die al bijna 2 weken op een monteur te wachten de onderdelen waren er zo alleen de mensen!!!
Het kon nog wel een week duren maar opeens stond die op de stoep!!
Tot mijn schrik doet de bleutooth het niet!! iets wat ik veel gebruik om comunicatie met verschillende weer meter te krijgen. Maar weer even bellen a €0,20 per minuut. doorverbonden,..... doorverbonden,..... doorverboden na een hoop langen gesprekken zal ik worden terug gebeld door iemand van de klantenservic morgen,... niet dus, zelf maar weer gebeld
na weer een hoop gesprekken eindelijk iemand die mij een antwoord kon geven op de vraag hoe we dit probleem kunnen oplossen,
OPSTUREN
minimaal 10 dagen kwijd (zegen ze elke keer) geen leen product beschikbaar!!!
hij is nu al 16 weken weg geweest 6 dagen thuis gezeten om hem op te laten halen, en een hele hoge telefoon rekening!!!
Ik hoor het graag! vriendelijke groet,
Johan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HP laptop 3de keer terug reparatie nog kapot
-
Re: HP laptop 3de keer terug reparatie nog kapot
Beste
Stuur de laptop gewoon nog een keer terug
HP bewaart de serienummers van alle ter reparatie aangeboden artikelen. Bij een 4e keer wordt normaliter een nieuw product aangeboden / teruggestuurd
Stuur de laptop gewoon nog een keer terug
HP bewaart de serienummers van alle ter reparatie aangeboden artikelen. Bij een 4e keer wordt normaliter een nieuw product aangeboden / teruggestuurd
als ik jou was dan zou ik contact opnemen met de leverancier. hij zal een pasende oplossing voor je moeten vinden.
Kan alleen als de leverancier de TS heeft doorverwezen naar HP.als ik jou was dan zou ik contact opnemen met de leverancier. hij zal een pasende oplossing voor je moeten vinden.
Als de TS zelfstandig zonder medeweten en toestemming van de leverancier naar HP is gegaan (doen toch nog veel mensen) dan kun je niet op de leverancier terugvallen.
Wat je eigenlijk zegt is dat de verkoper geen enkele verantwoordelijkheid meer heeft jegens de consument op het moment dat deze op eigen iniatief het product ter reparatie aanbied bij de fabrikant. Dat kan natuurlijk niet kloppen.Als de TS zelfstandig zonder medeweten en toestemming van de leverancier naar HP is gegaan (doen toch nog veel mensen) dan kun je niet op de leverancier terugvallen.
De winkelier blijft de verkoper van de consument. Dat veranderd niet op het moment dat de consument het product ter reparatie aanbied bij de fabrikant. De wettelijke verantwoordelijkheden van de winkelier c.q. het recht van de consument wordt aan deze relatie ontleent. En de wet bied geen mogelijkheid aan de winkelier om onder deze verantwoordelijkheid uit te komen. Bovendien wordt valt de reparatie door de fabrikant vaak onder de fabrieksgarantie en dat recht heeft de winkelier dan aan de consument verkocht.
Wat niet kan is dat je zegt "ik kom er met de fabrikant niet uit, dus ik ontbind de overeenkomst met de winkelier zonder deze een mogelijkheid te bieden om met een passende oplossing te komen" maar het andere uiterste (dat jij beschrijft) is net zo onredelijk.
Als de drie herstel pogingen door of via de winkelier zijn gelopen dan zou ik de koop ontbinden op grond van het feit dat de winkelier er niet in slaagt om een deugdelijk product te leveren. En anders naar de winkelier stappen met de voorgeschiedenis.
Toch is het wel zo.Wat je eigenlijk zegt is dat de verkoper geen enkele verantwoordelijkheid meer heeft jegens de consument op het moment dat deze op eigen iniatief het product ter reparatie aanbied bij de fabrikant. Dat kan natuurlijk niet kloppen.
De winkelier blijft de verkoper van de consument. Dat veranderd niet op het moment dat de consument het product ter reparatie aanbied bij de fabrikant. De wettelijke verantwoordelijkheden van de winkelier c.q. het recht van de consument wordt aan deze relatie ontleent. En de wet bied geen mogelijkheid aan de winkelier om onder deze verantwoordelijkheid uit te komen. Bovendien wordt valt de reparatie door de fabrikant vaak onder de fabrieksgarantie en dat recht heeft de winkelier dan aan de consument verkocht.
Wat niet kan is dat je zegt "ik kom er met de fabrikant niet uit, dus ik ontbind de overeenkomst met de winkelier zonder deze een mogelijkheid te bieden om met een passende oplossing te komen" maar het andere uiterste (dat jij beschrijft) is net zo onredelijk.
Want het heeft puur te maken dat als de klant EERST naar de winkelier gaat, dan kan de winkelier nog veel betekenen.
Gaat de klant zonder medeweten en zonder toestemming naar de fabrikant en er komt een geschil, dan kan de winkelier voor die klant ook niks meer betekenen.
Het is eigenlijk heel simpel:
Als er een probleem is dan ben je als klant zijnde altijd verplicht om eerst naar de verkopende partij te gaan. Als hij jouw dan doorverwijst naar de fabrikant (kan nog wel eens gebeuren) dan doe jij dat uit naam van die verkopende partij. Die verkopende partij heeft dan alle verantwoordelijkheid.
Want het is een zaak tussen de klant en de verkopende partij.
Ga jij echter rechtstreeks naar de fabrikant zonder medeweten en zonder toestemming van de winkelier, dan is het een zaak geworden tussen de klant en de fabrikant. De winkelier is op dat moment GÉÉN partij meer en kan bij problemen ook niet worden aangesproken.