LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP of Acer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

HP of Acer

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Wij zijn op zoek naar een laptop. Hij is voor "erbij" en we willen er niet meer aan uitgeven dan een 300-350 euro. Wij hebben nu 2 laptops op het oog een acer en een HP. qua prestaties zijn ze nagenoeg gelijk. Nu is onze vraag welk merk is kwalitatief beter? Ik heb persoonlijk een beter gevoel bij HP maar klopt dit gevoel ook of is het puur de naam? Of is het puur geluk hebben en maakt het kwalitatief niet zo veel uit en zijn ze in die prijsklasse kwalitatief allemaal even goed (of slecht?)Ik hoop dat er mensen zijn die ons antwoord kunnen geven.

alvast bedankt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door Emmy75 »

De een zweert bij acer en de ander is weg van HP dat is eigenlijk een beetje persoonlijk. Door de bank door genomen was een poosje terug een vergelijkbaar apparaat qua specificaties van acer net iets goedkoper dan een HP. Als deze er voor maar 'erbij' is en geen haast heeft, zou ik zeker overwegen in deze tijd de aanbiedingen ook eens goed in de gaten houden en wachten tot er iets echt leuks (en geschikts) voorbij komt zetten. Maar wel alvast oriënteren op de normale prijzen zodat de goede aanbieding er ook uitgepikt kan worden.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door 53o »

Als je kijkt naar periode waarin deze twee merken een defect vertonen dan staan ze beiden bovenaan de tabel. Dat komt omdat de andere merken geen laptops leveren voor Euroshopper prijzen.

Voor die prijsklasse koop je laptops met de goedkoopste onderdelen die mogelijk zijn (waarschijnlijk zijn het dan ook grotendeels dezelfde).

Voor een budget van 300-350 euro koop je Euroshopper kwaliteit. Ik ben een hele grote fan van Euroshopper, omdat ik van hun krijg wat ik verwacht voor een lage prijs, maar ik verwacht geen kwaliteit maar ben realistisch (verder is er geen verschil in zout/suiker tussen ES/A-merk etc, behalve voor mijn bankrekening).

Voor die prijs koop je geen kwalitatief goede notebook. Voor de keuze die je hebt in dat segment is er weinig verschil, in alle opties zitten de goedkoopste onderdelen.

Mijn advies, spaar even een tijdje door en kom dan terug op dit forum. Voor een budget van 450-500 euro of hoger zijn er wel degelijk significante verschillen tussen de kwaliteit en het aanbod van de verschillende opties. Daaronder is alles gewoon wat je kan verwachten.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben het met 53o eens. Ik zou door sparen. Een aantal merken die kwaliteif goede onderdelen maken zijn: ASUS (moederboard), Western Digital (harde schijf), Intel of AMD (processor), Kingston (geheugen).

Voor laptop is er dit raport dat de kwaliteit van laptop merken laat zien.
http://www.squaretrade.com/htm/pdf/Squa ... y_1109.pdf

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Maar Ellen wil niet doorsparen:
Ellen76 schreef:we willen er niet meer aan uitgeven dan een 300-350 euro
Ellen wil enkel weten:
Ellen76 schreef:welk merk is kwalitatief beter?
Ellen, ik zou een Dell nemen. Ik heb er drie, de oudste nu een jaar of zeven denk ik, en enkel een keer een nieuw adaptertje moeten kopen.

53o, hoe verhoudt Dell zich kwalitatief gezien tot Acer en HP? Ook euroshopper naar ik aanneem?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door 53o »

53o, hoe verhoudt Dell zich kwalitatief gezien tot Acer en HP? Ook euroshopper naar ik aanneem?
TS vraagt om advies tussen een HP en Acer en jouw antwoord is Dell. Dit antwoord was ten eerste geen optie, ten tweede verkoopt Dell alleen maar een notebook binnen dat budget met een Celeron processor.

Dat is geen notebook. Dat is een netbook met een DVD-brander.

Als TS even zou doorsparen dan komt TS in de situatie waarin er op eens een hoop merken en modellen zijn om uit te kiezen. Heck, zelfs Alfatrion was het met mij eens, en als dat het geval is, dan moet ik gelijk hebben of vergaat de wereld.

Zelf vind ik Dell als merk ok, maar niet binnen dat budget, omdat Dell alleen maar troep verkoopt voor die prijs.

Even een kleine aanpassing voor TS. Voor een budget van 400-450 euro zijn er ook wel redelijke notebooks te vinden.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door BBCS »

Dell houdt zich kwalitatief goed ten opzichte van de rest.

Alleen zou ik de TS wel adviseren om voor de Inspiron 15 te gaan in plaats van de Inspiron Notebook N5050.

De Inspiron 15 is wel iets duurder (€ 399,-), maar bezit wel een veel krachtigere processor dan de Inspiron Notebook N5050.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door adSolvendum »

53o,

Alfatrion heeft geen ingebouwd gelijk, al doet hij dat graag zo voorkomen.
Daarbij is gelijk van generlei belang.
En de wereld vergaat inderdaad, dit jaar nog, als we de berichten moeten geloven...

Overigens zie ik net dat ik gelijk krijg van BBCS, welk een bijzonderheid, de wereld vergaat echt dus.
Wellicht is een debatteer-wedstrijdje tussen uw en mijn voorvechter wat? Ik gooi bij voorbaat de handdoek in de ring, en buig het hoofd nederig voor het ingebouwde gelijk van uw voorvechter...

Ik heb zelf weinig verstand van kwaliteit en prijzen van lap-books, vandaar het opperen en de vraag. Ik weet dat ik mijn delletjes alle voor een drol en een knikker heb aangeschaft (gratis bij wat anders), en denk te weten dat Dell als relatief goedkoop staat aangeschreven, dus vandaar.

Het was maar een suggestie met een vraag.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door 53o »

Ben het met BBS eens. Op het gebied van kiezen voor de T15 (399)ipv de 5050 (binnen budget).

Ik zal het voor TS proberen duidelijk te maken waarom nu een notebook kopen niet verstandig is: je budget is te laag. Waarom? Lees verder.

Zelfs al hebben we het over 1 merk, voor 350 euro, bij Dell, koop je binnen budget een notebook met een Celeron B800 processor. Voor 399 koop je een notebook bij hetzelfde bedrijf met een i3 2330m processor.

Kijk eens op deze site, een hele basis test tussen processoren. Het meest bepalende onderdeel voor de snelheid van jouw nieuwe notebook:

http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Op een lineaire schaal scoor de B800 voor 349 1370. De 2330 van de Dell T15 van 399 scoort 2732. Oftewel, 200% zo snel qua rekenkracht voor 14% hogere prijs.

Zelfs al gebruik ik maar 1 merk als voorbeeld, voor 349 koop je troep maar vanaf 5 tientjes meer zijn er goede opties beschikbaar.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door BBCS »

Als ik dan nog een duit in het zakje mag doen:

Spaar dan aub door voor bijvoorbeeld Toshiba.
Goede notebooks liggen qua prijsklasse tussen de €500,- en de €700,-.

Staar aub niet blind op de aanschafprijs (de laagte) en zeker bij deze ook niet op de garantieperiode (ik weet het).
De reden dat ik dit aangeef is dat Medion wel smijt met lange garantieperiodes, maar qua betrouwbaarheid heel vaak te wensen laat.
Persoonlijk zou ik nooit voor Medion kiezen.

De TS maakte de opmerking:
Hij is voor "erbij" en we willen er niet meer aan uitgeven dan een 300-350 euro.
Ten eerste: wat wil je er precies mee doen?
Voor internet, brieven typen, e-mailen kun je met een budget model goed uit de voeten, en die kost rond de €500,- en de €700,-.
Lager zou ik echt niet doen.

Voor het zwaardere werk (bijvoorbeeld Photoshop, e.d.) ligt de aanschafprijs €900,- +!
en we willen er niet meer aan uitgeven dan een 300-350 euro.
Spaar aub door. Ik heb mensen gigantisch de fout in zien gaan omdat men aan het bezuinigen was.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door nevermind »

Ten eerste: wat wil je er precies mee doen?
Voor internet, brieven typen, e-mailen kun je met een budget model goed uit de voeten, en die kost rond de €500,- en de €700,-.
Lager zou ik echt niet doen.

Voor het zwaardere werk (bijvoorbeeld Photoshop, e.d.) ligt de aanschafprijs €900,- +!
Dat moet TS beantwoorden, maar de zin erbij, denk ik , gewoon een tweede erbij te hebben.
Voor het zwaardere werk, heb ik dan helaas de verkeerde gekocht, namelijk een Acer voor € 500.-.
Photoshop en Pinnacle werken perfect, dus BBCS in mijn geval dan niet juist.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door alfatrion »

adSolvendum schreef:Alfatrion heeft geen ingebouwd gelijk, al doet hij dat graag zo voorkomen.
Dit betreft m.i. een projectie.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door adSolvendum »

M.i. een constatering gebaseerd op subjectieve waarneming.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door nevermind »

Het is weer zo ver,om het volgende topic te laten ontsporen. :mrgreen:
Andere worden op dit gedrag aangesproken, helaas. :wink:

@Ellen76

Helaas tegen alle slechte berichten, heb ik mijn 3e Acer.
De andere twee zijn dus niet stuk, maar heeft iemand anders in zijn bezit.
Over HP kan ik geen oordeel afgeven, want ik heb nog nooit een gebruikt.
Succes met jouw keuze.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door ciske »

Ik zou voor een acer gaan, maar voor de rest moet jij kiezen, succes.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door TheLD »

http://tweakers.net/pricewatch/294680/a ... tab:prices

Asus maakt voor zover ik weet z'n eigen notes. Standaard 2 jaar fabrieksgarantie. Bouwkwaliteit is prima.

Acer/Toshiba/Dell etc worden vnl gemaakt door Quanta/Compal.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:Spaar dan aub door voor bijvoorbeeld Toshiba.
Goede notebooks liggen qua prijsklasse tussen de €500,- en de €700,-.
Ja of spaar door voor een Sony, of MacBook of misschien is er nog wel iets duurders. Maar TS heeft helemaal geen Toshiba nodig.
Staar aub niet blind op de aanschafprijs (de laagte) en zeker bij deze ook niet op de garantieperiode (ik weet het).
De reden dat ik dit aangeef is dat Medion wel smijt met lange garantieperiodes, maar qua betrouwbaarheid heel vaak te wensen laat.
Dat is jouw mening, maar TS wil duidelijk niet veel uitgeven en toch een mobiel computertje. Dat ding hoeft geen wonderen te verrichten en geen jaren mee te gaan. Dus, kan Medion best een goede keuze zijn.
Persoonlijk zou ik nooit voor Medion kiezen.
Ik ook niet, maar ja ik zoe ook geen ding voor erbij (wat dat dan ook mogen betekenen).
De TS maakte de opmerking:
Hij is voor "erbij" en we willen er niet meer aan uitgeven dan een 300-350 euro.
Ten eerste: wat wil je er precies mee doen?
Hehe eindelijk De ham vraag. Zonder antwoord op die vraag is het nutteloos ook maar iets te zeggen.
Voor internet, brieven typen, e-mailen kun je met een budget model goed uit de voeten, en die kost rond de €500,- en de €700,-.
Lager zou ik echt niet doen.

Voor het zwaardere werk (bijvoorbeeld Photoshop, e.d.) ligt de aanschafprijs €900,- +!
en we willen er niet meer aan uitgeven dan een 300-350 euro.
Spaar aub door. Ik heb mensen gigantisch de fout in zien gaan omdat men aan het bezuinigen was.
Waarom, voor die prijs kun je best wat leuks krijgen, mits je er geen wonderen verwacht. Verwacht ook niet dat ie het over 10 jaar nog doet. Maarja dat mag je van geen enkele laptop verwachten.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door 53o »

TS kan voor 350 euro geen laptop kopen, de modellen binnen dat budget (nieuw) zijn gewoon troep vergeleken met modellen van 14% meer.

Als een bejaarde (even een klassiek stereotype voor basis gebruik, niet geldig voor de meeste bejaarden die ik in de winkel tegenkom) bij mij binnenstapt om een nieuwe PC te kopen nadat hun oude PC van 8-10 jaar oud onbruikbaar is geworden (een Pentium 4) dan komt dat omdat die bejaarde toen een Pentium 4 ipv een celeron of een Pentium 3 heeft gekocht. Anders was de klant al jaren eerder binnen gestapt.

Zelfs voor heel basis gebruik is het het niet waard om een PC/notebook te kopen met verouderde specificaties tenzij de prijs het waard is.

Een aantal tientjes doorsparen voor een i3 of i5 processor vergeleken met een celeron is altijd de investering meer dan waard omdat je er van uit kan gaan dat over een aantal jaren zelfs basis applicaties meer vragen van een system dan nu.

Er zijn opties voor TS rond de 400 euro, tussen de 400-450 is er zelfs een ruim assortiment.

Als verkoper ben ik er gewoon op tegen om een klant een notebook aan te raden van een prijs wanneer de meerwaarde van een relatief klein deel zo enorm is. Ik ben geen sadist, en ik bespaar op die manier klanten die op een drukke zaterdag lopen te klagen in de winkel.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door nevermind »

Ellen heeft sinds Laatst bezocht: 04 jan 2012 23:33
niet meer gereageerd.
Tevens heeft zij de wens geuit, om niet meer geld als:
Wij zijn op zoek naar een laptop. Hij is voor "erbij" en we willen er niet meer aan uitgeven dan een 300-350 euro.
53o schreef:TS kan voor 350 euro geen laptop kopen, de modellen binnen dat budget (nieuw) zijn gewoon troep vergeleken met modellen van 14% meer.
Dit alles vraagt TS niet!
Een aantal tientjes doorsparen voor een i3 of i5 processor vergeleken met een celeron is altijd de investering meer dan waard omdat je er van uit kan gaan dat over een aantal jaren zelfs basis applicaties meer vragen van een system dan nu.
Zelf dit heeft adsolvenum al opgemerkt/geschreven, dat TS niet verder wil sparen.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door 53o »

Er is genoeg troep beschikbaar voor TS in dat prijssegment. TS vraagt of HP of Acer beter is. Sorry, maar binnen dat budget is alles troep.

Troep klinkt misschien erg bot en fout, maar TS koopt binnen dat budget een notebook die voor deze tijd bijna afgeschreven is qua specificaties.

Het interresseert mij geen zak wat TS wilt, ik ben een verkoper dus ik geef advies, ook buiten werktijd. Als TS een laptop voor erbij zoekt dan zou ik advies geven afhankelijk van de wensen van de klant en zelfs de meest basis gebruiker zou nooit van mij het advies krijgen om laptops met een celeron te kopen. Tenminse, als het verschil met een laptop van 14% meer in prijs zo groot is.

De gemiddelde klant die toch, ondanks mijn advies, zo'n laptop koopt eindigt in mijn winkel, op een drukke zaterdag, terwijl AVG + een andere virusscanner geinstalleerd is, omdat de notebook die ze gekocht hebben zo traag is als (sorry, ik ben een Groninger) dikke stront.

Ik gun zelfs mijn con-collega's niet om met TS te moeten discusseren over een product wat volgens TS dan ondeugdelijk is, niet aan de koopovereenkomt voldoet etc. En dat is wat er gebeurt als TS dit soort troep koopt.

Een nieuw topic binnen 2 jaar.

TS kan dit voorkomen door een notebook de kopen ipv afgeschreven troep.

Gesloten