LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP Pavilion 784 pc

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jorgen

HP Pavilion 784 pc

Ongelezen bericht door jorgen »

Ruim een jaar geleden schafte ik bij Kinorama *Alphen aan den RIJN een PC aan van het merk HP, type Pavilion 784. Binnen de garantietermijn, maar wel tegen het einde daarvan ontstond een probleem, waarschijnlijk veroorzaakt door een virus. Pogingen om telefonisch contact op te nemen met Kinorama strandden, aangezien deze firma niet meer bleek te bestaan. Na intensief contact met diverse helpdesks is gebleken dat Kinorama in haar nadagen een partij pc s importeerde uit Scandinavie en deze klandestien voorzag van programmatuur. Zodoende ontbreekt op deze pc de zogenaamde herstel cd, het gedeelte van de harde schijf wat je kunt kopieren om in geval van nood alles opnieuw te installeren. Bij de helpdesk van Intell verkocht men mij voor 40 euro de nederlandse versie van de herstel cd, waar ik, naar nu blijkt, niks aan heb. Het geluid van mijn pc functioneert thans nog steeds niet en ik heb voor ongeveer 100 euro kosten gemaakt aan inbellen, helpdesks etc. om nog maar niet te spreken van het aantal uren dat er in is gaan zitten . Overigens stelt de rechtsopvolger van Kinorama , firma Kral, zich op het standpunt dat het moederbedrijf van Kinorama in Rotterdam, niet failliet dus, dit maar op moet lossen. Hijzelf doet alleen nog in foto app. Bij Kinorama in Rotterdam, u raadt het al, zegt men dat de firam Kral thans de aangewezen weg is om e.e.a. op te lossen. Eruit komen doen we zo dus niet ! Kunt u iets voor mij doen. Overigens mijn excuses voor de zwakke interpunctie, veroorzaakt door een Scandinavisch toetsenbord.

M. vr.grt.

Jorgen Schreuder

tel. 06 2009 0109 :evil: :!: -_

filiaal[1071]
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 aug 2004 19:18

Re: HP Pavilion 784 pc

Ongelezen bericht door filiaal[1071] »

Ik zie niet echt de link met vakantieparken, maar ik ben toch zo schappelijk om je te helpen. Kun je zelf windows niet opnieuw installeren? Als je geen herstel CD hebt gehad en windows draait erop, dan moet er toch een WinXP cd bijzitten. Anders kun je er vast wel een kopen *AHUM ;)*. Jammer van al je programma's, goedkoop is niet altijd duurkoop maar in jouw geval dus wel degelijk. Jammer dat je zo'n nare computerervaring hebt, maar vraag iemand die er handig mee is om het ding even opnieuw te installeren voor je...

Coolstar
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2004 09:19

Re: HP Pavilion 784 pc

Ongelezen bericht door Coolstar »

Simpel bel even de helpdesk van HP weet zeker dat die je wel helpen met je probleem nr is : 0900-1170000

rojo
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2003 22:34

Re: HP Pavilion 784 pc

Ongelezen bericht door rojo »

ik wil evewn reageren op de computer problemen van jorgen.
Hoe weet je dat het een virus is ?.
Had je wel een goede virus scan erop met firewall etc .
Heb je ook back ups gemaakt en ja mischien rare vraag maar toen ik een nieuwe computer kocht vroeg en keek ik eerst of er wel een restore cd bij zit ,dit ingeval van de genoemde problemen die jij nu ondervind.
Verder vind ik het gewoon jammer dat de winkels waar je kwam klagen je niet gewoon helpen ,dit is triest .
Maar let wel als de problemen veroorzaakt worden door virussen en dat is software matig kan je wel fluiten naar enige coullance daar pc bedrijven en winkels vaak uitgaan van garantie of dergelijks op hardware.
Ze zeggen dan en ze hebben beetje gelijk had je maar goed je virusscan moeten updaten of een betere moeten installeren.
Verder zo ik ook HP bellen en het probleem voor leggen .
IK hoop dat je in de tussentijd al een oplossing heb gevonden ,zou je die dan graag willen plaatsen ben er wel nieuwsgierig naar .
Hopende op een goede afloop met je pc.

Gast

Re: HP Pavilion 784 pc

Ongelezen bericht door Gast »

Garantie tot aan de brug dus.

Gesloten