LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP pavillion DV800 display probleem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
simo. ela

HP pavillion DV800 display probleem

Ongelezen bericht door simo. ela »

Ik ben in het bezitvan Hp pavillion dv800.Ik heb het zelfde probleem, het begon met sneeuw en nu doet helemaal niets meer,dus ik heb geen beeld meer ,laptop start wel maar geen beeld,de lampjes branden als ik hem aanzet.IK heb de laptop op andere beeldscherm aangesloten daar krijg ik ook geen beeld,dus het ligt aan de videokaart.(nvidia videokaart)

BBCS
Contacteer:

Re: HP pavillion DV800 display probleem

Ongelezen bericht door BBCS »

Toch is het een bekend probleem.

Ik ga er vanuit dat er Windows Vista op staat.

Door een update van Windows waarbij verkeerde drivers van de grafische kaart wordt geïnstalleerd, zal door die foute drivers de videokaart worden overgeklokt met het gevolg dat deze zal verbranden en defect zal gaan.

Nu de vraag wie voor die schade moet opdraaien.

Volgens de wet dien je dan te wenden tot de verkopende partij en gedurende de economische levensduur dient hij voor een oplossing te zorgen.
Echter zo gemakkelijk is het niet.

Een beroep op de non-conformiteit kan niet, omdat tijdens de koop niets mis was met de laptop, waardoor de verkopende partij niet aangesproken kan worden op een ondeugelijk product.
De reden hiervan is dat na de koop door een update van Windows de foute driver geïnstalleerd werd. En hier kan de verkopende partij niets aan doen en kan hij daardoor ook daar niet op worden aangesproken.
Als die update niet zou zijn uitgevoerd zou de computer zeker het defect gedurende de economische levensduur niet vertonen.

Iets anders zou het zijn als de foute driver al tijdens de koop op de laptop zijn geïnstalleerd, dus zat het defect al tijdens de koop in de laptop en daar is de verkopende partij dan wel aansprakelijk en verantwoordelijk voor.

Nu krijg je het gesteggel wie er dan wel verantwoordelijk voor zijn.
Tja, in beginsel tuurlijk Nvidia en ook Microsoft.

Hoe is het defect ontstaan?
Doordat Nvidia foute drivers heeft uitgebracht, heeft dit als gevolg dat de grafische processor overgeklokt wordt.
Dit heeft als gevolg dat de grafische processor dus met een veel hogere kloksnelheid werkt, waardoor er meer warmte door de grafische processor wordt geproduceerd en daardoor zal deze gewoon verbranden.

Hiervoor is alleen Nvidia daarvoor verantwoordelijk en dient dus ook kosteloos alle schade te vergoeden.

Gesloten