LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hp PC en beeldscherm

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jolanda en Erna
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2004 12:05

Hp PC en beeldscherm

Ongelezen bericht door Jolanda en Erna »

Ik heb een HP Pavilion S3360 configuratie. Sinds enkele maanden valt het beeldscherm spontaan 'in de slaapstand'. Echter sinds vandaag wil het beeldscherm in zijn geheel niet meer 'wakker' worden. Na speurwerk (via een andere PC) op het internet blijkt dit een zeer veel voorkomend HP probleem te zijn. Helaas valt mijn pc net buiten de garantie termijn.
Ik heb de helpdesk gebeld en 25 min. later (á € 0.10 per min.) kreeg ik de 'diagnose' met bijbehorende prijs. Wat denk je? Reparatie kost € 499.00 excl. de verzendkosten!!!! Hier kan ik een nieuwe kast voor kopen. En dat voor wellicht een productfout van HP.
Wie heeft een soortgelijke ervaring? En wat heb je daarmee gedaan?
Ik heb in ieder geval een klacht ingediend bij HP. Ben benieuwd of er een reactie op komt.

Borginator
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 okt 2010 14:33

Re: Hp PC en beeldscherm

Ongelezen bericht door Borginator »

Wat gebeurt er als je de "HP monitor" aansluit op jouw andere PC?

En een werkende monitor aan jouw HP Pavilion S3360 Desktop?

Hier staat nog wat tips voor jouw HP monitor die kuren vertoont:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... ct=3662378

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... ct=3662378

Jolanda en Erna
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2004 12:05

Re: Hp PC en beeldscherm

Ongelezen bericht door Jolanda en Erna »

dank je wel voor je reactie.

Wat gebeurt er als je de "HP monitor" aansluit op jouw andere PC?
Dan werkt deze gewoon naar behoren.

En een werkende monitor aan jouw HP Pavilion S3360 Desktop?
Ook deze monitor gaat direct in de slaapstand.

Ook jouw linken had ik al doorlopen. Maar ik kom niet verder omdat ik geen beeld krijg...... Vandaar dat de helpdesk me alleen de reparatie kon 'aansmeren'.

Borginator
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 okt 2010 14:33

Re: Hp PC en beeldscherm

Ongelezen bericht door Borginator »

Jolanda en Erna schreef:Wat gebeurt er als je de "HP monitor" aansluit op jouw andere PC?
Dan werkt deze gewoon naar behoren.
Ah ok, dan ligt het niet aan de HP monitor.

Bij de tweede link van mij heb je geen beeld nodig:

Stap 2: Is de video-aansluiting beschadigd?
Inspecteer de videokabel en de videoconnectors om te kijken of ze beschadigd zijn. Controleer of er knikken in de kabel zitten en of de kabel gebroken is en controleer of er gebogen of gebroken pinnen aanwezig zijn op de aansluitingen. Probeer terwijl de monitor en de computer uitgeschakeld zijn de gebogen pinnen recht te maken met een kleine metalen buisje, zoals het uiteinde van een mechanisch potlood of het uiteinde van een ingetrokken balpen.

Sluit de monitor opnieuw aan nadat u eventuele gebogen pinnen recht hebt gemaakt en zorg ervoor dat de videokabel goed is aangesloten. Schakel vervolgens de computer en de monitor in. Als het scherm nog steeds leeg blijft, gaat u verder met de volgende stap.


Stap 3: Het BIOS opnieuw instellen en bijwerken
U kunt deze stappen gebruiken, ook al kunt u niets zien op de monitor.
Wanneer er een item in het BIOS werd gewijzigd, zoals de primaire instelling van het beeldscherm, gebruikt u de volgende stappen om het BIOS opnieuw op de standaardconfiguratie in te stellen.

1.
Schakel de computer in en druk herhaaldelijk op een van de volgende toetsen op het toetsenbord. Druk 5 seconden lang ongeveer elke seconde op de toets nadat de computer is ingeschakeld.
*
Druk op F10 voor HP en Compaq computers die met Windows Vista werden geleverd.
*
Druk op F1 voor HP en Compaq computers die met Windows XP werden geleverd.
*
Druk op F10 voor Compaq Presario desktopcomputers die voor 2002 zijn gemaakt.
2.
Wacht 5 seconden.
3.
Druk op F5 . Hiermee worden de standaardinstellingen van het BIOS opnieuw ingesteld.
4.
Druk op de toets Enter . Hiermee worden de wijzigingen geaccepteerd.
5.
Druk op F10 . Hiermee worden de wijzigingen opgeslagen.
6.
Druk op de toets Enter . Hiermee worden de wijzigingen opgeslagen en het BIOS afgesloten.
7.
De monitor zou nu de eerste schermen moeten weergeven (de schermen met de logo's). Is dit niet het geval, zoek en download dan de meest recente BIOS-update als er een beschikbaar is voor uw computer.
8.
Wanneer geen BIOS-update beschikbaar was of de monitor nog steeds leeg is, gaat u verder met de volgende stap.

Gesloten