LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP photosmart 8150 printer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Woodland
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2005 18:08

HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door Woodland »

Ik heb in April 2005 een HP photosmart 8150 printer gekocht. In Dec 2006 zijn er op foto's die ik heb afgedrukt rode en blauwe randen zichtbaar. Het lijkt een soort 3D effect te zijn. Bij de foto's op de computer is dat niet het geval.

Ik heb contact opgenomen met HP email support.

Naar 12x emails met sugesties om de probleem op te lossen, ben ik telefonisch benaderd door de service buiten garantie hulpdesk.

De keuzen waren, of ik de printer opsturen en een gereviseerde terug krijgen , mijn kosten dan zouden zijn +/- €188, ( een nieuwe printer kost mij €179 )

of een Upgrade Voucher

(Uw Upgrade Voucher geeft u 25% (met een maximum van 50 euro) bij aankoop van een nieuw HP toestel. Let wel, om deel te kunnen nemen dient u het toestel binnen 60 dagen na ontvangst van uw Referentienummer te kopen en uw korting aan te vragen.)

Ik vind dit geen redelijke keuze. Ik ben niet van plan om een nieuwe HP printer te kopen. Ik heb gekozen voor een andere merk (wel met 2 jr. garantie).

Volgens de Nederlandse regelgeving heeft de consument altijd recht op een deugdelijk product, ook na het verloop van twee jaar.

Ik ben diep teleurgesteld in HP.

mvg

T. Bos

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door jor »

Mag ik vragen waar je de 8150 photosmart hebt gekocht? Want dan zou je toch ook terug kunnen gaan naar de wederverkoper. Ik schop nu tegen de schenen van een aantal ondernemers op in dit topic die van garantie na de garantietermijn niets willen horen maar dat moet dan maar.

Jor.


Ik dacht aan de mogelijkheid om eens de winkel te benaderen met jou vraag of probleem.

ikbenik

Re: HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb in April 2005 een HP photosmart 8150 printer gekocht. In Dec 2006 zijn er op foto's die ik heb afgedrukt rode en blauwe randen zichtbaar. Het lijkt een soort 3D effect te zijn. Bij de foto's op de computer is dat niet het geval.

Een bekend probleem.
Als je een nieuwe inktpatroon erin zet, dan moet je de patronen uitlijnen.
Het lijkt wel alsof de patronen niet zijn uitgelijnt, met het gevolg dat je 3D beeld krijgt.

Ga eerst eens ook bij de winkelier informeren wat het probleem zou kunnen zijn.

Want dan zou je toch ook terug kunnen gaan naar de wederverkoper. Ik schop nu tegen de schenen van een aantal ondernemers op in dit topic die van garantie na de garantietermijn niets willen horen maar dat moet dan maar.

Als je de patronen niet hebt uitgelijnt en de winkelier moet het doen, dan valt dit buiten garantie en als er kosten in rekening gebracht worden, dien je dit gewoon te voldoen.

Dit valt dan onder gebruikersfout.

Guido01
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:09

Re: HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door Guido01 »

Volgens de Nederlandse regelgeving heeft de consument altijd recht op een deugdelijk product, ook na het verloop van twee jaar.
dit houd dan niet in dat het apparaat gratis wordt gerepareerd.
een deel van de kosten worden dan wel op je verhaald

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nu het product binnen de garantie periode geld dat zij het product kosteloos moeten herstellen, tenzij zij aannemelijk kunnen maken dat u zich niet aan de instructies heeft gehouden zoals omschreven in de handleiding. Van dat laatste zou in dit geval best kans op kunnen zijn.
Volgens de Nederlandse regelgeving heeft de consument altijd recht op een deugdelijk product, ook na het verloop van twee jaar.
dit houd dan niet in dat het apparaat gratis wordt gerepareerd.
een deel van de kosten worden dan wel op je verhaald
Volgens de Nederlandse wetgeving zijn de kosten van het herstel voor rekening van de verkoper. Deze kosten kan hij verhalen op de fabrikant. De wetgever heeft, in de memorie van toelichting, het volgende opgemerkt: "Er zij nog op gewezen dat bij (kosteloze) vervanging de verkoper slechts in uitzonderingsgevallen recht heeft op een gebruiksvergoeding. Zie hierover nader Parl. Gesch. Boek 7, pp. 136–137 en 141.".

ikbenik

Re: HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Volgens de Nederlandse wetgeving zijn de kosten van het herstel voor rekening van de verkoper. Deze kosten kan hij verhalen op de fabrikant. De wetgever heeft, in de memorie van toelichting, het volgende opgemerkt: "Er zij nog op gewezen dat bij (kosteloze) vervanging de verkoper slechts in uitzonderingsgevallen recht heeft op een gebruiksvergoeding. Zie hierover nader Parl. Gesch. Boek 7, pp. 136–137 en 141.".
Als de oorzaak van het probleem is dat de inktpatronen niet zijn uitgelijnd (wat ik zeer sterk vermoedt) dan zijn alle kosten voor de TS.

Dit valt onder niet navolgen van de gebruikershandleiding.
dit houd dan niet in dat het apparaat gratis wordt gerepareerd.
een deel van de kosten worden dan wel op je verhaald
Als de oorzaak het niet uitlijnen van de printkoppen, dan worden alle kosten op de TS verhaald.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit valt onder niet navolgen van de gebruikershandleiding.
Dat ben ik wel met u eens (zie mijn eerste alinea, laatste volzin), maar dan moet dat natuurlijk wel in de handleiding staan.

ikbenik

Re: HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat ben ik wel met u eens (zie mijn eerste alinea, laatste volzin), maar dan moet dat natuurlijk wel in de handleiding staan.
Dat staat in iedere handleiding en ook bij de installatie van de printer kom je dat altijd tegen.

Ik repareer zelf ook printers en ik heb hier best wel ervaring in gekregen.

De TS kan dit zelf doen.
Gewoon de printkoppen uitlijnen.
In 99% van de gevallen is dan het probleem opgelost.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door alfatrion »

De rechter hield er bij de rechtzaak tussen HCC en Dell rekening mee dat er fouten in de handleiding konden staan waardoor een klant een product kapot kon maken door de instructies te volgen, daarom mocht Dell schade door onjuist gebruik of onjuiste installatie niet uitsluiten in haar algemene voorwaarden. Fouten maken is menselijk en een handleiding wordt door mensen geschreven.

ikbenik

Re: HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat is hier niet aan de orde.

Woodland
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2005 18:08

Re: HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door Woodland »

ik ben eerst terug naar de winkel geweest. Alle (door jullie) voorgestelde handelingen incl. uitlijning zijn uitgevoerd. volgens de hulpdesk ligt het probleem toch aan de printer zelf. ik heb wel telephonische contact met de service center en ze vinden het zelf een vreemd reactie van hp. ze gaan het verder uitzoeken.
mvg

ikbenik

Re: HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Heb je er al andere cartridges in geplaatst?

Misschien dat de cartridges niet goed zijn.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: HP photosmart 8150 printer

Ongelezen bericht door magel725 »

Is er ALTIJD originele inkt gebruikt?

Tevens wordt het aangeraden om papier ook origineel te kopen aangezien het resultaat dan optimaal is.

Gesloten