LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulde aan Ubuntu

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik denk dat ik als ik het rustig heb eens met Ubuntu ga experimenteren en kijken of het gemakkelijk werkt en mee te werken is.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 12 Sep 2007 20:34 door ikbenik

Ik denk dat ik als ik het rustig heb eens met Ubuntu ga experimenteren en kijken of het gemakkelijk werkt
Of een OS gemakkelijk werkt is natuurlijk heel persoonlijk. Het laatste Windows OS wat ik intensief heb gebruikt was Windows 95. Als ik tegenwoordig weer eens achter een XP machine zit, kan ik soms behoorlijk geïrriteerd raken als ik bijvoorbeeld bepaalde instellingen wil aanpassen en vervolgens niet snel genoeg kan vinden waar het e.e.a. te veranderen.

Jij zal dezelfde irritaties ervaren wanneer je met Ubuntu gaat experimenteren. Ieder OS werk nu eenmaal anders.
en mee te werken is.
Natuurlijk is er met Ubuntu te werken, als dat niet zo was zou niemand het toch gebruiken?

ikbenik

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door ikbenik »

Voor alle duidelijkheid:

Ik wil dat gaan doen, niet voor mezelf, maar om eventueel systemen ermee uit te rusten die voor de klanten bedoeld zijn.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door fietsje »

om eventueel systemen ermee uit te rusten die voor de klanten bedoeld zijn.
Goed plan, maar bedenk het volgende :

MS produkten vergen zoals je zelf vaak aangeeft ondersteuning. Ubuntu niet anders. Verdiep je eens in het business model van Linux en open source.
MS beweert dat er geen model is of dat ze het niet begrijpen.
Het business model is gebaseerd op dienstverlening. M.a.w. de software is open-source, en als je ondersteuning nodig hebt gaat dit in de vorm van dienstverlening. Daarvoor heb je dus wel kennis nodig, maar kan ook omzet opleveren.

Overigens las ik dat AMD alle de specs van de grafische kern van ATI ( hebben ze gekocht ) aan de OS gemeenschap zal doneren. Dit zal ook weer een boost kunnen geven aan de grafische performance als mensen hiermee aan de slag gaan.

hilbrand
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2006 07:34

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door hilbrand »

Ik wil dat gaan doen, niet voor mezelf, maar om eventueel systemen ermee uit te rusten die voor de klanten bedoeld zijn.
Dan zou je eigenlijk Pardus Linux eens moeten testen.
Dit is een erg mooie distro en een erg gebruikersvriendelijke.
Ik ben er zeer tevreden mee, en ik kan er net zo veel mee, zo niet meer, als met M$

http://www.pardus-linux.nl/

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door fietsje »

Er zijn al meer mensen met Ubuntu bezig geweest :

http://smartbusiness.zdnet.be/news.cfm?id=71119

Helaas bleek het tot nu toe niet echt... :? waar.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door queenfan »

ikbenik


Geplaatst op 12 Sep 2007 20:15 door ikbenik


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
http://nucia.nl/forum/showthread.php?t=29649
bevestigd mijn uitspraak, dat hoe meer iets gebruikt wordt hoe meer lekken er gevonden worden
bij MAC OS X worden nu al ontiegelijk veel lekken gevonden


Door de echte naïeve Macfans wordt dit tuurlijk weer als onzin afgewimpeld.

(kots).


Ik vind dat die vervelende Macfanaten die hun Mac zo superieur vinden wakker moeten worden en stoppen met dat gezeik dat hun Mac onschendbaar is.
Ben geen fanatieke Macfan maar je begint er zelf weer over.
Als er volgens het artikel 38 serieuze lekken aangetoont zijn waarom is er tot op heden (lees tot op heden) niet gebeurd waarbij Mac ernstig de klos zijn.

Mar goed ophouden met deze onzinnige discussie zoals ik al eerder geschreven heb Mac en Windows lopen beide vast, hebben beide lekken enz niks is perfect.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door fietsje »

Ook Microsoft erkent : Hulde aan UBUNTU !

http://smartbusiness.zdnet.be/news.cfm?id=69692

:!: :!:

Only Me
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2007 21:40

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door Only Me »

In onderstaande link vindt je voldoende info waarom een ander besturingssysteem is aan te raden. Of je nu een firewall hebt of niet Bill weet er raad mee.

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2130321

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Loop nu niet de hele tijd zo af te geven op windows, je bereikt er niets mee
leuk voor microsoft dat mijn bestanden worden geupdate zou niet weten waarom ik me eraan zou storen

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 13 Sep 2007 21:19 door Moppentappers

leuk voor microsoft dat mijn bestanden worden geupdate zou niet weten waarom ik me eraan zou storen
Toch betekent dit een extra beveiligingsrisico. Blijkbaar houdt een firewall (of andere beveiligingssoftware) deze "updates" niet tegen.

Bovendien vind ik het geen prettig idee wanneer een 'derde' ongevraagd, legaal bestanden op mijn PC mag veranderen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Moppentapper,

Helemaal gelijk.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door Moppentappers »

het is gewoon een systeem wat waarschijnlijk werwerkt zit in SVChost of het update systeem opzichzelf
het is dus al toegestaan door de gebruiker zelf

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 13 Sep 2007 21:46 door Moppentappers

het is dus al toegestaan door de gebruiker zelf
Dat is nu juist het probleem. Volgens het artikel is dit niet door de gebruiker toegestaan. Deze "updates" gebeuren ook indien de gebruiker expliciet heeft aangegeven dat updates niet automatisch geïnstalleerd mogen worden. Dit betekent een extra beveiligingsrisico.

ikbenik

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat is nu juist het probleem. Volgens het artikel is dit niet door de gebruiker toegestaan. Deze "updates" gebeuren ook indien de gebruiker expliciet heeft aangegeven dat updates niet automatisch geïnstalleerd mogen worden. Dit betekent een extra beveiligingsrisico.
Je bent nooit eigenaar van Windows.

Ik hoor van veel mensen dat zij Windows "gekocht" hebben en dan zelf bepalen wat zij ermee willen doen.

Dat is dus niet waar.

En als jij Linux hebt, ben je dan ook eigenaar van die Linux?

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 13 Sep 2007 22:13 door ikbenik

Je bent nooit eigenaar van Windows.
Daarom kan Microsoft dit blijkbaar legaal doen. Dat houdt niet in dat het dan maar 'goed' is dat deze updates automatisch geïnstalleerd worden.
En als jij Linux hebt, ben je dan ook eigenaar van die Linux?
Niet van de naam Linux, wel van de installaties op mijn PC's. Dit is wezenlijk anders dan bij een Windows installatie.

Only Me
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2007 21:40

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door Only Me »

Of je het nu prettig vindt of niet dat Microsoft voor jouw de moeite neemt om de updates te installeren moet je zelf weten. Als microsoft updates kan installeren betekend ook dat ze op afstand kunnen kijken wat jij op je pc hebt staan, tevens wie heeft nog meer toegang tot deze ingang? CIA FBI? en jouw firewall merkt niet in eens dat er wordt rond gesnuffeld, ook je logs laten niks zien.
Het is Big Bill is wacthing you, straks zet Bill op afstand de illegale downloads zoals office uit, ze mogen dat ze zijn eigenaar, misschien wordt jouw xp of vista als illegaal bestempeld terwijl dit niet zo is. Of Bill denk XP heeft nu de end of life bereikt, ik zet alles uit ik ben de eigenaar.
Voordeel van open source is dat iedereen kan kijken hoe het in elkaar steekt, dit soort poortjes zijn zo ontdekt.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door fietsje »

Are you using Windows Vista? Then you might as well know that the licensed operating system installed on your machine is harvesting a healthy volume of information for Microsoft. In this context, a program such as the Windows Genuine Advantage is the last of your concerns. In fact, in excess of 20 Windows Vista features and services are hard at work collecting and transmitting your personal data to the Redmond company.
http://news.softpedia.com/news/Forget-a ... 8752.shtml

't is maar waar je gelukkig van wordt!

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door fietsje »

En als jij Linux hebt, ben je dan ook eigenaar van die Linux?
Sterker als je weet hoe het moet, mag je zelf een linux systeem maken bouwen en veranderen, inclusief de source code, die moet je dan echter ook weer ter beschikking stellen aan degenen die het gebruiken.

zie ook :

http://nl.wikipedia.org/wiki/GNU_General_Public_License

en

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_software

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door fietsje »

Een Eee PC met Windows XP gaat twee keer zoveel kosten als dezelfde laptop met Linux. Dit meldt Asustek. Het Taiwanese bedrijf zal een Windows XP-versie van de Eee PC op de Europese en Amerikaanse markt brengen voor rond de 1000 dollar. Een laptop met Linux en/of minder mogelijkheden voor vooral ontwikkelingslanden zal rond de 500 dollar gaan kosten.

Asustek Eee PC was oorspronkelijk bedoeld als een goedkope laptop voor kinderen in de derde wereld maar zal ook in ontwikkelde landen worden verkocht.
Vorige week bracht Asustek de laptop al uit in Taiwan voor ongeveer 11,100 Taiwanese dollars ($340). Binnen een dag waren ze, op één na, uitverkocht. Deze laptops draaien op Linux OS van Xandros. Bij de Taiwanese lancering werd echter toegezegd ook een Windows XP versie uit te gaan brengen.

Tot nu toe heeft Asustek al 100,000 laptops verkocht in Taiwan, Hong Kong en Thailand. Eind dit jaar moet dit klimmen naar 400,000 en volgend jaar wil Asustek 3,8 miljoen Eee PC’s verkopen.

Vanaf 1 november zal de Linux Eee PC in de VS via winkels en internet te koop zijn. In Europa krijgt Duitsland de primeur op 9 november. De duurdere XP versie zal tegen het einde van dit jaar verkrijgbaar zijn. (Wilberd Gijzel)
(bron automatisering gids)

Na DELL en HP nu ook ASUS! over op Linux!

Natuurlijk zijn er ook negatieve berichten ( wel even lezen! )
De Nigeriaanse overheid besloot onlangs om zeventienduizend Classmate-pc's aan te schaffen. De budgetlaptops van Intel kregen een aangepaste versie van Mandriva Linux mee, iets waar het hoofd van Mandriva, François Bancilhon bijzonder trots op was.

Zijn ongenoegen was dan ook groot toen hij hoorde dat de Nigerianen Mandriva wel zullen betalen maar toch Windows gaan installeren op de toestellen. Zo liet hij weten in een open brief:
Lees hier :
http://www.opensourcenieuws.nl/index.ph ... w/4338/57/

Gesloten