LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulde aan Ubuntu

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door BBCS »

Toch even inhaken:

Zelf ga ik als computerleverancier ook binnen zeer korte tijd Ubuntu leveren.
De klanten kunnen dan kiezen wat ze willen.

Tja, je moet met de tijd meegaan! :lol:

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door fietsje »

hulde aan BBCS.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 07 Nov 2007 19:54 door BBCS

Zelf ga ik als computerleverancier ook binnen zeer korte tijd Ubuntu leveren.
De klanten kunnen dan kiezen wat ze willen.
Dat lijkt mij een goed plan, meer keuze voor de klant is altijd beter toch? Ook kun je er commercieel voordeel uit halen want de Ubuntu dvd kun je legaal kopiëren en doorverkopen aan de klant. Dus wanneer je bijvoorbeeld alleen de marge en niet jouw kostprijs van Windows aan de klant in rekening brengt, wordt de PC voor de klant goedkoper en verdien jij evenveel op dit systeem als op dezelfde PC met Windows. Natuurlijk kun je ook een middenweg kiezen zodat zowel de klant als jij er beter van worden. Maar goed, ik hoef dat jou als ondernemer natuurlijk al lang niet meer te vertellen . :)

Bovendien kun je Ubuntu op een PC installeren en configureren naar jouw smaak, compleet met allerlei gratis applicaties zoals Open Office, Fotobewerkingssoftware, Media center, Browser, E-mail programma, Video bewerking, Chat programma, etc. etc. Nu kun je deze installatie eenvoudig eenmalig 'remasteren' naar een installatie, tevens live dvd. Vervolgens kun je deze dvd kopiëren en meeleveren met de verkochte systemen. Je kan als promotie op deze dvd's met light scribe bijvoorbeeld je eigen logo branden. Dit is allemaal volkomen legaal. Volgens de licentie waar Ubuntu onder valt kun je echter je klanten niet verbieden dat zij deze dvd zelf weer kopiëren om verder te verspreiden.
http://ubuntu-unleashed.blogspot.com/20 ... stall.html
http://www.ubuntu.com/legal

Een bijkomend voordeel voor jou en de klant kan de ondersteuning c.q. after sales zijn. Even een voorbeeld:
Een klant die bij jou een 'Ubuntu PC' heeft gekocht belt jou op met de mededeling, "hij doet 't niet meer". Jij legt de klant uit hoe hij de PC op kan starten met de Live (installatie) dvd. Wanneer nu het systeem correct opstart en volledig functioneert, kun jij de klant uitleggen dat het in ieder geval geen hardware probleem is en dat hij zelf iets 'om zeep' heeft geholpen en jij het software probleem wel kan herstellen maar dat het geen garantie is. Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je meteen maar een hoge rekening voor deze klant opmaakt, maar er is in ieder geval voor beide partijen, tijdens dat telefoongesprek al veel meer duidelijkheid.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door BBCS »

Een bijkomend voordeel voor jou en de klant kan de ondersteuning c.q. after sales zijn. Even een voorbeeld:
Een klant die bij jou een 'Ubuntu PC' heeft gekocht belt jou op met de mededeling, "hij doet 't niet meer". Jij legt de klant uit hoe hij de PC op kan starten met de Live (installatie) dvd. Wanneer nu het systeem correct opstart en volledig functioneert, kun jij de klant uitleggen dat het in ieder geval geen hardware probleem is en dat hij zelf iets 'om zeep' heeft geholpen en jij het software probleem wel kan herstellen maar dat het geen garantie is. Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je meteen maar een hoge rekening voor deze klant opmaakt, maar er is in ieder geval voor beide partijen, tijdens dat telefoongesprek al veel meer duidelijkheid.
Dat is ook de reden waarom dat ik nog geen linux lever.
Kijk, als ik iets lever, moet ik ook de support aan geven.

Ik heb nu linux gedownload en ik ga zeer binnenkort het op mijn testcomputer installeren.

Ik stoor me echt aan die winkeliers die van alles verkopen, maar er totaal geen verstand van hebben. En als er dan problemen zijn, kunnen zij de klanten niet helpen en moeten de klanten doorverwijzen naar de fabrikant.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 07 Nov 2007 23:30 door BBCS

Dat is ook de reden waarom dat ik nog geen linux lever.
Kijk, als ik iets lever, moet ik ook de support aan geven.
Uiteraard zul je je eerst in Ubuntu moeten verdiepen voordat je support gaat (kunt) geven.
Mijn bericht was dan ook een reactie op jouw opmerking uit je vorige bericht:
Zelf ga ik als computerleverancier ook binnen zeer korte tijd Ubuntu leveren.
Ik heb nu linux gedownload en ik ga zeer binnenkort het op mijn testcomputer installeren.
Het is raadzaam om voor het branden van de installatie dvd te controleren of je download goed is. Dit kan met het tooltje md5sum:
http://www.irnis.net/gloss/md5sum-windows.shtml
Om te voorkomen dat je een 'slechte' dvd krijgt kun je deze het beste met een lage brand snelheid bakken.
Bovenstaande problemen komen vaker voor dan in het algemeen gedacht wordt! En dat heeft natuurlijk niets met Linux of Windows te maken. :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door BBCS »

Om te voorkomen dat je een 'slechte' dvd krijgt kun je deze het beste met een lage brand snelheid bakken.
Bovenstaande problemen komen vaker voor dan in het algemeen gedacht wordt! En dat heeft natuurlijk niets met Linux of Windows te maken.
Dat is al een oud probleem.

Maar ik ga me binnenkort in Linux verdiepen en daarna kan ik systemen leveren met Linux.

Even vooruitdenkend:

Ik denk dat in de toekomst de verschillen tussen Linux, Windows en OS-X zeer klein zijn.

Microsoft heeft met Vista al die richting in gang gezet.
En ik denk ook dat Linux strakt net zo gemakkelijk te bedienen is al Windows nu.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door Moppentappers »

je ziet steeds vaker inderdaad dat bepaalde software voor meer OSsen uitgebracht wordt
ik denk dat wanneer de rechten op extenties vervallen.. als het goed is vervalt dat ene recht waarvan ik de naam niet meer weet na een bepaalde tijd en kunnen ook andere OSsen ermee werken
of elk OS krijgt de mogelijkheid om programma's in een vitrual machine te draaien

we zien wel wat de toekomst brengt

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 08 Nov 2007 22:33 door BBCS

Dat is al een oud probleem.
Yep, maar nog steeds actueel.
En ik denk ook dat Linux strakt net zo gemakkelijk te bedienen is al Windows nu.
Linux is nu al net zo gemakkelijk te bedienen als Windows, het is maar wat je gewend bent. En dat geldt vooral voor een goed geconfigureerd systeem. De meeste gebruikers kopen een PC met een voor geïnstalleerde en geconfigureerde versie van Windows. Veel van deze gebruikers zijn niet echt in staat Windows zelf te installeren, laat staan goed te configureren compleet met de juiste drivers en alle applicaties. Voor geïnstalleerde Linux PC's zijn momenteel praktisch niet te krijgen. Mede daardoor gaan onervaren gebruikers Linux zelf installeren met als resultaat soms een matig tot slecht geconfigureerde PC. Vooral omdat bij een Linux installatie standaard honderden applicaties mee geïnstalleerd worden.
How much software is available for Ubuntu?

About 1,000 pieces of software are installed by default, out of the basic fully supported software list of 1,300 packages. In addition to that, there are more than 16,000 packages which are available to you immediately, and more software is available from third parties.
http://www.ubuntu.com/aboutus/faq

Wist je trouwens dat momenteel een Linux distro betere hardware detectie en meer drivers heeft dan Vista? En dat terwijl 99% van de hardware leveranciers geen Linux drivers maken en ook de specificaties niet vrijgeven? De Linux ontwikkelaars maken deze drivers zelf.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door BBCS »

Voor geïnstalleerde Linux PC's zijn momenteel praktisch niet te krijgen.
En daar wil ik dus verandering in brengen.

Dell was dit ook al van plan.

En ik heb laatst met Acer gesproken en hun aangegeven dat ze XP absoluut niet uit hun assortiment moeten halen.
De consument klaagt dat Vista door hun strot wordt geduwd en daar was Acer ook al achtergekomen.

Over een tijdje (een paar maanden) kunnen de klanten bij mij kiezen uit Windows XP, Windows Vista of Linux.

De reden dat ik Linux wil gaan leveren, heeft met het feit te maken dat voor budget systemen dat ideaal is en daarnaast ook stukken veiliger.

Voor consumenten met twee linkse handen qua computers en internet is dat wel een schitterende oplossing. Zijn ze ook van dat gezeur van die spyware verlost.

Zucht..... totdat die hufters van spywareschrijvers daar ook iets op vinden.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door fietsje »

Dell was dit ook al van plan.
en doet er ook wat aan :

http://linux.dell.com/wiki/index.php/Ubuntu_7.04

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 07 Nov 2007 19:27 door fietsje

Natuurlijk zijn er ook negatieve berichten ( wel even lezen! )
De Nigeriaanse overheid besloot onlangs om zeventienduizend Classmate-pc's aan te schaffen. De budgetlaptops van Intel kregen een aangepaste versie van Mandriva Linux mee, iets waar het hoofd van Mandriva, François Bancilhon bijzonder trots op was.

Zijn ongenoegen was dan ook groot toen hij hoorde dat de Nigerianen Mandriva wel zullen betalen maar toch Windows gaan installeren op de toestellen. Zo liet hij weten in een open brief:
Lees hier :
http://www.opensourcenieuws.nl/index.ph ... w/4338/57/
Het tij schijnt toch weer gekeerd te zijn:
Now, however, a government agency funding 11,000 of the PCs has overruled the supplier. Nigeria's Universal Service Provision Fund (USPF) wants to keep Mandriva Linux on the Classmate PCs, said an official who identified himself as the programme manager for USPF's Classmate PCs project.

"We are sticking with that platform," said the official, who would not give his name.
En Microsoft is hier natuurlijk weer aardig met dollars aan het strooien:
Mba-Uzoukwu wrote that Microsoft is still negotiating an agreement that would give TSC US$400,000 (£190,323) for marketing activities around the Classmate PCs when those computers are converted to Windows.
http://www.computerworlduk.com/manageme ... ewsid=6124

Edit: vergeten url toegevoegd.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 09 Nov 2007 20:25 door fietsje
Geplaatst door BBCS

Dell was dit ook al van plan.
en doet er ook wat aan :

http://linux.dell.com/wiki/index.php/Ubuntu_7.04
Een quote vanuit bovenstaande url:
Dell Remastered Ubuntu 7.04 ISO

Dell Linux Engineering team has a remastered copy of the Ubuntu 7.04 Live CD available for download. It includes native system hardware support and many of the fixes listed below. The media will help you get the system installed and running with the necessary drivers. The goal of this media is to provide Dell customers who have not purchased Ubuntu 7.04 pre-installed on these systems with all of the fixes we apply to the factory-installation image.
@BBCS:
Zo zie je maar weer dat meer computer leveranciers inmiddels remastered media gebruiken.

Blijkbaar houdt DELL zich ook bezig met de ontwikkeling van Linux drivers. Dus de door mij genoemde 99% van hardware leveranciers die geen Linux drivers ontwikkelen is hiermee gedaald naar ongeveer 95%. :lol: Desalniettemin een goede ontwikkeling.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door fietsje »

Voor al die genen die het zelfde overwegen al BBCS een presentaite over UBUNTU :

Ubuntu wat is dat ???

Veel lees plezier

http://www.digiplace.nl/pivot/entry.php?id=852#body

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Hulde aan Ubuntu

Ongelezen bericht door D1RK »

De Ubuntu 7.10 aapjes Gibbon is betrouwbaar en stabiel maar....
omdat de drivers voor diverse apparaten er gewoon niet zijn is de goedkoopste Lexmark printer nu op een hogere resolutie van de cartridge ingesteld, dus zowel scanner als printer werken als duurdere omdat er drivers voor Linux ontbreken...

Het zijn niet de wel leverbare Mac, maar aangepaste voor meerdere printers en ze herkennen niet de printer maar de Cartridge met printkoppen, die meer kunnen!

Dus Ik ben Ik.. je verkoop vermoedelijk straks minder dure printers met minder winstmarge en omdat zelfs het oude uit 1994 komende Toshiba Laptopje er nog op draaide voorlopig geen nieuwe systemen als de ondersteuning van XP stopt.

Vista is groter gemaakt omdat je dan als handelaar nieuwe apparaten kunt verkopen en er worden enkele maanden oude printers aangeboden wegens overstap op Vista.....

Dus ik ben erg blij met Bill Gates, dus de nieuwste apparaten tegen bodem prijzen, oude XP kasten, Harde schijf vervangen door grotere en alle virussen en rotzooi is eruit en genoeg voor veel surf plezier!

Bedankt Linux Ubuntu!

Gesloten