LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
FMP
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2011 21:26

Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door FMP »

Via de Aldi in november 2010 een Medion Akoya gekocht,
€ 699,=. Nu is het 11 maanden later en de accu is al kapot!
OP de laptop zit 3 jaar garantie, op de accu schijnt dit 6 maand te zijn. Op zoek naar een nieuwe accu via de Medion. Gebeld: geen oplossing! Op advies dus maar een mail, het antwoord: Wij willen u aanraden onze webshop, http://www.medionshop.nl te bekijken. Hier kunt u alle accessoires en producten vinden die wij momenteel verkopen. Mocht het gewenste onderdeel niet op de site staan, is deze momenteel niet verkrijgbaar. Wij raden u aan later nogmaals te informeren.
Geen accu te vinden! En dit bij een laptop van nog geen jaar oud! Ik weet wel dat ik geen laptop van de Medion meer koop.
Heeft iemand anders hier ervaring mee, of is er ergens anders een accu te koop?

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Vooral die zin : Wij raden u aan later nogmaals te informeren.
Toch om woest van te worden ?
Ik zou ff googelen, zat bedrijven die accu's aanbieden.

FMP
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2011 21:26

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door FMP »

Ik heb inmiddels heel wat af gegoogeld maar nergens kom ik dat type accu tegen. Bij alle accu-aanbieders hele series Medion Akoya, maar nergens de P6624! Ik hoop dat iemand mij wel een site kan geven waar die te koop is.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door grun »

Als ik google op md97671 battery dan volgt uit de tweede link volgens mij dat deze accu hetzelfde is als type BTP-DFBM. Van die laatste kom je meerdere links tegen. Die zou passen in de medion laptop p6622, misschien ook wel in de p6624?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door nevermind »

FMP je hebt PB!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door Jolijn »

OP de laptop zit 3 jaar garantie, op de accu schijnt dit 6 maand te zijn
Hoezo schijnt? Staat dat specifiek in de voorwaarden vermeld?

FMP
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2011 21:26

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door FMP »

Ik kan helemaal niets vinden over de garantie van 6 maand alleen is mij dat telefonisch gemeld door de Medion.
http://aldi.medion.com/md98390/be_nl/?refPage=aldi
Op de site zie ik alleen staan 3 jaar garantie.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als jij op je garantiebewijs niet hebt staan dat accu's buiten die periode van 3 jaar vallen, zou ik er geen genoegen mee nemen.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door Umad »

Jolijn schreef:Als jij op je garantiebewijs niet hebt staan dat accu's buiten die periode van 3 jaar vallen, zou ik er geen genoegen mee nemen.
In de voorwaarden word het wel vermeld. Op de link die ik volgde van de TS niet.
Waarschijnlijk heb je bij aanschaf dergelijke voorwaarden geaccepteerd of meegekregen. Zo niet, dan heb je een goeie kans op kosteloos herstel.

http://www.medion.com/nl/service/garantie/

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door nevermind »

Bij de voorwaarden staat het duidelijk vermeld.

3. Uitsluitingen
Niet onder de garantie vallen:

De afnemende capaciteit van batterijen en accu’s.

Dus als de accu niet meer werkt is de capaciteit afgenomen.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door Umad »

secondadvies schreef:Bij de voorwaarden staat het duidelijk vermeld.

3. Uitsluitingen
Niet onder de garantie vallen:

De afnemende capaciteit van batterijen en accu’s.

Dus als de accu niet meer werkt is de capaciteit afgenomen.
Nee, als de accu het nog maar 30 minuten volhoud ipv de initiele 2 uur, dan word e accu niet vervangen. Als hij niks meer doet is ie gewoon kapot.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door nevermind »

Umad schreef:
secondadvies schreef:Bij de voorwaarden staat het duidelijk vermeld.

3. Uitsluitingen
Niet onder de garantie vallen:

De afnemende capaciteit van batterijen en accu’s.

Dus als de accu niet meer werkt is de capaciteit afgenomen.
Nee, als de accu het nog maar 30 minuten volhoud ipv de initiele 2 uur, dan word e accu niet vervangen. Als hij niks meer doet is ie gewoon kapot.
Goed om te weten. :lol:

TS schrijft:
Nu is het 11 maanden later en de accu is al kapot!
Als hij kapot is, heeft hij geen capaciteit meer, toch simpel, of niet?

FMP
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2011 21:26

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door FMP »

Ik heb dus even gezocht en vind hierbij toch nog de garantiekaart van de laptop en wat lees ik:
Voor de accu die gebruikt wordt in het notebook, geldt een afwijkende garantieduur. De slijtage van dergelijk verbruiksmateriaal hangt af van de intensitet en het soort gebruik. De garantieduur ervan is beperkt tot 12 maanden, te rekenen vanaf de dag van aankoop.
De dag van aankoop was dus 13/11/2010, nog net geen 12 maanden dus.
Foute informatie gekregen, ik ga dus maar weer eens bellen met Medion!

lizyoung
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2011 11:24

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door lizyoung »

Ik heb een soortgelijke ervaring met de Medion Erazer X6812, die ik een jaar
en 16 dagen geleden voor 999 euro gekocht heb. De laadcapaciteit is in 1 seconde naar 0 % gegaan, dus de accu is kapot.
Medion kan helaas geen garantie geven op deze accu en wat erger is : zij hebben geen accu's van dit type (BTY-M6D voor de MD98460) ook helaas.
Nu kan ik een dergelijke accu misschien via derden bestellen....nu voor € 154...
ik zal wel moeten omdat ik laptop van 1 jaar oud niet weg kan doen, maar ik vind dit geen goede gang van zaken.
Dit doet mij en MEDION geen goed. Spijt als haren op mijn hoofd van deze aankoop.
Hierbij uit machteloosheid mijn commentaar.

FMP
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2011 21:26

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door FMP »

Het probleem is eindelijk opgelost ik heb een nieuwe accu! Ik heb wel eerst de Medion in gebreke moeten stellen, dit op advies van de rechtsbijstandverzekering. Ondanks het schriftelijke bewijs bleef Medion namelijk beweren dat er 6 maand garantie op de accu zat.
Toen heb ik alsnog contact opgenomen met de afdeling inkoop van de Aldi waar de laptop dus gekocht was. Nadien kreeg ik een telefoontje van de Medion dat ik toch recht had op een "andere" accu, ik zeg andere want volgens mij is het geen nieuwe, zit vol met krassen, maar hij doet het in ieder geval wel. Dus bij deze hulde aan de ALDI, anders had ik nooit en te nimmer een accu gehad.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Hulde vindt ik wel iets ver gaan, maar het siert je wel. Ik hoop dat deze goed blijft !

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hulde aan het forum! En jezelf!

bertenmyra
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2012 20:57

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door bertenmyra »

Mijn beide zonen hebben in november 2010 allebei een medion akoya laptop van €699.00 gekocht bij de aldi. Beide laptops zijn al diverse keren terug geweest voor diverse mankementen naar medion. accu's die niet meer opladen, aan/uit knop die niet werkt, laptop die helemaal niet meer werkt, laptop die blijft hangen op windows starten en weet ik wat nog meer. Deze maand zijn allebei de laptops voor de zoveelste keer terug naar medion. Vanmiddag 1 laptop terug gekregen(van deze laptop werkte aan/uit knop en de accu wederom niet) tot onze verbazing werkt nu wel het aan/uit knopje maar aan de accu is niets gedaan terwijl er in diverse telefoontjes was aangegeven dat de accu ook niet werkte. in 1ste instantie gaf medion 4 weken geleden aan dat we een accu konden kopen via www.replacedirect.nl omdat medion de accu niet had. via replace direct was de accu echter ook niet of niet meer te bestellen, omdat in middels aan/uit knop het ook had begeven moesten we de laptop met accu en adapter terug sturen. ik heb net zelf medion gebeld om mijn ongenoegen te uiten.Er werd mij te kennen gegeven dat er maar 6 maanden garantie zit op een accu, maar de accu van deze laptop is in 13 maanden tijd al 4 x terug geweest, is dus helemaal geen half jaar meegegaan in totaal. toen ik dat zei smeet die mevrouw van medion de hoorn erop. Witheet terug gebeld, weer iemand gesproken maar als we de accu vervangen willen hebben moeten we een nieuwe kopen. medion heeft deze echter al weken niet op voorraad en ze weten ook niet wanneer deze binnenkomt????? moeten we maar de site in de gaten houden. wat is dit nu voor waardeloze service???

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door pima »

Battery Type: Li-ion
Color: black
Dimension:
Capacity: 4300mAh
Volt: 14.4V

Replace battery part number:

BTP-DEBM BTP-DCBM BTP-DEBM BTP-DFBM

This battery is also compatible with the following models :

Medion MD97493 MD97557 MD97671 MD98510 MD98250 MD98560 MD98630 Series
Medion Akoya E6220 E6224 P6622 P6624 P6626 P6630 Series


voor de toekomst:
http://www.3721shopping.co.uk/medion-ak ... 17c97aa740

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jolijn schreef:OP de laptop zit 3 jaar garantie, op de accu schijnt dit 6 maand te zijn
Hoezo schijnt? Staat dat specifiek in de voorwaarden vermeld?
Een laptop accu hoort sowieso langer mee te gaan dan 11 maanden. De accu valt gewoon onder de wettelijke minimum termijn van 24 maanden.

Gesloten