Deze onzin ben je een paar maanden geleden begonnen te roepen (omdat de Nederlandse wet je niet aanstaat), maar je hebt het nooit hard kunnen maken.
Omdat de fabrikanten dit niet aan de consumenten doorgeven.
Wat mij niet aanstaat is dat de overheid en ook Europa zo partijdig zijn als het maar wezen kan.
Zij beschouwen de winkelier als fabrikant, terwijl het een keiharde feit is dat een verkoper de producten verkoopt en niet zelf produceerd, en is dus geen fabrikant maar gewoon een doorverkoper.
Wat mij ook niet aanstaat is dat de overheid gewoon regels invoert en de consument bepaalde rechten toekent die alleen tussen de consument en winkelier van toepassing zijn.
Kijk, als de overheid zegt dat de winkelier gedurende de economische levensduur of technische levensduur kosteloze reparaties of vervangingen moet uitvoeren, terwijl de fabrikanten gewoon na één jaar gewoon alle kosten in rekening mogen brengen, dan zeggen de meeste detaillisten:
FLIKKER OP MET DIE KUTREGELS!!!!
Dat is dus op dit moment ook een hele grote uiting van de winkeliers, maar de overheid is doof voor de problemen.
Als de overheid straks gaat beslissen dat de consument recht heeft op 3 of 6 jaar garantie, dan is de overheid verplicht om de fabrikanten die hier in Nederland hun producten op de markt zetten ook diezelfde garantietermijn te hanteren.
Het gaat erom:
De degene die een product produceerd, is daar ook verantwoordelijk voor.
Het huidige systeem zoals die door de overheid en Europa is opgesteld WERKT NIET!!!!
Ik heb het ook al zovaak aangegeven dat de oplossing heel simpel is:
Stel de fabrieksgarantie gelijk aan de garantie waar de consument recht op heeft, en het probleem is opgelost.
Acer mag nu gewoon 1 jaar garantie geven.
Dus:
De winkelier moet dus 3 jaar garantie geven, terwijl Acer maar 1 jaar garantie hoeft te geven.
Acer hoeft niet aan de consumentenregels te houden.
Er is vaak gesproken over het regresrecht.
Is mooi bedacht, maar als Acer 1 jaar garantie geeft en daarna gewoon alle kosten doorberekend en BCC moet 3 jaar garantie geven, waar kan dan BCC die kosten dan declareren?
Bij Acer via het regresrecht?