LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht MY COM omtrent computerscherm

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
rikie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2008 22:07

klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door rikie »

wij hebben 2 en half maand geleden bij My Com online een beeldscherm voor de computer besteld [24 uurs service].
we kregen hem ook inderdaad de volgende dag maar hij bleek stuk te zijn. wij meteen opgebeld naar My Com online en werden verwezen naar ETB deze zou reparaties en dergelijke doen.
toen is de ellende begonnen we worden van het kastje naar de meer gestuurd.
we hebben zeker 30 keer gebeld, ze zeggen dat ze terug bellen maar doen dit vervolgens niet!.[naar mycom en ETB], gemaild naar [email protected] en sinds vorige week een aangetekende brief gestuurd maar tot nu toe geen beeldscherm en geen geld retour.
:( :( :(

hebben meer mensen deze ervaring? en hoe hebben zij het opgelost?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door BBCS »

Welk merk scherm is het dan?

De meeste fabrikanten hebben een extra service, en wel dat in de garantieperiode de consumenten zelf contact kunnen opnemen met de fabrikant om een afspraak te maken waarna die fabrikant het defecte scherm bij de consumenten thuis komt omruilen.

Je dient altijd als eerste bij problemen met een product bij de winkelier te melden. Zijn er problemen en wilt die winkelier niet meewerken, dan is dit een zeer goede alternatief.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door jor »

Heel vreemd, Mycom is niet de goedkoopste maar hun service is best wel oke.Met drie gekochte TFT schermen was de afspraak, thuis uitproberen en ben je niet tevreden ( om welke reden ook ) kan het scherm binnen 24 uur gratis worden omgeruild.Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd in de winkel ( Amsterdam ) mijn onderdelen koop en niet de onlineshop gebruik. Toch staat ook deze niet al te slecht bekend en dus reclameer! Hoop dat het opgelost word, anders plaats je een slechte recentie op

http://tweakers.net/shopreview/17/mycom.html

Vinden ze niet echt grappig omdat dit door heel veel mensen word bekeken en sommige zelfs hun koopgedrag op afstemmen

hscholten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2008 13:36

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door hscholten »

Je had deze gelijk kunnen terug sturen, want besteld via internet kan je binnen de gestelde termijn retour zenden.

gerardvanhuffelen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2006 10:32

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door gerardvanhuffelen »

Het is natuurlijk mosterd na de maaltijd maar je had gewoon kunnen eisen dat je een nieuw exemplaar kreeg. Het betreft hier een duidelijke DOA (Death On Arrival) dus is het niet gebruikelijk dat er dan iets gerepareerd wordt. Ik zelf zou daar overigens ook geen genoegen mee nemen. Even een vraagje: waarom heb je het scherm (breekbaar) online besteld en niet gewoon in de winkel gehaald? Dan was je deze ellende ook bespaard gebleven. Mycom is al jaren mijn leverancier en ben er uitermate tevreden over. Kennelijk verloopt e.e.a. bij de online shop iets minder soepel.

Van Puffelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:50

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door Van Puffelen »

Vreemd verhaal. Ik koop al jaren online spullen bij Myccm voor mijzelf en vrienden/familie en ben juist zeer tevreden over hun service. Ook ik heb een paar keer een defect product ontvangen (kan gebeuren :( ) , maar werd dan gewoon zonder problemen omgeruild voor een nieuw exemplaar. In het begin moest je het nog zelf terugsturen, maar tegenwoordig halen ze het zelf (via TPG Pakketdienst) op bij je.

De eerste 8 dagen na aankoop heb je bovendien "niet goed geld terug" en ook daar doen ze niet moeilijk over bij Mycom. Is volgens mij ook wettelijk verplicht bij online aankopen. Heb ik zelfs een keer gebruik van gemaakt toen de geleverde kast minder mooi was dan ik had gedacht en daar deden ze helemaal niet moeilijk over.

henk46
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2008 20:32

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door henk46 »

Heb ook nooit problemen gehad met de service van MyCom. Enige tijd geleden begaf mijn monitor het. (1,5 jaar oud) In overleg ter reparatie aangeboden. Na 1 dag kreeg ik bericht dat reparatie lang zou duren en duur zou zijn. Kreeg het aanbod om hem in te ruilen en alleen het prijsverschil bij te betalen. Ik heb dus het aankoopbedrag van de oude monitor volledig terug gekregen. Prima!!

Leopold
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:51

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door Leopold »

Begin augustus bestelde ik bij Mycom Utrecht mijn ASUS laptop, die er binnen 2 dagen zou zijn. Ruim 2 weken later begon ik te bellen. Iedere keer was hij nog niet bij de levering. Op 2 september was dat nog steeds het geval. Wie schetst mijn verbazing dat ik ’s middags wordt gebeld dat er toch een laptop opeens is. Ik ben hem direct gaan halen.
Alle programma’s bleken al geïnstalleerd, dus ik kon snel aan de slag. Tijdens de eerste lessen die ik ermee gaf ontdekte ik dat hij soms opeens uitviel of vastliep. Helaas kreeg ik door omstandigheden pas 6 weken later de tijd om naar de winkel terug te gaan en het probleem uit te leggen. Op 15 november leverde ik mijn laptop in en op de nacht van 5 op 6 december na heb ik de laptop sindsdien niet meer gezien.
Eerst werd mij verweten dat het een hardware fout was en moesten alle programma’s opnieuw worden geïnstalleerd. Bij de eerste poging hiertoe liep de computer vast en i.p.v. mij te bellen werd er genoteerd dat ik en verkeerd wachtwoord had opgegeven.
Op emails van mij wanneer de computer gerepareerd zou zijn werd niet gereageerd. De zaak in Utrecht telefonisch bereiken bleek bijna onmogelijk.
Doordat ik begin december langskwam ontdekte ik toevallig dat er dus niets gebeurd was, omdat men beweerde dat mijn wachtwoord niet klopte. Ik typte het in het bijzijn van de helpdesk medewerker in, die zag dat het wel klopte. Hij zorgde ervoor dat ik de laptop nog op 5 december kon afhalen met alle software opnieuw geïnstalleerd erop.
Na 3 uur laden van allerlei programma’s (wat dus nooit eerder was gebeurd) kon ik de laptop op 6 december weer terug brengen, omdat hij weer vastliep.
Laptop opgestuurd naar ASUS. Begin januari kreeg ik een telefoontje dat de laptop terug was. Een uur later kreeg ik weer een telefoontje, dat nu de pad stuk was en hij wederom opgestuurd moest worden.
4 weken later heb ik nog altijd niets gehoord en is mycom telefonisch onbereikbaar!
Ik heb 5 maanden geleden een laptop bij jullie gekocht en hem daarna 4 maanden bij jullie in reparatie gehad. Ik krijg geen informatie, kan niemand bereiken en ben echt vreselijk onthand!

ex_Mycom_klant
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2012 20:14

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door ex_Mycom_klant »

MyCom heeft een belabberde dienstverlening. Ik heb in november een spelletje besteld voor de Wii en daar had MyCom 3 maanden voor nodig om dit te versturen. Je krijgt geen enkele informatie dat het product niet in voorraad is of een mailtje dat de zending vertraagd is. Echt superslecht bedrijf.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door olaf79 »

Roytheslayer schreef:
ex_Mycom_klant schreef:MyCom heeft een belabberde dienstverlening. Ik heb in november een spelletje besteld voor de Wii en daar had MyCom 3 maanden voor nodig om dit te versturen. Je krijgt geen enkele informatie dat het product niet in voorraad is of een mailtje dat de zending vertraagd is. Echt superslecht bedrijf.
Hou het gewoon in je eigen topic ipv dat je een topic omhoog schopt waarin al 3 jaar niet meer is gepost.
En wie heeft jou tot moderator benoemd?

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

ex_Mycom_klant schreef:MyCom heeft een belabberde dienstverlening. Ik heb in november een spelletje besteld voor de Wii en daar had MyCom 3 maanden voor nodig om dit te versturen. Je krijgt geen enkele informatie dat het product niet in voorraad is of een mailtje dat de zending vertraagd is. Echt superslecht bedrijf.
Dus het leveren van 1 game betekent gelijk dat een bedrijf slecht is? Retailers zijn vaak overgeleverd aan distributeurs die hun de games verstrekken. Mocht een Wii game niet leverbaar zijn wordt het besteld en tja dat kan soms lang duren....

Piya
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2013 17:06

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door Piya »

Ik ben vandaag net bij mycom te Amstelveen geweest en ben niet tevreden over de manier waarop ik behandeld werd. Mijn samsung tablet, die ik pas 6 maanden heb gekocht, heeft probleem met verbinding maken met internet. Een aantal dagen geleden heb ik mijn tablet door hun laten repareren en dat is niet gebeurd. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik de tablet al heb gereset en ook de nieuwste software van samsung al heb geïnstalleerd en dat het nog steeds niet goed functioneerde. Er werd tegen me verteld dat het om de hardware reparatie gaat en de softwarefouten zullen niet worden vergoed. Dat vind ik redelijk. Op maandag werd ik weer gebeld door Mycom medewerker en die vertelde mij dat hij de nieuwste software heeft geïnstalleerd. Mijn moeder heeft het op dinsdag gehaald. Ik was om tien uur pas thuis en ging het meteen testen. Aan het begin werkte het wel goed, maar na ongeveer tien minuten weer niet. Ik heb het weer aan en uit gezet en toen werkt het weer. Maar dat is niet de bedoeling natuurlijk dat ik elke tien minuten het apparaat aan en uit moet zetten. Ik heb het apparaat pas een half jaar.Ik ben vandaag om twee uur weer terug gegaan. Ik vroeg aan een medewerker wie Daniel is, want ik had hem toen aan de lijn. Toen vertelde een medewerker tegen mij wie het was, maar Daniel was bezig met een klant, dus besloot ik om die medewerker te vragen of hij wil kijken. Deze medewerker zei tegen me: "Nee". Ik zei tegen hem dat ik een afspraak had om 3 uur in Amsterdam dus moet ik weer weg. Hij zegt tegen me: "het is niet mijn probleem". Ik reageerde niet en liet hem toch mijn tablet zien. Toen ik tegen hem zei dat ik vanochtend college had en dat ik niet eens tijd had om het op te laden, zei ie tegen me: "het is niet mijn probleem". En dat zei ie tegen me telkens als ik hem probeerde uit te leggen wat het probleem was. Hoort hij dat eigenlijk te zeggen? Is het niet makkelijker voor mij en voor hem als hij het apparaat gewoon laten onderzoeken door samsung? Tijdens het wachten werkte het apparaat opeens niet en toen riep ik hem maar omdat ik zijn naam niet kende riep ik: "hè kijk het werkt weer niet". En toen liep hij boos naar me toe en schreeuwde tegen me "ehhh hou je je grote smoel? ik ben geen hond". Dat alleen voor "hè het werkt niet". Hij verwees me naar Daniel en uiteindelijk moet ik mijn afspraak afzeggen en op Daniel wachten. Ik stuur mijn verhaal naar alle site waar ik klachten kan indienen en hopelijk ziet Mycom wat het probleem is. Dit is geen hatenbericht. In de winkel stond bewakingscamera, dat kan je terug zien.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer je nog een keer terug gaat naar Mycom, koop dan een toetsenbord waarvan de ENTER toets werkt.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

crazyme schreef:Wanneer je nog een keer terug gaat naar Mycom, koop dan een toetsenbord waarvan de ENTER toets werkt.
whahaha, best wel humor (drukt op Enter)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door olaf79 »

Piya schreef:Ik ben vandaag net bij mycom te Amstelveen geweest en ben niet tevreden over de manier waarop ik behandeld werd. Mijn samsung tablet, die ik pas 6 maanden heb gekocht, heeft probleem met verbinding maken met internet. Een aantal dagen geleden heb ik mijn tablet door hun laten repareren en dat is niet gebeurd. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik de tablet al heb gereset en ook de nieuwste software van samsung al heb geïnstalleerd en dat het nog steeds niet goed functioneerde. Er werd tegen me verteld dat het om de hardware reparatie gaat en de softwarefouten zullen niet worden vergoed. Dat vind ik redelijk. Op maandag werd ik weer gebeld door Mycom medewerker en die vertelde mij dat hij de nieuwste software heeft geïnstalleerd. Mijn moeder heeft het op dinsdag gehaald. Ik was om tien uur pas thuis en ging het meteen testen. Aan het begin werkte het wel goed, maar na ongeveer tien minuten weer niet. Ik heb het weer aan en uit gezet en toen werkt het weer. Maar dat is niet de bedoeling natuurlijk dat ik elke tien minuten het apparaat aan en uit moet zetten. Ik heb het apparaat pas een half jaar.Ik ben vandaag om twee uur weer terug gegaan. Ik vroeg aan een medewerker wie Daniel is, want ik had hem toen aan de lijn. Toen vertelde een medewerker tegen mij wie het was, maar Daniel was bezig met een klant, dus besloot ik om die medewerker te vragen of hij wil kijken. Deze medewerker zei tegen me: "Nee". Ik zei tegen hem dat ik een afspraak had om 3 uur in Amsterdam dus moet ik weer weg. Hij zegt tegen me: "het is niet mijn probleem". Ik reageerde niet en liet hem toch mijn tablet zien. Toen ik tegen hem zei dat ik vanochtend college had en dat ik niet eens tijd had om het op te laden, zei ie tegen me: "het is niet mijn probleem". En dat zei ie tegen me telkens als ik hem probeerde uit te leggen wat het probleem was. Hoort hij dat eigenlijk te zeggen? Is het niet makkelijker voor mij en voor hem als hij het apparaat gewoon laten onderzoeken door samsung? Tijdens het wachten werkte het apparaat opeens niet en toen riep ik hem maar omdat ik zijn naam niet kende riep ik: "hè kijk het werkt weer niet". En toen liep hij boos naar me toe en schreeuwde tegen me "ehhh hou je je grote smoel? ik ben geen hond". Dat alleen voor "hè het werkt niet". Hij verwees me naar Daniel en uiteindelijk moet ik mijn afspraak afzeggen en op Daniel wachten. Ik stuur mijn verhaal naar alle site waar ik klachten kan indienen en hopelijk ziet Mycom wat het probleem is. Dit is geen hatenbericht. In de winkel stond bewakingscamera, dat kan je terug zien.
Vreemd verhaal, want ze zijn daar altijd erg vriendelijk.
Heb je je tablet wel eens geprobeerd op een ander wifi netwerk? De symptonen die jij omschrijft kunnen best wel eens een probleem met je draadloos netwerk zijn en niet met je tablet.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door 53o »

Ik wil hier niet al te inhoudelijk op in gaan Vogels want het is inderdaad het geval dat posts en topics over die situatie gewoon verwijderd worden, zelfs al heb ik deze niet gestart, dus probeer ik het zo constructief mogelijk te houden.
Niet als je net een paar dagen eerder te horen hebt gekregen dat je baan op de tocht staat
Als ik als verkoper achter mijn werkgever sta, of op een andere manier gemotiveerd ben, dan houd ik er zelfs in extreme situaties er rekening mee dat ik een bedrijf vertegenwoordig. Ook al word ik als verkoper uitgescholden, beledigd, bedreigd, ik probeer het zo professioneel mogelijk af te handelen. Als er erg lastige problemen zijn probeer ik dit op te lossen.

Als ik als verkoper niet achter mijn werkgever sta, of door een andere reden niet meer gemotiveerd ben, dan maakt het mij niet meer uit wat klanten van mij of het bedrijf denken.

Ook al sprak ik in de ik vorm, en klopt dit ook wel voor mijzelf, denk ik dat het wel redelijk klopt met de realiteit en mentaliteit van veel van mijn collega en con-collega verkopers.

Oftewel, reken een bedrijf niet af op de acties van 1 verkoper. Er kunnen meerdere zaken meespelen. *edit* Heb een voorbeeld verwijderd over hoe ik nu werk als ontevreden werknemer, voegt niets toe maar kan slecht zijn voor mij of collega's */edit*

Soms zijn verkopers net mensen (53o, 2013)...quote dit voordat dit verwijderd wordt...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door ciske »

My com is een hele slechte winkel, de service is waardeloos.

Ik ga mijn pc straks terug brengen. Er zit niet eens een licentie bij, ze denken dat je alle tijd hebt om effe langs te komen.
Dat was eens maar nooit weer dat ik daar nog iets heb gekocht.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door ciske »

ciske schreef:My com is een hele slechte winkel, de service is waardeloos.

Ik ga mijn pc straks terug brengen. Er zit niet eens een licentie bij, ze denken dat je alle tijd hebt om effe langs te komen.
Dat was eens maar nooit weer dat ik daar nog iets heb gekocht.

Heb een andere pc gekregen, maar het is mijn winkel niet, zal er nooit meer wat kopen.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door 53o »

Ik ga mijn pc straks terug brengen. Er zit niet eens een licentie bij
Bij veel pc's zit er in vaak geen licentie sticker meer op windows 8 systemen, dit komt omdat de code dan niet ingevoerd hoeft te worden maar in de BIOS zit.

http://www.pcmweb.nl/nieuws/microsoft-w ... vatie.html

De code is niet uit te lezen (behalve met een aantal tools) maar windows 8 kan opnieuw geïnstalleerd worden met een OEM DVD zolang het maar dezelfde versie is, al maakt de taal niet uit.
Laatst gewijzigd door 53o op 20 jun 2013 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: klacht MY COM omtrent computerscherm

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb een andere pc gekregen, maar het is mijn winkel niet, zal er nooit meer wat kopen.
Wat was er mis mee dan ?

Gesloten