LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht saturn

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
nijssendick13

Klacht saturn

Ongelezen bericht door nijssendick13 »

Vandaag ben ik bij de saturn in Venlo geweest op zoek naar een nieuwe oplader voor mijn laptop. Ik had natuurlijk mijn laptop meegenomen en deze dus ook aan een medewerker afgegeven. Deze medewerker raadde mij een universele accu-lader aan en ging deze testen om te laten zien dat die werkte. Wanneer hij de lader in mijn laptop plugde, na het verstellen van de voltage, ontstond er rook en kon ik duidelijk ruiken dat er iets verbrand was van binnen. De laptop was dus duidelijk kapot. Hierna ben ik doorverwezen naar het service loket en boden ze mij twee mogelijke oplossing aan.
Ik kon kiezen tussen het gratis laten repareren van mijn laptop, wanneer dat nog mogelijk was of ik kon honderd euro korting krijgen op de aankoop van een nieuwe laptop bij saturn.
Beide oplossingen waren geen optie voor mij omdat ik helaas over twee dagen naar Sri Lanka vertrek voor een half jaar durende stage waarbij mijn laptop uiteraard onmisbaar is. Nu heb ik een klacht ingediend bij saturn via de email, maar hierbij wordt aangegeven dat zij binnen veertien dagen zullen reageren.
Voor mij is het geen oplossing om direct een nieuwe laptop te kopen, aangezien ik dit niet kan veroorloven en ik heb ook niet de luxe om te wachten op een reparatie die eventueel niet eens mogelijk is.

Heeft iemand tips voor hoe ik dit aan moet pakken, of hoe ik tot een oplossing kan komen. Heb je toevallig iets vergelijkbaars meegemaakt en kun je mij helpen, reageer dan aub.

Het gaat hierbij om een universele laptop oplader van het merk trust.

Groeten
Dick

rozemarijntje

Re: Klacht saturn

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Misschien stomme vraag? Waarom heb je niet eerder? Een voeding besteld die echt bij je type nr laptop hoort?

SHS_Inc

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

mm geen geld voor een laptop (dat kan ) maar wel een half jaar sri lanka dat kost niks gelukkig ...

En wat verwacht je hier dan dat red je ook niet hoor qua oplossing en idd had gewoon de orginele besteld ipv trust dat is sowiso allemaal rommel.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

rozemarijntje schreef:Misschien stomme vraag? Waarom heb je niet eerder? Een voeding besteld die echt bij je type nr laptop hoort?
Deze vraag is helemaal niet stom!
Ik neem ook geen laptop mee naar de winkel. als ik een voeding wil kopen.
Ik neem dan wel de kapotte voeding mee, dat ik een nieuwe met dezelfde waardes kan kopen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

nijssendick13 schreef:Vandaag ben ik bij de saturn in Venlo geweest op zoek naar een nieuwe oplader voor mijn laptop. Ik had natuurlijk mijn laptop meegenomen en deze dus ook aan een medewerker afgegeven. Deze medewerker raadde mij een universele accu-lader aan en ging deze testen om te laten zien dat die werkte. Wanneer hij de lader in mijn laptop plugde, na het verstellen van de voltage, ontstond er rook en kon ik duidelijk ruiken dat er iets verbrand was van binnen. De laptop was dus duidelijk kapot. Hierna ben ik doorverwezen naar het service loket en boden ze mij twee mogelijke oplossing aan.
Ik kon kiezen tussen het gratis laten repareren van mijn laptop, wanneer dat nog mogelijk was of ik kon honderd euro korting krijgen op de aankoop van een nieuwe laptop bij saturn.
Beide oplossingen waren geen optie voor mij omdat ik helaas over twee dagen naar Sri Lanka vertrek voor een half jaar durende stage waarbij mijn laptop uiteraard onmisbaar is. Nu heb ik een klacht ingediend bij saturn via de email, maar hierbij wordt aangegeven dat zij binnen veertien dagen zullen reageren.
Voor mij is het geen oplossing om direct een nieuwe laptop te kopen, aangezien ik dit niet kan veroorloven en ik heb ook niet de luxe om te wachten op een reparatie die eventueel niet eens mogelijk is.

Heeft iemand tips voor hoe ik dit aan moet pakken, of hoe ik tot een oplossing kan komen. Heb je toevallig iets vergelijkbaars meegemaakt en kun je mij helpen, reageer dan aub.

Het gaat hierbij om een universele laptop oplader van het merk trust.

Groeten
Dick
Een lastig verhaal. In principe is Saturn aansprakelijk voor de schade, maar je moet ze wel de tijd geven om die schade op te lossen. Saturn kan er niks aan doen dat je naar Sri Lanka gaat voor langere tijd. De 100 euro korting op ee nieuwe laptop is overigens geen goede optie. Je dient schadeloos gesteld te worden, dus of gratis reparatie of de waarde van de laptop in contanten.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Het hangt er natuurlijk ook sterk van af hoe oud de laptop is. Laptops verliezen nou eenmaal snel hun waarde

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Wat ik niet begrijp is dat zo'n groot bedrijf als Saturn niet gewoon een andere laptop uit het rek sleurt.....

Het is duidelijk dat de medewerker deze fout heeft gemaakt en inkoop zal heus geen kapitalen zijn.... Klant tevreden en je scoort als bedrijf een puntje....

Heb je al gevraagd waarom ze niet een goedwerkende( voor mijn part 2e handse) aanbieden?

nijssendick13

Toen ik naar de winkel ging had ik mijn kapotte voeding en laptop meegenomen. Ik was op zoek naar een nieuwe, hopelijk een die origineel was, maar na zelfs vragen of de kwaliteit gelijk was boden ze mij alsnog de universele aan.

Ik zal vandaag gaan kijken wat de mogelijke oplossingen zijn.

nijssendick13

En waarom ik niet eerder iets besteld heb..?
De lader ging dezelfde dag kapot en ben toen naar saturn gegaan in de hoop een vervangende lader te vinden.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Wat inderdaad van essencieel belang is, is de leeftijd en aanschafwaarde van de laptop....

Is deze laptop 4-5 jaar oud en kostte die destijds 350-400 , heel snel aanpakken die 100 euro daarmee stellen ze u schadeloos

Is het een vrij nieuwe laptop, dan niet akkoord gaan.

U kunt saturn schriftelijk aansprakelijk stellen voor de schade.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik denk dat je dan toch beter naar een speciaal zaak had kunnen gaan,naar mijn gevoel ,verkoopt saturn gee originele voedings,had je denk ik beter snel bij speciaal zaak kunnen bestellen dus en met spoed.\

maar goed het leed is al geschied..

saturn is wel aansprakelijk en ze nemen ook hun verantwoordelijkheid door hem te laten maken,maar als hij niet te maken is dan net af laten schepen met 100 euro..
nou ligt het er idd aan hoe oud de laptop is..je kan niet verwachten als hij 6 jr oud is dat je da een dure nieuwe krijgt maar wel iets vergelijkbaars...

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Tja, Saturn = Mediamarkt = zeer slechte garanten + klantenservice!

Ik heb een laptop van de mediamarkt, begin er svp niet aan.. Wanneer je laptop wat mankeert, wordt je niet geholpen.. Zo ging bij mij binnen een jaar de hardeschijf stuk. Ik ben mijn laptop inmiddels 3x kwijt geweest en nu heeft de mediamarkt er een illegale windows versie op gezet met fouten in de software!! Uiteraard heb ik mediamarkt bericht en microsoft zelf, maar beiden geven geen gehoor. Blijkbaar mag dat allemaal..

Overigens sta je uren in de wacht bij de klantenservice (wat het aantal ontevreden klanten wel weer geeft, dacht ik zo)..

Ik heb er van geleerd en koop dus NOOIT meer iets bij de mediamarkt of aanverwante winkels!

Oftewel: maak dat je daar weg komt! Vraag die 100 euro contant en koop elders een Toshiba met Intel precessor, dat zijn naar mijn ervaring toch 1 van de betere laptops..
Als je een nieuwe laptop had, neem dan de aankoopsbon van je oude laptop mee naar de mediamarkt en eis je aankoopbedrag terug. Indien zij hem niet opgeblazen hadden, had jij waarschijnlijk geen nieuwe hoeven kopen..

Wanneer je laptop ouder is, kijk dan of je een vergelijkbare laptop ergens kunt krijgen en zorg dat je deze aanbieding op papier hebt. Vraag dit bedrag terug van de mediamarkt.

Het probleem met laptops is dat er vrij snel nieuwe hardware uit komt en de oude hardware dus snel minder waard is..
Laatst gewijzigd door Nicky_The op 28 aug 2012 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

SHS_Inc

ah Umad is een popiejopie die wilt scoren

Sri Lanka - Laptop Prioriteiten stellen heet dat lekker boeiend zo laptop koop een nieuwe kost geen moer tegenwoordig en geniet van je vakantie oid..

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

SHS_Inc schreef: Sri Lanka - Laptop Prioriteiten stellen heet dat lekker boeiend zo laptop koop een nieuwe kost geen moer tegenwoordig en geniet van je vakantie oid..
een half jaar stage in Sri Lanka hoeft niet veel te kosten, dus het is onzin dat hier onderdeel van de discussie te maken. De vlucht betaal je uiteraard, maar daarna zijn de kosten voor levensonderhoud een stuk lager dan hier in Nederland. Je spaart dus eigenlijk geld uit.

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

SHS_Inc schreef:ah Umad is een popiejopie die wilt scoren

Sri Lanka - Laptop Prioriteiten stellen heet dat lekker boeiend zo laptop koop een nieuwe kost geen moer tegenwoordig en geniet van je vakantie oid..
Noem het maar zoals je wilt. M.i. is dat nog altijd beter dan een ouwe zuurpruim die geen verstand van interpunctie heeft en graag iets wil zeggen wat totaal niet relevant is.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

en heeft en passant totaal vergeten te vertellen hoe de vork naar zijn mening in de steel zit en hoe TS dit dus had kunnen / moeten oplossen. Maarja TS is vertrekt vandaag richting Sri Lanka.
Umad schreef:
rozemarijntje schreef:Misschien stomme vraag? Waarom heb je niet eerder? Een voeding besteld die echt bij je type nr laptop hoort?
Stom, niet direct, niet relevant wel. Captain hindsight in de bocht.
Sja men zegt niet voor niets domme vragen zijn er niet enkel domme antwoorden.
Umad schreef: Oh god. het gaat maar door. Zoals gewoonlijk heb je er ook niets van begrepen. Als je niets hebt toe te voegen, zeg dan gewoon niets.
Luistert u ook wel eens naar uw eigen advies ? U heeft ( tot nu toe ) ook helemaal niets nuttigs toegevoegd voor TS enkel de reacties van anderen afgekraakt.

Saturn behoort eigenlijk TS schadeloos te stellen. Echter is het lastig aan te geven hoe ze dit hadden moeten oplossen, aangezien TS geen antwoord meer heeft gegeven over bv de leeftijd van de laptop.

SHS_Inc

Umad schreef:

Noem het maar zoals je wilt. M.i. is dat nog altijd beter dan een ouwe zuurpruim die geen verstand van interpunctie heeft en graag iets wil zeggen wat totaal niet relevant is.

Net als jou antwoorden dus :lol: en ouwe ?? denk dat jij stuk ouder bent vriendelijke vriend jammer joh

Skillz95

Ongelezen bericht door Skillz95 »

Ik heb hier alles van hardware outlet, prima zaak.
Schade door hun word ook netjes behandeld.
En nette klante service.
Geen klachten voor hun van mij :)

misschien een tip voor na de vakantie ?

Skillz95

Ongelezen bericht door Skillz95 »

Ik heb hier alles van hardware outlet, prima zaak.
Schade door hun word ook netjes behandeld.
En nette klante service.
Geen klachten voor hun van mij :)

misschien een tip voor na de vakantie ?

nijssendick13

Ondertussen aangekomen in Sri lanka en typ vanaf een nieuwe laptop gedeeltelijk vergoed van saturn.
Ik ben de volgende dag terug gegaan en ben direct geholpen om het probleem op te lossen.

Dus is erg aangenamen verlopen en moet zeggen dat een compliment van de service niet meer dan op zijn plek is!

Dus hierbij aan saturn; top geregeld!

Gesloten