Nou, de PC die ik tot 2009 (vanaf 2005) had was een Dell, daar heb ik nooit problemen mee gehad, maar ik heb wel vernomen dat Dell de laatste jaren steeds slechter is geworden en zo ver ik nu weet kan ik die verhalen alleen maar bevestigen.Umad schreef: Precies wat ik bedoel. Haaks op de post van de TS. Afgaande op deze 2 posts, is dell dan goed of slecht? Je eigen ervaringen zijn goed: product en leverancier zijn geweldig. Je eigen product geeft ellende: product en leverancier zijn slecht!
Bovendien, mensen zijn eerder geneigd hun negatieve ervaringen te posten dan hun positieve.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klas vol wanproducten.
-
Re: Klas vol wanproducten.
Indien de leverancier én fabrikant het hier af laten weten: om contact op te nemen met het minsterie van OCW (Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen) te Den Haag.
Tenslotte zijn hier de leerlingen (en ouders) financiëel de dupe, tenslotte verplichtte de school de leerlingen tot aankoop van deze Dell laptops.
Mogelijk kan dit ministerie eerder een "vuist maken" naar de verkoper van de bewuste laptops!
Tenslotte zijn hier de leerlingen (en ouders) financiëel de dupe, tenslotte verplichtte de school de leerlingen tot aankoop van deze Dell laptops.
Mogelijk kan dit ministerie eerder een "vuist maken" naar de verkoper van de bewuste laptops!
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is natuurlijk vervelend dat een laptop niet aan de verwachtingen voldoet,
Wanneer de laptops letterlijk van ellende uitelkaar vallen ga ik toch een beetje denken dat er iets niet goedgaat met het transport van de laptop,
Zeer waarschijnlijk verdwijnt het ding in een vochtige schooltas en deze wordt achter op de fiets gemonteerd met een spin of snelbinder en dan stuitert het apparaat missschien wel een half uur of langer achter op de fiets, zeker weten dat een laptop daar niet over kan,
Het ding valt uitelkaar en het vocht kan oxidatie in de hand werken en zo weer tot vreemde reacties lijden in de beschadigde laptop,
Een laptop is eigenlijk niet geschikt om met de fiets vervoerd te worden, het apparaat is kwetsbaar en snel kapot,
Grote kans dat dit de oorzaak kan zijn van dit laptop probleem,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Wanneer de laptops letterlijk van ellende uitelkaar vallen ga ik toch een beetje denken dat er iets niet goedgaat met het transport van de laptop,
Zeer waarschijnlijk verdwijnt het ding in een vochtige schooltas en deze wordt achter op de fiets gemonteerd met een spin of snelbinder en dan stuitert het apparaat missschien wel een half uur of langer achter op de fiets, zeker weten dat een laptop daar niet over kan,
Het ding valt uitelkaar en het vocht kan oxidatie in de hand werken en zo weer tot vreemde reacties lijden in de beschadigde laptop,
Een laptop is eigenlijk niet geschikt om met de fiets vervoerd te worden, het apparaat is kwetsbaar en snel kapot,
Grote kans dat dit de oorzaak kan zijn van dit laptop probleem,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
In Nederland geld dat je levenslang wettelijke garantie hebt, maar je moet wel bewijzen dat het product non-conform is. Dit is anders wanneer het gebrek binnen zes maanden gebreken is gaan vertonen. Punt is alleen wel dat je wettelijke garantie jegens de verkoper hebt. Dat kan de verkoper zijn of Projaxion.RDvdWesten schreef:*Is het niet europees geregeld dat je op electronica standaard 2 jaar garantie krijgt? (Ik kan het mis hebben).
Als jullie met alle scholieren aanpakken hebben jullie sowieso een sterke zaak.
[/quote]Ulbe schreef:Zeer waarschijnlijk verdwijnt het ding in een vochtige schooltas en deze wordt achter op de fiets gemonteerd met een spin of snelbinder en dan stuitert het apparaat missschien wel een half uur of langer achter op de fiets, zeker weten dat een laptop daar niet over kan,
Een laptop is net als een mobieltje of camera gemaakt om vervoerd te worden. De doelgroep van deze actie was studenten. Dan mag er verwacht worden dat de laptop geschikt is om vervoerd te worden met de vervoersmiddelen die zij gebruiken. De fiets is er daar eentje van.
Los hiervan laten de genoemde gebreken zich m.i. niet verklaren door het vervoer op de fiets.
Alfatrion, hoeveel ervaring heb je met dit soort studenten projecten?
Levenslang is wel wat overdreven, en je moet aantonen dat het gebrek al aanwezig was bij de levering van het product.alfatrion schreef:In Nederland geld dat je levenslang wettelijke garantie hebt, maar je moet wel bewijzen dat het product non-conform is. Dit is anders wanneer het gebrek binnen zes maanden gebreken is gaan vertonen. Punt is alleen wel dat je wettelijke garantie jegens de verkoper hebt. Dat kan de verkoper zijn of Projaxion.RDvdWesten schreef:*Is het niet europees geregeld dat je op electronica standaard 2 jaar garantie krijgt? (Ik kan het mis hebben).
Een laptop is net als een mobieltje of camera gemaakt om vervoerd te worden. De doelgroep van deze actie was studenten. Dan mag er verwacht worden dat de laptop geschikt is om vervoerd te worden met de vervoersmiddelen die zij gebruiken. De fiets is er daar eentje van.Als jullie met alle scholieren aanpakken hebben jullie sowieso een sterke zaak.
Ulbe schreef:Zeer waarschijnlijk verdwijnt het ding in een vochtige schooltas en deze wordt achter op de fiets gemonteerd met een spin of snelbinder en dan stuitert het apparaat missschien wel een half uur of langer achter op de fiets, zeker weten dat een laptop daar niet over kan,
Los hiervan laten de genoemde gebreken zich m.i. niet verklaren door het vervoer op de fiets.[/quote]Een, een laptop kan prima in een goede tas op de fiets vervoerd worden. Een laptop moet tegen trillingen kunnen, anders kun je er ook niet in de auto, bus of trein mee werken. Er zijn natuurlijk wel grenzen, je moet zo'n ding met voorzichtigheid behandelen.
Maar inderdaad, de verkoper had kunnen vermoeden dat het product op deze wijze gebruikt zou gaan worden, omdat het scholieren betreft. Als zo'n laptop daar niet tegen kan moet je hem niet verkopen.
Dit is incorrect. De conformiteitseis omvat meer dan gebreken ten tijden van aflevering. Het gaat er om of je moest verwachten dat dit gebrek zich op dit moment voordeed. Zo kan een vloer non-conform zijn, ondanks dat er technisch helemaal niets aan mankeert. In een woonhuis moet op een vloer gelopen kunnen worden met schoenen, gespeeld kunnen worden met speelgoed en geschoven kunnen worden met stoelen. Als er krassen in de vloer komen door dit gebruik dan is de vloer non-conform.olaf79 schreef:je moet aantonen dat het gebrek al aanwezig was bij de levering van het product.
Dit is incorrect. De conformiteitseis omvat meer dan gebreken ten tijden van aflevering. Het gaat er om of je moest verwachten dat dit gebrek zich op dit moment voordeed. Zo kan een vloer non-conform zijn, ondanks dat er technisch helemaal niets aan mankeert. In een woonhuis moet op een vloer gelopen kunnen worden met schoenen, gespeeld kunnen worden met speelgoed en geschoven kunnen worden met stoelen. Als er krassen in de vloer komen door dit gebruik dan is de vloer non-conform.
*edit*Quotes zijn geplaatst om hierop verder in te gaan, niet als reactie op de quotes.De doelgroep van deze actie was studenten. Dan mag er verwacht worden dat de laptop geschikt is om vervoerd te worden met de vervoersmiddelen die zij gebruiken. De fiets is er daar eentje van.
Dat de doelgroep studenten betreft en dat er bij hun bijna geforceerd wordt, door de onderwijsinstelling, om 1 specifieke notebook te kopen dan lijkt het mij er ook op dat er een notebook moet worden voorgesteld die hiervoor geschikt is. Als je kijkt naar de problemen dan lijkt het erop dat de notebook niet een geschikt model is voor studenten die deze meerdere keren per dag verplaatsen/vervoeren/open en dicht doen maar dat dit een geschikt model is voor de consument die af en toe mail checkt, een beetje internet, maar deze absoluut niet intensief gebruikt.
De fout ligt overduidelijk bij de onderwijsinstelling en niet bij Dell. Er zijn genoeg notebooks, vooral zakelijke uitvoeringen, met een kwalitatief stevige behuizing en onderdelen waar dit soort problemen een uitzondering zou zijn ipv de norm.
Toshiba, HP, Dell en meerdere andere fabrikanten geven hier genoeg opties voor. Dat de onderwijsinstelling een model door de strot van de student heen duwt die qua duurzaamheid past bij de stereotype bejaarde (even als voorbeeld, genoeg bejaarden vallen buiten die doelgroep) is de onderwijsinstelling te verwijten, en niet de fabrikant.
Zelf heb ik nu als verkoper enkele offertes openstaan voor voornamelijk onderwijsinstellingen die een groot aantal notebooks willen kopen. Wat voor notebooks zijn het? Allemaal budgetmodellen waarin voor de onderwijsinstellinging de reden om over te gaan tot de koop alleen maar is hoeveel korting ik kan geven, terwijl deze notebooks allemaal niet geschikt zijn voor de eindgebruikers (dit heb ik vermeld, dit wordt genegeerd.).
Toelichting: De gemiddelde consument komt naar mij toe of andersom, en uiteindelijk geef ik advies op maat na het informeren waar deze notebook voor gebruikt gaat worden. De gemiddelde zakelijke klant, vooral van een onderwijsinstelling, stapt naar mij toe of er iets te regelen valt met de prijs als er enkele tientallen worden aangeschaft. Informeren over het gebruik van de doelgroep heeft geen zin. Bij Dell zal het op dezelfde manier zijn verlopen. Er wordt geprobeerd een goede deal op financieel gebied te sluiten, zonder dat de verkopende partij enig advies kan geven.
De reden dat ik zo'n lange post maak is omdat het lijkt dat de slachtoffers de studenten en de fabrikant zijn (door een negatieve topic) terwijl de schuldige partij de beancounter is van de onderwijsinstelling.
Bij het bedrijf Projaxion ligt ook een verantwoordelijkheid. Ze hadden ook kunnen zeggen "dat leveren we niet". Voor mij is de vraag of de onderwijsinstelling hier als tussenpersoon optrad of als verkoper.
Klopt helemaal, maar die krassen zijn het gevolg van een verkeerd product. Dus was bij levering het product niet conform. Inderdaad is non conformiteit meer dan een technisch gebrek.alfatrion schreef:Dit is incorrect. De conformiteitseis omvat meer dan gebreken ten tijden van aflevering. Het gaat er om of je moest verwachten dat dit gebrek zich op dit moment voordeed. Zo kan een vloer non-conform zijn, ondanks dat er technisch helemaal niets aan mankeert. In een woonhuis moet op een vloer gelopen kunnen worden met schoenen, gespeeld kunnen worden met speelgoed en geschoven kunnen worden met stoelen. Als er krassen in de vloer komen door dit gebruik dan is de vloer non-conform.olaf79 schreef:je moet aantonen dat het gebrek al aanwezig was bij de levering van het product.
In het geval van die laptops, is de non conformiteit dat je het product niet kan gebruiken zoals beoogt (namelijk scholieren die het ding van hot naar her slepen). Die non-conformiteit is veroorzaakt door het verkeerde product. Niet door de gebruiker zelf.
Op de fiets?olaf79 schreef: In het geval van die laptops, is de non conformiteit dat je het product niet kan gebruiken zoals beoogt (namelijk scholieren die het ding van hot naar her slepen). Die non-conformiteit is veroorzaakt door het verkeerde product. Niet door de gebruiker zelf.
De laptop aan laten staan en zo hup de tas in, en slepen maar?
Ik heb diverse laptops gerepareerd die door die acties een gecrashte harde schijf hadden.
Bij het wisselen van lokaal: laptop uitzetten!
De laptop op de bagagedrager van de fiets knopen: niet doen.
Jij vindt wel dat die daar tegen moet kunnen, maar technisch kan die daar absoluut niet tegen.
"U vind dat u met deze telefoon moet kunnen bellen, maar technisch gezien kan hij dat absoluut niet."
Zo werkt dat dus niet.
Zo werkt dat dus niet.
Dat is dus echt onzin. De verkoper had op dit gebruik moeten anticiperen en een voor dit gebruik geschikt product moeten leveren. Met een laptop wordt nu eenmaal gereisdBBCS schreef:Op de fiets?olaf79 schreef: In het geval van die laptops, is de non conformiteit dat je het product niet kan gebruiken zoals beoogt (namelijk scholieren die het ding van hot naar her slepen). Die non-conformiteit is veroorzaakt door het verkeerde product. Niet door de gebruiker zelf.
De laptop aan laten staan en zo hup de tas in, en slepen maar?
Ik heb diverse laptops gerepareerd die door die acties een gecrashte harde schijf hadden.
Bij het wisselen van lokaal: laptop uitzetten!
De laptop op de bagagedrager van de fiets knopen: niet doen.
Jij vindt wel dat die daar tegen moet kunnen, maar technisch kan die daar absoluut niet tegen.
Er is een verschil tussen reizen en reizen.
Op de fiets is zo'n ding niet echt geschikt.
En al helemaal niet het apparaat aan laten staan en dan van klas verwisselen. Dat is vragen om problemen.
Ik kijk niet naar hoe men ermee wilt reizen, maar waar dat ding werkelijk tegen kan.
Knoop die laptoptas op de bagagedrager, en je weet gegarandeerd dat die laptop naar de knoppen gaat. Men kan niet zeggen: daar moet die maar tegen kunnen. Daar kan die niet tegen.
Wilt men toch de laptop op de fiets vervoeren, dient men een speciale laptop rugzak aan te schaffen en bij het fietsen op de rug nemen.
En al helemaal niet het apparaat aan laten staan en dan van klas verwisselen. Dat is vragen om problemen.
Ik kijk niet naar hoe men ermee wilt reizen, maar waar dat ding werkelijk tegen kan.
Dat kan geen enkele verkoper. Dat weet jij donders goed.De verkoper had op dit gebruik moeten anticiperen en een voor dit gebruik geschikt product moeten leveren.
Knoop die laptoptas op de bagagedrager, en je weet gegarandeerd dat die laptop naar de knoppen gaat. Men kan niet zeggen: daar moet die maar tegen kunnen. Daar kan die niet tegen.
Wilt men toch de laptop op de fiets vervoeren, dient men een speciale laptop rugzak aan te schaffen en bij het fietsen op de rug nemen.
Het is voor een groot gedeelte ook de mentaliteit. Verkoop je 100 zakelijke budget notebooks aan zakelijke klanten dan krijg er binnen 2 jaar 5 retour. Doe je hetzelfde bij studenten dan komen er 25 retour (weet ik uit ervaring).
Reizen doen beide doelgroepen. De verkoper had er alleen rekening mee moeten houden dat een student totaal anders met een laptop omgaat. Je wilt niet weten hoeveel van die dingen ik heb gezien waar bier/wijn over was gegaan, te vies om beet te pakken etc.
Het is niet voor niets dat de jeugd veel schulden maakt. Allemaal mentaliteit. Dit had de verkoper zoals alfatrion al aangaf moeten voorzien en hun een toughbook moeten verkopen
Reizen doen beide doelgroepen. De verkoper had er alleen rekening mee moeten houden dat een student totaal anders met een laptop omgaat. Je wilt niet weten hoeveel van die dingen ik heb gezien waar bier/wijn over was gegaan, te vies om beet te pakken etc.
Het is niet voor niets dat de jeugd veel schulden maakt. Allemaal mentaliteit. Dit had de verkoper zoals alfatrion al aangaf moeten voorzien en hun een toughbook moeten verkopen
Dat zeg jij. Maar in de handleiding van de laptops vind ik daar niks over terug. Er zijn genoeg laptops die er wel tegenkunnen en dat weet jij dondersgoed. Het is een kwestie van juiste advies geven als verkoper en anticiperen op het gebruik van je klanten.BBCS schreef:Er is een verschil tussen reizen en reizen.
Dat kan geen enkele verkoper. Dat weet jij donders goed.De verkoper had op dit gebruik moeten anticiperen en een voor dit gebruik geschikt product moeten leveren.
Tsja, mentaliteit van de verkoper speelt in deze ook een rol hoor. Die dacht waarschijnlijk, makkelijk geld verdienen met een stelletje scholieren dat wel bij mij moet kopen omdat de school dat verplicht. Rinkel de kinkel, het geld stroomt binnen.TheLD schreef:Het is voor een groot gedeelte ook de mentaliteit. Verkoop je 100 zakelijke budget notebooks aan zakelijke klanten dan krijg er binnen 2 jaar 5 retour. Doe je hetzelfde bij studenten dan komen er 25 retour (weet ik uit ervaring).
Dan komen de problemen en vervolgens verschuil je je achter DELL en verkeerd gebruik van de laptops.
Tijdens een van mijn studies heb ik een multimeter moeten kopen. Bij mijn school kon ik de multimeter koper. Het model dat mijn school had uitgekozen kon tegen een stootje. Zo houd je rekening met de doelgroep.TheLD schreef:Het is niet voor niets dat de jeugd veel schulden maakt. Allemaal mentaliteit. Dit had de verkoper zoals alfatrion al aangaf moeten voorzien en hun een toughbook moeten verkopen
Inderdaad, de wet stelt dat het product moet voldoen aan bijzondere eigenschappen die bij de overeenkomst zijn voorzien.alfatrion schreef:Tijdens een van mijn studies heb ik een multimeter moeten kopen. Bij mijn school kon ik de multimeter koper. Het model dat mijn school had uitgekozen kon tegen een stootje. Zo houd je rekening met de doelgroep.TheLD schreef:Het is niet voor niets dat de jeugd veel schulden maakt. Allemaal mentaliteit. Dit had de verkoper zoals alfatrion al aangaf moeten voorzien en hun een toughbook moeten verkopen