Een laptop is geen multimeter.alfatrion schreef:Tijdens een van mijn studies heb ik een multimeter moeten kopen. Bij mijn school kon ik de multimeter koper. Het model dat mijn school had uitgekozen kon tegen een stootje. Zo houd je rekening met de doelgroep.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klas vol wanproducten.
Re: Klas vol wanproducten.
O, dan hoef je dan op eens geen rekening te houden met je doelgroep?
Kunnen de laptop fabrikanten rekening houden met die bepaalde doelgroep?alfatrion schreef:O, dan hoef je dan op eens geen rekening te houden met je doelgroep?
De fabrikanten kunnen op zich wel laptops maken die specifiek voor die doelgroep geschikt is, maar die kan die doelgroep niet betalen.
Is die een partij bij deze overeenkomst?BBCS schreef:Kunnen de laptop fabrikanten rekening houden met die bepaalde doelgroep?alfatrion schreef:O, dan hoef je dan op eens geen rekening te houden met je doelgroep?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 05 dec 2011 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is niet relevant. De leverancier had dit moeten voorzien. Een product moet geschikt zijn voor elk bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.BBCS schreef:Kunnen de laptop fabrikanten rekening houden met die bepaalde doelgroep?alfatrion schreef:O, dan hoef je dan op eens geen rekening te houden met je doelgroep?
De fabrikanten kunnen op zich wel laptops maken die specifiek voor die doelgroep geschikt is, maar die kan die doelgroep niet betalen.
Overigens beweerde je net nog dat dat technisch onmogelijk is.
Voor jouw informatie een SSD heeft geen enkel probleem met schokken en stoten omdat het geen bewegende onderdelen bevat. Je bewering is onjuist.
Ik zou het onder normaal gebruik scharen.olaf79 schreef:Een product moet geschikt zijn voor elk bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Maakt op zich weinig verschil. Waar het om gaat is dat de verkoper hierop had moeten anticiperen en een product moeten verkopen wat daarvoor geschikt is.alfatrion schreef:Ik zou het onder normaal gebruik scharen.olaf79 schreef:Een product moet geschikt zijn voor elk bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Dat had gekund door bijvoorbeeld laptops te leveren met SSD's of speciale hardeschijven die niet gevoelig zijn voor schokken. In tegenstelling tot wat BBCS beweert zijn die producten gewoon te leveren, zelfs door dell (ze staan op hun website).
Als de koper bijzonder gebruik voor ogen heeft dan moet hij met de verkoper overeenkomen dat hij een product levert dat hiervoor geschikt is. Dat is onnodig als het om normaal gebruik gaat. Bijzonder gebruik is meer iets van het individu en normaal gebruik meer iets van groepen.olaf79 schreef:Maakt op zich weinig verschil.alfatrion schreef:Ik zou het onder normaal gebruik scharen.olaf79 schreef:Een product moet geschikt zijn voor elk bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Of die scholieren moeten zuinig en netjes met de spullen omgaan.
Dus precies het omgekeerde wat de scholieren doorgaans met die dingen doen.
Als de scholieren de laptop in een speciaal daarvoor bestemde rugzak doen tijdens een fietstocht (en wel op de rug, niet op de bagagedrager); de laptop tijdens leswisseling uitzetten; netjes ermee omgaan, komen wel al een heel eind.
Als de scholieren de laptop in een speciaal daarvoor bestemde rugzak doen tijdens een fietstocht (en wel op de rug, niet op de bagagedrager); de laptop tijdens leswisseling uitzetten; netjes ermee omgaan, komen wel al een heel eind.
Ik heb nergens gelezen dat ze niet zuinig met de spullen omgaan. Hou toch eens op met je kinderachtige aannames. Ik kan je echt niet serieus meer nemen. Lang leve de dag dat je de permaban krijgt.BBCS schreef:Of die scholieren moeten zuinig en netjes met de spullen omgaan.
@Umad, je schreef zelf onderstaande. Kun je dat nader toelichten.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze klachten allemaal spontaan zijn ontstaan.
Een laptop kan niet tegen rammelen. En dat gebeurd precies als de laptop op de bagagedrager van de fiets wordt geknoopt. De onderdelen rammelen gewoon los.
Een harde schijf kan niet tegen schokken. Dus als de laptop aanstaat, in de tas wordt gedaan en zo naar een ander lokaal wordt vervoerd, krijgt die harde schijf gigantisch op zijn donder.
Er was al geopperd om de harde schijven te vervangen door SSD's. Echter hebben die SSD's wel een aantal grote nadelen: beperkte opslagcapaciteit, onbetrouwbaar en gigantisch duur.
Ik weet ook wel hoe scholieren met die laptops omgaan.
Dan kunnen er twee dingen gedaan worden:
- de laptop zo construeren dat die bestand is tegen het "misbruik" door de scholieren.
- de scholieren heropvoeden dat een speciale laptop niet nodig is.
De opmerking van Umad slaat ook nergens op:
Een harde schijf kan niet tegen schokken. Dus als de laptop aanstaat, in de tas wordt gedaan en zo naar een ander lokaal wordt vervoerd, krijgt die harde schijf gigantisch op zijn donder.
Er was al geopperd om de harde schijven te vervangen door SSD's. Echter hebben die SSD's wel een aantal grote nadelen: beperkte opslagcapaciteit, onbetrouwbaar en gigantisch duur.
- de laptop zo construeren dat die bestand is tegen het "misbruik" door de scholieren.
De opmerking van Umad slaat ook nergens op:
Ik heb nergens gelezen dat ze niet zuinig met de spullen omgaan. Hou toch eens op met je kinderachtige aannames. Ik kan je echt niet serieus meer nemen. Lang leve de dag dat je de permaban krijgt.
Wat wil je weten?TheLD schreef:@Umad, je schreef zelf onderstaande. Kun je dat nader toelichten.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze klachten allemaal spontaan zijn ontstaan.
Aanname. Zo kan ik ook wel wat aannemen. ehm, studenten laten altijd bier over hun laptop vallen, daar kan hij niet zo goed tegen. Studenten zitten vaak bij elkaar, dat verklaart de warmteproblemen. Etc....BBCS schreef: Een laptop kan niet tegen rammelen. En dat gebeurd precies als de laptop op de bagagedrager van de fiets wordt geknoopt. De onderdelen rammelen gewoon los.
Grappig dat bij het rijtje met de meest voorkomende klachten defecte harde schijven niet voorkomen.BBCS schreef:Een harde schijf kan niet tegen schokken. Dus als de laptop aanstaat, in de tas wordt gedaan en zo naar een ander lokaal wordt vervoerd, krijgt die harde schijf gigantisch op zijn donder.
Prijs/prestaties is flink verbeterd sinds de stijging van de prijzen van gewone HD's. Onbetrouwbaar? Nee dat is jou informatie. Mijn SSD's werken prima. Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat ze neit geschikt zijn voor hd intensieve applicaties aangezien dit hun levensduur kan beperken.BBCS schreef:Er was al geopperd om de harde schijven te vervangen door SSD's. Echter hebben die SSD's wel een aantal grote nadelen: beperkte opslagcapaciteit, onbetrouwbaar en gigantisch duur.
Kijk s aan! Je WEET hoe ALLE scholieren met hun laptop omgaan! Heel knap. Ik zie die klas al voor me, allemaal laten ze hun laptop aanstaan, allemaal gooien ze hem in de tas als ze van lokaal wisselen, allemaal halen ze hem uit de tas als ze naar huis gaan. Dat ding moet immers op de bagagedrager!BBCS schreef:Ik weet ook wel hoe scholieren met die laptops omgaan.
En waar kun je deze dingen terugvinden uit de tekst van de TS? Waarschijnlijk staat dit allemaal op bladzijde "de grote duim" waar je flink aan ligt te zuigen.
Indien de klachten volgens jou niet spontaan zijn ontstaan, hoe dan wel.Wat wil je weten?
Ik repareer die dingen, en heb ook contact met scholieren.Umad schreef: Kijk s aan! Je WEET hoe ALLE scholieren met hun laptop omgaan! Heel knap. Ik zie die klas al voor me, allemaal laten ze hun laptop aanstaan, allemaal gooien ze hem in de tas als ze van lokaal wisselen, allemaal halen ze hem uit de tas als ze naar huis gaan. Dat ding moet immers op de bagagedrager!
Ik zie hoe zij die dingen gebruiken.
Ik spreek uit eigen ervaring. Wat jij daar over denkt, zal mij een worst wezen.
Helaas vind ik nog steeds nergens in de handleiding terug dat je dat ding niet mag vervoeren terwijl ze aan staan.BBCS schreef:Een laptop kan niet tegen rammelen. En dat gebeurd precies als de laptop op de bagagedrager van de fiets wordt geknoopt. De onderdelen rammelen gewoon los.
Jij vindt altijd wel een smoes waarom een defect bij de gebruiker ligt en niet bij het product. Eerder was dat omdat een laptop niet op de schoot mag genomen worden (tsja waarom die naam), vervolgens moesten mensen toch echt 2x per jaar hun laptop schoon zuigen aan de binnenkant (hallo wakker worden: meeste laptops kunnen niet eens door normale gebruikers geopent worden, je fabrieksgarantie vervalt). Kortom jij vindt altijd wel een k*tsmoes om geen garantie te hoeven geven.
Nou jij was degene die opperde dat zo'n laptop helemaal niet leverbaar was omdat het technisch onmogelijk was. Je nadelen zijn relatief. Ook dat is weer een smoes om je ongelijk niet toe te hoeven geven.Er was al geopperd om de harde schijven te vervangen door SSD's. Echter hebben die SSD's wel een aantal grote nadelen: beperkte opslagcapaciteit, onbetrouwbaar en gigantisch duur.
Die laptops zijn er al. Allen is er in dit geval het verkeerde product geleverd. Het product was niet geschikt voor het beoogde doel.Ik weet ook wel hoe scholieren met die laptops omgaan.
Wat dacht je van je verstand te gebruiken?Helaas vind ik nog steeds nergens in de handleiding terug dat je dat ding niet mag vervoeren terwijl ze aan staan.
Een harde schijf moet je met rust laten als die werkt.
Daarnaast: als je wist hoe een harde schijf werkt, had je niet zulke onzin geschreven!
Op de harde schijf staat:
- avoid giving shock
- don't shock
Ik heb al diverse harde schijven die waren gevallen (ook als ze niet werkte) een fatal crash hadden.
Ook heb ik verschillende keren bij een laptop van een scholier de harde schijf moeten vervangen, omdat die persoon de laptop tussen de wisseling van de lessen de laptop aan had laten staan.
Of die scholieren krijgen een opvoeding hoe een laptop te gebruiken, hebben ze ook geen speciale laptops nodig.Die laptops zijn er al. Allen is er in dit geval het verkeerde product geleverd. Het product was niet geschikt voor het beoogde doel.Citaat:
Simpel toch?
En kom niet met de onzin dat het niet zo is, anders hadden geen speciale scholierproof laptop nodig.
Je kunt van de consument niet verwachten dat ze de technische werking kennen van een hdd. Wat er op de schijf staat is niet relevant, dat ding zit binnenin de laptop en velen hebben nog nooit zo'n ding van binnen gezien. Je dient als gebruiker een apparaat te gebruiken conform handleiding. Waarom, als die schijven zo gevoelig zijn voor wat jij zegt, staat daar niks over in de handleiding?BBCS schreef:Wat dacht je van je verstand te gebruiken?Helaas vind ik nog steeds nergens in de handleiding terug dat je dat ding niet mag vervoeren terwijl ze aan staan.
Een harde schijf moet je met rust laten als die werkt.
Daarnaast: als je wist hoe een harde schijf werkt, had je niet zulke onzin geschreven!
Op de harde schijf staat:
- avoid giving shock
- don't shock
Er zijn genoeg schijven die wel tegen shocks kunnen. Sterker nog er speciaal voor gemaakt zijn. SSD hebben helemaal geen last van shocks. Ze hebben namelijk geen bewegenden delen.
Kijk eens even hier: http://news.thomasnet.com/fullstory/Not ... ity-546632
Duhhh. Laten vallen. Iets anders dan in de laptop behuizing wat schokjes absorberen.Ik heb al diverse harde schijven die waren gevallen (ook als ze niet werkte) een fatal crash hadden.
Lijkt me sterk dat jij kunt bewijzen dat dat ding hierdoor defect was.Ook heb ik verschillende keren bij een laptop van een scholier de harde schijf moeten vervangen, omdat die persoon de laptop tussen de wisseling van de lessen de laptop aan had laten staan.
Heb je wel eens bedacht dat er soms inferieure producten geleverd worden die niet goed zijn? Of komt dat in je vocabulaire niet voor. Jij kraait alleen maar: schuld van de gebruiker. Hoe dan ook.