LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop Blijft kapot gaan. Welke rechten heb ik?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Letti1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2009 12:30

Laptop Blijft kapot gaan. Welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door Letti1990 »

Ik heb in april 2008 een Acer 7520 laptop gekocht bij de Dixons.
Deze laptop heeft mij toen 1000 euro gekost. Verder heb ik hierbij de meest uitgebreiede garantie afgesloten.

2 maanden na aanschaf van mijn laptop kreeg ik last van de eerste kuren. Na ongeveer 15- 30 minuten gebruik werd deze erg warm, bij spelletjes of films. Hierbij begon hij zelfs vast te lopen en kreeg hij last van uitval. Hierop heb ik mijn laptop na de dixons gebracht die heb opgestuurd hebben voor reparatie.
5 weken later kreeg ik mijn laptop terug, als reparatiebeschrijving : Dust cleaned, Bios flashed ) Ik na 5 lange weken wachten dat hij het weer deed.

1 maand later : Zelfde problemen als eerste keer. Hierop heb ik een externe cooler gekocht. Zelfs hiermee kreeg dezelfde kuren. Ik hem 2 maanden nadat ik hem terughad van de eerste reparatie weer opnieuw opgestuurd.
4 weken later, Dust cleaned. ( weer geen echte reparatie plaatsgevonden )

Weer 2 maanden later ( 2 weken terug ) heb ik last gekregen van dezelfde problemen, en raad het eens : Dixons stuurt hem nog een keer op. Ik verwacht mijn laptop binnen nu en 3 weken weer zonder reparatie terug te krijgen.

Kort samengevat :
Mijn laptop gaat elke 2 maanden kaptop aan een probleem in de cooling, ik heb volledige garantie voor 3 jaar afgesloten en ben erg ontevreden over mijn laptop. En ga er alvast vanuit dat hij strax niet gemaakt is.

Moet ik mijn laptop nu voor de 4e keer laten opsturen? of welke rechten heb ik nu?

Alvast bedankt voor uw moeite!

Mvg. Nick

alfatrion
Berichten: 21946
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop Blijft kapot gaan. Welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij de eerste reparatie heeft men de symptomen bestrijd en niet de oorzaak. De tweede en de derde keer ook Jouw rechten 1. de reparatie elders laten uitvoeren en de kosten verhalen 2. de overeenkomst ontbinden en je geld terug krijgen.

Priest1986
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:48

Re: Laptop Blijft kapot gaan. Welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door Priest1986 »

TIP:
Koop nooit een laptop bij Dixons, maar bij een computerbedrijf dat service geeft!

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Laptop Blijft kapot gaan. Welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

TIP:
Koop nooit een laptop bij Dixons, maar bij een computerbedrijf dat service geeft!
Omdat jij medewerker van een concurrerend computerbedrijf bent vind ik dat de topicstarter deze opmerking volledig moet negeren.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Laptop Blijft kapot gaan. Welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door Cesar »

Toch niet weer een ACER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:( :( :( :( :(

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Laptop Blijft kapot gaan. Welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door queenfan »

Jij hebt de verkopende partij de kans gegeven om het op te lossen, dit is nu de 3e keer en dan kan je aan Dixons vragen om deze laptop te vervangen voor een nieuwe laptop en dit hoeft niet dezelfde laptop te zijn maar een gelijkwaardige voor dezelfde prijs.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Laptop Blijft kapot gaan. Welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Quote:
TIP:
Koop nooit een laptop bij Dixons, maar bij een computerbedrijf dat service geeft!


Omdat jij medewerker van een concurrerend computerbedrijf bent vind ik dat de topicstarter deze opmerking volledig moet negeren.
Als oud medewerker van Dixons kan ik alleen maar eens zijn.
Service? Mogen ze niet geven - garantie verkopen en bonus artikelen.

De enige garantie is dat Dixons het naar de fabrikant / leverancier stuurt, en eventueel informeert naar de status.

TS heeft trouwens een sterke case - omdat met de 'reparatiebon' geen reparatie is uitgevoerd. Tenzij TS in een wolfabriek of iets dergelijks werkt, vangt een gemiddelde laptop bij normaal gebruik nooit zoveel stof dat dat al van invloed is.

Ik heb field-engineers die in diverse lokaties werken, en deze mensen hebben eigenlijk nauwelijks last van stof. Een keer per 6 maanden een preventieve schoonmaakbeurt , en ze gaan bij normaal gebruik 4/5 jaar mee (Dell Latitude serie).

Ik zou , bij zelfde mankementen, stellen dat dit apparaat niet voldoet, en dat een nieuwe gewenst is.

Dat de laptop trouwens stopt klopt - door de warmte. Als die door zou gaan, zou er meer schade kunnen ontstaan.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Laptop Blijft kapot gaan. Welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik wil hier eens iets aan toevoegen.

Houdt rekening met het feit dat een fout welke niet als zodanig is geconstateerd niet als fout wordt aangemerkt.

Je kunt wel zeggen dat je de laptop al drie keer ter reparatie hebt gegeven doch wanneer de fabrikant zegt geen fout te hebben gevonden is dat knap l*llig maar je hebt geen case.

Je moet drie maal een reparatie hebben op papier.
Dus: "harddisk vervangen, software geinstalleerd" of "videokaart vervangen". enz.

Niet geldig: "geen afwijking of fout geconstateerd doch wel opnieuw software geinstalleerd".

Dit geintje maakte ik dus mee.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Laptop Blijft kapot gaan. Welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door tarquesh »

flauw stukje schrijven. Wel eens gehoord van Apple?
Die maken fraaie laptops. Is maar dat u het weet.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Laptop Blijft kapot gaan. Welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik ben ook geen bezitter meer van een ACER.

Ik hoop alleen dat de lezer er iets van leert.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Laptop Blijft kapot gaan. Welke rechten heb ik?

Ongelezen bericht door tarquesh »

oei.

ik heb een desktop pc van Acer gehad. Mijn allereerste gekocht desktop. Ik wist toen nog niet zoveel als nu met computeren maar heb die Acer met iemand geruild. In die ruil pc zat een AMD processor. Ik heb die Acer kort gehad.
Het merk heeft daardoor niet zo'n goede naam bij mij.

maar Acer bezitters wens ik veel computer plezier toe.

Gesloten