| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laptop Mycom Leiden / HP
Laptop Mycom Leiden / HP
HP heeft bij mij afgedaan!
Reden: Laptop gekocht bij mycom In Juni 2006 (± € 2000,-) inclusief garantie 3 jaar!
Melding gemaakt in Augustus van Slechte sectoren op de HD
Voor mijn vakantie Laptop terug gebracht ter reparatie op 09-09-2006 (dag voor mijn vakantie van 2 weken)
Deze is aangemeld door mycom bij hp op 11-09-2006
Na terugkomst van vakantie gebeld op 26-09-2006 navraag status
"Laptop was nog niet opgehaald! door HP"
HP gebeld ivm status, dat het nog maximaal 3 weken kan duren!
En vervanging zowel door HP / Mycom niet mogelijk!
Dus totaal aantal weken: 5/6 voordat ik hem weer terug heb...
Weet iemand hoe het zit met Schadevergoeding eisen? Of verlening van garantie van 5 / 6 weken? ivm niet kunnen gebruiken van de laptop?
Iemand nog meer ervaring met Reparatie aangeboden bij Mycom??
Reden: Laptop gekocht bij mycom In Juni 2006 (± € 2000,-) inclusief garantie 3 jaar!
Melding gemaakt in Augustus van Slechte sectoren op de HD
Voor mijn vakantie Laptop terug gebracht ter reparatie op 09-09-2006 (dag voor mijn vakantie van 2 weken)
Deze is aangemeld door mycom bij hp op 11-09-2006
Na terugkomst van vakantie gebeld op 26-09-2006 navraag status
"Laptop was nog niet opgehaald! door HP"
HP gebeld ivm status, dat het nog maximaal 3 weken kan duren!
En vervanging zowel door HP / Mycom niet mogelijk!
Dus totaal aantal weken: 5/6 voordat ik hem weer terug heb...
Weet iemand hoe het zit met Schadevergoeding eisen? Of verlening van garantie van 5 / 6 weken? ivm niet kunnen gebruiken van de laptop?
Iemand nog meer ervaring met Reparatie aangeboden bij Mycom??
Laatst gewijzigd door grijsdam op 18 okt 2006 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Laptop Mycom Leiden / HP
Voor dat je iets gaat schrijven op een willekeurig forum zou ik zeggen: lees de garantievoorwaarden er eens op na. Daar zal vast wel in staan of je recht hebt op een schadevergoeding en/of verlenging van de garantie.Weet iemand hoe het zit met Schadevergoeding eisen? Of verlening van garantie van 5 / 6 weken? ivm niet kunnen gebruiken van de laptop?
Het is maar een idee
-
ikbenik
De harde schijf is defect.Melding gemaakt in Augustus van Slechte sectoren op de HD
Als deze niet op voorraad is, moet hij besteld worden.
En de praktijk leert dat dat soms lang kan duren.
Daar is niets aan te doen.
Een complete computer vervangen omdat alleen de harde schijf defect is, is echt complete onzin en totaal overdreven.En vervanging zowel door HP / Mycom niet mogelijk!
Behoorlijk brutaal en onbeschoft dat je zoiets durft te vragen!Weet iemand hoe het zit met Schadevergoeding eisen? Of verlening van garantie van 5 / 6 weken? ivm niet kunnen gebruiken van de laptop?
Je hebt wat dat betreft nergens recht op.
Het is jouw eigendom en van niemand anders.
Daarnaast is het zo dat als er een mogelijkheid bestaat dat je een leentoestel zou kunnen krijgen om de tussenliggende periode door te komen, dan is dat mooi meegenomen.
Aan de toonzetting van jouw post te zien, ben je iemand die totaal geen tegenspraak duld en de winkelier/fabrikant gelijk in hun gezicht brult wat hun plichten zijn en jouw rechten.
Als dit niet zo is en je bent normaal een rustig persoon, dan hoor ik dat graag.
De reden dat ik dit zeg is dat tegenwoordig sommige consumenten het normaal vinden om de winkelier gelijk als een stuk oud vuil te behandelen en gelijk een grote bek tegenover de winkelier opzetten.
De winkelieren zijn hier niet van gediend en zullen voor zulke klanten helemaal niet hard lopen.
Sommige consumenten willen niet inzien dat de winkelier ook met respect behandeld wilt worden.
HP staat bekend als een behoorlijke starre fabrikant als het gaat om garanties. Dus dat Mycom het antwoord van HP afwacht is niet vreemd.
Omdat anders Mycom de garantieclaim niet kan indienen bij HP en dan zit Mycom met de kosten.
Daarnaast is het zo dat sommige onderdelen nu eenmaal moeilijk leverbaar zijn. Daar moet je dan als winkelier op wachten.
-
tjoektjoek
Hee maar ikbenik, vraagje. Waarom vervangt Mycom zelf de HD niet? Komt dat hierdoor?
Maar ja, als HP dan gaat schreeuwen dat de garantie vervalt.... tja...
Want Mycom is volgens mij niet een computerbedrijf waar zomaar iedereen achter de toonbank staat. Ik mag verwachten dat zij dat ook kunnen.HP staat bekend als een behoorlijke starre fabrikant als het gaat om garanties. Dus dat Mycom het antwoord van HP afwacht is niet vreemd.
Omdat anders Mycom de garantieclaim niet kan indienen bij HP en dan zit Mycom met de kosten.
Maar ja, als HP dan gaat schreeuwen dat de garantie vervalt.... tja...
Over het algemeen is de service van Mycom bovengemiddeld. Koop er hier in amsterdam vrijwel alles voor mijzelf en vrienden. Misschien dat als ik het zo hoor jou houding hier mee te maken heeft. Want eisen stellen is gemakkelijk maar rdelijk zijn is wel geboden,Ook al heb je garantie.Om iets te noemen is waar bij vele zaken bijbetaald moet worden voor pixelgarantie mag je bij mycom thuis kijken of alles goed is en zoniet kan je hem gelijk gratis omruilen.Ook een door mij verkeerde instelling van een S-Ata harddisk werd door hun gratis herstelt terwijl de fout bij mij lag. Kortom, Ga niet gelijk om rechten roepen maar probeer er op normale manier uit te komen. ikbenik heeft gelijk om te zeggen dat voor klanten met een grote b*k minder hard word gelopen, al mag dat niet.
Joopataa
Joopataa
-
ikbenik
Hee maar ikbenik, vraagje. Waarom vervangt Mycom zelf de HD niet?
Omdat dan de kans heel groot is dat Mycom dan van HP de harde schijf niet vergoedt krijgt!
Dus Mycom wilt niet voor de kosten opdraaien van de fouten van HP.
Dat is heel begrijpelijk.
Alleen heeft tegenwoordig de consument een behoorlijke plaat voor hun kop en willen dat niet begrijpen.
Die denken alleen: Als ik maar niet hoeft te lijden en het is mijn fout toch niet!
De mentaliteit is: ik, ik, ik, en met de fabrikant heb ik niets te maken!
onzin natuurlijk! Je hebt wel degelijk met de fabrikant te maken.
Volgens de theoretische wet niet, maar in de praktijk wel.
Het wordt tijd dat de makers van de wetten eens naar de praktijk kijken en daar op inspelen dan alleen in hun theoretische wereld te blijven.
ikbenik heeft gelijk om te zeggen dat voor klanten met een grote b*k minder hard word gelopen, al mag dat niet.
Ik behandel de klanten met respect en ik verwacht ook dat de klanten mij ook met respect behandelen.
Ik geef tegen de klant nooit een grote mond en ik accepteer dat ook niet van de klant.
De klanten die dat anders vinden hebben een probleem.
Ik ben niet verplicht om iedere klant te helpen, ik mag dus klanten weigeren.
Ik vind het behoorlijk ongepast dat klanten gelijk bij problemen mij gaan wijzen op mijn plichten en wat de rechten van de klant zijn.
Als ze daarbij ook nog behoorlijk stampij gaan maken werkt dat alleen in hun nadeel.
Dus zulke mensen hebben wel rechten, maar van mij krijgen ze die niet.
Dus je kunt zeggen dat mensen een gepaste behandeling krijgen die ze verdienen.
-
tjoektjoek
Okee, dank je wel. Ik had al wel zo een vermoeden, maar nu dus bevestigd. 
Mycom is een bedrijf met enorm goede service. Je vergeet voor het gemak maar even dat zij ook contracten hebben met HP en dus gewoon hun werk doen.
Om als klap op de vuurpijl nog eens schadevergoeding links en rechts te eisen... Tja, dat vind ik redelijk asociaal. Het is jouw notebook. Er zit een foutje in en die wordt gemaakt. Alleen duurt het langer dan je zou willen. Dan had je dat ding maar bij een winkel moeten kopen die gratis een vervangend toestel levert, en dat is bijna geen enkele consumentenelektronicazaak. om dan weer meteen van het merk en de winkel af te stappen is wel een teken van zwakte in je karakter hoor, neem me niet kwalijk. Zij doen hun best en dat beloon je door het hazenpad te kiezen.
Om als klap op de vuurpijl nog eens schadevergoeding links en rechts te eisen... Tja, dat vind ik redelijk asociaal. Het is jouw notebook. Er zit een foutje in en die wordt gemaakt. Alleen duurt het langer dan je zou willen. Dan had je dat ding maar bij een winkel moeten kopen die gratis een vervangend toestel levert, en dat is bijna geen enkele consumentenelektronicazaak. om dan weer meteen van het merk en de winkel af te stappen is wel een teken van zwakte in je karakter hoor, neem me niet kwalijk. Zij doen hun best en dat beloon je door het hazenpad te kiezen.
De verkoper is wettelijk verplicht om kosteloos binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper voor herstel te zorgen. Indien de verkoper zich niet hier aan houd kunt u de overeenkomst ontbinden of de prijs, naar redelijkheid, te verminderen.Weet iemand hoe het zit met Schadevergoeding eisen? Of verlening van garantie van 5 / 6 weken? ivm niet kunnen gebruiken van de laptop?
De ConsuWijzer, van de overheid, meld dat u zowel binnen als buiten de garantie termijn recht heeft op een leentoestel omdat hiermee ernstige overlast kan worden voorkomen.
Een verlenging van de garantie termijn is een ongebruikelijke eis. Ik meen dat deze nooit of zelfden worden toe gewezen. Schadevergoeding voor hoge telefoonkosten, bezine, huurkosten (indien geen leentoestel wordt gegeven op verzoek), ect. worden in sommige gevallen toegewezen, maar ik denk niet dat dit hier van toepassing is.
U kunt het beste per brief duidelijk wat u wenst van de winkelier: leentoestel en snelle afhandeling van de reparatie. Dat u niet blij bent met dat het apparaat drie weken
In een tweede of derde brief zou u wetsartikelen kunnen noemen (Art 17, 21, 22 en 24 uit het Burgelijk Wetoek 7) en twee of drie uitspraken van geschillencommissie of rechtsuitspraken van vergelijkbare gevallen kunnen mee sturen.
Dit artikel gaat over te lange reparatie tijden:
http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=335
Volgens mij vraagt hij heel beleeft en respectvol hoe het een en ander wettelijk gereld is en wat hij het beste kan doen.Behoorlijk brutaal en onbeschoft dat je zoiets durft te vragen!
Hier vraagt de topicstarter inderdaad netjes op raad. Zou me kunnen voorstellen dat dit bij Mycom minder was. Gezien ook nog de laatste zin of men ervaring heeft met de reparatie's via of door Mycom.Ik weet niet waarom in dit geval de dingen zo lopen, maar wel weet ik uit ervaring dat de service van deze zaak zeer goed is. Misschien kan topicstarter nog eens terug naar Mycom om het in de minne te schikken.Niet met grote woorden over recht maar uitleggen dat de periode wel erg lang is en of er toch geen leentoestel kan komen.
Joopataa
Joopataa
-
seagoing racer2
Beste,
Alle HP computers worden die als defective worden gemeld door een HP service point / HP Engineer worden binnen 24 uur opgehaald door een koerier.
Als de PC niet is opgehaald komt dat omdat deze niet is aangemeld.
De reparatie van de pc duurt maximaal een week.
De kosten zijn afhankelijk van de garantievoorwaarden en periode voor de kant of voor HP
Alle HP computers worden die als defective worden gemeld door een HP service point / HP Engineer worden binnen 24 uur opgehaald door een koerier.
De kosten zijn afhankelijk van de garantievoorwaarden en periode voor de kant of voor HP
Bij HP duurt het tussen de 3 en 6 weken, standaard.Beste,
Dit was ruim een jaar geleden zo, toen HP nog niet had uitbesteed aan teleplan.Beste,
Een jaar geleden was het zelfs zo dat HP voor reparaties die langer dan een week duurde volledige creditering gaven van het aankoopbedrag. Inmiddels is deze periode 1 maand waarna er een crediteringsprocedure wordt gestart die ook nog eens 2 tot 4 weken duurt.
HP heeft bij mij en veel andere Nederlandse consumenten afgedaan. Wat eerder werd gezegd hier klopt, je doet geen zaken met de fabrikant maar het is onzin dat je niet met de fabrikant te maken hebt. Er is namenlijk voor winkeliers zoiets als overmacht.
-
ikbenik
Daarbij komt ook dat de marges van de winkelier dermate laag zijn dat er op een product bijna niets verdiend wordt.
Dus als een product €250,- kost, houdt de winkelier netto €25,- aan over.
Dus je begrijpt wel als de fabrikant er een potje van maakt, dat de winkelier eerder verlies lijdt dan winst maakt.
Dus als een product €250,- kost, houdt de winkelier netto €25,- aan over.
Dus je begrijpt wel als de fabrikant er een potje van maakt, dat de winkelier eerder verlies lijdt dan winst maakt.
-
Martine van Baekel
Praat me niet van HP.
Ik hoop vandaag na 16 WEKEN een telefoontje te krijgen of mijn laptop eindelijk is gemaakt.
16 weken , krijg het bijna de mond niet uit. Terugbetaling?
Wel eerst vragen of ik daarmee akkoord zou gaan 6 weken geleden en dan vervolgens een afwijzing.
Een computerbedrijf wat niet eens een laptop kan maken, wat een lachertje.
Nooit geen HP meer voor mij!
Het is om te huilen.
Administratie ligt al 4 maanden stil, boeit ze totaal niet.
Dus als je je pc/laptop ter reparatie heb bij HP, Maak je borst maar nat, dat gaat wel even duren!
Martine
Ik hoop vandaag na 16 WEKEN een telefoontje te krijgen of mijn laptop eindelijk is gemaakt.
16 weken , krijg het bijna de mond niet uit. Terugbetaling?
Wel eerst vragen of ik daarmee akkoord zou gaan 6 weken geleden en dan vervolgens een afwijzing.
Een computerbedrijf wat niet eens een laptop kan maken, wat een lachertje.
Nooit geen HP meer voor mij!
Het is om te huilen.
Administratie ligt al 4 maanden stil, boeit ze totaal niet.
Dus als je je pc/laptop ter reparatie heb bij HP, Maak je borst maar nat, dat gaat wel even duren!
Martine
hier is de topic starter weer,
voor de mensen die mij in het hokje plaatsen van Asociale klant, wil ik het volgende zeggen: Ik vroeg alleen maar om advies hoe dingen aan te pakken, en waar je staat als consument.
Ik heb me er nu eenmaal over heen moeten zetten, ook al is hij nog steeds niet terug...
ingeleverd: 09-09-2006
datum nu: 18-10-2006
status: wacht op onderdelen... :S (2x een hardeschijf)
Ondertussen bel ik elke woensdag netjes mycom op om een status update te vragen. Ze doen dat ook wel, en bellen netjes de andere dag nog terug (zelfs als je in een gehught woont waar je bijna onbereikbaar bent met mobiel)
bedankt voor de goede reacties: alfatrion
Nu nog maar afwachten... hoe lang het nog mag gaan duren:
voor de mensen die mij in het hokje plaatsen van Asociale klant, wil ik het volgende zeggen: Ik vroeg alleen maar om advies hoe dingen aan te pakken, en waar je staat als consument.
Ik heb me er nu eenmaal over heen moeten zetten, ook al is hij nog steeds niet terug...
ingeleverd: 09-09-2006
datum nu: 18-10-2006
status: wacht op onderdelen... :S (2x een hardeschijf)
Ondertussen bel ik elke woensdag netjes mycom op om een status update te vragen. Ze doen dat ook wel, en bellen netjes de andere dag nog terug (zelfs als je in een gehught woont waar je bijna onbereikbaar bent met mobiel)
bedankt voor de goede reacties: alfatrion
Nu nog maar afwachten... hoe lang het nog mag gaan duren:
Mycom zou de disk-only kunnen aanmelden als het bijv. om een acer zou gaan.
Dan zou de notebook evt. met een (rma-retour) schijf gekloond kunnen
worden en kan mycom tijdelijk deze schijf wellicht uitlenen, totdat de vervanging er zou zijn.
Maarrrrr tis HP en iedere reseller zal zijn eigen afspraken moeten
maken met de fabrikant en of servicepunt.
HP garantie / service? Brrrrrrr.
De eerste aanmeld fax komt vrijwel standaard niet aan bij hun,
of raken ze kwijt terwijl jij maar zit te wachten op een antwoord van HP...
Iets waarbij ze bij mycom ook last van hebben?
Dat mycom geen nieuwe schijf van de plank pakt, is mede te danken
dat HP zelf zijn drives inkoopt met 1 jaar garantie (of minder) bij de fabrikant.
(om de prijs te drukken)
Drives die mycom inkoopt hebben standaard 2 of meer jaar garantie.
"Leennotebooks" is een service, geen verplichting.
Service die een consument bij uitzondering kan krijgen, maar dan moet
er toch echt iets speciaals aan de hand zijn of een hele goede klant zijn.
Om nu niet meer bij mycom te komen gaat wel erg ver...
Dat je geen HP meer wil? ja ach
Dan zou de notebook evt. met een (rma-retour) schijf gekloond kunnen
worden en kan mycom tijdelijk deze schijf wellicht uitlenen, totdat de vervanging er zou zijn.
Maarrrrr tis HP en iedere reseller zal zijn eigen afspraken moeten
maken met de fabrikant en of servicepunt.
HP garantie / service? Brrrrrrr.
Dat mycom geen nieuwe schijf van de plank pakt, is mede te danken
dat HP zelf zijn drives inkoopt met 1 jaar garantie (of minder) bij de fabrikant.
(om de prijs te drukken)
Drives die mycom inkoopt hebben standaard 2 of meer jaar garantie.
"Leennotebooks" is een service, geen verplichting.
Service die een consument bij uitzondering kan krijgen, maar dan moet
er toch echt iets speciaals aan de hand zijn of een hele goede klant zijn.
Om nu niet meer bij mycom te komen gaat wel erg ver...
Dat je geen HP meer wil? ja ach
Hot nieuws!
Kreeg dernet nog een belletje van Mycom Leiden,
ze hebben besloten de laptop terug te roepen bij HP. Ze vonden het zelf (ook mede door hun eigen fout) te lang duren. Ze gaan nu zelf de 2 hardeschijven vervangen.
Dit noem ik dus SERVICE. Eindelijk denkt een winkel nu eens mee!
Verwachting dat de Laptop nog maximaal 1 week er over doet om van HP naar mycom weer terug te halen, en het vervangen van de schijven is binnen enkele minuten gebeurt.
toch redelijk goed nieuws!
Kreeg dernet nog een belletje van Mycom Leiden,
ze hebben besloten de laptop terug te roepen bij HP. Ze vonden het zelf (ook mede door hun eigen fout) te lang duren. Ze gaan nu zelf de 2 hardeschijven vervangen.
Dit noem ik dus SERVICE. Eindelijk denkt een winkel nu eens mee!
Verwachting dat de Laptop nog maximaal 1 week er over doet om van HP naar mycom weer terug te halen, en het vervangen van de schijven is binnen enkele minuten gebeurt.
toch redelijk goed nieuws!
Mycom heeft alles netjes voor elkaar, zoals al eerder gezegd.
Het probleem van garantie is dat er ontzettend veel geld in om gaat. Veelal ook zijn het software problemen die door de klant zijn veroorzaakt, en waar dus eigenlijk geen garantie op zit. Voor HP is het veel voordeliger om langer over de reparatie te doen (ik bespaar je de details) en dat gaat ten koste van de mensen die echte problemen hebben.
Het probleem van garantie is dat er ontzettend veel geld in om gaat. Veelal ook zijn het software problemen die door de klant zijn veroorzaakt, en waar dus eigenlijk geen garantie op zit. Voor HP is het veel voordeliger om langer over de reparatie te doen (ik bespaar je de details) en dat gaat ten koste van de mensen die echte problemen hebben.
-
ikbenik
Ik ben zelf ook een servicepunt bij HP.
En ik heb daar ook last van.
De faxen raken daar gewoon zoek.