LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop na 3 dagen stuk BCC

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 10005
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door Nijogeth »

olaf79 schreef:
witte angora schreef:Toch hangt een en ander van de specificaties af. Ik heb een lappie van 500, maar er zijn een aantal dingen waar ik goed op gelet heb, vanwege de dingen die ik ermee wil doen. Een SDD kaart was voor mij bijvoorbeeld best wel belangrijk. De processor is iets met i5, want i3 was te langzaam. Andere dingen waren iets minder belangrijk.

Dus mijn vraag is nogmaals: voldoet het ding wel aan de vereisten om op school te kunnen gebruiken?

Maar het zou inderdaad kunnen dat een onderdeel niet naar behoren functioneert, en dan moet het vervangen worden. Dat kost je een aantal weken. Ik denk eerlijk gezegd dat daar weinig aan te veranderen is.
Onzin. Er is al geconcludeerd dat het een hardware probleem is en dus niet software. Voor de garantie en de vraag of TS recht heeft op een leenproduct is het overigens niet zo van belang of het systeem te licht is voor de werkzaamheden die hij er mee gaat doen.
Dus, hardware die de software niet aan kan, wat is dat? Inderdaad, een hardwareprobleem.

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door witte angora »

crazyme schreef:
olaf79 schreef:
witte angora schreef:Toch hangt een en ander van de specificaties af. Ik heb een lappie van 500, maar er zijn een aantal dingen waar ik goed op gelet heb, vanwege de dingen die ik ermee wil doen. Een SDD kaart was voor mij bijvoorbeeld best wel belangrijk. De processor is iets met i5, want i3 was te langzaam. Andere dingen waren iets minder belangrijk.

Dus mijn vraag is nogmaals: voldoet het ding wel aan de vereisten om op school te kunnen gebruiken?

Maar het zou inderdaad kunnen dat een onderdeel niet naar behoren functioneert, en dan moet het vervangen worden. Dat kost je een aantal weken. Ik denk eerlijk gezegd dat daar weinig aan te veranderen is.
Onzin. Er is al geconcludeerd dat het een hardware probleem is en dus niet software. Voor de garantie en de vraag of TS recht heeft op een leenproduct is het overigens niet zo van belang of het systeem te licht is voor de werkzaamheden die hij er mee gaat doen.
Een leraar vond dat het geen software probleem kon zijn. Ik denk dat er meer mensen "met verstand van computers" rondlopen welke geen fatsoenlijke diagnose kunnen stellen dan wij bij elkaar voor mogelijk houden.

En dat is ook helemaal niet relevant. Bcc lost het probleem gewoon op, maar het gaat ts allemaal niet snel genoeg.

En dan moet bcc op de brandstapel.
Olaf heeft duidelijk niet heeft gelezen. Stel ik een vraag of het ding aan de vereiste specs voldoet (zo niet, dan heb je een hardware probleem), maar er kan ook iets kapot zijn (zo ja, dan heb je een hardware probleem) dan is dat onzin, want het is een hardware probleem. :lol: :lol:

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door chrisd1 »

crazyme schreef:Een leraar vond dat het geen software probleem kon zijn. Ik denk dat er meer mensen "met verstand van computers" rondlopen welke geen fatsoenlijke diagnose kunnen stellen dan wij bij elkaar voor mogelijk houden.
M.i. gaat het hier eerder om een professionele dan om een 'consumenten'-laptop, waarvoor de school een paar alternatieven heeft genoemd, waarvan ze ook kennis zullen hebben.
Ook is het niet uitgesloten, dat de school-wifi iets heel anders is dan thuis-wifi.
Zou voor zo'n diagnose iig nog eens verder rondkijken op die school.

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door witte angora »

chrisd1 schreef:
crazyme schreef: Ook is het niet uitgesloten, dat de school-wifi iets heel anders is dan thuis-wifi.
Dat is dus exact wat ik ook bedoel. Stel dat 1000 leerlingen op ongeveer hetzelfde tijdstip hun rooster en weet ik veel wat moeten downloaden, dan vraagt dat wel even wat van het netwerk. Juist op zo'n eerste dag kan iets dergelijks gebeuren. Voor mijn gevoel dan. Ik heb in het verre verleden bij mijn eerste schooldagen nooit een computer bij de hand gehad. Je haalde allemaal tegelijk je spullen op en klaar.

alfatrion
Berichten: 21918
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een school of een bedrijf zal meerdere access point hebben en een rooster is niet zo groot. Wi-Fi op school zal een roaming optie hebben, terwijl je dat thuis niet perse hebt, en meer capaciteit. Maar in essentie zal Wi-Fi, van uit de computer bekeken, niet wezenlijk anders zijn.

Gesloten