LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sander7390
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2013 17:02

Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!

Ongelezen bericht door sander7390 »

Hallo Allemaal,

Ik heb mijn Medion Akoya P6815 nu al voor de 3e keer opgestuurd en ik heb hem vandaag weer binnen gekregen.
Nu testte ik hem uit en nog steeds niet werkt de laptop zoals het zou moeten...
Ik had ook voor de 3e een rekening gekregen voor de accu omdat dit nu niet binnen de garantie viel door de 2 vorige reparaties...
Die heb ik gewoon maar betaalt en het was 40,67 euro.
Mijn probleem is dat mijn laptop overschakelt heen en weer naar de batterij en dan weer naar netstroom als ik high performance dingen doe zoals games...
Ik heb er nu een beetje genoeg van, en heb deze laptop veel nodig voor mijn studie.
Wat kan ik nu doen? Liefste wil ik vervangende laptop of dergelijke...

Mvg. Sander

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Neem eens contact op met juridisch loket.
Deze geven je eenmalig gratis advies,zo weet je wat je rechten zijn,
Wat ik weet is dat als iets drie keer gemaakt ie en nog o deugelijk is,ze een nw moeten geven.

Maar zou even info inwinnen..

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!

Ongelezen bericht door Barman »

sander7390 schreef: Mijn probleem is dat mijn laptop overschakelt heen en weer naar de batterij en dan weer naar netstroom als ik high performance dingen doe zoals games...
Dan zal jouw laptop dat dus gewoon niet aankunnen, of staat je energiebeheer verkeerd.

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!

Ongelezen bericht door Rob fiets »

Gebruik je wel de 120 watt adapter die bij deze laptop hoort ?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!

Ongelezen bericht door 53o »

Wat ik weet is dat als iets drie keer gemaakt ie en nog o deugelijk is,ze een nw moeten geven.

Maar zou even info inwinnen..
Die regel hanteer ik ook, bij huidige werkgever en hanteerde deze bij vorige. Weet niet hoe dit wettelijk zit, geloof niet dat er een specifieke regel voor is, maar dat door verkopende partijen gewoon wordt aangenomen dat de gebreken van het product te groot zijn om opnieuw voor reparatie te kiezen na 3 reparaties.

Verder heb ik voor 3 bazen als verkoper nooit een procedure gezien over dat dit standaard was, maar wij deden dit overal (omruiling of ontbinding ipv reparatie na 3 reparaties die het probleem niet oplosten).

Daarentegen, een defecte accu buiten garantie periode zou ook bij mij niet meetellen voor die 3 keer.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wettelijk gezien mag de koper vanaf het eerste moment kiezen uit herstel of vervanging. De verkoper mag dit afwijzen als hij kan aantonen dat de kosten van herstel veel lager uitpakken.

De koper heeft verder recht op ontbinding omdat het herstel zeer waarschijnlijk niet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast is uitgevoerd.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!

Ongelezen bericht door Barman »

alfatrion schreef:Wettelijk gezien mag de koper vanaf het eerste moment kiezen uit herstel of vervanging. De verkoper mag dit afwijzen als hij kan aantonen dat de kosten van herstel veel lager uitpakken.
Appeltje eitje dus. Herstel kost die verkoper niets.

Madrox
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2013 01:55

Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!

Ongelezen bericht door Madrox »

53o schreef: Daarentegen, een defecte accu buiten garantie periode zou ook bij mij niet meetellen voor die 3 keer.
Dat ligt er maar aan. Als het om de orginele accu gaat en als die de eerste 2 keer niet is vervangen en het euvel toch bij die accu blijkt te liggen, vind ik het nog steeds binnen garantie. Ze hadden dan eerder moeten constateren dat het defect bij de oude accu lag. Dat zou anders een goede truuk zijn; "we repareren zogenaamd de laptop, laten de brakke accu er netjes inzitten, tot 2x toe. De derde keer vervangen we echt of zogenaamd de brakke accu, het probleem is dan weg, maar ja, dan maken we iets anders stuk wat de klant toch niet ziet. Zoiets. Ben ik paranoïde? misschien. Maar als ik de verhalen hoor over reparatie-bedrijven de laatste tijd, kan je het mij moeilijk kwalijk nemen.

Als ze de accu vervangen en het probleem is NIET opgelost, lag het dus ook niet aan de "oude" accu en was vervanging van de accu niet de oplossing. Wederom onterecht dat ze dan wel die kosten in rekening brengen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Laptop nog steeds niet gerepareerd na 3 keren opsturen!

Ongelezen bericht door olaf79 »

De accu valt ook gewoon onder de wettelijke garantie en moet kostenloos vervangen worden als er sprake is van een defect. Het is overigens normaal dat een accu na verloop van tijd minder capaciteit krijgt. Echter helemaal niet meer opladen is duidelijk een defect.

Gesloten