LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laptop/packard/bell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
pacard/bell

laptop/packard/bell

Ongelezen bericht door pacard/bell »

graag het volgende een jaar geleden laptop gekocht /packard bell /harendse smid in arnhem,een jaar garantie maar binner een jaar ging mij beeld scherm kapot door alleen maar dat ik gewoon mijn leptop dicht deed brak het beeld scherm van binnen kapot en tevens had ik daar voor een contrakt afgesloten voor twee jaar maar toen dit gebeurde had ik nog garantie/van een jaar maar dit zat niet in de garantie en ik moest dit zelf betalen 469 euro dat heb ik gedaan maar ik ben laptop wel 6md kwijt geweest toen kreeg ik hem terug voor drie dagen toen ging de harde schijf kapot maar die kreeg ik wel vergoed ook weer een maand gewacht mijn vraag is kan dit allemaal zo komt die winkel niet onder zijn garantie uit en waarom valt dit niet onder de garantie bij p bell of winkellier /ik vind dit te gek voor woorden zo bedrijf of winkellier ik wil gewoon een nieuwe laptop en een vergoeding voor dat ik de laptop 7md kwijt ben geweest afz henk

Moppentappers

Re: laptop/packard/bell

Ongelezen bericht door Moppentappers »

als een beeldscherm breekt moet je dat doorgeven aan de verzekering wanneer er geen garantie gegeven wordt wanneer iets breekt kan het ook zijn dat U er wild mee omgegaan bent een winkel kan dat niet controleren
nu is pacard bell sowieso niet echt bepaald een top merk (tegenwoordig is er bijna geen een echt goede computer leverancier meer)
maargoed, dat terzijde het is voor de winkelier niet mogelijk om dus te zien of U er ruw mee om bent gegaan of dat het hun fout is wanneer U ervan overtuigt bent dat hun schuldig bent kunt U het aan de verzekering overdragen zij kunnen dan controleren of het daadwerkelijk uw schuld is

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

De schermen breken nooit uit zichzelf.

Meestal zit er iets tussen.

Als je normaal met het scherm omgaat, gaat ie nooit breken.

Dus daarom wordt er ook altijd de garantieclaim afgewezen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

dat terzijde het is voor de winkelier niet mogelijk om dus te zien of U er ruw mee om bent gegaan of dat het hun fout is
Dan moet het gerepareerd worden onder de garantie. Het kan wel zo zijn dat de monitor niet onder garantie voorwaarden valt.

http://www.computerconsument.nl/pages/u ... dartID=323

De geschillencommissie Elektro heeft ter beoordeling het volgende geschil: "Tijdens de garantieperiode vertoont het lcd-scherm van een notebook gebreken. De ondernemer wijt dit aan valschade, veroorzaakt door de klant, waardoor er geen aanspraak op de garantie kan worden gemaakt."

De geschillen commissie elektronica oordeelde: "Niet in geschil is dat het onderhavige defect tijdens de garantieperiode is opgetreden zodat de reparatie onder garantie te worden uitgevoerd, tenzij aannemelijk is dat het defect aan de consument is te wijten of toe te rekenen. Bewijs(risico) daarvan rust op de ondernemer.

Uit het deskundigenrapport volgt dat het LCD-display door druk van buitenaf defect is geraakt maar de deskundige heeft niet gerapporteerd of en in hoeverre sprake is geweest van buitengewone of onacceptabele druk van buitenaf, meer in het algemeen: of en in hoeverre sprake is geweest van onzorgvuldig gebruik.

Dat sprake is geweest van aan de consument te wijten of toe te rekenen onzorgvuldig gebruik is niet aannemelijk geworden. De ondernemer heeft zich beroepen op eerder al aan de consument kenbaar gemaakte bevindingen dat het defect te wijten zou zijn aan een valschade, maar dat is geenszins aannemelijk geworden. Volgens de deskundige ziet de notebook er puntgaaf uit en zijn er juist geen sporen van valschade."

Gesloten