Afgelopen zondag deed ik de klep van mijn Lenovo U430 open toen tot mijn verbazing het scharnier van de klep plots afbrak. Aangezien ik nog garantie heb , heb ik direct contact opgenomen met Lenovo, wat vrij lastig bleek te zijn, en hen op de hoogte gesteld van wat er gebeurd is aan de hand van foto's.
De klantenservice van Lenovo reageerde heel snel en gaf aan dat er na uitgebreid onderzoek is gebleken dat het gaat om val, stoot, of waterschade en dat deze niet onder de garantie valt. Het verbaast mij enigszins dat er een 'uitgebreid onderzoek' heeft plaats gevonden binnen een halve dag op basis van alleen foto's.
Als er sprake zou zijn van val, stoot of waterschade, dan zou dit aan de laptop te zien moeten zijn aan de hand van krassen of deuken aan de buitenkant van mijn laptop, of vocht aan de binnenkant. Dit is niet het geval, aangezien er van dergelijke schade geen sprake is.Helaas is na uitgebreid onderzoek gebleken dat het euvel geen fabrieksfout is maar dat het defect buiten garantie valt.
Fysieke schade zoals val, stoot of waterschade, onoordeelkundig gebruik vallen niet binnen de garantie voorwaarden.
Wel is het zo dat mocht tijdens de diagnose blijken dat de schade is ontstaan door een fabrieksfout in deze scharniere,n de reparatie goedkoper of kosteloos wordt uitgevoerd maar we lopen het risico dat minimale kosten van 49,- ontstaan als we het opsturen.
Laat maar even weten of u hiermee akkoord gaat.
Na googlen is gebleken dat dit een veel voorkomend defect is waar meerde Lenovo-gebruikers mee te maken hebben gehad. Dit is hier: https://forums.lenovo.com/t5/forums/v3_ ... d-id/38398 te zien. Ik heb Lenovo hierop gewezen, maar hier hebben zij, zoals u hieronder kunt lezen, niets meegedaan.
Zou u mij kunnen vertellen waar ik recht op heb en welke stappen ik kan nemen?
Bijvoorbaat dank