LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lexmark en zijn drivers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
marjobruin
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2007 15:53

lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door marjobruin »

ook wij kochten gisteren een nieuwe computer met vista en kwamen er achter dat onze lexmark p3120 hierop niet werkt
na een mail naar lexmark gestuurd te hebben, krijg je het fijne bericht dat er waarschijnlijk nooit een driver voor wordt geschreven.
het product is 2 jaar oud!!! ze willen gewoon nieuwe verkopen!!!! ik heb gemeld dat ik vind dat zij een passende oplossing moeten zoeken, tenslotte is het hun printer die niet werkt onder vista en omdat er al genoeg drivers zijn gemaakt voor vista kan ik me niet indenken dat eentje meer zoveel werk zou zijn. Ik lees berichten van februari en opmerkingen daarop om nog even te wachten, wel het is nu mei, en er is nog niets veranderd. op mijn 1e mail had ik binnen 12 uur antwoord, maar nu ik om een passende oplossing vraag, is lexmark ineens langdurig er mee bezig.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Een vervelende situatie.

Je hebt soms van die merken die echt waardeloos omgaan met driversupport. Maar aan de andere kant, ze zijn niets verplicht. Als het product werkt op de meest gangbare systemen in de periode dat het verkocht wordt, is het in orde.

Dat er later een nieuwe Windowsversie uitkomt, is in principe niet hun probleem. De werkelijke oorzaak is echter, dat Microsoft met Vista wat trucs heeft uitgehaald om veiligheid en stabiliteit te verbeteren, dit heeft helaas als nadeel dat het schrijven van een driver voor Vista moeilijker is geworden. Veel merken ondersteunen Vista nog niet of nauwelijks. Echt slecht, eigenlijk.

ikbenik

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door ikbenik »

ik heb gemeld dat ik vind dat zij een passende oplossing moeten zoeken, tenslotte is het hun printer die niet werkt onder vista
Met alle respect, maar Lexmark staat compleet in hun recht.

Tuurlijk vind ik het ook niet goed en klaag je terecht, maar je kunt Lexmark niets verplichten.

Aan de andere kant had je eerst na kunnen gaan of de printer wel onder Vista zou werken, voordat je de computer ging kopen.

En Lexmark hoeft jouw helemaal met niets tegemoet te komen.

Is vervelend, maar wel waar.


Canon had dat bij de komst van ServicePack 2 van Windows XP ook precies hetzelfde.

Dus Lexmark is niet de enige.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door D1RK »

Soms kun je wel drivers van nieuwere printers van Lexmark proberen, en dat wil vaak wel lukken, soms niet 100% maar het meeste gaat goed, zelf de Lexmark X75 ook paar jaar ouder, maar onder LINUX en XP werkte deze goed, en nu met verkeerde drivers scannen en printen in hogere resolutie als onder XP, de drivers maken dus meer gebruik van de cartridge dan de standaard drivers, dus onder Vista hogere resolutie en tragere printer, maar voor foto's, die zijn met de verkeerde stukken beter, en op de gedeelde harde schijf ga ik in XP het goedkope lage resolutie doen, werkt 3x sneller, want dat is 20 pagina's per minuut en onder Vista max 7...

Dus ga eens vreemd en meestal werken die drivers van duurdere type's die vrij te downloaden zijn soms ook, dus na enkele keren... gewoon proberen!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door ronald g »

Was window's vista 2 jaar geleden al bekend, maar dit terzijde Lexmark is tanende, inktvullingen zijn steeds moeilijker te verkrijgen en schreeuwend duur. Bespaar u de moeite voor een juiste driver. Ik ben niet op de hoogte van de nieuwe vista software want ik wacht wel tot de kinderziektes er uit zijn.

Succes Ronald.

marjobruin
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2007 15:53

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door marjobruin »

Wel, na meerdere mails naar lexmark, nog geen oplossing die tot tevredenheid stemt. Zij blijven schermen dat ze niets er aan kunnen doen. En voor wat betreft eerst zoeken of je printer bij vista gaat werken, tsja, als je moederboard het begeeft van je computer en je moet een nieuwe gaan halen, is dat niet het eerste waar je aan denkt. Ik weet ook wel dat lexmark er niets mee hoeft te doen, maar uit service-oogpunt vindt ik wel dat ze er iets aan kunnen doen. Ze geven nu aan dat mijn lexmark met niet een van de door hun ontwikkelde drivers zal gaan werken en dat ze ook nooit een driver zullen maken, waarmee dat wel gaat. Ik ben alom teleurgesteld. voor mij NOOIT meer een Lexmark. Lexmark kan wat mij betreft een koude douche krijgen. :(

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Waarom installeer je geen dualboot; een met vista en een met XP, werkt in ieder geval je printer.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door Dirkie »

De doelstelling van Lexmark is volgens mij om zoveel mogelijk zeer goedkope printers te verkopen en dan kan alleen als je zeer weinig service verleent, want dat kost geld. En het maken van drivers voor oudere printers en de distributie daarvan kost heel veel geld en dat willen ze niet uitgeven. Ze hebben liever, dat je voor zeer weinig geld een nieuwe printer koopt, die wel ondersteund wordt door Vista.

En de consument trapt erin, want zij kopen liever een goedkoop apparaat van Lexmark dan een iets duurder apparaat van een andere fabrikant, die wel regelmatig nieuwe drivers maakt voor zijn printers!

Het is maar waar je voor kiest!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dat kan je wel zeggen Dirkie maar niet iedereen heeft er veel geld voor over, en zijn dus blij met hun Lexmark.
Je kan namelijk niet bij een ander in hem/haar portemonnee kijken.
Ik persoonlijk vindt Brother een fijn merk, maar smaken verschillen he.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door ronald g »

Lexmark is goedkoop en print, waarempel het ding print. Ver van weg blijven het is troep. Voor het zelfde geld kun je met een aanbieding een goede hp of een ander merk kopen. Maar lexmark is diep triest en zo goedkoop zijn de all in one`s bij de kijkshop ook niet. Scheelt een tientje ten opzichte van een goede.

Ronald.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ik moet eerlijk zeggen ik heb zo'n hp (type was iets met 750) gehad, maar dat was echt een rot printer (troep).

ikbenik

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zet Epson ook maar in dat rijtje.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door ronald g »

Wat moet je dan, iedereen heeft wel een slechte ervaring met printers toch. Canon was een crime maar die hebben ook de aparatuur verbetert. En er zijn voor de hp, epson ga maar door, wat merken aangaat altijd de nieuwste updates te verkrijgen hp geeft zelfs een melding als er een nieuwe update beschikbaar is. Wat heb je aan een lexmark als je er niet eens meer tijdens het winkelen op een mooie zaterdag bij geen enkele winkel een inktvulling kan kopen. Met een beetje pech wordt je nog uitgelachen ook.

Ronald.

sergeP
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:30

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door sergeP »

Hoi allen ik heb vista werkend met een 3120 driver, ik denk ff checken of vista is geupdate en printer installeren,

Succes

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ehm ooit van onzr vista upgrade advisor gehoord? die kan je zo vertellen of je apparaten met vista gaan werken ja of nee

sergeP
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:30

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door sergeP »

Ja hoor daar heb ik wel van gehoord, maar dat kan ie dus NIET vertellen, btw die atvisor deugt voor geen meter...

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

hij controleert enkele zaken en wat ie niet weet kun je best zelf even controleren

7812pa1
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:39

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door 7812pa1 »

Wat men wel of niet moet leveren weet ik niet.Maar ik weet wel dat mijn Lexmark x1270 die ik heb gekocht niet werkt heb een driver gedownload van de website van lexmark maar ook dan blijf ik een stop fout melding krijgen. Kijk-schop neemt het niet terug ondanks niet goed geld garantie...Hmmmm was maar 1 dag overtijd,kreeg ook nog ff mee dat ik de inktpatronen had gebruik.. tja moet hem wel kunnen proberen ze zouden hem op sturen naar lexmark maar deze doet nietaan reparatie.
Toe maar Lexmark op gebeld probleem verteld wat ik had, antwoordt heb U dit heb U dat geprobeerd Ja dat heb ik.. OOO nou dan geven wij U een klanten nr: en haald U de ink patronen er uit en de aan sluit kabel en gooi de rest weg :)
Dan sturen wij U een nieuwe ok maar heb ik dan niet meer het zelfde probleem ....dan belt U ons ,maar weer dus nu wachten of ik mijn nieuwe lexmark krijg en hopen dat die dan wel werk.
Dus Lexmark werkt wel mee althans tot zover dus ff af wachten :( hou julie op de hoogte.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door D1RK »

Voor aanschaf eerst op de doos kijken!

Als er geen Vista op staat is het Uw risico....

Zelf heb ik dus de Me en Win 98 drivers nodig, en die worden ook zeldzaam...

Eventueel kun je de Apple of Linux proberen, soms lukt het daarmee...
Of installeer onder de XP compatibiliteits modus...

7 jaar terug hadden we hetzelfde probleem....

Altijd eerst kijken of iets wel geschikt is voor, of vraag of je bij niet werken mag ruilen, en laat dat op bon zetten....
Meestal zoeken zij dan een andere printer voor je, die helaas wel duurder is.

Juist de XP printers die niet voor Vista zijn komen nu in de aanbieding!
De enige oplossing voor foute kopers is een oude PC ernaast gebruiken op kinderkamer, brand een CD RW en loop naar de oude en print daar wat erop staat!
Tenzij je ze alle 2 op internet hebt!

Zelf heb ik naast de Brother Laserprinter, dus zwart die kleuren die je zelf kunt bijvullen in de Lexmark kleurenprinter nodig.. ook voor scannen, dus ik gebruik dan deze oude PC nog!

Alleen even doorsturen...


@ 7812pa1

Als je de windows Vista installeerde in plaats van Lexmark dus hoe installeerde je het?
Nooit de windows laten zoeken maar de orginele Lexmark drivers installeren, want XP deet het ook vaak fout!

7812pa1
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:39

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door 7812pa1 »

ja D1rk op mijn doos :) die van lexmark dus staat wel degelijk dat het geschikt is voor mijn xp, 32 bit en geheugen ezn..... het label van xp staat er op maar goed mogelijk dat de nieuwe die ze sturen wel werkt we zullen zien

Gesloten