LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LEXMARK ZEER SLECHTE SERVICE

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
rich39

LEXMARK ZEER SLECHTE SERVICE

Ongelezen bericht door rich39 »

Hallo iedereen ik heb een nieuwe pc gekocht met windows vista.MIJN LEXMARK PRINTER DE P3120 werkt daar niet op dus ik mailde lexmark waar ik de drivers voor vista voor mijn printer kon downloaden.Helaas kreeg ik te horen dat mijn printer te oud was en er geen drivers voor vista voor komen.IK heb toen teruggemaild dat mijn printer pas 3 jaar oud was en ik het een zeer slechte service van lexmark vind en wat ze er van vonden als dit hunzelf overkwam.Helaas geen reaktie terug gehad.Vele andere merken printers leveren deze drivers probleemloos maar lexmark heeft dit blijkbaar niet voor elkaar.Lexmark komt er bij mij niet meer in en ik hoop dat dit andere mensen ook tot denken zet.

Anastasia

Re: LEXMARK ZEER SLECHTE SERVICE

Ongelezen bericht door Anastasia »

Je hebt kans dat je met de laatste Vista update wel de XP drivers kunt gebruiken, het is bij Micorsoft bekend!

Niet Lexmark maar Microsoft gaf te laat de nodige gegevens....

er zijn oude printers die het uitstekend doen, en de nieuwste die weigeren,,,,,

De Star LC10 de matrix met de naalden, en typemachine lint doet het wel goed, ook die kleuren versie met linten.. dus niet de leeftijd, maar toeval.

Soms werken de drivers voor win2000 of ME wel en XP niet...

gelezen op duitse site...

Ook andere merken hebben zelfde probleem...dus niet alleen lexmark, en begin deze eeuw toen XP kwam, hadden we ongeveer gelijke problemen, maar geen forum als dit om vragen te stellen, en het duurde langer voor de update's...
dus probeer dagelijks, en als ik de lijst met update's zie...

rich39

ok nou bij canon zijn de drivers al op orde.en als je goed leest geeft lexmark aan dat de drivers er gewoon niet komen voor mijn printer omdat ze 3 jaar te oud vinden dan kan je wel met verhaaltjes komen dat windows te laat was met vista maar dat maakt deze slechte service niet goed.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Anastasie, (neppe hacker/cracker die je dr bent)
microsoft is niet verplicht te vertellen wat ze nu weer gepland hebben
dus niets microsoft
XP drivers gaan ze niet gebruiken omdat het gebruik van vista drivers de veiligheid zo vergroot
je informatie is onjuist en niet compleet

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

@rich39,
Lexmark is dit niet schuld!
Maar onze :evil: Microsoft :evil:
Microsoft dwingt ons eigenlijk steed nieuw materiaal te kopen.
Toen XP uitkwam was dat probleem er ook hoor.
Dus bij Microsoft aan de bel trekken.
Mijn oude Lexmark van 12 jaar deed het eerst ook niet met XP.
Ik ben toen lekker op 98 gebleven.
En 2 jaar later pas naar XP

Moppentappers

microsoft mag dit gewoon doen en is niet verantwoordelijk
de vernieuwende technologie is iets waar de fabrikant mee om moet gaan niet microsoft

rich39

inderdaad.lexmark moet gewoon zorgen dat de mensen de drivers krijgen voor vista dat is toch hun pakkie aan,maar ze verdommen het gewoon.niet meer kopen dus en kijken naar merken die wel wat voor hun klanten over hebben.

antonh

mijn volgende printer wordt weer een Lexmark.
Alleen ik wil niet meteen het nieuwste van software zoals vista

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Dit is natuurlijk niet de schuld van Microsoft. Zij mogen ontwikkelen wat ze willen. Zij maken het systeem en doordat het zo vernieuwd is werkt het niet altijd met oude software en apparatuur. Dat is de keuze die ze gemaakt hebben. Óf echt een keer helemaal vernieuwend zijn en niet alle oude spullen ondersteunen, óf doorgaan op de oude manier (met bekende problemen) en wel oude spullen blijven ondersteunen. Ze hebben gekozen voor de manier waarop er eindelijk eens vooruitgang mogelijk is, maar dat gaat ten koste van een paar andere produkten.

Als je de 32bit versie van Vista hebt kun je de XP drivers proberen, of de standaard drivers van Vista. Werken die niet, dan ben je overgeleverd aan Lexmark en eerlijk is eerlijk... voor een 3 jaar oude printer die toen een paar tientjes kostte is de ondersteuning iets minder dan een printer van een paar honderd euro.

robocop

Ongelezen bericht door robocop »

Wat bereft die vista,
Volgens mij is het veel handiger om daar nog een paar jaar mee te wachten.
het syteem zou heel instabiel zijn.
Ik gebruik al jaren windows xp en ben zeer tevreden

ton visser jr

Ongelezen bericht door ton visser jr »

hoi

ik had ook problem met Lexmark en vista ik had lexmark gebeld omdat mijn x6170 niet op vista kon en de ipdate zou mischien over een half jaar pas komen.

ik vroeg of er geen andere oplossing was: nee zijden ze ik moes maar afwachten.

ik vroeg of ik mijn x6170 kon inruilen tegen een die wel met vista werkt en ik wilde ook bij betalen maar dat kon niet zijden zij!

ze wilde van mijn probleem gewoon niks weten ik moes afwachten !!!

antonh

Het is toch grote onzin om Lexmark de schuld te geven dat Vista niet met de printers overweg kan. Als Shell en Esso morgen met een nieuwe soort benzine komt waar auto's ouder dan 6 maand niet mee kunnen rijden wie is dan daar schuld van. De auto fabrikant? Kom met de voeten terug op de grond en blijf nog even bij XP. Ik hoef niet Vista te hebben omdat de buurman het ook heeft.

Moppentappers

Dat is een heel ander verhaal, vista vertelt aan de ontwikkelaars wij gaan een nieuw OS maken zorg dat je er drivers voor hebt
hebben zij dit niet gedaan dan is dat niet het probleem van microsoft

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

Ook ik kan de Lexmark X75 niet gebruiken onder Vista,
Maar door het dubbel op de PC te zetten kan ik via XP alles doorsturen, dus zowel scannnen en printen nadat ik het van/naar XP/Vista stuurde..
dus iets lastiger, maar bij XP was er in het begin hetzelfde.

De oude star LC24 uit 1982 doet het wel onder Vista, dus die heeft alle windows versie's overleeft!

Je kunt ook drivers voor andere lexmark printers downloaden en proberen, soms lukt dat, mijn vader in 2001 ook gedaan.

magel725

Het is toch grote onzin om Lexmark de schuld te geven dat Vista niet met de printers overweg kan. Als Shell en Esso morgen met een nieuwe soort benzine komt waar auto's ouder dan 6 maand niet mee kunnen rijden wie is dan daar schuld van. De auto fabrikant? Kom met de voeten terug op de grond en blijf nog even bij XP. Ik hoef niet Vista te hebben omdat de buurman het ook heeft.
In dit voorbeeld is Microsoft de autofabrikant en de fabrikant van benzine mag benzine maken die in die auto past. Zo maakt lexmark printers die onder een X besturingsysteem werken, dus in een bepaalde auto. Dat is dus niet de schuld van Microsoft.

antonh

@Magel725,
Zo lust ik er nog wel een hoor,

In dit voorbeeld is Microsoft de autofabrikant en de fabrikant van benzine mag benzine maken die in die auto past. Zo maakt lexmark printers die onder een X besturingsysteem werken, dus in een bepaalde auto. Dat is dus niet de schuld van Microsoft.

Dat zou een benzine fabrikant eens moeten doen.
Loop toch niet als een kudde schapen achter Micorsoft aan.
Als ze wat nieuws maken moet jullie het meteen hebben.
Of het goed is of niet.
Trouwens de HP printers hebben ook problemen met Vista.
Hoeveel updates zullen we krijgen van Vista?

Ps. in mijn voorbeeld zouden dan alle auto's ouder dan 6 maand de sloop op kunnen.
Zien jullie dat al gebeuren?

Moppentappers

Waarom een kudde achter microsoft aan? jij hebt gewoon geen gelijk naar mijn mening

magel725

Volgens mij gaat Xp nu ook al een tijd mee en daar werk je zelf ook mee zeg je zelf.

Microsoft maakt een nieuw OS en dan duurt het even voor de andere fabrikanten daar drivers voor maken. So what? Dan kun je even een maandje je printer niet gebruiken, of moet je een maandje werken met alleen de twee knoppen op je muis en zonder je functietoetsen. So what?

Het is een nieuw systeem die er niet op gemaakt is om volledig backwards compatible te zijn. Dan moet je ook niet moeilijk doen als blijkt dat het dat ook niet meteen is.

antonh

@Moppentappers,

Geplaatst op 09 Mrt 2007 23:18 door Moppentappers
Waarom een kudde achter microsoft aan? jij hebt gewoon geen gelijk naar mijn mening

Heb jij dan gelijk?????
Lees maar eens hoeveel mensen, die meteen het nieuwste moesten hebben, problemen hebben met Vista.
Dat was met Win 95, Win 98, 2000 en XP.
Nu met Vista is dat ook zo.
Loop maar lekker achter Gates aan.
Ik heb trouwens pas sinds 8 maand XP.
98 daaide goed en toen ik een nieuwe computer kocht zat daar XP op.
Als je geld met je computer verdient dan hoef je niet zonodig steeds de nieuwste programma's te hebben.
Bedrijfsmatig kost stilstand veel geld omdat een programma niet werkt!

magel725

Je hebt altijd mensen die voorop lopen en mensen die achteraan schuifelen. Er zitten ook genoeg voordelen aan het voorop lopen net als dat er voordelen aan zitten om niet meteen het nieuwste van het nieuwste te nemen.

Gesloten