LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mac of een PC

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Bart86
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jan 2006 15:57

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Bart86 »

@ Wouter:

Kijk nou 's zelf naar je bericht. Da's toch een idioot omslachtig gedoe? Ik ben blij dat ik geen Windows heb zeg :roll:
weer een stukkie sneller
Mijn Mac loopt altijd op z'n allereerste snelheid, superspeed zogezegd :wink:

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Precies de reden van m'n post :lol:

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

:lol:

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door jbroeders »

Is allemaal een kwestie van kennis. Als je je ook maar enigzins in je computer/mac wil verdiepen kun je er al snel mee omgaan. Ik heb ervaring met beide systemen en beiden hebben hun haken en ogen. Zo heb ik idd een hekel aan het windowsregister, maar het werkt voor mij gevoelsmatig stukken sneller dan een mac. Een mac ziet er goed uit, maar die missen weer die gevoelsmatige snelheid, net of ie alles op zijn gemakje doet.

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Stanley »

PC! Mac is stervende. Alleen fanatiekelingen zien deze uit de dood herrijzen.

Alle programma's (99%) zijn voor de PC geschreven.

Mac is misschien veiliger omdat de markt voor deze zo klein is, dus hackers zien daar geen behoefte voor.

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Mac, stervende? Denk t niet hoor.

Volgens mij worden Apples alleen maar populairder nu ze over zijn gestapt op Intel Processors.

Ik zou er best 1 willen, gewoon voor internet en tekstverwerking. Ze zien er nog leuk uit ook. Maar ik gebruik verder toch liever een zelfsamengestelde windows pc...

En er zijn trouwens zat programma's voor de mac, zelfs Microsoft Office.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Beathoven »

Alle programma's (99%) zijn voor de PC geschreven.
onderbouw dat eens beter want nu zijn er verschillende dingen uit op te maken. Als het puur bedoeld is zoals het er nu staat zit je er iig 360 graden naast ;)
Mac is misschien veiliger omdat de markt voor deze zo klein is, dus hackers zien daar geen behoefte voor.
Voor hackers is het juist een uitdaging om een goed beveiligd systeem te doorbreken. En zo klein is die groep nu ook weer niet. Dat was misschien in de jaren '90 zo maar inmiddels is het toch een redelijke groep en die groep groeit alleen maar.

michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door michel93 »

PC! Mac is stervende
Ik dacht dat ook vooral in de VS de PC juist uitsterfd en mac daarvoor in de plaats komt.

En lees dit ook eens :

http://www.apple.com/nl/macosx/features/security/

michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door michel93 »

Mijn Mac loopt altijd op z'n allereerste snelheid, superspeed zogezegd
Oh, dus als je je hele hardeschijf vol zet met software en weet ik het allemaal is je mac nog altijd zo snel als wanneer je hem kocht :roll:

Bart86
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jan 2006 15:57

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Bart86 »

Oh, dus als je je hele hardeschijf vol zet met software en weet ik het allemaal is je mac nog altijd zo snel als wanneer je hem kocht
In tegenstelling tot Windows heeft MacOSX geen register wat onherroeppelijk volloopt en zorgt voor een langzaam wordend systeem, maar elk OS zal minder snel worden van een compleet volle hardeschijf (ivm. virtueel geheugen.) tenzij je er genoeg geheugen in hebt zitten...
Maar het feit blijft dat OSX snel blijft, zelfs na een jaar en langer in gebruik te zijn geweest.

joop272
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2005 21:42

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door joop272 »

Hallo Allemaal,

Ik heb geen ervaring met MAC wel met merk en merkloze, lees samengestelde, computers.

Wat ik er aan toe te voegen heb is het volgende, sinds jaar en dag koop ik samengestelde computers, maar ik kan je zeggen dat de laatste ook echt de laatste samengestelde is!!

Dus ik ga een merk computer kopen en wel dat er door de fabrikant er regelmatig updates zijn, dat moet je proberen met een samengestelde, dat moet je sus zelf uitzoeken. Mijn dochter had een week haar een computer toen er updates gemeld werden voor de bios en voor de video kaart.

Als ik de specificatie zie van merk computers dan hoef ik daar echt geen samengestelde voor, alleen de service, bij de computer boer op de hoek heb ik mijn defecte computer dezelfde week weer terug, bij de merk computers moet ik weken wachten voor ik deze gerepareerd terug heb.

En dan de software, dez is bij een merk computer voldoende aanwezig, sterker bij mijn leverancier wordt erXP opgezet en dat is hwet, het wordt niet eens meer meegelerd.

Ik hoop dat ik een zinvolle bijdrage heb geleverd.

Groet.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Joop, wat voor een bijdrage????

Bart86
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jan 2006 15:57

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Bart86 »

@ Joop:

Veel van je verhaal snap ik niet, maar het wordt voor mij wel duidelijk dat je een hoop ellende heb met alles waar Windows op draait :lol:

joop272
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2005 21:42

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door joop272 »

Ik begrijp best wel dat iemand zegt "wat "voor bijdrage, In de reacties wordt er aangegeven dat het windows zou moeten zijn, en er wordt dan verwezen naar de plaatselijke computer boer die een prima pc tje voor je in elkaar knutselt, daar wil ik op reageren.

De reactie die ik geef heeft dus uitsluitend betrekking op dat advies om
op naar de plaatselijk computer boer te gaan.

Jammer dat ik niet duidelijk was anderzijds is het onmogelijk om juist op die reactie te reageren.

Hopende dat dit wel duidelijk is.

Groeten Joop.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Beathoven »

@joop272

ik denk dat je nog niet helemaal bekend bent met Apple, gezien het feit dat je over merk-pc's spreekt. Laat ik het simpel houden je hebt 3 catagorieen

- Merkloze computers samengesteld uit diverse losse onderdelen draaiende op Windows, kan rotzooi zijn, kan goed zijn.. hangt van de 'visie' af waarmee het samengesteld is.. sommige mensen willen van alles het goedkoopste en anderen willen een betrouwbare PC.

- Merkcomputers als Dell / HP / Medion etc. In de fabriek samengesteld uit betrouwbare componenten en daarna op de testbank zijn gelegd.. deze PC's draaien op Windows.

- Apple Computers, de zogenaamde macs waar over gesproken wordt. Apple stemt hardware en software op elkaar af waardoor het als 't ware 1 geheel is. De componenten zijn daardoor soms wat duurder maar wel van uitstekende kwaliteit. Je draait er dan ook geen Windows op maar Mac OS X.

http://www.apple.com/powermac/design.html

Verschil is dag en nacht..

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik heb nu al een jaar mijn nieuwe en helemaal zelf samengestelde pc.
Maar als ik de nieuwe mac zie moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik de uitstraling bijzonder mooi vind! Ik heb zelf een snelle en goed draaiende computer met een Athlon 64 proccesor. en Win XP. Hier heb ik geen noemenswaardige problemen mee. Toch als mijn budget het toelaat ga ik mij eens orienteren op een nieuwe mac.Ik ga eerst eens met een mac van een vriend stoeien en dan beslis ik, mac of toch weer een gewone windowspc. :D

Joopat

Bart86
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jan 2006 15:57

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Bart86 »

@ Beathoven: Waarom een link naar de Power Mac? Da's de high-end werkpaard van alle Mac's... Overigens moet ik soms wel lachen als ik advertenties zie van mensen die een PM gekocht hebben omdat ze MacOSX wilden uitproberen. En dan bevalt het niet, of wel, maar beseffen ze dat ze eigelijk een veel te zwaar systeem hebben gekocht. Alleen maar omdat het er nog het meeste uit ziet als een Winbak :P

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Beathoven »

van high-end naar betaalbaar dan maar :

http://www.apple.com/macmini/design.html

de ultieme instap-mac

Bart86
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jan 2006 15:57

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Bart86 »

En zelfs daar kan je nog de instap-pc's mee wegblazen. Voor een betaalbare prijs 8)

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Sja.... »

joepie de poepie
heb sinds een paar weken een ibook.
ben helemaal verliefd...
wat een verademing, zo simpel.
alleen 1 groot nadeel is dat niet heel de wereld met mac werkt en dus daar dan weer aanpassingen voor moet gaan zoeken...

zoals; msn voor mac ondersteund geen cam
sites die filmpjes uitzenden kan ik nu niet allemaal zien. zoals de uitzendingen van radar op de site.
formulieren bij de belastingdienst zijn niet te openen met mac.
b-one.net werkt met explorer 5.5 of 6.
en als leek, zoek het maar uit :shock:

maar qua gebruiksvriendelijkheid, voor mij geen pc meer :wink:

smaken verschillen
Sja....

Gesloten