LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] macbook pro voetdopjes
Re: macbook pro voetdopjes
Mooi is het te zien dat mensen altijd beter weten dan de fabrikant, wat iets kost. Ik vind dat erg knap. Je zou bijna zeggen, dat ze die onderdelen zelf kunnen maken.
Gelukkig bestaan er nog mensen die niet klakkeloos op het advies van de fabrikant (lees: callcenter medewerker) afgaan. Kijk nou maar eens op conrad.nl en zoek op apparaatvoet. Je krijgt 100 zoekresultaten, allemaal met afbeelding en beschrijving. Prijzen vanaf € 0,08.Mooi is het te zien dat mensen altijd beter weten dan de fabrikant, wat iets kost. Ik vind dat erg knap. Je zou bijna zeggen, dat ze die onderdelen zelf kunnen maken.
Typisch weer dit voorbeeld.
Apple hardware is niets bijzonders.
Het OS is wel goed maar gebaseerd op Unix en wordt duurbetaald.
Dat Apple zijn klanten uitwringt is hun keuze is verdient respect, want dat doen ze goed. Veel Apple gebruikers zetten als een stel blinde zombie-lemmingen Apple op een steeds hoger voetstuk.
Dat Apple zijn klanten uitwringt is hun keuze is verdient respect, want dat doen ze goed. Veel Apple gebruikers zetten als een stel blinde zombie-lemmingen Apple op een steeds hoger voetstuk.
[Geruzie verwijderd door de moderator]
De fabrikant verstrekt geen originele voetjes, dus kan de verkopende partij die ook niet leveren.
Zo simpel is het.
Als de verkopende partij een alternatief heeft, geen probleem.
Er zijn zoals je opmerkte wel webshops zoals Conrad die voetjes leveren.
Die zijn niet bedoeld als vervanging van .... maar vaak voor zelfbouw apparaten.
Ik kom het zelf ook geregeld tegen dat de plakvoetjes onder een product uit gaan door gebruik en daar is geen goed alternatief of een goede oplossing voor.
Fout.angel1978 schreef: TS is een dopje kwijt en de leverancier wil geen losse dopjes leveren..
Da's dan jammer voor de TS en er zal ongetwijfeld een third-party zijn die wel soortgelijke dopjes wil leveren..
De fabrikant verstrekt geen originele voetjes, dus kan de verkopende partij die ook niet leveren.
Zo simpel is het.
Als de verkopende partij een alternatief heeft, geen probleem.
Er zijn zoals je opmerkte wel webshops zoals Conrad die voetjes leveren.
Die zijn niet bedoeld als vervanging van .... maar vaak voor zelfbouw apparaten.
Ik kom het zelf ook geregeld tegen dat de plakvoetjes onder een product uit gaan door gebruik en daar is geen goed alternatief of een goede oplossing voor.
[Geruzie verwijderd door de moderator]
Geen idee wat het soort macbook is van de TS ( staat er niet in volgens mij ).. Maar aangezien deze: http://www.powerbookmedic.com/Bottom-Fe ... 17209.html
is te krijgen.. zal die er ongetwijfeld ook zijn voor de andere types.
Geen idee wat het soort macbook is van de TS ( staat er niet in volgens mij ).. Maar aangezien deze: http://www.powerbookmedic.com/Bottom-Fe ... 17209.html
is te krijgen.. zal die er ongetwijfeld ook zijn voor de andere types.
Die zijn niet bedoeld als vervanging van ....
Waarom zou dat niet de bedoeling zijn??
Daar zijn losse plak- of schroefvoetjes juist een uitstekend alternatief of oplossing voor. Ik heb dat zowel privé als beroepsmatig al heel vaak gebruikt, en dat is ook precies waar ze voor bedoeld zijn.en daar is geen goed alternatief of een goede oplossing voor.
Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Graag ophouden met ruzie maken.
Graag ophouden met ruzie maken.
Dit is niet compleet waar. Je hebt ook deels gelijk, maar ik zal het proberen toe te lichten. Ik val jouw argument niet zo zeer aan, maar veel Apple producten hebben een bepaalde meerwaarde, ook al hebben veel van die zaken geen meerwaarde voor de meeste gebruikers.Typisch weer dit voorbeeld.
Er zitten een aantal voordelen bij Apple producten tegenover andere merken. Kijk bijvoorbeeld zo'n 2-3 jaar geleden naar notebooks en vergelijk ze met de 60+ andere notebooks in een grote Media Markt.
Neem als voorbeeld een macbook pro van 15,4" (die van mij, met 50% korting door goed plannen). Deze was toen lichter dan elk alternatief wat aan mijn eisen voldeed, had een hogere schermresolutie, had een batterijduur die meer dan 2x zo lang was dan windows vista modellen, had een LED scherm (dit zat toen eigenlijk alleen in macbook pro's, sommige Sony's, bepaalde Dell XPS modellen en enkele high end modellen van Asus die niet in winkels stonden). Alle alternatieven die in de buurt kwamen kostten toen ook praktisch net zo veel als een macbook pro. Veel consumenten hadden geen behoefte aan die meerwaarde en betalen dus voor iets waar ze geen voordeel uit halen, dat is correct. Maar ze kregen toch iets extra ook al hadden ze dat niet door.
Een ander voorbeeld. Kijk naar de Imac's. All-in-one pc's. Zelfs nu zijn er redelijk wat alternatieven, maar er zijn toch wat verschillen. Apple gebruikte S-IPS panelen, gebruikt nu H-IPS panelen, de alternatieven die goedkoper zijn gebruiken TN panelen. Als iemand een scherm redelijk kleurtrouw wil kunnen kalibreren hebben ze niets aan een TN paneel. Een ok verticale kijkhoek, TN panelen zijn compleet waardeloos. Schermen met een goed kleurenbereik? TN is waardeloos. Maar iemand die een Imac koopt krijgt een scherm wat wel een goede kleurweergave heeft na calibratie.
Loop door de grootste Media Markt in je buurt, loop langs de losse beeldschermen en tel de schermen die een MVA/PVA/IPS paneel gebruiken ipv TN. Waarschijnlijk heb je geen vingers nodig (al heb je meer dan je vingers en tenen nodig om het totaal aantal schermen te kunnen tellen). Wat de consument ziet zijn termen zoals LED, contrastratio en responsetijd. Allemaal termen die goed verkopen maar die niet leiden tot een goede kleurweergave en kijkhoek.
H-IPS panelen zijn duur en kost veel meer dan wat er in praktisch elk scherm zit, zeker vergeleken met praktisch alle andere all-in-one computer. De meeste gebruikers ondervinden de meerwaarde hiervan niet, maar het is wel een enorme vooruitgang vergeleken met TN.
Als dit te technisch klinkt, google even naar TN vs IPS of zo. Zelf als verkoper heb ik mij rot eraan geërgerd dat MVA/IPS technologieën bijna uitstierven in de commerciële schermen doordat consumenten teveel letten op andere factoren die zij kennen zonder dat zij de kennis hebben om een juiste keuze te kunnen maken. Daardoor eindigt de hedendaagse consument die als eis heeft dat een scherm kleurgetrouw is met een scherm die daar absoluut niet toe instaat is.
Dit soort factoren zitten in de prijs verwerkt. Bij Apple betaal je qua specificaties te veel voor een PC/notebook als je alleen maar wilt surfen etc, maar het is onzin om te zeggen dat het zo duur is door de 'naam' of dat het 'niets bijzonders' is als er regelmatig geen alternatieven zijn die hetzelfde bieden voor minder.
Verder, het argument over OS X vergelijken met Unix is niet meer correct. Je hebt hier gelijk, maar Unix en Linux verliezen van OS X door de beschikbare software. Het sterke punt van OS X is hun semi-redelijke marktaandeel.
Zelf ben ik heel lang een Linux goeroe geweest. Vindt het heel leuk om hiermee te werken maar liep zelf continu tegen beperkingen aan. Geen goede screencast programma's (Camtasia Studio maakt een mac versie omdat die markt voor hun interessant is, maar maakt geen Linux versie), als ik een spel speel moet ik deze emulaten (ook al ben ik geen fanatieke gamer, ik kan mij vermaken met de beschikbare games voor OS X, niet met die voor Linux).
OS X blijft sterk dankzij een redelijk marktaandeel en de voordelen van Unix. Unix/Linux zou sterker kunnen zijn, maar dit is helaas niet het geval.
Deze dopjes zijn voor ongeveer €12,- per 4 te kopen bij de LJS apple store in Den Haag. Ik vond het de moeite niet waard, maar als u deze voor minder dan de €170,- voor een nieuwe onderkant wil kopen, is dit zeker de moeite waard. Hopelijk heeft u er iets aan.
Ik zie het probleem niet:
http://support.apple.com/kb/HT5236?view ... cale=en_US
of
http://www.thebookyard.com/product.php? ... ts_id=8908
Groetjes,
Dennis
http://support.apple.com/kb/HT5236?view ... cale=en_US
of
http://www.thebookyard.com/product.php? ... ts_id=8908
Groetjes,
Dennis