Beste mensen,
Natuurlijk is het nooit leuk als je pc defect is en deze moet worden gerepareerd, helaas is het wel zo dat de meeste pc's moeten worden opgestuurd en met de eenvoudige reden dat de fabrikant dat eist, mede omdat zo de kosten van reparatie in handen blijft van de leverancier/fabrikant. Dit geld echter niet alleen voor pc's maar ook voor andere electronica.
Dat de pc echter terug komt met dezelfde klacht is natuurlijk niet goed te praten, maar verwijt dit niet alleen de mediamarkt. De pc's die we opsturen, krijgen we met klachtomschrijving, reparatiekosten en met een lijst van herstelde componenten terug.
We kunnen niet alle reparatie's bij terugkomst testen, als we dit namelijk doen duurt het nog langer voor de klant zijn pc terug heeft en natuurlijk verwachten wij ook dat de pc goed is gerepareerd. Gelukkig komen dit soort situaties weinig voor. Zelf werk ik in Groningen bij de Media Markt en probeer ik een passende oplossing te vinden in zo'n situatie.
Verder wil ik inhaken op mensen die reageren en denken dat we alleen demo-modellen verkopen. In elke winkel worden demo-modellen verkocht, ik weet alleen zeker wat wij de minste demo-modellen verkopen omdat we vaak grote voorraden hebben. Als er dan een demo-model wordt verkocht wordt dit duidelijk aangegeven en blijft dezelfde garantie van kracht. Natuurlijk wordt er vaak korting gegeven op dit soort modellen.
Met vriendelijke groet,
Jaap
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt
Re: Mediamarkt
Als je echt goed gebruik gaat maken van je pc (bv bedrijfsmatig) en je het je niet kunt veroorloven dat dat ding snel kapot gaat moet je gewoon een a-merk met een "Next Business Day Onsite"-garantie of iets dergelijks nemen. Ik zou dan zeggen: ga voor een (over het algemeen kwalitatief betere) workstations van HP ofzo. Hoeft niet enorm veel meer te kosten maar je moet geen multimediale wonderen verwachten voor een basisconfiguratie. Wel is het dan lekker snel en niet 1-2-3 kapot te krijgen.
Of je dit nou koopt bij de Mediamarkt, Vobis of online, het maakt niets uit omdat zo'n A-merk je uiteindelijk wel uit de brand helpt. Bij HP is de standaardgarantie-procedure meestal: bellen, serienummer doorgeven, probleemanalyse, afspraak maken voor ophalen volgende dag, en max 2-3 dagen is je pc weer gemaakt terug!
Bij de mediamarkt moet je alleen a-merken of retail producten kopen. Van hun eigen garantie moet je niks verwachten van hun procedures helemaal niks. Maar om deze reden zijn ze dan ook echt voor consumenten die iets meer geduld hebben..
Overigens lopen daar genoeg kundige mensen rond maar hebben ze gewoon nooit tijd genoeg om je goed te helpen. Ik heb de hoop op goede hulp bij de Mediamarkt in ieder geval opgegeven. Maar ik koop wel bijna al mijn electronica daar (na eerst zelf onderzoek gedaan te hebben) vanwege de prijs en het persoonlijke contact.
Zelf raad ik mensen altijd een site als hpdirect.nl aan. Meestal ook leuke magazijn aanbiedingen..
Ik kan me trouwens wel indenken waarom andere mensen ook de mediamarkt verkiezen boven een klein computerwinkeltje. Buiten de lage prijzen heeft de mediamarkt natuurlijk ook veel te verliezen dus vroeg of laat (meestal laat) moeten ze uiteindelijk wel wat doen. Een pc winkeltje of webshop (vooral die met een postbus-adres) zal je helemaal in de steek laten indien je begint te schreeuwen
Kortom: Shop alles bij Mediamarkt! En als je geen confrontatie's/gedoe wil: koop alleen A-merken.
Of je dit nou koopt bij de Mediamarkt, Vobis of online, het maakt niets uit omdat zo'n A-merk je uiteindelijk wel uit de brand helpt. Bij HP is de standaardgarantie-procedure meestal: bellen, serienummer doorgeven, probleemanalyse, afspraak maken voor ophalen volgende dag, en max 2-3 dagen is je pc weer gemaakt terug!
Bij de mediamarkt moet je alleen a-merken of retail producten kopen. Van hun eigen garantie moet je niks verwachten van hun procedures helemaal niks. Maar om deze reden zijn ze dan ook echt voor consumenten die iets meer geduld hebben..
Overigens lopen daar genoeg kundige mensen rond maar hebben ze gewoon nooit tijd genoeg om je goed te helpen. Ik heb de hoop op goede hulp bij de Mediamarkt in ieder geval opgegeven. Maar ik koop wel bijna al mijn electronica daar (na eerst zelf onderzoek gedaan te hebben) vanwege de prijs en het persoonlijke contact.
Zelf raad ik mensen altijd een site als hpdirect.nl aan. Meestal ook leuke magazijn aanbiedingen..
Ik kan me trouwens wel indenken waarom andere mensen ook de mediamarkt verkiezen boven een klein computerwinkeltje. Buiten de lage prijzen heeft de mediamarkt natuurlijk ook veel te verliezen dus vroeg of laat (meestal laat) moeten ze uiteindelijk wel wat doen. Een pc winkeltje of webshop (vooral die met een postbus-adres) zal je helemaal in de steek laten indien je begint te schreeuwen

Kortom: Shop alles bij Mediamarkt! En als je geen confrontatie's/gedoe wil: koop alleen A-merken.
-
Aan die PC's van de mediamarkt valt weinig te "Repareren" , alles is zo minimaal en goedkoop mogelijk. Het is gewoon een kwestie van hem opendraaien en een nieuwe onderdeel erin zetten , klaar
Maar zo gaat het in het echt niet , het moet eerst naar een of andere afdeling waar mensen gaan kijken ; Is hij kapot ? Ja hij is kapot ! Dan draaien ze hem open prutsen wat en je krijgt hem ( meestal ) kapot terug.
Ze zetten meestal pas een nieuw onderdeel de 2e keer erin .. heb ik gehad met een TV van mn broertje , is 4 KEER terug moeten gaan ( Voor 2 weken )
Freek
Maar zo gaat het in het echt niet , het moet eerst naar een of andere afdeling waar mensen gaan kijken ; Is hij kapot ? Ja hij is kapot ! Dan draaien ze hem open prutsen wat en je krijgt hem ( meestal ) kapot terug.
Ze zetten meestal pas een nieuw onderdeel de 2e keer erin .. heb ik gehad met een TV van mn broertje , is 4 KEER terug moeten gaan ( Voor 2 weken )
Freek
wat me wel opvalt, criscras (die de topic opende) is met de noordercomputer vertrokken, geen info over de afloop geen update over zijn verhaal geen reactie niets zipp noppes
Beste The GameMan,
Reparatie aan tv's wordt niet gedaan door de media markt zelf. Bijna alle reparatie's worden uitgevoerd door een extern bedrijf. Omdat we bij de media markt zoveel verschillende producten hebben en dus ook verkopen is het gewoon onmogelijk om apparaten die defect gaan allemaal zelf te repareren, dus worden ze naar een extern bedrijf gestuurd die deze reparatie's uitvoerd.
Helaas komt het soms weleens voor dat de reparatie niet goed is verlopen, maar soms kom je ook tegen dat de klant zelf gebruikersfouten heeft gemaakt of dat ze de klacht niet goed hebben omschreven tijden het inschrijven van de reparatie.
Allemaal heel vervelend, maar meer dan ons best kunnen we niet doen, en laten we eerlijk zijn, welke zaak heeft wel een foutloze reparatie op hun producten, niemand helaas...
Reparatie aan tv's wordt niet gedaan door de media markt zelf. Bijna alle reparatie's worden uitgevoerd door een extern bedrijf. Omdat we bij de media markt zoveel verschillende producten hebben en dus ook verkopen is het gewoon onmogelijk om apparaten die defect gaan allemaal zelf te repareren, dus worden ze naar een extern bedrijf gestuurd die deze reparatie's uitvoerd.
Helaas komt het soms weleens voor dat de reparatie niet goed is verlopen, maar soms kom je ook tegen dat de klant zelf gebruikersfouten heeft gemaakt of dat ze de klacht niet goed hebben omschreven tijden het inschrijven van de reparatie.
Allemaal heel vervelend, maar meer dan ons best kunnen we niet doen, en laten we eerlijk zijn, welke zaak heeft wel een foutloze reparatie op hun producten, niemand helaas...
Een reparatie gaat meestal het snelst bij een particulier maar meestal met je dan ook betalen. (kies mij ! yasinhm@gmail.com)