LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt
Mediamarkt
In september 2004 koop ik een pc... ik vertel de verkoper dat ik met de pc moet werken. Ik zeg erbij dat ik liever meer betaal en een goeie krijg dan een goedkoper en slechter pc. De chef verkoper zweert dat de pc toppie is . dus ik koop er 2. een voor mij en een voor mijn zoon.
Ik werk op het internet dus de pc staat per dag wel 12 uur aan.
In maart is de pc stuk, hij slaat vast en doet niets meer. Ik vermoed dat de koeling stuk is. Daar baal ik vreselijk van want dan kan je wel eens meer problemen hebben dan dat je kan zien. Oke ik breng de pc terug ......... Dit gaat een maand duren mevr.
IK ZEG 1 MAAND ? ik werk met de pc kan dat niet anders? Nee kan niet anders.... Zucht dit is een verlies voor mij . maar ik moet ze de kans geven.... Wel zeg ik erbij dat ik wil bij betalen voor een andere pc omdat ik het niet vertrouw .
we zullen hem eerst maken zegt de jongen van de service afdeling.
Vandaag 6 weken later en tig telefoontjes kon ik hem ophalen. Ik helemaal blij maar dat was snel over.
Bij thuiskomst blijkt de pc gewoon nog stuk te zijn hetzelfde probleem.
Ik ben echt woedend. IK eis een andere pc (met of zonder bij betaling)
De jongen van de klantenservice zegt tegen mij toen ik weer terug was. HET ZAL WEL AAN DE SOFTWARE LIGGEN. IK werd pissig en zeg tegen hem DENK JE SOMS DAT JE EEN DOM BLONDJE VOOR JE NEUS HEBT...... DE hardware is stuk en de pc is NIET GEMAAKT.
de bewaker kwam er bij want ik ging bijna over de toonbank zo boos was ik . 6 weken geen pc en dan nog niet gemaakt.
De chef uit de winkel is erbij gehaald op mijn verzoek,. Die man zei gelijk dat het geen software trobbels waren maar dat de pc gewoon stuk was................. WAT EEN ROT WINKEL EN WAT EEN WAARDELOOS SERVICE GEVEN ZE DAAR. EEN SCHANDE. nu bellen ze mij morgen hoe ze dit gaan oplossen. moet ik dit alles pikken?
help!! ze hebben mijn geld en nu kan ik het bekijken.
Ik werk op het internet dus de pc staat per dag wel 12 uur aan.
In maart is de pc stuk, hij slaat vast en doet niets meer. Ik vermoed dat de koeling stuk is. Daar baal ik vreselijk van want dan kan je wel eens meer problemen hebben dan dat je kan zien. Oke ik breng de pc terug ......... Dit gaat een maand duren mevr.
IK ZEG 1 MAAND ? ik werk met de pc kan dat niet anders? Nee kan niet anders.... Zucht dit is een verlies voor mij . maar ik moet ze de kans geven.... Wel zeg ik erbij dat ik wil bij betalen voor een andere pc omdat ik het niet vertrouw .
we zullen hem eerst maken zegt de jongen van de service afdeling.
Vandaag 6 weken later en tig telefoontjes kon ik hem ophalen. Ik helemaal blij maar dat was snel over.
Bij thuiskomst blijkt de pc gewoon nog stuk te zijn hetzelfde probleem.
Ik ben echt woedend. IK eis een andere pc (met of zonder bij betaling)
De jongen van de klantenservice zegt tegen mij toen ik weer terug was. HET ZAL WEL AAN DE SOFTWARE LIGGEN. IK werd pissig en zeg tegen hem DENK JE SOMS DAT JE EEN DOM BLONDJE VOOR JE NEUS HEBT...... DE hardware is stuk en de pc is NIET GEMAAKT.
de bewaker kwam er bij want ik ging bijna over de toonbank zo boos was ik . 6 weken geen pc en dan nog niet gemaakt.
De chef uit de winkel is erbij gehaald op mijn verzoek,. Die man zei gelijk dat het geen software trobbels waren maar dat de pc gewoon stuk was................. WAT EEN ROT WINKEL EN WAT EEN WAARDELOOS SERVICE GEVEN ZE DAAR. EEN SCHANDE. nu bellen ze mij morgen hoe ze dit gaan oplossen. moet ik dit alles pikken?
help!! ze hebben mijn geld en nu kan ik het bekijken.
Re: Mediamarkt
als je er mee moet werken vraag ik me af waarom je dan niet naar een echte computerzaak gaat
Re: Mediamarkt
Inderdaad! Voor je werk afhankelijk van de PC en dan ga je naar de mediamarkt..
Re: Mediamarkt
Denk nou niet dat het bij Media Markt alleen zo is, bij Dunnet, Vobis of welke computerzaak dan ook is hetzelfde gezeik.
Tsja, als de computer werkt zijn het prima dingen, maar owee als er wat mee is,dan zou het spul wel uit het raam willen gooien.
Geldt overigens voor alle electronica
Tsja, als de computer werkt zijn het prima dingen, maar owee als er wat mee is,dan zou het spul wel uit het raam willen gooien.
Geldt overigens voor alle electronica
Re: Mediamarkt
Op het laatste bericht wil ik even reageren, je moet Vobis niet met een Dixons vergelijken... Ik werk bij de Vobis in assen op de Technische dienst.... Als er een kapotte pc binnenkomt repareren we die in bijna alle gevallen binnen 4 werkdagen... het is niet natte vinger werk als zo'n pc wordt gerepareerd nee alles wordt getest....
- Hardeschijftest
- memtest ( geheugentest )
- PCMARK, 3D mark
Echt alles wordt getest en pas als de pc goed wordt bevonden gaat de pc weer terug ik werk zelf op de Technische Dienst dus ik kan het weten hoe het eraan toe gaat.... maar ik weet dat ze bij de mediamarkt de ballen verstand van computers hebben
Groeten,
Eelco
Vobis Assen
- Hardeschijftest
- memtest ( geheugentest )
- PCMARK, 3D mark
Echt alles wordt getest en pas als de pc goed wordt bevonden gaat de pc weer terug ik werk zelf op de Technische Dienst dus ik kan het weten hoe het eraan toe gaat.... maar ik weet dat ze bij de mediamarkt de ballen verstand van computers hebben
Groeten,
Eelco
Vobis Assen
Re: Mediamarkt
als je een pc koopt welke je voor je werk gebruikt zou ik hem zo iezo niet bij een consumenten verkoop bedrijf kopen, zoals media markt. Zij hebben de service waarschijnlijk afgestemd op een consumenten verkoop en niet op een business to business verkoop want dat zijn ze niet
Re: Mediamarkt
Het lijkt wel een kopie van mijn verhaal alleen wilde ik gewoon lekker internetten en downloaden, hier hebben jullie mijn verhaal
Voor de kerst 2004 heb ik een computer gekocht bij Mediamarkt in Alkmaar. Helaas ging deze computer binnen een maand stuk, de geheugenbanken gingen stuk. Ik naar mediamarkt in Alkmaar waar de computer gerepareerd werd. Een week later weer het zelfde probleem, weer naar Alkmaar en daar werd besloten dat de computer vervangen moest worden door een nieuwe. Helemaal blij met deze oplossing installeer ik de computer thuis. Na twee weken loopt de computer behoorlijk vast en krijg hem niet meer aan de praat, na veel gebel met helpdesk en service afdeling ga ik maar weer naar Alkmaar waar een biossetup uitgevoerd word.Maar thuis doet hij het nog steeds niet en heb aangegeven dat de hardeschijf defect was.Naar weer veel helpdesken en serviceafdelingen beland ik weer in Alkmaar waar nog steeds word volgehouden dat het een software probleem is en er word nog wat aangesleuteld waarna het weer in orde moet zijn. Maar binnen een dag blijkt alle moeite vergeefs. Hij loopt nog steeds vast. Alkmaar HERE WE COME, bij de service afdeling is inmiddels duidelijk geworden dat ik er helemaal klaar mee ben. Afgesproken word dat ze de harde schijf gaan testen zoals ik al had gedaan waaruit naar voren komt dat deze defect is. Na twee dagen sturen ze de computer door om de harde schijf te laten vervangen. Na drie weken bel ik maar eens op naar de Mediamarkt om te horen of de computer klaar is. Nee meneer, maar wij doen ons best, hoor ik voor de zoveelste keer. Na elke dag gebeld te hebben krijg ik te horen dat mijn computer gerepareerd is maar nog in Dordrecht staat bij een computer reparatie bedrijf. Over NEGEN dagen komt hij binnen omdat er een feestdag tussen zit krijg ik te horen, sorry, wij doen ons best. Na deze melding zakte de moed aardig in de schoenen en kwam het besef bij mijn op dat ik nooit meer iets zal kopen bij de Mediamarkt. Toen kwam ik op het idee om weer te bellen maar Mediamarkt met het voorstel dat ik mijn eigen computer wil op halen bij het reparatie bedrijf. Het antwoord was weer net zo dramatisch als de rest. Het mocht niet anders werd het vrij ingewikkeld met het afboeken of iets dergelijks. Sorry meneer u moet nog even geduld hebben, maar wij doen ons best. Ik zal dus moeten wachten en hopen dat hij weer echt goed is. Hardeschijf vervangen! reken maar op een week of vijf. Deden ze maar hun best !
Voor de kerst 2004 heb ik een computer gekocht bij Mediamarkt in Alkmaar. Helaas ging deze computer binnen een maand stuk, de geheugenbanken gingen stuk. Ik naar mediamarkt in Alkmaar waar de computer gerepareerd werd. Een week later weer het zelfde probleem, weer naar Alkmaar en daar werd besloten dat de computer vervangen moest worden door een nieuwe. Helemaal blij met deze oplossing installeer ik de computer thuis. Na twee weken loopt de computer behoorlijk vast en krijg hem niet meer aan de praat, na veel gebel met helpdesk en service afdeling ga ik maar weer naar Alkmaar waar een biossetup uitgevoerd word.Maar thuis doet hij het nog steeds niet en heb aangegeven dat de hardeschijf defect was.Naar weer veel helpdesken en serviceafdelingen beland ik weer in Alkmaar waar nog steeds word volgehouden dat het een software probleem is en er word nog wat aangesleuteld waarna het weer in orde moet zijn. Maar binnen een dag blijkt alle moeite vergeefs. Hij loopt nog steeds vast. Alkmaar HERE WE COME, bij de service afdeling is inmiddels duidelijk geworden dat ik er helemaal klaar mee ben. Afgesproken word dat ze de harde schijf gaan testen zoals ik al had gedaan waaruit naar voren komt dat deze defect is. Na twee dagen sturen ze de computer door om de harde schijf te laten vervangen. Na drie weken bel ik maar eens op naar de Mediamarkt om te horen of de computer klaar is. Nee meneer, maar wij doen ons best, hoor ik voor de zoveelste keer. Na elke dag gebeld te hebben krijg ik te horen dat mijn computer gerepareerd is maar nog in Dordrecht staat bij een computer reparatie bedrijf. Over NEGEN dagen komt hij binnen omdat er een feestdag tussen zit krijg ik te horen, sorry, wij doen ons best. Na deze melding zakte de moed aardig in de schoenen en kwam het besef bij mijn op dat ik nooit meer iets zal kopen bij de Mediamarkt. Toen kwam ik op het idee om weer te bellen maar Mediamarkt met het voorstel dat ik mijn eigen computer wil op halen bij het reparatie bedrijf. Het antwoord was weer net zo dramatisch als de rest. Het mocht niet anders werd het vrij ingewikkeld met het afboeken of iets dergelijks. Sorry meneer u moet nog even geduld hebben, maar wij doen ons best. Ik zal dus moeten wachten en hopen dat hij weer echt goed is. Hardeschijf vervangen! reken maar op een week of vijf. Deden ze maar hun best !
Re: Mediamarkt
Zeg,
je had bij de eerste keer een vervangings pc moeten eisen.
Je hebt immers betaald voor een pc, niet voor een lege doos.
Overigens moet je gewoon blijven teruggaan: de aanhouder wint.
Lever je computer in, eis ter plekke een werkende en geef niet te vlug op.
ECHTER: beheers je. Die mensen daar hebben ook maar hun orders.
Sander
je had bij de eerste keer een vervangings pc moeten eisen.
Je hebt immers betaald voor een pc, niet voor een lege doos.
Overigens moet je gewoon blijven teruggaan: de aanhouder wint.
Lever je computer in, eis ter plekke een werkende en geef niet te vlug op.
ECHTER: beheers je. Die mensen daar hebben ook maar hun orders.
Sander
Re: Mediamarkt
hier een toevoeging op mijn vorige bericht:
Controleer toch je pc in de winkel! Zeg rustig tegen de verkoper dat je hem werkend wil zien voordat je hem mee naar huis neemt.
Sander
Controleer toch je pc in de winkel! Zeg rustig tegen de verkoper dat je hem werkend wil zien voordat je hem mee naar huis neemt.
Sander
Re: Mediamarkt
Koop dan ook niets bij de Mediamarkt.
Zet nou voor even je nederlanderschap opzij en geef wat meer geld uit bij een computerzaak waar ze wel verstand van zaken hebben. Hoewel dit natuurlijk ook geen garantie is is het wel een stuk vertrouwder.
Mediamarkt verkoopt alleen maar het uit Duitsland geimporteerde zooitje wat ze daar niet durven te verkopen.
Zet nou voor even je nederlanderschap opzij en geef wat meer geld uit bij een computerzaak waar ze wel verstand van zaken hebben. Hoewel dit natuurlijk ook geen garantie is is het wel een stuk vertrouwder.
Mediamarkt verkoopt alleen maar het uit Duitsland geimporteerde zooitje wat ze daar niet durven te verkopen.
Re: Mediamarkt
Ik ben geen Mediamarkt-fan maar jouw opmerking slaat kant noch walKoop dan ook niets bij de Mediamarkt.
Zet nou voor even je nederlanderschap opzij en geef wat meer geld uit bij een computerzaak waar ze wel verstand van zaken hebben. Hoewel dit natuurlijk ook geen garantie is is het wel een stuk vertrouwder.
Mediamarkt verkoopt alleen maar het uit Duitsland geimporteerde zooitje wat ze daar niet durven te verkopen.
Re: Mediamarkt
Overigens heb je wettelijk recht op een vervangende pc (dat je hem nergens krijgt is een ander verhaal)
Re: Mediamarkt
Lieve mensen!
Ik wil jullie allen attent maken dat er echt onwisj goede computer bedrijven zijn met goed service en VEEL goedkoper zijn dan de MediaMarkt! MediaMarkt is alleen goedkoop als het gaat om cd's en dvd's de rest is echt niet zo goedkoop.
Informeer eens bij Computerland (diverse winkels in Nederland of http://www.computerland.nl) of in formeer eens bij Infromatique ( Weg en Bos 9 in Bergschenhoek of http://www.informatique.nl).
Vooral Informatique heb ik niet anders dan lof over! Prijzen zijn vreselijk laag en ze leveren een goede service, alles word direct nagekeken en als het kapot word word het gerepareerd (dit kan wel even duren). Als het iets is als een bios foutje ofzo dan word dat terplekke gecheckd. Wereld zaak!
Het gaat mij erom dat mensen denken goedkoop een computer te kopen bij de Mediamarkt maard at is absoluut niet waar. Kijk goed rond op internet vaak zijn het gewoon degelijke bedrijven en ga anders een langs bij zo'n computerzaak.
LET OP: koop niet zomaar een packerdbell, de aanbiedingen zijn scherp maar de kwaliteit vaak bizar slecht!! Bij deze pcs is het vaak wel software en bios problemen alles word pro pb geïnstalleerd maar werkt na een crash vaak niet of is niet te ïnstalleren en de installaties zijn nooit schoon, wees gewaarschuwd!
Veel succes met de computers!
Ik vind het natuurlijk wel onwijs sneu voor je maar vraag je geld terug anders en neem contact op met een computerspeciaalzaak!!
Ik wil jullie allen attent maken dat er echt onwisj goede computer bedrijven zijn met goed service en VEEL goedkoper zijn dan de MediaMarkt! MediaMarkt is alleen goedkoop als het gaat om cd's en dvd's de rest is echt niet zo goedkoop.
Informeer eens bij Computerland (diverse winkels in Nederland of http://www.computerland.nl) of in formeer eens bij Infromatique ( Weg en Bos 9 in Bergschenhoek of http://www.informatique.nl).
Vooral Informatique heb ik niet anders dan lof over! Prijzen zijn vreselijk laag en ze leveren een goede service, alles word direct nagekeken en als het kapot word word het gerepareerd (dit kan wel even duren). Als het iets is als een bios foutje ofzo dan word dat terplekke gecheckd. Wereld zaak!
Het gaat mij erom dat mensen denken goedkoop een computer te kopen bij de Mediamarkt maard at is absoluut niet waar. Kijk goed rond op internet vaak zijn het gewoon degelijke bedrijven en ga anders een langs bij zo'n computerzaak.
LET OP: koop niet zomaar een packerdbell, de aanbiedingen zijn scherp maar de kwaliteit vaak bizar slecht!! Bij deze pcs is het vaak wel software en bios problemen alles word pro pb geïnstalleerd maar werkt na een crash vaak niet of is niet te ïnstalleren en de installaties zijn nooit schoon, wees gewaarschuwd!
Veel succes met de computers!
Ik vind het natuurlijk wel onwijs sneu voor je maar vraag je geld terug anders en neem contact op met een computerspeciaalzaak!!
Re: Mediamarkt
@Fenkie.
Mijn opmerking raakt wel degelijk kant en wal.
Nederlanders zijn altijd op zoek naar het goedkoopste artikel van iets. Ze doen ik weet niet hoeveel moeite om maar net die ene euro te kunnen besparen.
Hoewel de mediamarkt de naam heeft goedkoop te zijn is dit absoluut niet waar. Als je iets wil kopen loont het altijd weer de moeite om verder te kijken (jawel ik ben ook een nederlander). Tel daarbij op dat de Mediamarkt qua service belabberd is en geen eigen technische dienst hebben (alles moet dus opgestuurd worden). Dan ben ik er snel klaar mee.
Dan zeg ik zet je nederlanderschap nou eens even opzij en geef die ene euro extra uit en koop het artikel bij een speciaalzaak of een andere zaak. Ikzelf heb veel bij correct in rotterdam gekocht. Misschien wel een paar euro duurder maar ik heb daar een stuk meer vertrouwen in als die dozenduwers bij de Mediamarkt.
Alleen voor cd's en soms dvd's is Mediamarkt onverslaanbaar goedkoop. Op cd/dvd heb je ook geen service nodig. Als ie kapot is is ie toch niet meer te repareren.
Verder wordt ik echt stapelgek van hun prijsbeleid. Ik werk in Rdam centrum en loop bijna dagelijks in de mediamarkt daar rond. Waarom? bijna elke dag hebben de dvd's wel een andere prijs dat gaat de ene dag omhoog de volgende dag weer omlaag etc. Er zit echt totaal geen lijn in. Inmiddels vind ik het een sport te wachten met het kopen van een nieuwe dvd tot de prijs gedaald is. Dit geldt overigens ook voor de lcd tv's. Die prijzen wijzigen dan wel niet dagelijks maar bijna wel wekelijks. Alleen zal dat meer met de concurrentie te maken hebben. Overigens zou ik een lcd tv echt helemaal never nooit bij de Mediamarkt kopen. Het zou me namelijk helemaal niets verbazen als ze me een demomodel in de maag splitsen die al 10.000 uur in de winkel heeft gespeeld. En dan natuurlijk keihard volhouden dat het echt een splinternieuwe is. Want wiens brood men eet wiens woord men preekt.
Mijn opmerking raakt wel degelijk kant en wal.
Nederlanders zijn altijd op zoek naar het goedkoopste artikel van iets. Ze doen ik weet niet hoeveel moeite om maar net die ene euro te kunnen besparen.
Hoewel de mediamarkt de naam heeft goedkoop te zijn is dit absoluut niet waar. Als je iets wil kopen loont het altijd weer de moeite om verder te kijken (jawel ik ben ook een nederlander). Tel daarbij op dat de Mediamarkt qua service belabberd is en geen eigen technische dienst hebben (alles moet dus opgestuurd worden). Dan ben ik er snel klaar mee.
Dan zeg ik zet je nederlanderschap nou eens even opzij en geef die ene euro extra uit en koop het artikel bij een speciaalzaak of een andere zaak. Ikzelf heb veel bij correct in rotterdam gekocht. Misschien wel een paar euro duurder maar ik heb daar een stuk meer vertrouwen in als die dozenduwers bij de Mediamarkt.
Alleen voor cd's en soms dvd's is Mediamarkt onverslaanbaar goedkoop. Op cd/dvd heb je ook geen service nodig. Als ie kapot is is ie toch niet meer te repareren.
Verder wordt ik echt stapelgek van hun prijsbeleid. Ik werk in Rdam centrum en loop bijna dagelijks in de mediamarkt daar rond. Waarom? bijna elke dag hebben de dvd's wel een andere prijs dat gaat de ene dag omhoog de volgende dag weer omlaag etc. Er zit echt totaal geen lijn in. Inmiddels vind ik het een sport te wachten met het kopen van een nieuwe dvd tot de prijs gedaald is. Dit geldt overigens ook voor de lcd tv's. Die prijzen wijzigen dan wel niet dagelijks maar bijna wel wekelijks. Alleen zal dat meer met de concurrentie te maken hebben. Overigens zou ik een lcd tv echt helemaal never nooit bij de Mediamarkt kopen. Het zou me namelijk helemaal niets verbazen als ze me een demomodel in de maag splitsen die al 10.000 uur in de winkel heeft gespeeld. En dan natuurlijk keihard volhouden dat het echt een splinternieuwe is. Want wiens brood men eet wiens woord men preekt.
Re: Mediamarkt
Beste gast, bedankt voor jouw uitgebreide reactie. Nu begrijp ik ook jouw opmerking en in dat geval begrijp ik het helemaal.
Ik koop persoonlijk niet graag bij mediamarkt om de doodsimpele reden: ik vertrouw ze niet. Vraag me niet waarom het is gewoon een gevoel. Ik koop al mijn goederen online en heb zeer goede ervaringen met bijvoorbeeld Centralpoint, Informatique en PCone. Niet alleen betaalbaar maar ook een goede service.
Met winkels heb ik helaas wat minder goede ervaringen. De service laat daar in veel gevallen te wensen over. En daarom ben ik online gaan kopen en dat bevalt mij tot nu toe goed.
Groetjes,
Fenkie.
Ik koop persoonlijk niet graag bij mediamarkt om de doodsimpele reden: ik vertrouw ze niet. Vraag me niet waarom het is gewoon een gevoel. Ik koop al mijn goederen online en heb zeer goede ervaringen met bijvoorbeeld Centralpoint, Informatique en PCone. Niet alleen betaalbaar maar ook een goede service.
Met winkels heb ik helaas wat minder goede ervaringen. De service laat daar in veel gevallen te wensen over. En daarom ben ik online gaan kopen en dat bevalt mij tot nu toe goed.
Groetjes,
Fenkie.
Re: Mediamarkt
Beste mensen,
Natuurlijk is het nooit leuk als je pc defect is en deze moet worden gerepareerd, helaas is het wel zo dat de meeste pc's moeten worden opgestuurd en met de eenvoudige reden dat de fabrikant dat eist, mede omdat zo de kosten van reparatie in handen blijft van de leverancier/fabrikant. Dit geld echter niet alleen voor pc's maar ook voor andere electronica.
Dat de pc echter terug komt met dezelfde klacht is natuurlijk niet goed te praten, maar verwijt dit niet alleen de mediamarkt. De pc's die we opsturen, krijgen we met klachtomschrijving, reparatiekosten en met een lijst van herstelde componenten terug.
We kunnen niet alle reparatie's bij terugkomst testen, als we dit namelijk doen duurt het nog langer voor de klant zijn pc terug heeft en natuurlijk verwachten wij ook dat de pc goed is gerepareerd. Gelukkig komen dit soort situaties weinig voor. Zelf werk ik in Groningen bij de Media Markt en probeer ik een passende oplossing te vinden in zo'n situatie.
Verder wil ik inhaken op mensen die reageren en denken dat we alleen demo-modellen verkopen. In elke winkel worden demo-modellen verkocht, ik weet alleen zeker wat wij de minste demo-modellen verkopen omdat we vaak grote voorraden hebben. Als er dan een demo-model wordt verkocht wordt dit duidelijk aangegeven en blijft dezelfde garantie van kracht. Natuurlijk wordt er vaak korting gegeven op dit soort modellen.
Met vriendelijke groet,
Jaap
Natuurlijk is het nooit leuk als je pc defect is en deze moet worden gerepareerd, helaas is het wel zo dat de meeste pc's moeten worden opgestuurd en met de eenvoudige reden dat de fabrikant dat eist, mede omdat zo de kosten van reparatie in handen blijft van de leverancier/fabrikant. Dit geld echter niet alleen voor pc's maar ook voor andere electronica.
Dat de pc echter terug komt met dezelfde klacht is natuurlijk niet goed te praten, maar verwijt dit niet alleen de mediamarkt. De pc's die we opsturen, krijgen we met klachtomschrijving, reparatiekosten en met een lijst van herstelde componenten terug.
We kunnen niet alle reparatie's bij terugkomst testen, als we dit namelijk doen duurt het nog langer voor de klant zijn pc terug heeft en natuurlijk verwachten wij ook dat de pc goed is gerepareerd. Gelukkig komen dit soort situaties weinig voor. Zelf werk ik in Groningen bij de Media Markt en probeer ik een passende oplossing te vinden in zo'n situatie.
Verder wil ik inhaken op mensen die reageren en denken dat we alleen demo-modellen verkopen. In elke winkel worden demo-modellen verkocht, ik weet alleen zeker wat wij de minste demo-modellen verkopen omdat we vaak grote voorraden hebben. Als er dan een demo-model wordt verkocht wordt dit duidelijk aangegeven en blijft dezelfde garantie van kracht. Natuurlijk wordt er vaak korting gegeven op dit soort modellen.
Met vriendelijke groet,
Jaap
Re: Mediamarkt
Als je echt goed gebruik gaat maken van je pc (bv bedrijfsmatig) en je het je niet kunt veroorloven dat dat ding snel kapot gaat moet je gewoon een a-merk met een "Next Business Day Onsite"-garantie of iets dergelijks nemen. Ik zou dan zeggen: ga voor een (over het algemeen kwalitatief betere) workstations van HP ofzo. Hoeft niet enorm veel meer te kosten maar je moet geen multimediale wonderen verwachten voor een basisconfiguratie. Wel is het dan lekker snel en niet 1-2-3 kapot te krijgen.
Of je dit nou koopt bij de Mediamarkt, Vobis of online, het maakt niets uit omdat zo'n A-merk je uiteindelijk wel uit de brand helpt. Bij HP is de standaardgarantie-procedure meestal: bellen, serienummer doorgeven, probleemanalyse, afspraak maken voor ophalen volgende dag, en max 2-3 dagen is je pc weer gemaakt terug!
Bij de mediamarkt moet je alleen a-merken of retail producten kopen. Van hun eigen garantie moet je niks verwachten van hun procedures helemaal niks. Maar om deze reden zijn ze dan ook echt voor consumenten die iets meer geduld hebben..
Overigens lopen daar genoeg kundige mensen rond maar hebben ze gewoon nooit tijd genoeg om je goed te helpen. Ik heb de hoop op goede hulp bij de Mediamarkt in ieder geval opgegeven. Maar ik koop wel bijna al mijn electronica daar (na eerst zelf onderzoek gedaan te hebben) vanwege de prijs en het persoonlijke contact.
Zelf raad ik mensen altijd een site als hpdirect.nl aan. Meestal ook leuke magazijn aanbiedingen..
Ik kan me trouwens wel indenken waarom andere mensen ook de mediamarkt verkiezen boven een klein computerwinkeltje. Buiten de lage prijzen heeft de mediamarkt natuurlijk ook veel te verliezen dus vroeg of laat (meestal laat) moeten ze uiteindelijk wel wat doen. Een pc winkeltje of webshop (vooral die met een postbus-adres) zal je helemaal in de steek laten indien je begint te schreeuwen
Kortom: Shop alles bij Mediamarkt! En als je geen confrontatie's/gedoe wil: koop alleen A-merken.
Of je dit nou koopt bij de Mediamarkt, Vobis of online, het maakt niets uit omdat zo'n A-merk je uiteindelijk wel uit de brand helpt. Bij HP is de standaardgarantie-procedure meestal: bellen, serienummer doorgeven, probleemanalyse, afspraak maken voor ophalen volgende dag, en max 2-3 dagen is je pc weer gemaakt terug!
Bij de mediamarkt moet je alleen a-merken of retail producten kopen. Van hun eigen garantie moet je niks verwachten van hun procedures helemaal niks. Maar om deze reden zijn ze dan ook echt voor consumenten die iets meer geduld hebben..
Overigens lopen daar genoeg kundige mensen rond maar hebben ze gewoon nooit tijd genoeg om je goed te helpen. Ik heb de hoop op goede hulp bij de Mediamarkt in ieder geval opgegeven. Maar ik koop wel bijna al mijn electronica daar (na eerst zelf onderzoek gedaan te hebben) vanwege de prijs en het persoonlijke contact.
Zelf raad ik mensen altijd een site als hpdirect.nl aan. Meestal ook leuke magazijn aanbiedingen..
Ik kan me trouwens wel indenken waarom andere mensen ook de mediamarkt verkiezen boven een klein computerwinkeltje. Buiten de lage prijzen heeft de mediamarkt natuurlijk ook veel te verliezen dus vroeg of laat (meestal laat) moeten ze uiteindelijk wel wat doen. Een pc winkeltje of webshop (vooral die met een postbus-adres) zal je helemaal in de steek laten indien je begint te schreeuwen
Kortom: Shop alles bij Mediamarkt! En als je geen confrontatie's/gedoe wil: koop alleen A-merken.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 06 jul 2005 23:10
Re: Mediamarkt
Aan die PC's van de mediamarkt valt weinig te "Repareren" , alles is zo minimaal en goedkoop mogelijk. Het is gewoon een kwestie van hem opendraaien en een nieuwe onderdeel erin zetten , klaar
Maar zo gaat het in het echt niet , het moet eerst naar een of andere afdeling waar mensen gaan kijken ; Is hij kapot ? Ja hij is kapot ! Dan draaien ze hem open prutsen wat en je krijgt hem ( meestal ) kapot terug.
Ze zetten meestal pas een nieuw onderdeel de 2e keer erin .. heb ik gehad met een TV van mn broertje , is 4 KEER terug moeten gaan ( Voor 2 weken )
Freek
Maar zo gaat het in het echt niet , het moet eerst naar een of andere afdeling waar mensen gaan kijken ; Is hij kapot ? Ja hij is kapot ! Dan draaien ze hem open prutsen wat en je krijgt hem ( meestal ) kapot terug.
Ze zetten meestal pas een nieuw onderdeel de 2e keer erin .. heb ik gehad met een TV van mn broertje , is 4 KEER terug moeten gaan ( Voor 2 weken )
Freek
Re: Mediamarkt
wat me wel opvalt, criscras (die de topic opende) is met de noordercomputer vertrokken, geen info over de afloop geen update over zijn verhaal geen reactie niets zipp noppes
Re: Mediamarkt
Beste The GameMan,
Reparatie aan tv's wordt niet gedaan door de media markt zelf. Bijna alle reparatie's worden uitgevoerd door een extern bedrijf. Omdat we bij de media markt zoveel verschillende producten hebben en dus ook verkopen is het gewoon onmogelijk om apparaten die defect gaan allemaal zelf te repareren, dus worden ze naar een extern bedrijf gestuurd die deze reparatie's uitvoerd.
Helaas komt het soms weleens voor dat de reparatie niet goed is verlopen, maar soms kom je ook tegen dat de klant zelf gebruikersfouten heeft gemaakt of dat ze de klacht niet goed hebben omschreven tijden het inschrijven van de reparatie.
Allemaal heel vervelend, maar meer dan ons best kunnen we niet doen, en laten we eerlijk zijn, welke zaak heeft wel een foutloze reparatie op hun producten, niemand helaas...
Reparatie aan tv's wordt niet gedaan door de media markt zelf. Bijna alle reparatie's worden uitgevoerd door een extern bedrijf. Omdat we bij de media markt zoveel verschillende producten hebben en dus ook verkopen is het gewoon onmogelijk om apparaten die defect gaan allemaal zelf te repareren, dus worden ze naar een extern bedrijf gestuurd die deze reparatie's uitvoerd.
Helaas komt het soms weleens voor dat de reparatie niet goed is verlopen, maar soms kom je ook tegen dat de klant zelf gebruikersfouten heeft gemaakt of dat ze de klacht niet goed hebben omschreven tijden het inschrijven van de reparatie.
Allemaal heel vervelend, maar meer dan ons best kunnen we niet doen, en laten we eerlijk zijn, welke zaak heeft wel een foutloze reparatie op hun producten, niemand helaas...