LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt :(:(

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
joke86
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2007 14:03

Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door joke86 »

Half oktober kocht ik een laptop bij jawel mediamarkt! De eerste maanden was er echter niks aan de hand, tot mijn beeldscherm begon te scheuren, van ongeveer 1 cm, ik dacht even aanzien en als het erger wordt ga ik ermee terug, ik had tenslotte garantie. Een paar dagen later kwamen er steeds meer scheuren in en ik ben ook gelijk naar mediamarkt gestapt. En heb het allemaal goed uitgelegd dat de scheuren alleen maar erger werden. Ze bekeken de laptop en zeiden ah kijk het scheurtje begint precies bij het schroefje waarschijnlijk een fabriekfoutje, misschien hebben ze het schroefje te hard aangedraaid. Dus ik dacht ja het moet wel een fabriekfout zijn want ik ben er echt niet tekeer meegegaan of wat dan ook ik was de enige die hem gebruikte en heb hem ook nooit laten vallen. Dat heb ik ze ook verteld!
Zo heb ik mijn laptop ingeleverd en ik vroeg hoe lang het ongeveer duurde totdat hij klaar was. Reken maar op 3 a 4 weken was hun antwoord. Nou 3 a 4 weken, dat duurd nogal even. maar ach als ie maar gemaakt wordt. na 3 weken kreeg ik een brief toe gestuurd dat het niet door het schroefje kwam maar ik had hem waarschijnlijk laten vallen. nou god......., de kosten bedraagden 380 euro exl. Ik gelijk opgebeld, woest was ik. Ik kreeg als antwoord: ja mevr het wordt niet vergoed het komt niet door het schroefje, en voor 380 euro krijg je ook geen nieuwe, ofja je moet hem hier laten dan kost het je niks, en ohja, het gebeurd hier zo vaak ik zie hier wel grotere bedragen die mensen moeten betalen, ik dacht wat heeft dat er nou mee te maken! dat was het antwoord wat ik kreeg. Nou ik heb nog een paar keer opgebeld, van ik wil bewijs dat het door mij kwam, maar dat konden ze me niet geven, ze zeiden van wel maar als ik ze dan weer vroeg wisten ze weer van niks.

Dus na 6 a 7 weken was mijn laptop klaar, ik erheen, heb nog geprobeerd om garantie van die schade te krijgen, maar nee het was of ik betaal de kosten, of ik moest hem laten staan en ik kreeg hem dan niet mee, de fabriek waar de computer gemaakt is geeft hiervoor geen garantie, maar wie geeft hier garantie mediamarkt toch?! zegt u het maar mevrouw wat wordt het.

Ik heb hem uiteindelijk betaald maar ben hier nog niet klaar mee, ik ben hier zo boos over. En ik wil hier alle mensen waarschuwen koop niet bij die .... mediamarkt want je hebt daar echt geen garantie ze lichten je daar op. Dat wilde ik even kwijt als jullie tips hebben voor wat ik kan doen hoor ik het graag.

Groetjes Joke

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een paar dagen later kwamen er steeds meer scheuren in en ik ben ook gelijk naar mediamarkt gestapt. En heb het allemaal goed uitgelegd dat de scheuren alleen maar erger werden. Ze bekeken de laptop en zeiden ah kijk het scheurtje begint precies bij het schroefje waarschijnlijk een fabriekfoutje, misschien hebben ze het schroefje te hard aangedraaid.
Tja, nu hebben zeker alle nieuwe notebooks allemaal fabrieksfouten! :shock:

Doordat de notebooks steeds lichter worden, moet je ze op een goede manier openen.
Dus de hand in het midden van het scherm en dan met de andere hand de notebook vast houden en dan het scherm vanuit het midden omhoogklappen.
Dan gaat het zeker goed.
Echter, doordat de notebooks lichter zijn en het scherm ook en het scherm ook nog eens als widescreen is uitgevoerd, komen als je het scherm vanuit de hoek opend, dermate veel krachten op 1 schanier te staan dat de behuizing daardoor gaat scheuren.


„¡„Ÿ„Ÿ„Ÿ„Ÿ„Ÿ„Ÿ„Ÿ„Ÿ

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Het is niet netjes van de Mediamarkt + fabrikant om niet eerst met de klant af te stemmen of de reparatie nog wel uitgevoerd dient te worden, aangezien deze niet zoals afgesproken binnen de garantie lijkt te vallen, maar dat het flink wat gaat kosten!

Daarom bij elke inname altijd van te voren zwart op wit vastleggen, dat als het reparatiebedrag boven een bepaald bedrag komt (bijv. boven de 100 euro) zij eerst weer contact op moeten nemen met de klant om te vragen of de reparatie nog wel uitgevoerd moet worden.

Zo kun je elke klant wel wijs gaan maken dat iets niet onder de garantie valt om zo weer wat geld te verdienen in de laptops-prijzenslag ... Om welk merk laptop ging het hier trouwens? Acer toevallig? :wink:

joke86
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2007 14:03

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door joke86 »

fujitsu siemens is het merk van de laptop.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

Fujitsu Siemens heeft zeer lichte behuizingen. Dat voel je al als je ze openmaakt en je ziet het ook als je het toetsenbord in de hoeken indrukt.

Wanneer je ze, zoals ikbenik zegt, aan de zijkant beetpakt en ze vaak in de hoek vastpakt en openmaakt dan gaan ze inderdaad af en toe scheuren en dat valt uiteraard niet onder garantie.

Toshiba en Asus hebben deze problemen bijna niet omdat de behuizingen veel steviger zijn. Kwaliteit kost wel (eerst) een paar centen meer. Bij Fujitsu Siemens is de prijs lager, net als bij Acer, en daar is de kwaliteit van het produkt ook naar. Of je die laptop dan bij Media Markt haalt of de BCC of Wehkamp; je hebt met de garantie van de fabrikant te maken. Alleen is het de winkel die het voor je afhandelt en niet jij. (is overigens vaak handiger als je het zelf doet)

Laat dit maar weer een les zijn dat goedkoop duurkoop is.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door D1RK »

Een Siemens notebook heeft een van de dunste moederborden, en ik repareer ze liever niet, gewoon meer kapot maken dan repareren....

Maar dit probleem, ik vind dit schermpje wel erg duur, en binnen uurtje indien voorradig te repareren.

De slappe randen kunnen ook breuk veroorzaken, openen is meerstal in het midden door het slot, maar dichtdoen kan via hoeken ook, en daar gaan de meeste dan van in de hoeken scheuren, en het schroefje is dan niet de oorzaak maar wel het breekpunt.

Dus zowel openen als sluiten in het midden pakken!

Een nieuw scherm koste inkoop tussen de E150 en E295 maar of de laatste 21" scherm is wel erg zeldzaam, dus wat verdiende deze monteur dan per uur?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Ulbe »

Bij veel laptops valt me de dunne vaak plastic scharnierconstructies op,

Bij wat ruw zakelijk gebruik kunnen veel laptops problemen krijgen met de scharnieren van het TFT panel, en eigenlijk zou dit niet moeten gebeuren,

Een goede laptop is duur en dan mag je er ook van uit gaan dat de mechanische constructie goed ontworpen is, want iemand koopt een laptop om te gebruiken en er verstandig mee om te gaan, een stevige constructie is dan ook bij zakelijk gebruik een vereiste, en daaraan voldoen helaas nog te weinig laptops,

Er is dus nog veel te verbeteren aan de toch al wat jaren bestaande laptop modellen, zeer waarschijnlijk mag het allemaal bij het ontwerp van de laptop niks kosten, er moet natuurlijk winst gemaakt worden in de keiharde concurrentie van deze laptopmarkt, en zeer waarschijnlijk is de contstructie van deze apparaten het punt waarop bezuinigd wordt, en dat is natuurlijk spijtig,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Daarbij moet ook niet worden vergeten dat de schermen ook langer geworden zijn.
De meeste nieuwe notebooks hebben allemaal breedbeeldschermen.
Tel daarbij dat de notebooks ook lichter geworden zijn.
Dus het scherm moet je al met twee handen openen.
1 hand in het midden van het scherm en 1 op de notebook zelf.

Bij het sluiten geldt ook weer hetzelfde.

De scharnieren worden ook strak afgesteld, om te voorkomen dat het scherm vanzelf naar voren of achteren gaat.

De meeste mensen openen en sluiten het scherm aan de rand van het scherm in plaats van in het midden.

Dus daardoor ontstaat er een torsie, dus het scherm gaat buigen.
En daar kan het materiaal niet tegen.

Is dit dan een fabricage fout?
Nee. Het is een gebruikersfout.

Want als de fabrikanten massaal in de handleidingen zetten hoe je het scherm moet open of sluiten, dan trekt de Nederlander daar niets van aan. Want ze bepalen zelf wel hoe iets gebruikt moet worden.
De mensen zijn heel vaak eigenwijs en bepalen hun eigen regels en handelingen.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Jan9 »

Dus als de fabrikant een slecht scharnier maakt dan is dat de schuld van de consument :?:

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wel als de consument de handelingen anders uitvoerd dan de fabrikant voorschrijft.

Wanneer is er dan spraken van een fabricagefout?
Als de schade ontstaat door het goed opvolgen van de handleidingen.

Dus als de fabrikant heel duidelijk in de handleiding aangeeft hoe het scherm open of dichtgemaakt dient te worden en de consument houdt zich daar niet aan en er ontstaat schade, dan is het pech voor de consument. De consument dient zich altijd aan de handleiding te houden!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ja, ok maar een laptop is ontworpen voor mobiel gebruik.
Een goede laptop heeft dus minimaal 2, een goede 3 scharnieren van een goede kwaliteit.
Een scharnier is te weinig en veroorzaakt scheuren aangezien een laptop misschien wel 3 keer per dag open en dicht gaat.
Goed om daar op te letten als je een nieuwe laptop koopt.

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bij een notebook worden altijd 2 scharnieren gebruikt.
De scharnieren worden ook strak afgesteld, om te voorkomen dat het scherm niet in de stand blijft staan, maar dat het scherm vanzelf naar beneden klapt.

De scharnieren zelf is niet het probleem, maar de behuizing. Daar komen veel krachten op te staan, en de scharnierpunten ook nog ver uit elkaar staan, dan kun je wel begrijpen dat je het scherm altijd vanuit het midden moet openen en sluiten.

Doe je dat niet, dan zal de behuizing gaan scheuren.

Deze schade valt dan niet onder garantie, omdat je het product niet gebruikt volgens de handleiding.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Magel725 schreef:Toshiba en Asus hebben deze problemen bijna niet omdat de behuizingen veel steviger zijn.
ikbenik schreef:Is dit dan een fabricage fout? Nee. Het is een gebruikersfout.
Wat is dan de reden dat bij de ene fabrikant dit probleem bijna niet voorkomt en bij de andere wel?

Zou er dan een waarschuwingssticker op laptops van Fujitsu Siemens, Acer, Haier, etc. moeten komen met: "PAS OP: ZWAKKE LAPTOP!" Zodat je als consument tenminste een goede keuze kunt maken bij de aanschaf?

Ik maak blijkbaar al vijf jaar lang m'n Asus laptop op een verkeerde manier open en dicht, maar nog steeds geen scheurtje te zien! :lol:

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door 16again »

Deze schade valt dan niet onder garantie, omdat je het product niet gebruikt volgens de handleiding.
1) Ben je verplicht de handleiding te lezen, voor iets simpels als het openklappen van het scherm?
Die handeling is zo simpel en voor de hand liggend, dat niemand daarvoor de handleing openslaat.

Indien schade al kan ontstaan bij verkeerd openen en sluiten dient de fabrikant daar duidelijker voor te waarschuwen: denk bijvoorbeeld aan een sticker o.i.d die je tegenkomt bij 1e keer uitpakken van de laptop

2) Hoe bewijst de winkel dat je het product niet conform handleiding gebruikt hebt? Als 1 scharnier simpelweg te zwaar gaat zal aan die kant de behuizing scheuren, ongeacht of je het scherm links,midden of rechts vasthoudt bij openen of sluiten.
Als ik zakelijk garantie claimde dan beweerde ik altijd dat het scharnier te zwaar ging. (ik kreeg wel eens geen garantie omdat gebruikers te lang met de klacht hadden doorgewerkt, waardoor scheur veels te groot werd)


NB: Ik sluit/open mijn scherm altijd vrij langzaam, om krachten te minimaliseren

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

1) Ben je verplicht de handleiding te lezen, voor iets simpels als het openklappen van het scherm?
Die handeling is zo simpel en voor de hand liggend, dat niemand daarvoor de handleing openslaat.
Je bent niets verplicht, maar zolang je niet weet wat je zelf verkeerd doet kun je een ander niet aansprakelijk stellen. En het is simpel en voor de hand liggend, maar toch zijn er veel mensen die het verkeerd doet omdat ze er juist niet over nadenken.
Indien schade al kan ontstaan bij verkeerd openen en sluiten dient de fabrikant daar duidelijker voor te waarschuwen: denk bijvoorbeeld aan een sticker o.i.d die je tegenkomt bij 1e keer uitpakken van de laptop
En zo zit dan een hele laptop vol met stickers met waarschuwingen. Wat als iemand niet begrijpt dat het geen onderwaterlaptop is? Ook een sticker? Hier is al een oplossing voor: gebruikershandleiding.
2) Hoe bewijst de winkel dat je het product niet conform handleiding gebruikt hebt? Als 1 scharnier simpelweg te zwaar gaat zal aan die kant de behuizing scheuren, ongeacht of je het scherm links,midden of rechts vasthoudt bij openen of sluiten.
Als ik zakelijk garantie claimde dan beweerde ik altijd dat het scharnier te zwaar ging. (ik kreeg wel eens geen garantie omdat gebruikers te lang met de klacht hadden doorgewerkt, waardoor scheur veels te groot werd)
De schade door een verkeerd afgesteld scharnier ziet er anders uit dan schade door een verkeerd geopend deksel. Bovendien schiet je er niets mee op door zelf veroorzaakte schade te claimen omdat daardoor de premies omhoog gaan en de garantie wordt beperkter. Uiteindelijk zijn het altijd weer de slechten die het voor de goeden verpesten en uiteindelijk ook voor zichzelf.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

Wat is dan de reden dat bij de ene fabrikant dit probleem bijna niet voorkomt en bij de andere wel?

Zou er dan een waarschuwingssticker op laptops van Fujitsu Siemens, Acer, Haier, etc. moeten komen met: "PAS OP: ZWAKKE LAPTOP!" Zodat je als consument tenminste een goede keuze kunt maken bij de aanschaf?

Ik maak blijkbaar al vijf jaar lang m'n Asus laptop op een verkeerde manier open en dicht, maar nog steeds geen scheurtje te zien!
Het zijn geen zwakke laptops. Ze kunnen alleen slechter tegen misbruik.

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Indien schade al kan ontstaan bij verkeerd openen en sluiten dient de fabrikant daar duidelijker voor te waarschuwen: denk bijvoorbeeld aan een sticker o.i.d die je tegenkomt bij 1e keer uitpakken van de laptop


Daar is de handleiding voor!

LEES DE GEBRUIKSAANWIJZING!

EN

GEBRUIK DE GEBRUIKSAANWIJZING!


In de gebruiksaanwijzing staat precies hoe het product gebruikt dient te worden. Volgt men deze aanwijzingen niet op, of men gebruikt het product anders dan in de handleiding vermeldt staat, is alle schade voor de gebruiker zelf en men kan en mag zich dan niet beroepen op garantie of schadevergoeding.

Wat is hier nu zo moeilijk aan?

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Jan9 »

De gebruiksaanwijzing moet je lezen en gebruiken, dat is logisch.
Toch lees ik te vaak dat er problemen zijn met de behuizing van een laptop.
Bewegende delen zoals schanieren moeten gemaakt zijn voor regelmatig gebruik en de behuizing moet stevig zijn om het scherm en de computer te beschermen.
Bijna 400 euro om de behuizing te repareren na zo`n kort gebruik van de laptop vind ik niet redelijk.

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bijna 400 euro om de behuizing te repareren na zo`n kort gebruik van de laptop vind ik niet redelijk.
Ik denk dat het complete scherm dan vervangen wordt.
Vandaar dan de hoge kosten.

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bewegende delen zoals schanieren moeten gemaakt zijn voor regelmatig gebruik
Voor zover ik het na kon gaan leveren de schanieren zelf geen problemen op, maar scheurt de behuizing waaraan de scharnieren bevestigd zijn.
Dat de scharnieren stroef gaan heeft een reden.
Om het scherm na tig aantal keer nog op zijn plaats te houden.

De schermen worden langer en de notebooks worden lichter.

Om de kosten te kunnen drukken, worden de behuizingen lichter uitgevoerd.

Dit ook weer om de verkoopprijs een beetje in de buurt te laten komen van de notebooks van Medion en Packard-Hell.

De consumenten zijn zo op die prijzen van Medion en Packard-Hell gefocust, dat de overige fabrikanten de idiootste trucken moeten uithalen om maar een beetje in de buurt van die prijzen te komen.

Nu kun je wel zeggen dat ik niet zo negatief moet zijn, maar ik krijg van steeds meer klanten te horen dat ze de prijzen van Medion en Packard-Hell willen hebben.

Gesloten