LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
liebra23
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2014 17:21

Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door liebra23 »

Op 12/06/12 Laptop Medion Erazer x7813 aangekocht in de medion webshop.

Laptop vertoonde op 04/03/2013 een defect aan het LCD scherm, deze is toentertijd ook gerepareerd onder garantie.

Laptop verder probleemloos in gebruik genomen, tot 01/02/2014.

Terwijl ik net 5 minuten een spel aan het spelen was ging de beeldscherm helderheid omlaag, dit indicateert dat de stekker van de stroom er dus niet meer in zat.

Deze aansluiting gecontroleerd en bleek er goed in te zitten, de verlaagde helderheid bleef dus. Vervolgens spel afgesloten en gekeken naar de windows indicatie en deze gaf dus ook aan dat de accu niet meer werd opgeladen. Dit was dus ongeveer 30 seconden nadat de helderheid omlaag was gegaan.

Het 2e wat me toen pas opviel was de geur, ik rook een verbrande/schroei lucht.

Toen was het vrijwel meteen duidelijk, de stroomtoevoer doorgebrand...

Medion volgende dag gebeld en RMA aangemaakt.

Enige dagen later ontving ik van Medion een offerte voor reparatie..... Hier begint de narigheid.

De offerte is 257,78 Incl BTW. De factuur is voor reparatie aan moederboord, een ventilator en een accu.

Vermelde bijzonderheden op de factuur:

Door mechanische inwerking beschadigd en dus geen garantie.

De Accu is defect

De garantiepapieren zijn onvolledig of de garantie periode is verlopen.


De accu was inderdaad minder geworden in levensduur maar nog steeds te gebruiken ( 2 uur accuduur op lage helderheid en gewoon tekstverwerken) Dus dat was het eerste wat ik kon afstrepen. (hierna te noemen 1e)

Het 2e was de garantie, die zat er nog bijna een halfjaar op. (hierna te noemen 2e)

het 3e was dus de mechanische inwerking.... (hierna te noemen 3e)


Medewerker aan de telefoon gehad, deze heeft voor mij meteen het 2e weg kunnen halen. Er is toen om opheldering gevraagd bij de technische dienst van Medion voor het 3e.

4 Dagen later kreeg ik antwoord van de mail, hieruit is het volgende op te sommen: Je moet betalen, je hebt volgens ons geen recht op garantie.

Bijgevoegd zitten 3 foto's in een PDF.
Foto 1: Achterkant van m'n laptop
Foto 2: De SD-kaart lezer
Foto 3: een intern onderdeel wat ik niet herken, waarbij een schroefpunt weg is. Interne onderdeel lijkt op een metalen plaat die vaak over de interne onderdelen gaat aan de onderkant, het schroefpunt is van plastic.



____________
Einde deel 1/2

liebra23
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2014 17:21

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door liebra23 »

Het echte probleem zit hem bij foto 2.

Op foto 2 is te zien dat in de sd-kaart lezer een dummy sd-kaart vast zit. Deze zat er al een half jaar.
Deze is bijgeleverd bij de laptop. Deze sd kaart is de helft korter dan een gewone sd kaart maar wel gewoon even breed. Deze had ik er vaak inzitten om te voorkomen dat er stof en dergelijke in de kaartlezer kwam. Helaas kwam deze een keer vast te zitten. Deze heb ik er toen geprobeerd uit te peuteren maar hij zat vast. Enfin het zij zo, laptop verder gaan gebruiken en heeft nog meer dan een half jaar naar behoren gewerkt. Toen kwam het defect wat voorheen beschreven was met de brandlucht.

Medion zegt dus dat het defect op foto 2 ervoor zorgt dat ik geen garantie heb, het 2e punt dus.
Heb hierover gesproken met een medewerker van medion maar deze was helaas niet heel erg slim en had niet veel verstand van de interne werking van computers.(Deze medewerker zei ook zijn naam onverstaanbaar zacht) Elke keer viel deze medewerker terug op het ene zinnetje 'Door de geheugenkaart is het moederboord beschadigd en moet deze worden vervangen'. Ik vermoed dat hij deze aangeleverd heeft gekregen van de technische dienst en hier dus blijft aan vasthouden.

De laptop werkte naar behoren ook met die SD kaart erin. Het probleem zat bij de stroomtoevoer in de laptop. Erg toevallig dat dat ook op het moederboord zit en dat dankzij het 'defect' met de sd kaart ze dus niet garantie hoeven te geven. (Ik denk dat als die dummy eruit is de lezer het gewoon naar behoren doet.)



De dummy is geheel van plastic, geleiden doet het ding dus niet. Hij is ook nog eens korter dan een echte SD kaart en zou dus nooit het einde van de slot halen.

De SD kaartlezer heeft niks met de stroomtoevoer van de laptop te maken.


Medion heeft er dus alles aan gedaan om niet tot garantie over te gaan.

Nu hebben ze net de verkeerde daarvoor te pakken, ik ga overwegen wat mijn juridische opties zijn, ik ben nog niet klaar met ze.

Waarom ben ik zo zeker van mijn zaak? Ik bouw sinds 5 jaar computer op maat voor vrienden, familie en bekenden. Ik snap de interne werking van die dingen dus beter dan de medewerker van medion die een zinnetje krijg geleverd van de technische dienst zodat ze geen garantie hoeven te geven.

Ondertussen mag ik wel 257,78 gaan betalen wat voor mij als een opleiding volgende een flinke kostenpost is en meer dan een week fulltime werken.




Klacht: Medion doet er alles aan om niet tot garantie over te gaan wanneer het ze echt geld kost.


_________
Einde deel 2/2

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door eleven »

Deze aansluiting gecontroleerd en bleek er goed in te zitten, de verlaagde helderheid bleef dus. Vervolgens spel afgesloten en gekeken naar de windows indicatie en deze gaf dus ook aan dat de accu niet meer werd opgeladen. Dit was dus ongeveer 30 seconden nadat de helderheid omlaag was gegaan.
Had ik persoonlijk naar de acculader gekeken als geen oplading meer was geweest.
Dan had ik de accu verwijderd en gekeken of dit hetzelfde effect was.
Trouwens ik kan geen foto's zien.

liebra23
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2014 17:21

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door liebra23 »

@eleven De foto's staan ook niet in de post daarom heb ik het zo goed mogelijk omschreven.

Wat ik vergeten ben te vermelden is dat de aansluiting die in de laptop gaat een zwart (brand/schroei) plekje erop had.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door eleven »

liebra23 schreef:@eleven De foto's staan ook niet in de post daarom heb ik het zo goed mogelijk omschreven.

Wat ik vergeten ben te vermelden is dat de aansluiting die in de laptop gaat een zwart (brand/schroei) plekje erop had.
En natuurlijk de stekker van de oplader ook. :wink:

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door bokkel »

liebra23 schreef:..Wat ik vergeten ben te vermelden is ...
En die hamer door het beeldscherm, had je dat wel gemeld? Overigens is een schroeilucht normaal als er een soldeerbout tegen aan blijft plakken. En dat alleen maar omdat je em even liet vallen, moet-ie tegen kunnen, toch? En omdat jij veel slimmert ben dan ons kanne wij da niet begrijpe. Daarom maakt jij al 5 jaar duren en ingewikkelden dinge, voor iedereen een.

Banaan!

liebra23
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2014 17:21

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door liebra23 »

Sorry als jullie je persoonlijk aangevallen voelen, dat was niet mijn bedoeling.

Ja er kunnen spelfouten inzitten, ik was er niet van bewust dat dit een nederlands toets was.

Als de heren nu klaar zijn met lachen zouden we dan weer verder kunnen gaan met inhoudelijke reacties?
Indien u hier geen zin heeft dan gelieve niet meer te reageren.

MedionWebcare
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2010 08:31
Locatie: Panningen
Contacteer:

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door MedionWebcare »

Goedemorgen,

Als u uw klantnummer hier wilt posten, dan zal ik proberen uit te zoeken wat er aan de hand is en mogelijk een passende oplossing bieden. Uiteraard worden er geen persoonsgegevens aan derden verstrekt. U kunt uw klantnummer ook in een persoonlijk bericht doorsturen.

Met vriendelijke groet,
Medion Webcare Team

MedionWebcare
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2010 08:31
Locatie: Panningen
Contacteer:

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door MedionWebcare »

Wij hebben de case afgehandeld en de klant een passende oplossing geboden.

liebra23
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2014 17:21

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door liebra23 »

Zoals hierboven vermeld een gepaste oplossing door Medion aangeboden gekregen. De persoon achter dit forum account is zeer zeker een stuk vriendelijker dan de medewerker die ik toen aan de telefoon had.

Dit is de service die je mag en hoopt te verwachten.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door bokkel »

MedionWebcare schreef:Wij hebben de case afgehandeld en de klant een passende oplossing geboden.
Helemaal top!

DJ_Soulfly
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2014 23:15

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door DJ_Soulfly »

Ik zie hier wel herkenning in. Maar ik vind het netjes van ze dat ze toch tot een gepaste oplossing zijn gekomen en service hebben verleend. Je leest al gauw veel negatieve reacties op het internet maar er wordt niet vaak vermeld wat er met de klacht is gedaan en zo aan jou terugkoppeling te zien hebben ze dit naar tevredenheid afgehandeld.

Zelf zit ik nu ook in een soortgelijk traject alleen is het probleem in mijn situatie dat het linkerscharnier van het kleppendeksel niet meer mee beweegt als je de deksel van de Notebook open wil doen en hiervoor met de Hotline heb gebeld hele situatie aan hun telefonisch heb uitgelegd en als positief gevolg van het gesprek hebben ze mij een RMA Voucher hebben toegezonden so far no problem.

Op 19-2-2014 ontving ik plots een mail welke aan mij is toegezonden en ook per brief op 20-2-2014 met daarin als onderwerp "Kostenopgaaf op uw verzoek" met daarin de kostenopgave van €173,99 met daarop onderstaande bijzonderheden :

Verbogen / misvormd(behuizing).
De garantiepapieren (garantiekaart en aankoopnota) zijn onvolledig of de garantieperiode is verstreken.
Derhalve is een kosteloze reparatie niet mogelijk.

Het rare is het aankoopbewijs van medionshop.nl heb ik keurig bij het versturen van mijn Notebook (Medion Akoya S3212 van 22-5-2012) samen met een eerdere reparatie bon (Ventilator was toen uit balans en maakte enorm veel lawaai en de harde schijf hielt er mee op) in de originele doos waarin destijds de Notebook was geleverd retour gezonden. Het MSN nummer staat gewoon nog op de doos dus volgens mij hadden ze die net zo makkelijk even na kunnen gaan en zo kunnen vaststellen dat deze nog een kleine 3 maanden garantie heeft. Had hun een kostenopgave gescheeld en het verzonden papierwerk en mij de verbazing dat ik opeens hiermee wordt geconfronteerd dat ik opeens voor mijn in garantie zijnde apparaat reparatiekosten in rekening zullen worden gebracht.

Het kan natuurlijk zijn dat ze de papieren kwijt zijn geraakt en aan de hand van het MSN nummer niet met zekerheid de garantie hebben kunnen vaststellen kan gebeuren dus ik wacht nog even op hun reactie heb hiervoor gelijk een ticket aangemeld omdat de hotline al was gesloten daar mijn werktijden zo goed als hetzelfde zijn als hun openingstijden dus het ticketsysteem wat hun gebruiken een prima uitkomst bied in deze situatie.

Mochten ze deze papieren kwijt zijn kan deze ik namelijk zo weer opnieuw aanleveren op verzoek bij hun aangezien ik deze keurig heb uitgeprint en digitaal heb opgeslagen. En gelukkig maar dat ik dat heb gedaan blijkt achteraf als ik nu op medionshop.nl kijk waar ik deze Notebook op heb besteld destijds. Is dit niet meer opvraagbaar bij mijn bestelhistorie. Wordt dus mogelijk vervolgd.

DJ_Soulfly
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2014 23:15

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door DJ_Soulfly »

Inmiddels is de reparatie onder garantievoorwaarden uitgevoerd. De bijgeleverde papieren bij de retourzending zijn niet goed ingelezen en heeft men hiervoor excuses gemaakt. Al met al een "happy end".

Tot vandaag. Helaas heb ik weer moeten constateren dat er weer scheuren bij het scharnier ontstaan en kraakt het scherm weer. Ben uiteraard direct gestopt met het gebruik van me laptop en heb ik wederom opnieuw een contactformulier op hun website ingevuld. Leuk is anders maar hopelijk gaat de afhandeling nu wat sneller aangezien wederom hetzelfde defect weer begint op te treden.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door encore »

slecht kwaliteit kunststof. Wel grappig dat je blijkbaar de enige bent met dit probleem.

DJ_Soulfly
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2014 23:15

Re: Medion geeft geen garantie terwijl het wel heb

Ongelezen bericht door DJ_Soulfly »

encore schreef:slecht kwaliteit kunststof. Wel grappig dat je blijkbaar de enige bent met dit probleem.
Doorgaans lost Medion de problemen ook keurig op waardoor je er ook weinig van dit soort topics tegenkomt echter blijkbaar is dit helaas niet zo in mijn situatie :( .

Zojuist weer een bericht van de Medion bericht gekregen met als onderwerp "Kostenopgave op uw verzoek" Dit keer is de rekening €200 rond voor hetzelfde defect die in de vorige reparatie niet is verholpen dus we gaan maar weer vriendelijk en met een dosis geduld maar weer even e-mailen.

Dit keer is de reden :

Verbogen / misvormd(Behuizing).
De behuizing van uw product vertoont schade die duiden op onoordeelkundig gebruik en uw product kan derhalve niet onder garantieworden gerepareerd.

Wordt vervolgt

Gesloten