LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
braatje

Medion laptop

Ongelezen bericht door braatje »

Goedemiddag,

Ik heb in augustus 2010 een medion laptop gekocht.
Daar zat 24 maanden garantie op.
Nu is de harde schijf kapot en loopt de temperatuur van de laptop in korte tijd op naar 44-50 graden soms zelfs over de 50 graden.

Nu was mijn vraag: Wat zijn mijn rechtte nu de 24 maanden garantie voorbij is?
Ik heb gehoord dat er nog bepaalde regels zijn voor buiten de garantietermijn.

Een medewerker van medion heeft me aan de telefoon verteld dat het erg snel is dat de harde schijf kapot gaat en dat deze wel een langere levensduur heeft.
Ik kan de laptop opsturen en dan zullen ze hem nakijken en maken maar wel tegen reperatie kosten natuurlijk.

ik hoop hier iets wijzer te worden over mijn rechten.

berndv

Re: Medion laptop

Ongelezen bericht door berndv »

De temperatuur kan stafvormig binnenin zijn, maar is nig zeker niet kritiek, een laptop processor kan tot zo'n 80 graden prima functioneren.

Een harde schijf die kapot is na 2,5 jaar kan veel oorzaken hebben. De gemiddelde levensduur van een harde schijf kan ook op verschillende manieren verlengd en verkort worden, veel van die zaken hebben te maken met het gebruik. Het aantal draaiuren is voor een harde schijf veel belangrijker, en bij veel en intensief gebruik, kan het maar zo zijn dat een harde schijf na 2,5 jaar kapot gaat. Bij weinig en licht gebruik, kan die ook maar zo 10 jaar mee gaan.

Een wasmachine zou ook ongeveer een jaar of 10 mee moeten kunnen gaan, maar bij dagelijks 2 wassen draaien, kan die ook maar zo na 3 jaar er de brui aan geven.

Belangrijkste is dat u moet bewijzen dat de harde schijf, of de laptop, niet deugdelijk was, met andere woorden, u moet de bewijzen leveren.

alfatrion

Re: Medion laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je zou het niet zeggen, maar een harde schijf is een heel duurzaam product. Dat moet ook want er is een groot belang mee gemoeid. De gemiddelde levensduur van alle harde schrijven is een jaar of acht. Ik zit hier met een tien jaar oude computer (en harde schijf), welke ik intensief hebt gebruikt en die doen het nog steeds prima.
braatje schreef:Ik heb gehoord dat er nog bepaalde regels zijn voor buiten de garantietermijn.
Ja, jij moet aannemelijk maken dat het product niet beantwoord aan de overeenkomst. Het is onvoldoende om te stellen dat de harde schijf nu kapot is. Je moet aannemelijk kunnen dat de harde schijf niet goed was op het moment dat je hem kreeg. Daarbij kun je van alles aandragen ter onderbouwing. Een verklaring van een deskundige, die aangeeft dat het aannemelijk is dat de harde schijf non-conform is, zoals dat heet, is geen overbodige luxe.

Als je het bewijs hebt geleverd dan heb je recht op herstel. De kosten van het herstel komen dan volledig voor rekening van de verkoper. De onderzoekskosten van de deskundige trouwens ook.

Gesloten