LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medion MD 8808 pc

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Chrisje1

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

De Medion computer is inderdaad samengesteld uit merkcomponenten,

Wanneer je echter gaat zoeken naar bijv. firmware update's van de componenten, zal je deze niet vinden bij de support page's van de merken!,

Medion heeft iets verouderde componenten laten aanrukken, en deze onder een eigen typenummer laten produceren!,

Firmware update's ed. kunnen, zover ik weet, alleen bij Medion worden binnengehaald!,

Verder zijn het leuke computers met veel mogelijkheden voor een heel redelijke prijs,

Hoe de apparaten zich in de toekomst gaan houden, is nog bekend, echter de support schijnt wel redelijk goed te zijn,

Broer lief heeft zo'n computer staan!, breed tevreden!, alleen de voeding had zo irritantie piep dat hij er hoofdpijn van kreeg!,

Support gebeld van Medion, en nog dezelfde week werd de BTX voeding vervangen!, verder geen problemen meer gehad,

Erg leuk is dat de analoge videocamera op de computer kan worden aangesloten, dan is het heel gemakkelijk 8mm videofilmpjes over te zetten op DVD's,

En dergelijke "grappen en grollen" waar de Medion computers mee zijn uitgerust, zal je niet snel op computers tegenkomen met de dezelfde prijsstelling!, dergelijke kaarten zal je dan zelf los moeten aanschaffen!,

En dergelijke kaarten zijn al snel €100,- en soms wel meer!.

HedenWasIkNuchter

Ongelezen bericht door HedenWasIkNuchter »

Ik zou graag even terugkomen op eerder vernoemde feiten.

xenonbyte zei het volgende tegen Woud_Oud over de grafieken van taakbeheer:
Dus als jij je grafiekje niet krijgt, wil dit gelijk zeggen dat het OS de 2e core maar helemaal niet ondersteunt?
ikbenik zijn antwoord hierop:
Dat klopt inderdaad!
Hoe zeer ik ook de neiging heb om eerder ikbenik zijn beweringen te geloven dan van de meeste andere hier, vindt ik het toch raar dat hij dat zegt. Het is namelijk zo dat windows xp home edition wel degelijk 2 grafieken weergeeft bij het cpu-gebruik. Tenzij men taakbeheer zo instelt dat het één grafiek voor beide processorkernen weergeeft.
Ik wil met deze opmerking echter niet beweren dat windows xp home edition de tweede core wel/gedeeltelijk ondersteunt.

Verder stel ik mij vragen bij uw bewering:
Op dit moment zijn de dual-core processoren niet uitgerust met hypertreading. Maar dat kan in de toekomst veranderen.
Ik dacht namelijk dat er al wel dual-core processors zijn uitgerust met hyperthreading, of bedoel je dat ze het niet ondersteunen, want later zeg je het volgende:
Daarbij komt ook nog dat de dual-core processoren op dit moment géén hypertreading ondersteunen (Intel).

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik dacht namelijk dat er al wel dual-core processors zijn uitgerust met hyperthreading, of bedoel je dat ze het niet ondersteunen, want later zeg je het volgende:
Op dit moment zijn er geen Intel dual-core processoren die hyper-treading ondersteunen.
Intel is nog niet van plan om deze op de markt te brengen.
In de toekomst zal dit wel gaan gebeuren. Maar wanneer dat dit gebeurd is nog onduidelijk.

Voor zover ik het na heb kunnen gaan heeft AMD geen hypertreading. Dit is een technologie van Intel alleen.
Hoe zeer ik ook de neiging heb om eerder ikbenik zijn beweringen te geloven dan van de meeste andere hier, vindt ik het toch raar dat hij dat zegt.

Dit heeft puur te maken wat de fabrikanten en Microsoft mij vertellen.
Daarnaast heb ik ook op de verschillende fora gekeken en daar komen ze allemaal hetzelfde tegen: dat een dual-core processor niet ondersteund wordt door windowsXP home editie.

Belangrijk!:
Een CeleronD processor is géén dual-core processor!

HedenWasIkNuchter

Ik zal je maar niet meer lastig vallen omtrent de grafiekjes in taakbeheer en ik ben ook niet van plan om de hele discussie van "ondersteunt windows xp home edition de tweede core nu wel of niet??" weer op te rakelen.

Ik ben zelf de bezitter van zo'n md 8808. Aanvankelijk was ik echter van plan om zelf een systeem in elkaar te steken.

We hadden hier al een medion laptop, dus ik kende al een aantal problemen.

De pc die ik aanvankelijk in de aldi ben gaan halen had ook problemen....grote problemen.
Het scherm werd om de zoveel tijd gewoon een drietal seconden zwart en het systeem rebootte soms.
Ook had ik er zo twee externe harde schijven bijgekocht, waarvan één geen lang leven beschoren was.

Ik de hele boel terugdragen en omruilen. Deze pc reboot niet vanuit zichzelf en het scherm wordt ook niet zwart. Die problemen lagen aan de videokaart vermoed ik.

Nu heb ik nog wel altijd problemen met het vinden van geschikte drivers. En de pc wordt inderdaad warmer dan zou mogen.

De tv-kaart is prul, dat was trouwens met die medion laptop ook al het geval.

Wat ik eigenlijk zou willen weten is of jouw computerbedrijfje een website heeft.
Laatst gewijzigd door HedenWasIkNuchter op 18 aug 2006 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.

HedenWasIkNuchter

Deze informatie vond ik op de site van intel betreffende dual-core processoren die hyper-threading ondersteunen

http://indigo.intel.com/compare_cpu/def ... familyID=1

De bovenste drie processoren zijn wel degelijk dual-core en uitgerust met hyper-threading

En deze volgende link bevestigt dat ze reeds op de markt verkrijgbaar zijn:

http://www.ciao-shopping.nl/Productinfo ... Hz__384192

Maar ikbenik beweert stevast dat de dual-core processoren op deze moment geen hypertreading ondersteunen :? ikbenik enige reactie hierop?

ikbenik

Maar ikbenik beweert stevast dat de dual-core processoren op deze moment geen hypertreading ondersteunen ikbenik enige reactie hierop?
Ik had mijn informatie ook van de site van Intel gehaald. En daar gaf men aan dat de dual-core processor voorlopig (zeker een jaar) niet uit zouden brengen.
Dit betekent dus dat ze dat toch gedaan hebben. Ik had het nog niet verwacht.

Zelf kan ik ze nog niet leveren. Vandaar dat ik het ook nog niet wist.

HedenWasIkNuchter

Geen probleem hoor ikbenik,

Blijkbaar ben je hier één van de weinigen die de moeite doet om zijn beweringen te argumenteren, daarom dat ik ook graag zou weten of jouw computerbedrijfje een website heeft, en hoe ik dan contact kan opnemen.

ikbenik

Blijkbaar ben je hier één van de weinigen die de moeite doet om zijn beweringen te argumenteren, daarom dat ik ook graag zou weten of jouw computerbedrijfje een website heeft, en hoe ik dan contact kan opnemen.
Ik heb inderdaad een website.
Maar om privacy redenen verhul ik niet wat mijn bedrijfsnaam is, mijn eigen naam ook niet en zal ik ook hier niet aangeven wat mijn internet-adres is.
De reden hiervan is dat ik soms nogal fel reageer en ik **** geen mensen af, maar ik houdt ze wel de spiegel voor.
Ik weet dat als ik mijn gegevens prijsgeef, dat de kans bestaat dat ik prive dan bedreigd kan worden.
Want ik weet ook wel dat ik met sommige uitlatingen van mij, geen vrienden maak.

Ik hoop dat je er begrip voor hebt, dat ik daarom liever anoniem wil blijven.

HedenWasIkNuchter

Ik hoop dat je er begrip voor hebt, dat ik daarom liever anoniem wil blijven.
Tuurlijk heb ik daar begrip voor.
Geen beter plaats om anoniem te blijven dan het internet :) .
Doch jammer, want ik had gehoopt via die site van jouw nog iets nuttig te vinden.

Maar goed, ik zal er dan ook niet verder op in gaan en gewoon conversatie proberen te voeren via dit forum, als je daar tenminste bereid toe bent.

ikbenik

Maar goed, ik zal er dan ook niet verder op in gaan en gewoon conversatie proberen te voeren via dit forum, als je daar tenminste bereid toe bent
Tuurlijk! :P

Ik ben hier op deze forum begonnen om mijn ervaringen die ik als monteur tegenkom met de consumenten te delen.

Wat ik niet verwacht had is dat er een groep consumenten zich fel tegen de winkeliers en fabrikanten aan het verzetten zijn.

Tuurlijk zijn er ook winkeliers en fabrikanten die niet deugen. Aan de kant van de consument heb je dat ook.

Als zelfstandige ondernemer die eerlijk z'n werk doet, merk ik wel dat er ook concurrenten zijn die met valse informatie de ontwetende consument probeert te verleiden. Ik bedoel vaak de echte dozenschuivers. Vergeet ook de zogenaamde prijsvechters niet. Naar de mensen luisteren hebben ze nog nooit van gehoord. Ze zijn maar in 1 ding geïnteresseerd! Nl., hoe komt het geld van de klant zo snel en zo gemakkelijk mogelijk in hun zakken. Gladde praatjes en met totale disinteresse proberen ze hun waar te slijten.
Ze maken misbruik van de ontwetendheid van de consument.
Zie het product waar deze topic over gaat. En de mensen trappen er nog in ook!

Daarintegen is er een groep consumenten die dit ook proberen. Maar dan bij de winkelier.
Nu is er het consumentenrecht gekomen.
Dat moet in theorie de consument iets beter beschermen.
Wat nu de werkelijkheid is dat sommige consumenten nu zelf regels gaat bedenken en dat sommige consumentenbelangen-organisaties deze zelf bedachte regels een plicht of recht maken.
Wat je dus ziet is dat de mensen die kwaadgezind tegenover de winkelier zijn, nu een wapen in handen krijgen die totaal onterecht is.
Zij hebben ook vaak de grootste mond en zijn totaal niet redelijk.
Ik heb ook veel goede en tevreden klanten. De klanten waar ik echte problemen mee heb of gehad heb zijn wel de aanhangers van die consumentenbelangen-organisaties. Dat valt echt op! Zij roepen wat hun rechten zijn en mijn plichten. Met hen kun je ook geen fatsoenlijk gesprek mee voeren. Schuiven hun eigen verantwoordelijkheid op een ander af en als de ander deze verantwoordelijkheid niet overneemt dan hangt hem binnenkort een boete van €450.00,- boven het hoofd. En dan maar roepen: We zullen ze wel leren om naar ons te luisteren! Willen ze niet luisteren, dan moeten ze maar voelen!

Ik zeg niet dat alle consumenten dit doen, gelukkig niet. Maar hierdoor krijg je dat de consument in oorlog is met de winkelier of fabrikant.
Uitgelokt door die zogenaamde consumentenbelangen-organisaties.

We zitten midden in een gevecht. De detaillisten die overal maling aan hebben aan de ene kant, en de consument die over de ruggen van de detaillist beter wilt worden aan de andere kant.

En wie zijn er dan de dupe hiervan?
Juist! De goedwillende detaillist en de goedwillende consument!
Het is niet zo dat iedere consument slecht is en ook niet iedere detaillist.
En gelukkig kan ik met de meeste klanten heel goed opschieten. En die paar die vinden dat ik niets goed doe.....
Tja, je kunt ten slotte niet iedereen naar de zin maken.

HedenWasIkNuchter

Tja, je kunt ten slotte niet iedereen naar de zin maken.
Daar kan ik in komen.

Ik had echter niet gedacht dat de consument bezig is met de detaillisten de grond in te boren.
Ik behoor dan ook niet tot die groep laten we daar duidelijk in zijn.
Laatst gewijzigd door HedenWasIkNuchter op 20 aug 2006 18:52, 2 keer totaal gewijzigd.

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

We zitten midden in een gevecht. De detaillisten die overal maling aan hebben aan de ene kant
en voor deze groep zijn er net de regels gekomen en springen de diverse organisaties er boven op ikbenik. Ik als consument ben er niet op uit om beter te worden ten koste van. Maar ik wil niet besodemieterd worden door welke verkoper dan ook. En alleen als deze verkoper zich t.o.v. mij misdraagt cq. me probeert te laten "hangen"met een slecht product komt het "consumentenbelang" er pas bij.
Laatst gewijzigd door aussienl op 07 aug 2006 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Heb je helemaal gelijk in.
Die gasten verpesten het wel voor de eerlijke winkelier.

Wij als winkeliers proberen op de dezelfde manier te wapenen tegen de rotte appels die tussen de consumenten zitten.

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Medion blijft rommel :) 8)

Wouter_Oud

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Onderbouwing?

HedenWasIkNuchter

Tja, de onderbouwing is hier bij de meesten vaak zoek,

ze kunnen alleen maar zeggen dat het allemaal rommel is zonder zelfs nog maar te weten wat er in die kasten zit :lol:
en dan denken ze dat ze met kennis van zaken spreken,
toch is er wel iets van waar, ik weet namelijk wat er in die bakken zit en het is niet allemaal zo geweldig
Laatst gewijzigd door HedenWasIkNuchter op 20 aug 2006 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Euh lezen.....? dat is tegenwoordig ook ver te zoeken.. dat mensen nog even de moeite nemen om te lezen... 8)

ikbenik

Ik spreek ook uit pure ervaring.

Mijn uitingen zijn niet gebaseerd op uitspraken van anderen, maar puur uit eigen ervaring.

HedenWasIkNuchter

Hehe, ik neem dan ook de tijd om alles rustig te lezen,
alleen neem ik niet alles wat ik lees voor waarheid 8)
Ik spreek ook uit pure ervaring.

Mijn uitingen zijn niet gebaseerd op uitspraken van anderen, maar puur uit eigen ervaring.
Zo hoort het ook he, doch ik vraag me af of je dit nu opbrengt ter verdediging, ik had namelijk niet uitgehaald naar je uitingen :)

En om nog even wat informatief te zijn en niet de hele tijd rond de pot te blijven draaien het volgende:

Medion vermeld dat de md 8800, evenals de md 8808, één slot beschikbaar heeft voor het bijplaatsen van RAM.
Om hier wat verder op in te gaan even wat ouwe koeien uit de sloot halen:
Dus zal er 1 unit van 1024 MB inzitten. Dus van die dual channel kan ook weer geen sprake van zijn. Want dan heb je 2 units nodig. En ze leveren maar 1 unit.
Ze geven aan :1 slot vrij voor bijplaatsen van geheugen.
Ze geven idd aan dat er maar één slot vrij is, god weet waarom want er zitten in totaal vier slots in voor het RAM waarvan twee elk voorzien zijn van 512 MB.
M a w er zijn TWEE slots vrij voor het bijplaatsen van geheugen.

De advertenties van medion worden zeker door dezelfde mensen opgesteld als degene die de handleidingen vertalen.
Laatst gewijzigd door HedenWasIkNuchter op 20 aug 2006 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Bulldog14

Ongelezen bericht door Bulldog14 »

I'm left wondering about your level of self-interest in all this ikbenik, but you have none the less hit the nail on the head about the dishonesty that is present at all levels in the IT hardware industry. Factory>Distributor>Local Computer Shop>Consumer. I have worked as a motherboard support technician for over 8 years at 3 different MB makers here in NL and have had to arbitrate numerous situations. These varied from blatant abuse of the consumer by computer shops/distributors to the flip side of the coin where dishonest consumers will try and use consumer laws (made up or real) to effectively scam the system. This behavior makes factories suspicious of claims made by consumers. This is why some of the larger "well-established" assemblers seemingly get a bad rep with regards to support. Remember these assemblers have seen it all and tend to be skeptical to the claimants. The longer a company is in business the deeper the skepticism tends to get, which in turns drives them that much farther away from the customers.

For example:

As an MB support tech a very common issue I see is that someone has flashed their BIOS, it went wrong, and are in need of a new one. The interesting part is how they go about requesting a new chip. More often than not they "claim" that the power went out during the exact moment that the chip was being flashed. Thereby making it "not their fault" The flashing of a chip takes about 30 secs. I think most people would agree that this seems suspicious. (The power going out at that EXACT moment.) Over a period a time I have received claim after claim of this "phenomenon". Each time increasing my skepticism, to the point where I don't believe this claim at all anymore. With each such claim it becomes more and more statistically improbable that a "sudden local power failure" was the problem. If that was so I think we would be seeing a lot more complaints against the energy companies on the local news each night!

The point is that out of fear of retribution (loss of warranty) people will make up the most ridiculous claims. Remember the support people from the various factories/assemblers have seen it all. Its foolish to assume that they won't catch onto any seeming scams. Your right ikbenik, dishonesty wrecks it for the honest person with a legitimate claim. My advise is to just be honest with a factory when reporting a problem. In the case of a self-assembled computer list all the primary components in the system by brand and model number. And lastly DO NOT jump to conclusions about what has gone wrong. If there is one thing that support techs dislike is the "know-it-all" type of person who has drawn their own conclusion based on nothing more than guesswork, or what they read on some forum.

Sorry dat dit is niet in Nederlandse geschrijven, maar zo een lang verhaal in Nederlandse ben ik nog niet helemaal aan toe.

-A Motherboard Support Technician

Gesloten