Beste Fenkie,
Ik heb al twee jaar een eigen computerbedrijf.
De reden dat ik dit gedaan heb is dat ik dik anderhalf jaar werkeloos was. En aangezien computers mijn grootste passie is, kan ik er mensen mee helpen.
Computers is geen vak, maar een hobby. Moet ook wel, want het is zo ingewikkeld dat als het je hobby niet is, je niet mee kunt komen.
In de computerhandel wordt heel veel gelogen. En daar heb ik een bloed hekel aan. Liegen.
Men heeft tegen mij gezegd dat je geen bedrijf kunt beginnen op een eerlijke manier.
Ik heb toen gezegd dat ik het zal bewijzen dat je ook op een eerlijke manier een bedrijf kunt opstarten en laten lopen.
Mijn activiteiten zijn:
- levering van computers op maat. Dus wat de klant wilt dat krijgt hij ook.
- Voorlichting geven over computers. Wat mensen wel en niet moeten doen.
- Onderhoudt en reparatie van computers. Dit is softwarematig als hardwarematig. Ik zal altijd de klant mededelen wat de oorzaak van de klacht is en ook mededelen hoe dit op te lossen.
- Levering en reparatie van alle randapparatuur.
- Ik lever alleen A-kwaliteit onderdelen. En A-kwaliteit hoeft niet duur te zijn.
Zoals al eerder gezegd stel ik ook computers samen. Puur naar de wensen en eisen van de klant. Dit houdt ook in dat ik alles op elkaar moet afstemmen om zo'n goede en stabiel mogelijke systeem af te leveren. Dus ik koop geen complete computers in.
Dus met de kennis die ik heb opgedaan met het samenstellen van computers en met reparatie van computers ben ik naar de Medion computer gaan kijken. En daar kom ik achter dat medion behoorlijke steken heeft laten vallen. Ik kijk niet naar het merk, maar ik kijk hoe ze dingen hebben opgelost. En daar val ik over. De argumenten die ik hierbij gebruik zijn niet verzonnen, maar puur wat ik heb ervaren heb.
Ik kijk naar de wensen van de klant en ik zoek daarbij de beste oplossing. Goede voorlichting is ook heel belangrijk.
De meest gemaakte fout is dat mensen eerst een computer uitzoeken en daarna kijken wat ze ermee willen doen.
Daarom vind ik ook de zeer complete computers ook verkeerd. Je koopt iets, je gebruikt de helft niet, maar je hebt er wel voor betaald!
Laatst vroeg iemand mij wat bij mij een computer kost. Ik vroeg hem daarop wat hij ermee wilt gaan doen. Dat wist hij niet. Toen heb ik hem verteld dat ik dan niets kon zeggen. Hij werd kwaad en ik heb hem niet meer gezien.
Voor alle duidelijkheid: Dit is geen spam voor mezelf en ook niet dat ik wil laten zien wat ik allemaal kan.
Ik wil alleen maar laten zien wat mijn achtergrond is en daarmee laten zien op wat voor manier ik dingen benader.
Ik probeer hier ook zo veel mogelijk goede adviezen en voorlichting te geven. Vooral omdat er zo veel onwaarheden zijn.
En dan kan ik soms behoorlijk fel reageren.