LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medion MD 8808 pc

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
janse

medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door janse »

Deze computer is te koop bij de aldi. Ik heb al vrij veel onderwerpen over het merk " Medion " op deze site gelezen, zowel positief als toch ook veel negatief. Deze computer is een erg compleet model en echt alles wat je zoekt in een pc zit er op. Zijn er mensen die deze computer hebben of er ervaring mee hebben. Ik zou graag snel horen of het een goede koop is of juist niet ????

mtvt
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 feb 2006 14:32

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door mtvt »

Goede middag

Ik heb in maart 2004 vier een computer gekocht bij de Aldi en ben er zeer tevreden over ik heb in september 2005 een defecte harddisk gehad en die is probleemloos vervangen.

Het duurde wel 14 dagen omdat de firma die dat moet doen per rayon werkt en deze dus net was bewerkt.

De volgende dag was het weer raak toen was het binnen 3 dagen verholpen sinds geen problemen meer gehad.

Maar ja het blijven machines en er kan altijd wat voor een computer ook wat stuk gaan.

Maar 3 jkaar garantie vind ik een groot pluspunt.
Beter 14 dagen na 1 1/2 jaar bruik (intens) is het toch fijn om kosteloos geholpen te worden.

Vr. groet

TonKokee
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2006 10:30

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door TonKokee »

Op 23 maart 2006 heb ik de Aldi 8808 pc gekocht alsmede de 250GB externe HD.
Het blijkt dat van de bovenste rij toetsen (11 stuks) diverse niet werkzaam zijn, zoals Email, etc. Verder blijkt volgens SisoftSandra de cpu fan te weinig (1100) toeren te maken, waardoor de temp oploopt tot ca 50c. Over deze problemen een email gezonden aan de afdeling onderhoud te Panningen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Ulbe »

Stevige kans dat de software voor het toetsenbord niet geïnstalleert is,

Even zoeken bij Medion naar de software voor het toetsenbord!. ( indien aanwezig )

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

TonKokee
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2006 10:30

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door TonKokee »

Het blijkt dat de bovenste rij van 11 toetsen wel actief is als er een browser is gestart (FF of IE). Dit is vreemd en niet bepaald gebruikers vriendelijk.
Hierdoor lijkt het uitgesloten dat de toetsenbord software niet zou zijn geïnstalleerd.
Ton

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Prima PC, ik heb 'm ook.

Hij wordt inderdaad warm, omdat de fans langzaam draaien. Maar daardoor is ie wel mooi stil, t is maar net wat je liever hebt.

Met het toetsenbord heb ik geen problemen, alle mediatoetsen werken gewoon. De muis daarentegen vind ik persoonlijk zeer slecht, te klein en te licht...

't Enige dat ik anders heb gedaan is Win XP Pro geinstalleerd, omdat Home geen Dual-Core ondersteund en de nieuwste forceware drivers voor de 6700 XL dr op gegooid. De meegeleverde drivers geeft problemen bij een aantal games, vandaar...

Nog een laatste punt, waarom heeft Medion dr niet gewoon WIN XP MCE2005 opgezet? Met dat linux progsel is t een beetje een raar compromis tussen een workstation en een Mediacenter, ik gebruik de mediacenterstand dan ook nooit.

Verder echt een prima apparaat!
Laatst gewijzigd door Wouter_Oud op 01 mei 2006 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans2343
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2006 20:31

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Hans2343 »

Tsja, mijn nieuwe medion is er na vier weken mee opgehouden. Hij zit in een soort opstart loop. Waarschijnlijk moederbord c.q. koeler kapot. Afijn vrijdag komt de monteur en dan zullen we zien of de service goed is.

Verder vroeg ik me af of het nut heeft de XP Home te vervangen door de XP 64 bit versie op de Medion 8808. Zou de machine daar inderdaad veel sneller door worden en de dual core optimaal benutten? Iemand ervaring hiermee?

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Ik zou niet gaan voor x64, in medion pc's zitten altijd onderdelen waar je geen alternatieve drivers voor kunt vinden (en je hebt x64-drivers in Pro x64, voor zover ik weet zijn die er niet). De overstap naar 32-bits XP Pro laat je ook goed gebruik maken van Dual-core, dat is dus t overwegen waard.

Heb in deze voor de zekerheid nog maar ff een extra fannetje geplaatst...

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Sjors_B »

weinig zin om hier nog op te antwoorden nu, de beste man heeft allang een pc en het genoemde type is allang niet meer te koop.

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Deze computer is te koop bij de aldi. Ik heb al vrij veel onderwerpen over het merk " Medion " op deze site gelezen, zowel positief als toch ook veel negatief. Deze computer is een erg compleet model en echt alles wat je zoekt in een pc zit er op. Zijn er mensen die deze computer hebben of er ervaring mee hebben. Ik zou graag snel horen of het een goede koop is of juist niet ????
Als eerste moet je kijken wat je wilt gaan doen. En daar moet je een computer bij zoeken. Dus niet eerst een computer uitzoeken en daarna bedenken wat je ermee wilt gaan doen.
Prima PC, ik heb 'm ook.

Hij wordt inderdaad warm, omdat de fans langzaam draaien. Maar daardoor is ie wel mooi stil, t is maar net wat je liever hebt.
Ik heb nog nooit zo'n grote onzin gehoord!
Wat is nu belangrijker: een goed gekoelde computer of een stille computer?
Ik kan je uit ervaring zeggen dat de computer zeer goed gekoeld moet worden. Dus dat je zegt dat ie dan lekker stil is, dat klopt wel, maar omdat de computer te warm wordt gaat de levensduur wel snel achteruit!
Warmte en levensduur gaan nu eenmaal niet samen.
Je kunt ook niet de snelheid van die ventilatoren regelen. Ze draaien veel te langzaam. Belachelijk gewoon.

't Enige dat ik anders heb gedaan is Win XP Pro geinstalleerd, omdat Home geen Dual-Core ondersteund en de nieuwste forceware drivers voor de 6700 XL dr op gegooid. De meegeleverde drivers geeft problemen bij een aantal games, vandaar...
Dit is ook alweer een teken dat Medion er geen bal van begrepen heeft.
Hoe kun je in hemelsnaam een computer bouwen met een dualprocessor met als besturingssysteem windowsXP home!
En daarbij zijn de drivers niet goed geïnstalleerd. Tjonge, weer een vette minpunt.
Verder vroeg ik me af of het nut heeft de XP Home te vervangen door de XP 64 bit versie op de Medion 8808. Zou de machine daar inderdaad veel sneller door worden en de dual core optimaal benutten? Iemand ervaring hiermee?
Als je de computer gebruikt voor de normale dingen, dan heeft XP 64 bit totaal geen enkele zin. Een dualcore processor heeft ook geen enkele zin.
Als je alleen de computer gebruikt voor: brieven typen, E-mail, internet en simpele spellen en programma's, dan heeft dualcore totaal geen zin.
Dit zijn echt verkooppraatjes!

Een computer met meerdere processoren heeft alleen zin als je krachtige programma's gebruikt. Dan worden de taken verdeeld over de verschillende processoren.
Voor de normale huiscomputer voor office en internet heeft dit dus totaal geen zin.
En als je meerdere processoren in de computer hebt zitten, dan MOET er WindowsXP Prof worden geïnstalleerd. Is op de computer de home editie meegeleverd en je hebt meerdere processoren in de computer zitten, dan ben je belazerd!
WindowsXP home ondersteund geen meerdere processoren.
DualCore processoren hebben 2 processoren in 1 behuizing zitten.
Let wel op!: Pentium D processoren zijn dualcore processoren. Celeron D NIET! Dat is een enkele processor!

Daarnaast zijn er bijna nog geen 64 bit programma's. De programma's die we nu allemaal gebruiken zijn allemaal 32 bit.
Dus op windowsXP 64 bit kun je géén 32 bit programma's gebruiken!
Houd daar rekening mee!
Tsja, mijn nieuwe medion is er na vier weken mee opgehouden. Hij zit in een soort opstart loop. Waarschijnlijk moederbord c.q. koeler kapot. Afijn vrijdag komt de monteur en dan zullen we zien of de service goed is.

Ik ben bang dat er meer kapot is. Dat heb je er nu van dat de computer van binnen te warm wordt. De warmte kan niet weg en daardoor gaat de electronica kapot. Vergelijk het maar met rubber. Als dat te warm wordt wordt het broos en gaat het kapot. Met electronica is dat precies hetzelfde.

weinig zin om hier nog op te antwoorden nu, de beste man heeft allang een pc en het genoemde type is allang niet meer te koop.

Als ik het hierzo allemaal lees dan ben ik bang dat je met dit apparaat
genept wordt! Ik heb net de specificaties op hun site gelezen. Wat een onzin kramen ze daar uit.
Begin er niet aan!
Dualcore processor met windowsXP home. Ik kom niet meer bij. Kan er iemand een doktor bellen? :lol:

xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door xenonbyte »

ikbenik:
Dual-core processors are not treated as two seperate processors in terms of Microsoft's licensing agreement. XP Home should support a dual-core CPU, while XP Pro will support a pair of dual-core CPUs (4 cores).

Blijf scherp ok?

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

ikbenik:
Dual-core processors are not treated as two seperate processors in terms of Microsoft's licensing agreement. XP Home should support a dual-core CPU, while XP Pro will support a pair of dual-core CPUs (4 cores).

Blijf scherp ok?

Ik weet waar je op doelt.
Echter technisch gezien is een dual-core niets anders dan twee onafhankelijke processoren in 1 behuizing.
Dus met dual-core heb je echt twee verschillende procesoren in je computer zitten.
Alleen zou je dan meer moeten gaan betalen, omdat de licentie van Microsoft beperkt is tot 1 processor. Nu heeft Microsoft die licentie aangepast, zodat een dual-core processor als 1 processor wordt gezien.
Want je betaald per processor. Voor thuis gebruik was dit niet aan de orde, omdat in de computer maar 1 processor zat, maar in de servers zitten vaak meerdere processoren. Dus voor iedere processor heb je 1 licentie nodig. Nu dat er in de thuiscomputers ook steeds meer dual-core processoren gebruikt gaan worden, zou je dus voor 1 computer 2 licenties moeten aanschaffen.
Dus vandaar dat Microsoft de regels van de licentie heeft aangepast.
Niet technisch gezien, maar puur licentie gezien.

WindowsXP home ondersteund geen meerdere processoren, geen meerdere videokaarten (dus SLI is hiermee onmogelijk) en biedt minder mogelijkheden qua netwerkfaciliteiten.

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

@ ikbenik:

Overdrijven is ook een vak.
Ik heb nog nooit zo'n grote onzin gehoord!
Wat is nu belangrijker: een goed gekoelde computer of een stille computer?
Ik kan jouw ook uit ervaring vertellen dat pc's goed gekoelt moeten worden, mij AMD64 loopt stressed nooit hoger op dan 36C, maar als je je systeem goed stil wilt hebben dan wordt ie wel wat warmer. Dat is alles wat ik wil zeggen.
De proccesor bij m'n Medion komt ook nooit boven de 65C wat nog redelijk te noemen valt, aangezien de Prescott stepping van de P4 makkelijk 75C stressed haalt.
Dit is ook alweer een teken dat Medion er geen bal van begrepen heeft.
Hoe kun je in hemelsnaam een computer bouwen met een dualprocessor met als besturingssysteem windowsXP home!
Xp Home hebben ze er waarschijnlijk bijgeleverd omdat die licenties goedkoper zijn, daar al eens aan gedacht?
Daarnaast zijn er bijna nog geen 64 bit programma's. De programma's die we nu allemaal gebruiken zijn allemaal 32 bit.
Dus op windowsXP 64 bit kun je géén 32 bit programma's gebruiken!
Houd daar rekening mee!
Op Windows XP Pro x64 kun je bijna alle 32-bits applicaties draaien, slecht enkele programma's zijn niet compatible. Op m'n AMD64 pc draai ik Pro x64 en ik ondervind absoluut geen problemen.
Als ik het hierzo allemaal lees dan ben ik bang dat je met dit apparaat
genept wordt! Ik heb net de specificaties op hun site gelezen. Wat een onzin kramen ze daar uit.
Begin er niet aan!
Natuurlijk staan er in die advertentie reclamepraatjes, dat ze de 6700XL High-End noemen vind ik ook belachelijk, maar dat heb je bij bijv. Dell net zo goed.

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Xp Home hebben ze er waarschijnlijk bijgeleverd omdat die licenties goedkoper zijn, daar al eens aan gedacht?

Tuurlijk is dat de oorzaak. Alleen wat heb je aan twee processoren in je computer terwijl het besturingssysteem er maar 1 ziet?
Geen bal!

Ik heb als monteur al diverse problemen gezien met te warm geworden computers. Tuurlijk zijn er wel veel manieren om de computer stiller te krijgen. Maar dat mag nooit ten koste gaan van de koeling.
En dat is wat ze namelijk doen. Want dat is het goedkoopste.
Ja. M'n neus. Dat gaat ook ten koste van de levensduur.
En dat mag niet de bedoeling zijn. Besteed er dan een paar euro meer aan. Dan heb je een stillere computer en een goede koeling.

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Stilte gaat altijd ten koste van de koeling, tenzij je overstapt op waterkoeling of phase-changing. Maar die twee alternatieven rijzen qua kosten de pan uit.

Wat ze trouwens heel slecht hebben gedaan bij Medion, de cooler van de videokaart blaast z'n warme lucht rechtstreeks tegen t zijpaneel aan :? en daar zit dan geen exhaust...

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik kan jouw ook uit ervaring vertellen dat pc's goed gekoelt moeten worden, mij AMD64 loopt stressed nooit hoger op dan 36C, maar als je je systeem goed stil wilt hebben dan wordt ie wel wat warmer. Dat is alles wat ik wil zeggen.
De proccesor bij m'n Medion komt ook nooit boven de 65C wat nog redelijk te noemen valt, aangezien de Prescott stepping van de P4 makkelijk 75C stressed haalt.


Het probleem zit hem niet in de koeling van de processor, maar in de koeling van de kast zelf. De warmte kan er domweg niet uit.
Daardoor worden de harde schijven, moederbord en videokaart onvoldoende gekoeld, waardoor ze defect gaan.
En dat heb ik veel vaker gezien.
Stilte gaat altijd ten koste van de koeling, tenzij je overstapt op waterkoeling of phase-changing. Maar die twee alternatieven rijzen qua kosten de pan uit.

Wat ze trouwens heel slecht hebben gedaan bij Medion, de cooler van de videokaart blaast z'n warme lucht rechtstreeks tegen t zijpaneel aan en daar zit dan geen exhaust...
En dat bedoel ik nu. Als je iets doet, moet je het ook goed doen.
Ook windowsXP pro meeleveren.
Maarja, dan wordt een systeem duurder. En dat willen ze niet. Dus moet er ergens op bezuinigd worden.
Als je zo'n systeem wilt hebben, laat hem dan samenstellen bij de computerwinkel. Oke, je bent iets duurder uit, maar je weet zeker dat je kwaliteit krijgt en een systeem die goed gekoeld wordt.
De systemen die ik zelf bouw, hebben nooit problemen met de koeling, zijn alle drivers goed geïnstalleerd, ik lever dan ook bij een systeem met dual-core processoren windowsXP pro mee.
Zoals gezegd, je bent dan heel iets duurder uit, maar dan heb je ook iets goeds.
Ik vind gewoon dat je met de Medion 8808 genept wordt. Dit systeem is gewoon te knullig in elkaar gezet. :evil:

Hans2343
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2006 20:31

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Hans2343 »

Het probleem zit hem niet in de koeling van de processor, maar in de koeling van de kast zelf. De warmte kan er domweg niet uit.
Daardoor worden de harde schijven, moederbord en videokaart onvoldoende gekoeld, waardoor ze defect gaan.
En dat heb ik veel vaker gezien.
Is het mogelijk om een andere of betere koeling in de Medion kast te plaatsen. Dan vraag ik dat vrijdag ook aan de monteur! :roll:

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Fenkie »

Ook ik stond vorig jaar voor de keuze voor het kopen van een nieuwe pc. Wordt het nu een Aldi of een ander merk. Na veel gelezen te hebben op allerlei forums is mijn keuze toch gevallen voor een HP computer (HP T880).

Waarom geen Aldi? Hp heeft zijn sporen verdiend op computer gebied. De pc's zijn niet de goedkoopste maar wel allemaal voorzien van A-merk producten.

Bij Medion heb ik het gevoel dat niet alle componenten van goede kwaliteit zijn. De lage prijs moet toch komen vanuit de lengte of de breedte.

Aangezien ik de pc gebruik voor het zwaardere werk (foto's bewerken, films bewerken, websites ontwerpen etc.) is de HP uiteindelijk een uitstekende keuze geweest.

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Jaensj »

Deze PC Titanium MD 8008 heb ik tot volle tevredenheid sinds 22 maart 2006 in gebruik, niets mis mee met deze machine. Natuurlijk als je bij andere klonen bouwers gaat vragen of deze machine een aanrader is, dan zullen ze altijd zeggen dat er niets van deugt. Niets anders dan broodnijd, vergeet niet de 3 jaar garantie aan huis, dat geeft wel vertrouwen, jaren geleden heb ik bij een PC zaak een PC gekocht, wat een ellende, je denkt die mensen hebben er wel verstand van, nee hoor het zijn ook maar dozenschuivers. Bij Aldi weet ik dat ik niet in de winkel advies moet vragen, maar bij de zogenaamde vakhandel weten ze er ook niet veel meer van. Veelal doen ze alleen maar interesant, en veranderen ze de natuurwetten ter plaatse als het ze uitkomt. Trouwens deze PC is mijn 2de desktop van Aldi, ook heb ik een notebook van Aldi, eveneens tot grote tevredenheid.
De reden dat ze veel goedkoper kunnen is M.I. ze zetten in een zeer korte tijd vaak wel 50.000 computers op de markt, plaatselijke klonen bouwers kunnen hier alleen maar van dromen.

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Natuurlijk als je bij andere klonen bouwers gaat vragen of deze machine een aanrader is, dan zullen ze altijd zeggen dat er niets van deugt. Niets anders dan broodnijd, vergeet niet de 3 jaar garantie aan huis, dat geeft wel vertrouwen.
Ik reageer niet uit broodnijd hoor.
Ik vind de computer technisch niet in orde.
Te weinig koeling. 1 processor die door windows niet gebruikt wordt.
Al twee zeer ernstige gebreken.
Medion is op de stille toer, ten koste van de warmte afvoer.
Als monteur kom ik deze zaken steeds meer tegen bij Medion.
En om een misverstand uit de wereld te helpen:
Een dual-core processor zijn twee totaal onafhankelijke processoren in 1 behuizing. Dus je hebt wel degelijk 2 processoren in de computer zitten.
WindowsXP Home ondersteund maar 1 processor en de WindowsXP Pro ondersteund maximaal 2 dual-core processoren.
In de Medion computer zit een dual-core processor en als besturingsprogramma WindowsXP Home.
Dus de tweede processor wordt niet gebruikt.
Wordt je dan genept of niet!
Ik kraak de computer af op de verkeerd meegeleverde windows en het te kort schieten in de koeling!
En waarom doen ze dat? Gewoon om een dure computer te goedkoop willen verkopen. Niets meer en niets minder.

Gesloten