LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion =,(

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sph1980
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2013 21:30

Medion =,(

Ongelezen bericht door sph1980 »

Na heel veel telefoontjes en mailtjes heb ik besloten hier mijn ervaring met Medion te delen...

November 2012 hebben we een Medion Akoya bij de Aldi aangeschaft.
Helemaal niets te klagen, deed precies wat we ervan verwachtten!

In februari 2013 begon plots het toetsenbord raar te doen.
Toen ik de servicedesk voor het versturen aan de telefoon had volgde ik de instructies van de medewerker op. Hierbij vertelde ik wat de reactie van de laptop op de instructies was. Dit was heel specifiek (codes etc.). (Onthoudt: dit duidt op een werkend display) De medwerker kon ons helaas niet verder helpen en wist het allemaal niet meer.
Na dit telefoontje zijn we naar de Aldi gegaan.
Hier werd ons verteld dat we bij Medion moesten zijn voor garantie gevallen......

Medion vertelde ons aan de telefoon dat de laptop opgestuurd moest worden in de originele doos en piepschuim etc. Mijn reactie was gelijk dat ik dat niet vertrouwde, maar er werd ons nadrukkelijk verteld dat dit de enige manier was en dat we ons geen zorgen hoefden te maken wat betreft schade of diefstal, want Medion nam de schade door verzenden 100% op zich. Dit gesprek is opgenomen door Medion zelf, en dus na te gaan. Er was geen mogelijkheid om de laptop zelf langs te brengen, want dat was buiten het protocol...

Nu aangekomen, en een weekje later kregen we mail en een brief in huis waarin werd vermeld dat de schade niet gedekt is door de garantie. We moeten e.120,- betalen voor reparatie of e.60,- voor ongerepareerd retour sturen... Er was namelijk vocht in de laptop gekomen...
Tevens was het beeldscherm stuk door druk of stoten, maar dit is de allergrootste kolder.
De laptop staat altijd droog binnen, en het beeldscherm was gewoon goed voor het verzenden.
Mijn (door Medion opgenomen) telefonisch gesprek met de servicemedewerker bewijst dit.

Na weer een telefoontje met Medion werd mij verteld dat het mijn eigen schuld was,
want de laptop was niet goed ingepakt :S Ik had hem precies zo ingepakt zoals mij verteld is!

Hoe in hemelsnaam kan een zichzelf respecterend bedrijf zo met klanten omgaan???????

Op deze manier kan Medion ALTIJD zeggen dat schade komt door verzenden, wat weer garantiekosten scheelt, want de enige manier om het Medion produkt ter reparatie aanbieden is per post!

Op veel forums reageert een "MEDION WEBCARE" met het bericht hun te contacteren.
Dit heb ik gedaan voor dit ik dit bericht geplaatst heb, maar hier word ik vervolgens afgewimpeld met alleen 2 fototjes en de text: "Geachte heer, In bijlagde vind u foto’s van de schade. Met vriendelijke groet, Het Medion Webcare Team"...

WTF moet ik hiermee? De laptop kostte mij e.500,-, maar dit is voor mij een principekwestie geworden. e.120,- kan ik wel missen daar mijn vriendin en ik allebei 40 u in de week werken, geen kinderen hebben en goedkoop kunnen wonen, maar die e.120,- ga ik niet betalen! Ook al kost het mij e.1000,- aan advocaten / zaken etc., maar deze zaak gaat Medion verliezen.

Al is het maar 1 persoon die ik deze ellende met Medion bespaart heb; ik gun het een bedrijf als Medion niet om op deze manier te kunnen bestaan terwijl er om ons heen honderden 'eerlijke' bedrijven omvallen...

Ik heb Medion de kans gegeven dit verhaal netjes af te ronden door contact op te nemen met webcare, medion zelf en de verkopende partij, maar mij rest geen andere weg dan op deze manier de manier van zaken doen tegen het licht te houden.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Medion =,(

Ongelezen bericht door Rim69 »

Hier of overal?

sph1980
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2013 21:30

Re: Medion =,(

Ongelezen bericht door sph1980 »

Rim69 schreef:Hier of overal?
IDD aandelen bij Medion?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Medion =,(

Ongelezen bericht door Rim69 »

Ben eigenaar van het bedrijf.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Medion =,(

Ongelezen bericht door sjohie »

Als de kosten niks uitmaken, waarom dan hier nog posten, en niet meteen naar een advocaat toegaan om ze het vel over de oren te halen?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Medion =,(

Ongelezen bericht door nevermind »

Ook al kost het mij e.1000,- aan advocaten / zaken etc., maar deze zaak gaat Medion verliezen
Meteen doen, maar als je al zo zeker van je zaak bent, heb je toch geen advocaat nodig, dan kan je hun zelf aanklagen, scheelt weer een paar euro´s.

Misschien kan je de foto´s nog plaatsen, dan kunnen wij ons hier een beeld vormen van de schade!
Geachte heer, In bijlagde vind u foto’s van de schade.

Madrox
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2013 01:55

Re: Medion =,(

Ongelezen bericht door Madrox »

Moraal van het verhaal: zorg ervoor dat je een foto (of meer) maakt van je produkt eer je het opstuurt naar de fabrikant, natuurlijk met de datum van de foto shoot duidelijk in beeld (bijv. een sticky erbij plaatsen) . Eventueel ook foto's van het inpakken erbij, het materiaal en vlak voordat je de doos dicht gaat maken.

Zo sta je iig een stuk sterker en zullen Bedrijven als Medion hoop ik sneller inbinden, als je hen die foto's overlegt...

Het lijkt overdreven, maar helaas toont jouw verhaal maar weer eens aan dat het nodig is.
Garantie, je kan er niet op rekenen. Coulance, je mag er niet op rekenen. Je zal het keihard zakelijk moeten spelen met dit soort bedrijven.

De foto's van Medion bewijzen denk ik weinig, daar kan mee geknoeid zijn en de schade kan ook tijdens transport zijn ontstaan, zonder dat de verzender daar iets aan had kunnen doen.

ps: "Mijn reactie was gelijk dat ik dat niet vertrouwde.." zeg je, en dat begrijp ik ff niet. Dagelijks worden duizenden produkten in org. verpakking bij de consument bezorgt zonder een enkel probleem.
Waarom zou je dat niet vertrouwen?

Gesloten