LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: Medion

Ongelezen bericht door dr.dre »

Medion is lage prijs gekombineerd met een goede kwaliteit/service.
Probeer eens elders een computer te kopen met die specificaties als die van de aldi/medion voor die prijs met 3 jaar all in garantie..
Ook ik heb in het verleden een paar maal een beroep moeten doen op de service van medion,en kan niet anders zeggen dat ik alle keren zeer goed ben geholpen...
Wat mij betreft: Als er weer een andere pc moet komen, dan zeker weer een van Aldi/medion :D

Goeten Dr.Dré

zoot
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2005 09:04

Re: Medion

Ongelezen bericht door zoot »

Ook ik heb in november 2004 een pc gekocht bij de Aldi met het bekende probleem van de "niet geheel geruisloze" ventilator. Ik heb er niet direct werk van gemaakt, maar uiteindelijk besloten er toch een belletje aan te wagen. Heb rechtstreeks contact opgenomen met Medion in Panningen. Service desk stelde voor BIOS iets aan te passen en een afdekplaatje (van vrij PCI slot) te verwijderen. Heb hen laten weten hier weinig tot geen vertrouwen in te hebben en inderdaad, dit bleek géén oplossing. Wederom gebeld. De volgende dag terug gebeld door ander bedrijf voor het maken van een afspraak om de ventilator eenheid -onder volledige garantie- te laten vervangen. Dit alle is binnen 5 werkdagen gebeurd. Wat mij betreft allemaal volgens het boekje en zo moet/hoort dat ook!

KdeK
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2006 17:45

Re: Medion

Ongelezen bericht door KdeK »

Ik lees die verhalen in de forums en denk er het mijne van..
Ik heb in januari 2005 eenmedion 8383 xl comp. gekocht bij de Aldi en er is een nieuwe koeling in gegaan vanwege het erge geluid wat hij maakte, kosteloos dd 11-07-05. Afgelopen december 2006 gaf hij een lange pieptoon van 4-5 sec.ongeveer en geen beeld. Hetzelfde bedrijf uit Woerden gebeld ( computerhulp!nl ) een afspraak gemaakt en de monteur komt met 3 onderdelen nl.geheugen,videokaart en een moederbord. Nou het moederbord was kapot en hij heeft het gratis erin gezet. Dat is SERVICE. Alleen voordat de monteur er is dat duurt wel even en zit je zonder computer. Bij mij duurde het 14 dagen. Het is niet zo als je belt, morgen de monteur Er zijn meer mensen :D :D

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Medion

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Waarom kopen jullie een PC bij de aldi? ik kan niet snappen dat mensen daar kwaliteit van verwachten

ikbenik

Re: Medion

Ongelezen bericht door ikbenik »

Waarom kopen jullie een PC bij de aldi? ik kan niet snappen dat mensen daar kwaliteit van verwachten
Simpel, je kunt er ALLES mee doen en het is goedkoop!

En een beetje mens koopt toch alles bij de Aldi.

(kots)

ikbenik

Re: Medion

Ongelezen bericht door ikbenik »

een afspraak gemaakt en de monteur komt met 3 onderdelen nl.geheugen,videokaart en een moederbord. Nou het moederbord was kapot en hij heeft het gratis erin gezet. Dat is SERVICE. Alleen voordat de monteur er is dat duurt wel even en zit je zonder computer. Bij mij duurde het 14 dagen. Het is niet zo als je belt, morgen de monteur Er zijn meer mensen

Wat een slechte service!

In de garantieperiode (en daar buiten ook) hoeven de klanten maar te bellen en binnen een paar dagen sta ik bij hun op de stoep!

Al komt dat maar weinig voor (goed spul geleverd! Bijna geen garantieafwikkelingen)

Dat doet Medion mij niet na! :lol:

Als ik een nieuwe computer lever, dan lever ik die bij de mensen thuis werkend af.
Moeten de gegevens van de oude op de nieuwe computer?
Wordt gratis gedaan!
Moet de oude printer en scanner aangesloten worden?
Geen probleem! Ik lever het werkend af en gratis!

En dat doet jouw Medion/Aldi niet!

ikbenik

Re: Medion

Ongelezen bericht door ikbenik »

Medion is lage prijs gekombineerd met een goede kwaliteit/service.
Probeer eens elders een computer te kopen met die specificaties als die van de aldi/medion voor die prijs met 3 jaar all in garantie..
Ook ik heb in het verleden een paar maal een beroep moeten doen op de service van medion,en kan niet anders zeggen dat ik alle keren zeer goed ben geholpen...
Wat mij betreft: Als er weer een andere pc moet komen, dan zeker weer een van Aldi/medion



Hmm, zeker van Univé!
Ook geen winstoogmerk!

Het probleem van Medion is dat ze via de mazen in de wet daar misbruik van maken.

Medion is helemaal niet zo superieur als gedacht wordt.

Ja, een paar jaar geleden wel. Net als Dell.

In het verleden stond Medion en Dell voor kwaliteit, maar ze hebben zich net zo verlaagd als Packard Hell!

En als je een probleem hebt met een moederbord van Medion, dan moet je bij Medion zelf wezen om het probleem op te lossen!

Oke, ze hebben wel moederborden van Asus, maar Asus ondersteund hun producten zelf niet.

Met andere woorden, Medion valt net als Dell en Packard Hell onder de noemer troep!

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Medion

Ongelezen bericht door Marco Polo »

In de garantieperiode (en daar buiten ook) hoeven de klanten maar te bellen en binnen een paar dagen sta ik bij hun op de stoep!
Klinkt goed! Waar vind je nog zo'n zaak?!

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Medion

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

en binnen een paar dagen sta ik bij hun op de stoep
Binnen een paar dagen pas? Heb je het zo druk dan? :lol:

ikbenik

Re: Medion

Ongelezen bericht door ikbenik »

Alleen voordat de monteur er is dat duurt wel even en zit je zonder computer. Bij mij duurde het 14 dagen. Het is niet zo als je belt, morgen de monteur Er zijn meer mensen
Kun je nagaan wat voor troep het is. Je staat op een wachtlijst! :lol:

ikbenik

Re: Medion

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:
en binnen een paar dagen sta ik bij hun op de stoep

Binnen een paar dagen pas? Heb je het zo druk dan? :lol:
Nu niet. :wink:

En dinsdag ben ik gesloten.

Je weet wel: inventarisatie! Voor de fiscus! :oops:

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Medion

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Je weet wel: inventarisatie! Voor de fiscus!
Oei, suc6 dan maar ... :wink:

ikbenik

Re: Medion

Ongelezen bericht door ikbenik »

THNX! :lol:

_Ashley_
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2007 11:10

Re: Medion

Ongelezen bericht door _Ashley_ »

Hier in Belgie juist hetzelfde,

Wij hebben ook een computer aangekocht van Medion. November hebben we hem aangekocht en op 26/04 is die kapot gegaan. Hij start zich telkens opnieuw op en daarna krijgen we een foutmelding en gebeurd er gewoon niets meer. Ondertussen al 5 herstellingen later is die nog steeds kapot en zelfs beschadigd door het koerierbedrijf. Wij hebben ook al alles geprobeerd om daar gehoor te krijgen bellen brieven mailen niks helpt.
Ik heb hen ook al verteld dat wij van geen herstelling niet meer willen horen maar dat we willen dat dit toestel vervangen word. Mijn man heeft zijn computer nodig voor zijn werk en we hebben ondertussen al een nieuwe gekocht omdat we anders zelf in de problemen kwamen met onze klanten. Nu daar kon ik bij Medion ook op weinig begrip rekenen ik heb steevast als antwoord gekregen van een medewerker van Medion dat hij zich niet interesseerd dat mijn man deze voor het werk nodig heeft en dat ik geen medelijden van zijn kant moet proberen op te wekken. Dan was voor ons de maat vol. Wij hebben hier in Belgie een 4040 nr dit is een nummer van het journaal, hier kan je naar bellen en als zij de klacht de moeite vinden dan word dit in het journaal weergegeven. Nu om onze klacht extra kracht bij te zetten zoeken wij zoveel mensen die een klacht hebben over de medion computers en die hun verhaal willen doen. Ik kan niks beloven dat het dan allemaal in orde gaat komen maar ik wil wel mijn best doen dat de buitenwereld dit aan zijn oren krijgt. En misschien krijgen we dan gehoor.
Wie wil zijn verhaal helpen en wil ons helpen dit ook in Belgie in de media te brengen.

Mail mij met je verhaal [email protected]

Gesloten