LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
GdM
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:13

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door GdM »

Ik ben nu ondertussen in een paar maanden al zo'n 15x gebeld. Soms blijf ik NL praten, soms sarcastisch, soms kwaad en vraag ik of ze stom zijn, dat ik in hun verhaal tuin. Het lijkt wel of 'Michael' van Microsoft het leuk vindt om met me te praten, want hij blijft altijd kalm, maand me tot kalmte als ik hem beticht van oplichterij, en vertelde me zelfs dat hij me sexy vond, toen ik hem vroeg of hij dacht of ik stom was om zijn verhaal te geloven.
Maar goed.. ik heb al gekeken op Ziggo of ik dit nummer kan blokkeren, want ik wordt er een beetje zat van. Waarom bellen ze zo vaak? Het kan toch niet zo zijn, dat ze een manier hebben gevonden dat ik dit straks allemaal op mijn eigen telefoonrekening terug zie.
Het nummer is trouwens 0099919. Ik kan niet ontdekken waar dit nummer vandaan komt. Het lijkt ook zo'n kort nummer voor buitenland.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door GJvdZ »

999 bestaat niet als landnummer. 99x zijn de *stan landen. Maar ze laten duidelijk niet het hele nummer zien.

tekenman
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2014 00:57

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door tekenman »

ik ben nu afgelopen 1,5 jaar ook zeker 18 keer gebeld door "Windows Service Provider". Iedere keer een ander nummer, successievelijk allemaal geblokkeerd, maar dat helpt dus niet... Ook alle buitenlandse bellers (00) blokkeren helpt niet! het laatst geblokkeerde nummer in mijn VoIP was XXX...
ze gebruiken volgens mij internet callcenters, want elke keer is het een ander land.
Ik heb geprobeerd: ophangen, aan de lijn houden, Nederlands praten, voor rotte vis uitmaken, het helpt allemaal niets. Ze blijven bellen! vandaag ook weer. Nu voor de afwisseling weer eens een anoniem nummer. Ik nam op met "Jaah??" ik hoorde op de achtergrond al het callcenter geroezemoes. Nu werd er meteen daarna opgehangen.
ik heb contact gezocht met Fraudedesk, maar deze kunnen ook niets doen aan buitenlandse bellers.
Het wordt echt heel vervelend en hier moet dan maar internationaal iets aan gedaan worden. Ik neem aan dat onze geheime dienst met gemak de oorsprong hiervan kan achterhalen?
(ik heb een hele lijst met nummers) En dan maar eens gaan praten met de ambassadeur van dat land.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door encore »

Het probleem is dat je provider het ook met gemak kan herleiden en dat je niets hebt aan die "telefoonnummers" Ze bellen via VoIP en dan zijn die nummers gewoon nummers en bestaat de reeks niet uit een landnummer, een netnummer en een abonneenummer. Maar aan de call hangt wel een WAN-ip en die is te achterhalen. Daar heb je dan ook weer niet zo heel veel aan, maar goed...

Miesemeis
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2014 10:31

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Miesemeis »

Vandaag werd ik gebeld door het volgende nummer: 0017078229850, mijn zoon van 8 had de telefoon opgenomen maar kon de persoon niet goed verstaan en heeft de telefoon aan mij gegeven.
de beller had inmiddels opgehangen maar ik ben toch even op google gaan kijken of dit misschien een scam nummer was. En ja hoor dat was het ook :( gelukkig dat mijn zoon hem of haar niet goed kon verstaan.

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ben gisteren 2 keer vlak na elkaar gebeld. Ze ging me waarschuwen dat er een probleem was met mijn computer. Ik gaf aan dat ik geen Microsoft producten had, toen werd gelijk de verbinding verbroken. De gebelde nummers waren 007187455293 en 008188906843.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door olaf79 »

Gelukkig trappen er steeds minder mensen in. Misschien houdt het dan ooit eens op

JPS1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2014 12:55

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door JPS1966 »

Word nu 2x per dag gebeld door beller vanaf nummer 005000. Bijzonder irritant. Ik heb een klacht ingediend bij Ziggo, maar die gaven al aan dat bij een internationaal telefoonnummer niet kan worden geblokkeerd. Zoals met zoveel phishing pogingen lijkt het me bijzonder dat mensen hier in trappen, maar ja... anders zouden ze het toch niet doen. Het zal dus rendabel zijn.

KarinMeij
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:00

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door KarinMeij »

Ik ben net gebeld door het nummer 007187838996, door iemand die aangeeft dat hij bij Microsoft werkt en dat mijn computer gehackt is. Ze hebben al eerder gebeld, maar ik vertrouwde het niet en heb de hoorn erop gegooid. Ze spraken Engels met een duidelijk niet-Engels accent. Nu belden ze weer en vraag ik me toch wat dit is. Heeft iemand hier ervaring mee?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door newmikey »

KarinMeij schreef:Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoezo "iemand"? Niet genoeg ervaringen hierboven?

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door jerwarm »

KarinMeij schreef:Ik ben net gebeld door het nummer 007187838996, door iemand die aangeeft dat hij bij Microsoft werkt en dat mijn computer gehackt is. Ze hebben al eerder gebeld, maar ik vertrouwde het niet en heb de hoorn erop gegooid. Ze spraken Engels met een duidelijk niet-Engels accent. Nu belden ze weer en vraag ik me toch wat dit is. Heeft iemand hier ervaring mee?

het is allemaal nep, check voortaan 1 van dit soort links.

http://www.whocallsmefrom.com/007187838996



je pc wordt JUIST gehackt doordat ze een progje op je pc willen installeren die al jouw bankbetalingen/codes/temp files etc etc. aan het licht brengt en zend deze gegevens via dat progje zodat je pc open en bloot te zien is.... .
daarna heb je dus een virus erbij DIE JE ZELF geinstalleerd hebt, en waarvan je alleen af kan komen als je gaat betalen aan hun.
sommigen installeren Decryptor progs die niet te kraken zijn, er zijn al een hele hoop mensen aan ten prooi gevallen inmiddels..

zie je de ironie? :mrgreen: :mrgreen:

nooit intrappen, Bankinstanties en MIcrosoft en nog veel meer grote bedrijven bellen nooit met dit soort vragen.
Sterker nog; Microsoft heeft geen flauw idee wie jij bent, ze zien alleen een product-code. :lol:

rdk.
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2014 15:00

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door rdk. »

Vreemd. Ben al eerder gebeld, toen hoorn neergelegd en niets mee gedaan. Nu vandaag weer gebeld, verhaal maar eens aangehoord tot een aantal stappen. Als ik een aantal stappen van haar volg krijg ik toch echt gegevens die ze benoemd. Dus of ze lezen al mee in de computer of de gegevens die ze noemen zijn standaard. Snap het niet helemaal, ben afgelopen maand verhuisd en op het nieuwe telefoonnummer kunnen ze me ook weer vinden.

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door just*me »

Ze kunnen niet meelezen hoor. Ze doen een paar trucjes door je wat windows syteemdingen te laten oplezen die overal hetzelfde zijn en doen je laten geloven dat dat het bewijs is dat je een virus hebt.

femkehogervorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2014 17:36

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door femkehogervorst »

Mijn Facebook bericht wat er bij een vriend van mij is overkomen:

Hier onder staan tips die u misschien kunt gebruiken (Gekregen van een ervaren officiële Microsoft deskundige)

LET OP!!!!: Als u door een bij u onbekend nummer word gebeld met 5 cijfers mogelijk de combinatie 00571. NIET OPNEMEN. Als u dat wel doet zult u een Engels sprekend persoon aan de telefoon met een Indiaans/Pakistaans accent krijgt waarbij u word verteld dat ze voor "Microsoft" werken en dat uw computer zal crashen door een virus als u hun instructies niet op volgt. Als u vraagt hoe u kunt weten dat het geen hackers zijn zullen ze zeggen dat hackers niet zullen bellen en als voorbeeld gebruiken dat als een inbreker komt inbreken ook niet eerst even op de deur klopt om te vragen of ze wat mee mogen nemen... Ze zullen om uw computer gegevens vragen zodat ze in uw computer kunnen. Als dit wel gebeurt ziet u vanzelf programma's geopend worden waardoor het lijkt alsof ze goed bezig zijn. NIET INTRAPPEN!!
1. Microsoft belt u nooit om u te vertellen dat uw computer crasht
2. Een Engels sprekende medewerker klopt al niet want wij hebben hier ook gewoon een Nederlandse Microsoft
3. Als dit u toch overkomt is het verstandig om uw computer per direct af te sluiten en de stekker er uit te halen en als u nog aan de telefoon bent GELIJK het gesprek beëindigen en de virus scanner activeren als u de computer weer opstart!

eezacque

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door eezacque »

femkehogervorst schreef:1. Microsoft belt u nooit om u te vertellen dat uw computer crasht
Klopt (ze zouden er meer dan een complete dagtaak aan hebben :lol: )

foosterhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2014 13:20

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door foosterhuis »

Vandaag ben ik daarover gebeld. Via het nummer: 005106107788.

Ook zij vertellen mij dat ik "assoc" in moeten toetsen om te bewijzen dat ze kunnen bewijzen dat ik ze kan vertrouwen.
Nogmaals gevraagd, hi werd kwaad en toen ik vroeg waarom hij kwaad werd, heb ik opgehangen.

Kokkie69
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2014 10:20

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Kokkie69 »

Ik ben de afgelopen dagen regelmatig gebeld door anonieme nummers of vreemde nummers. Een keer van Microsoft en een paar keer door een Engels sprekende mensen. Ik heb iedere keer opgehangen. Ik heb ook tegen de kinderen verteld wat ze moeten doen, namelijk snel ophangen. Nu is mijn vraag: kan je dat tegenhouden of blokkeren? Voor afgelopen week heb ik dit soort telefoontjes nooit gehad.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door olaf79 »

Kokkie69 schreef:Ik ben de afgelopen dagen regelmatig gebeld door anonieme nummers of vreemde nummers. Een keer van Microsoft en een paar keer door een Engels sprekende mensen. Ik heb iedere keer opgehangen. Ik heb ook tegen de kinderen verteld wat ze moeten doen, namelijk snel ophangen. Nu is mijn vraag: kan je dat tegenhouden of blokkeren? Voor afgelopen week heb ik dit soort telefoontjes nooit gehad.
Of je dit kan blokkeren hangt af van je telefoon provider. Het zal lastig zijn. Een afgeschermd nummer zou u sowieso niet moeten opnemen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door bprosman »

Een afgeschermd nummer zou u sowieso niet moeten opnemen.
Zo algemeen kun je dat niet stellen, de afgelopen maanden heb ik veelvuldig contact gehad met artsen en ziekenhuizen en die bellen altijd met een afgeschermd nummer.

ErikGouda
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 aug 2014 17:24

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door ErikGouda »

Tsja..... Ik heb snel wat post hier en daar in deze topic gelezen en ik verbaas me iedere keer weer hoe volhardend die 'buitenlandse' bellers zijn. Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die er in trappen. En dat ze er intrappen staat als een paal boven water, want anders zouden dit soort benaderingspogingen wel snel afnemen. Ik ben zelf de afgelopen week 7 x gebeld (waarvan op 1 dag 4x). Alleen al het nummer wat zichtbaar is op de display van m'n telefoon is al voldoende om NIET op te nemen. De bellers zijn naar ik heb begrepen allemaal afkomstig uit India of Pakistan. Het is eigenlijk te triest voor woorden dat dit soort praktijken niet keihard aangepakt kunnen worden. We zullen er helaas nooit van verlost raken en er mee moeten leven. Deze oplichters zijn niet uit te roeien......

Gesloten