BBCS, waarom ben jij Microsoft toch altijd zo krampachtig aan het verdedigen?
Doe ik helemaal niet, ik zeg gewoon zoals het is.
Kijk, het is niet juist om Microsoft overal de schuld van te geven.
Ik ben niet voor of tegen Microsoft.
Maar wat er nu gebeurd is dat er problemen zijn en er wordt een zondebok gezocht en dan wordt Microsoft keihard onderuit gehaald, ook als er hardwarefabrikanten weigeren om hun drivers aan te passen.
En dat is dus niet juist.
Nee, die duidelijkheid was er niet. Dit speelde allemaal vóór de introductie van Vista. De consument was op dat moment helemaal niet bekend met de verschillen tussen de diverse Vista versies. Die rechtszaak hierover is echt wel ergens op gebaseerd en komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Zoals ik al aangaf:
Als de computerbouwers en fabrikanten misbruik maken van die stickers, moet Microsoft dan maar de schuld van krijgen.
Voor alle duidelijkheid:
Toen Vista eraan kwam, heeft Microsoft een roadshow georganiseerd.
Het doel daarvan was om de winkeliers, de systeembouwers en de detailhandel voor te lichten en ook te instrueren over Vista en Office 2007.
Die heb ik dus ook gevolgd.
Vandaar dat ik dan ook zo stellig reageer.
De consument had op dat moment helemaal geen 'instelling'. De consument wist op dat moment helemaal niet van het bestaan van Vista Basic en Vista (Home) premium etc. Laat staan van de verschillen tussen al die versies. De consument ging uit van die misleidende stickers of het advies van de verkoper (systeembouwer).
Het is vaker voorgekomen dat een consument een oudere computer had, zeg 5 jaar en daar dan Vista op ging zetten, met alle gevolg van dien.
Ik heb ook reacties op fora gezien waar de reactiegever aangaf dat Microsoft nog meer kon vertellen, maar dat zij wel heel goed konden bepalen waar zij Vista op gingen zetten.
Jij bent zelf systeembouwer en haalt hier ten faveure van Microsoft het imago van je eigen beroepsgroep omlaag. Waarom toch dat ten koste van alles Microsoft verdedigen?
Waarom Microsoft aanvallen terwijl zij er niets mee te maken hebben?
Neem nu de situaties dat er geen drivers waren voor de printers. Microsoft kreeg de volle lading, terwijl de printerfabrikanten weigerden om goede drivers uit te brengen.
Als Microsoft fout zit, dan zeg ik dat ook wel. Wees daar maar niet bang voor.
Jij bent zelf systeembouwer en haalt hier ten faveure van Microsoft het imago van je eigen beroepsgroep omlaag.
Ik ben inderdaad zelf een systeembouwer, en tot nu toe heb ik alleen maar XP met de computers geleverd.
Persoonlijk vind ik Vista waardeloos. De commando's zitten niet logisch en over Office 2007 heb ik ook niet echt een goed woord over.
Die ribbon is gewoon vervelend en een klant van mij heeft er ook geen goed woord voor over.
Binnenkort stopt de levering van XP.
Mijn mening:
- Voor budgetsystemen: Ubuntu Linux.
- Voor mid-end en Highend systemen: Vista.
En als de klanten alleen kantoorapplicaties draaien, internetten en e-mailen: Ubuntu.
Waar Vista 4GB geheugen voor nodig heeft, kan Ubuntu goed met 512MB.