Hoeft niet.Als het waar is wat je zegt zal zakelijk gebruik moeten toenemen.
Want er zijn toch ook veel zakelijke pakketen die voornamelijk onder windows draaien.
Klopt helemaal.Wine is en blijft een emulatie. niets zal sneller werken als native.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Hoeft niet.Als het waar is wat je zegt zal zakelijk gebruik moeten toenemen.
Klopt helemaal.Wine is en blijft een emulatie. niets zal sneller werken als native.
En internetten, e-mailen, video bewerking etc. dan? Ik zou het anders willen formuleren:Geplaatst op 01 Apr 2008 04:52 door BBCS
Voor de mensen die alleen kantoorapplicaties draaien, is Linux een hele goede vervanger.
Dat is een wijd verbreid misverstand. Wine staat voor "Wine Is Not an Emulator". Het draait met een eigen implementatie van de Windows API.Geplaatst op 01 Apr 2008 18:35 door fietsje
Wine is en blijft een emulatie. niets zal sneller werken als native.
Maar ik ben het met je eens, native applicaties draaien is natuurlijk altijd beter. Al is het maar vanwege de stabiliteit. Want er zit toch weer een extra 'laag' tussen, net als die DRM in Windows Vista. En die vertraagt wel gigantisch.Myth 1: "Wine is slow because it is an emulator"
Some people mean by that that Wine must emulate each processor instruction of the Windows application. This is plain wrong. As Wine's name says: "Wine Is Not an Emulator": Wine does not emulate the Intel x86 processor. It will thus not be as slow as Wabi which, since it is not running on a x86 Intel processor, also has to emulate the processor. Windows applications that do not make system calls will run just as fast as on Windows (no more no less).
http://www.winehq.org/site/myths#slow
Nee ik niet. Of tellen postzegels ook?Maar we dwalen af! Heeft nog iemand stickers geplakt recentelijk ?
Wat dacht je van de beveiliging?Voor mensen die geen Windows games willen draaien is Linux een prima besturingssysteem.
Natuurlijk. Maar ik dacht: We zijn al erg off-topic aan het gaan en bovendien zijn daar al genoeg (heftige) discussies over gevoerd.Geplaatst op 01 Apr 2008 19:59 door BBCS
Wat dacht je van de beveiliging?
Wat bedoel je daarmee?Ik denk dat die discussie erg interessant kan worden.
Ik denk het ook.Ik vind het interessanter om eens een keer over 'andere verschillen' tussen Windows en Linux te discussiëren. Maar dat zal dan in een nieuw topic moeten denk ik.
Ik bedoel precies wat ik zeg.Wat bedoel je daarmee?
Het enige wat jij kunt is mij steeds keihard aanvallen.
Dat begint echt te vervelen
Voor wat betreft dat aanvallen, dat is maar net hoe je het bekijkt.
Nee hoor, de basic sticker voegt meer duidelijkheid toe.Microsoft heeft in het verleden 2 soorten stickers uitgebracht, tegenwoordig is er een derde bijgekomen, en een speciale sticker voor Vista Home Basic.
Dus voor zover ik het weet heeft de sticker Windows Vista Capable een andere betekenis gekregen.
Elders wordt geroepen :A Windows Vista Capable PC includes at least:
* A modern processor (at least 800MHz¹).
* 512 MB of system memory.
* A graphics processor that is DirectX 9 capable.
Zucht! Er zijn dus 3 stickers.Microsoft en de computerfabrikanten hebben een overeenkomst gesloten waarbij de fabrikanten met behulp van een sticker aangeven in hoeverre de pc geschikt is voor Windows Vista. Bij aanschaf van nieuwe apparatuur is er dus één belangrijk item waar u op moet letten: de Windows Vista-sticker. Maar kijk ook goed wat er precies op de sticker staat, zodat u exact weet welke versie van Windows Vista wordt ondersteund. De volgende stickers kunt u op een pc aantreffen:
* Geen sticker, de pc is geschikt voor Windows Vista Home Basic. Een dergelijke pc zal alleen in de grafische 2D-modus draaien. Minimale systeemvereisten voor de Home Basic-versie zijn een 800 Mhz-processor, 512 MB intern werkgeheugen, een SVGA-grafische kaart en 15 GB vaste schijfruimte.
* Windows Vista Basic-sticker, de pc is geschikt voor Windows Vista Home Basic, Windows Vista Home Premium en de Windows Vista Ultimate Edition.
* Windows Vista Capable, de pc ondersteunt de systeemvereisten voor Windows Vista Premium.
* Windows Vista Premium, de pc kan alle versies van Windows Vista aan en kan ingezet worden voor de zwaarste taken. Zo heeft een Windows Vista Premium-pc onder meer een digitale (HDCP) grafische uitgang.
Met als toevoeging dat het een PC moet zijn van een leverancier die met Microsoft samen werkt, zodat hij stickers mag plakken.De mensen willen niet luisteren. Evil or Very Mad
Vista capable betekent dat alleen Vista Home Basic op de computer kan draaien (zonder Aero).
Vista Ready betekent dat alle versies van Vista op de computer kan draaien (inclusief Aero).
Maar helaas heb je van die kneusjes die daar niet naar willen luisteren en later beginnen te zeuren.
Dus als je een computer koopt met Vista Cabable, dan kun je er dus geen Aero op hebben.
Als Microsoft met een nieuw product op de markt komt, moeten de mensen wel naar de informatie van Microsoft luisteren.
Dat voorkomt later veel narigheid.
Simpel gezegd:Met als toevoeging dat het een PC moet zijn van een leverancier die met Microsoft samen werkt, zodat hij stickers mag plakken.
( om de verwarring maar helemaal compleet te maken.
Opmerkelijk, op die roadshow kreeg je dus geen vista sticker plak diploma.
Hij is zelfs niet te koop!! Zou die gratis zijn ?Windows Vista Starter biedt alles wat u nodig hebt om:
http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... fault.mspxWindows Vista Starter is niet beschikbaar in ontwikkelde technologiemarkten zoals de Verenigde Staten, de Europese Unie, Australië en Japan. Windows Vista Starter wordt geïnstalleerd op goedkopere computers die in 139 landen door OEM's (Original Equipment Manufacturers) en Microsoft OEM-distributeurs worden verkocht.
Kort gezegd is Windows Vista Starter ideaal voor beginnende computergebruikers en is het de betaalbaarste versie van Windows Vista.