LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MSI Reparatie!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ColinThor
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2011 13:09

MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door ColinThor »

Ik ben een eigenaar van een MSI laptop. een GT640. ik heb hem nu ongeveer 1 jaar en de eerste 2 maanden deed hij het prima. daarna werd het veel te heet zo heet je kon hem niet meer op je schoot zetten dus ik had gebeld naar MSI reparatie en zij hadden gezegt stuur hem op dan wordt dat gerepareerd. dus ik heb hem opgestuurd en vervolgens moest ik 6 weken wachten voordat mijn laptop weg was. naar 5 weken wachten had ik zoiets van ik zal toch maar eens bellen toen kreeg ik 1 van de medewerkers aan de telefoon en ik vroeg dus erna hoelang het nog duurde voordat ik me laptop weer terug heb aangezien het gemiddeld 10~ Werkdagen duurt (Na ontvangst). de meneer aan de telefoon zij tegen mij "Die staat hier al een tijdje. gaan we mee bezig" Ik had zoiets van oke. hebben ze net zo lang gewacht tot ik zou bellen? vervolgens verwachte ik dat mijn laptop het weer goed deed. en dat deed die dus niet hij werd weer te heet en weer opgestuurd deze keer dacht ik, ik wacht niet meer bel gelijk naar 5 werkdagen. ik kreeg goed nieuws te horen "Meneer vandaag wordt hij gerepareerd. dan door de test en dan sturen wij hem op tenzij hij in de test nartuurlijk fouten aangeeft" Ik dacht ja logisch dus woensdag belde ik weer op van hoe zit het nou ik kreeg vervolgens te horen "Je sensorpad van je WIFI knopje is kapot " Ik dacht bij mezelf hebben ze die nou stuk gemaakt of ligt dat nou aan mij? want ik heb nog nooit een stuk sensor paneel gehad. maar oke. Vervolgens 2 weken later na dat hij zij je sensorpad is stuk heb ik eindelijk vandaag mijn laptop weer terug. Vol verwachting hopend dat hij deze keer goed deed. Ik had aangegeven op de papieren of zij mijn scheur in mijn cover wouden vervangen. de dopjes aan de onderkant. dat was ook geen probleem volgens hun. Dus ik keek net naar mijn laptop de scheur in mijn cover zit er nog steeds in. en de dopjes zijn NIET vervangen. daarbij er zitten normaal 2 dopjes langs je scherm voor het dichtklappen die hebben ze er zelfs uitgehaald!? Wat is dit voor een service. ik heb 1000 euro betaald voor mijn laptop dan verwacht je toch service!? Ik heb zonet ook gebeld ik kreeg "Jeroen" aan de lijn, Ik zij tegen hem van De dopjes, de scheur zijn niet gerepareerd. ze hebben zelfs 2 dopjes langs mijn scherm eruit gehaald! Toen zij "Jeroen" Tegen mij "Ja, Dus?" ik wist niet wat ik hoorde. ik zij ja hoezo "Ja dus?" ik zij zou jij het niet erg vinden als dat niet gerepareerd zou worden en jij vraagt erna "Hij zij vervolgens Nee" ik vroeg hoe we dit gaan oplossen. hij kwam met de oplossing de dopjes aan de onderkant wou die opsturen (al weet ik niet hoe ik ze zelf zou moeten bevestigen zonder speciale lijm) Maar de scheur in mijn cover had ik gewoon simpel weg "Pech" en ook voor de dopjes aan de zijkant van mijn scherm. daarvoor moest ik hem weer opsturen.

Ik wou graag mijn verhaal met jullie delen zodat je 2x nadenkt voordat je ook een MSI laptop koopt je wordt namelijk behandeld als een stuk stront!


Colin

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door BBCS »

ColinThor schreef:Ik ben een eigenaar van een MSI laptop. een GT640. ik heb hem nu ongeveer 1 jaar en de eerste 2 maanden deed hij het prima. daarna werd het veel te heet zo heet je kon hem niet meer op je schoot zetten
Dat is ook de oorzaak van het probleem: door de notebook op schoot te nemen, worden de koelroosters afgedicht, waardoor de notebook geen koele lucht meer kan aanzuigen, met als gevolg dat de notebook veel te heet wordt.

Veel mensen hebben een eigen mening en gaan maar eigenwijs oordelen dat die notebook er maar tegen moet kunnen, in plaats van de gebruiksaanwijzing/handleiding te lezen hoe de notebook gebruik dient te worden.

Veel mensen zijn het daar niet mee eens, en zijn van mening dat die koelroosters ontwerpfouten zijn.
De reden dat de fabrikanten de koelroosters aan de onderkant maken, is dat het de enige manier is om voldoende koele lucht op die plaats aan te kunnen zuigen. Op alle andere manieren is de aanvoer van koele lucht veel minder.

ColinThor
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2011 13:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door ColinThor »

Ik houdt hem nooit op mijn schoot. hij was zo heet dat je hem er niet meer op kon zetten. normaal gesproken staat hij zelfs op een laptop cooler.

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat is ook de oorzaak van het probleem: door de notebook op schoot te nemen, worden de koelroosters afgedicht, waardoor de notebook geen koele lucht meer kan aanzuigen, met als gevolg dat de notebook veel te heet wordt.
Het koelrooster zit bij deze laptop aan de voorkant en niet aan de onderkant.
Veel mensen hebben een eigen mening en gaan maar eigenwijs oordelen dat die notebook er maar tegen moet kunnen, in plaats van de gebruiksaanwijzing/handleiding te lezen hoe de notebook gebruik dient te worden
In de handleiding staat niets vermeld over het niet op schoot mogen nemen. Deze argumentatie slaat dus nergens op ! Daarnaast is deze voorwaarde pas na de koop overgegeven.

ColinThor
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2011 13:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door ColinThor »

Ook al deed je niks op de laptop werd hij over de 100 graden

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Dan kun je hem in elk geval nog als grillplaat gebruiken! :mrgreen:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door BBCS »

angel1978 schreef:
Dat is ook de oorzaak van het probleem: door de notebook op schoot te nemen, worden de koelroosters afgedicht, waardoor de notebook geen koele lucht meer kan aanzuigen, met als gevolg dat de notebook veel te heet wordt.
Het koelrooster zit bij deze laptop aan de voorkant en niet aan de onderkant.
Mis!
De inlaat zit aan de onderkant, de uitlaat aan de zijkant.

angel1978 schreef:
Veel mensen hebben een eigen mening en gaan maar eigenwijs oordelen dat die notebook er maar tegen moet kunnen, in plaats van de gebruiksaanwijzing/handleiding te lezen hoe de notebook gebruik dient te worden
In de handleiding staat niets vermeld over het niet op schoot mogen nemen. Deze argumentatie slaat dus nergens op !
Echt wel.
angel1978 schreef: Daarnaast is deze voorwaarde pas na de koop overgegeven.
Ja, en......?

Komt ook nog bij dat het een notebook betreft en geen laptop.

En notebooks kun je niet op schoot nemen.

Een laptop heeft geen koelroosters aan de onderkant zitten en kun je inderdaad op schoot nemen. Notebooks kun je niet zo op schoot zetten.

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mis!
De inlaat zit aan de onderkant, de uitlaat aan de zijkant.
De handleiding ( die ik WEL gelezen heb ) spreekt heel duidelijk over een ventilator aan de rechter zijde van het apparaat, dat niet geblokkeerd mag worden:

Ventilator
De ventilator is ontwikkeld om het systeem af te koelen. Zorg dat u de ventilator niet blokkeert,
zodat de lucht kan circuleren.


Aan de onderzijde staat deze waarschuwing NIET vermeld.
Echt wel.
Lees eerst de handleiding eens voor je deze leugens staat te blaten.. Ik heb 'm hier voor me liggen !!!
Laatst gewijzigd door angel1978 op 24 okt 2011 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

ColinThor
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2011 13:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door ColinThor »

Een gaming laptop wordt warm. maar niet heet en vooral niet als je niks doet. daarbij heb ik hem nooit op mijn schoot. het gaat erom dat de repair centrum je gewoon slecht behandeld

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door BBCS »

Aan de voorkant?

Waar zie jij die dan zitten?

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Duidelijk pootjes aan de onderkant:

Afbeelding

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door angel1978 »

correctie.. Rechter zijkant..

Maar niet aan de onderzijde

Nog steeds mis ik de regels in de handleiding waarin staat dat je deze niet op schoot mag nemen !

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door BBCS »

angel1978 schreef:Nog steeds mis ik de regels in de handleiding waarin staat dat je deze niet op schoot mag nemen !
In de handleiding kan ik het ook niet zo snel terugvinden.

Dat kan te maken hebben dat men aanneemt dat de koper het verschil tussen notebook en laptop wel kent.

In de handleiding staat wel een afbeelding van de onderkant. Daar zijn dus diverse roosters te vinden.

Voor alle duidelijkheid:
De MSI GT640 is een notebook, geen laptop!

Het verschil tussen een notebook en laptop:
- een laptop is op schoot te nemen.
- een notebook kan niet op schoot gezet worden, vanwege de koelroosters aan de onderkant.

ColinThor
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2011 13:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door ColinThor »

HET GAAT NIET EROM DAT HIJ OP ME SCHOOT STOND. ik zeg hij is zo heet dat je hem NIET meer erop kan zetten! zelfs als je niks doet. stop met dat ruzie maken over de cooling. daar gaat het hele punt niet om!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door BBCS »

ColinThor schreef:Ik houdt hem nooit op mijn schoot. hij was zo heet dat je hem er niet meer op kon zetten. normaal gesproken staat hij zelfs op een laptop cooler.
Ik zag dat je ook op het MSI-forum een bericht geplaatst had.

En daar zijn ook veel klachten omtrent scheuren in behuizingen, e.d.
Mijn persoonlijke mening is dat die monteurs de notebooks lomp openmaken.
Uit mijn eigen ervaring kan ik wel zeggen dat het heel voorzichtig gebeuren moet.
Je hoeft sowieso geen genoegen te nemen met de schade.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door BBCS »

Over de warmte:

De notebook op schoot kunnen we dus in dit geval wegstrepen.

Dan blijven er 2 zaken over: de koeling zelf en de drivers.

Wat je zelf kunt proberen is de drivers van MSI opnieuw te downloaden en te installeren: http://www.msi.com/product/nb/GT640.htm ... ver&os=All

Als dat geen goede resultaat boekt, kun je ook de drivers van Nvidia downloaden:
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

ColinThor
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2011 13:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door ColinThor »

BBCS schreef:Over de warmte:

De notebook op schoot kunnen we dus in dit geval wegstrepen.

Dan blijven er 2 zaken over: de koeling zelf en de drivers.

Wat je zelf kunt proberen is de drivers van MSI opnieuw te downloaden en te installeren: http://www.msi.com/product/nb/GT640.htm ... ver&os=All

Als dat geen goede resultaat boekt, kun je ook de drivers van Nvidia downloaden:
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk
Het was de koeling volgens de reparatie brieven zelf. alsnog de rest wat ik had opgegeven als reparatie is gewoon niet gedaan. en dan wordt je als een hond behandeld aan te telefoon met MSI dat slaat nergens op

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door Umad »

BBCS schreef:
ColinThor schreef:Ik ben een eigenaar van een MSI laptop. een GT640. ik heb hem nu ongeveer 1 jaar en de eerste 2 maanden deed hij het prima. daarna werd het veel te heet zo heet je kon hem niet meer op je schoot zetten
Dat is ook de oorzaak van het probleem: door de notebook op schoot te nemen, worden de koelroosters afgedicht, waardoor de notebook geen koele lucht meer kan aanzuigen, met als gevolg dat de notebook veel te heet wordt.
Mag ik even lachen?
BBCS schreef:Veel mensen hebben een eigen mening en gaan maar eigenwijs oordelen dat die notebook er maar tegen moet kunnen, in plaats van de gebruiksaanwijzing/handleiding te lezen hoe de notebook gebruik dient te worden.

Veel mensen zijn het daar niet mee eens, en zijn van mening dat die koelroosters ontwerpfouten zijn.
De reden dat de fabrikanten de koelroosters aan de onderkant maken, is dat het de enige manier is om voldoende koele lucht op die plaats aan te kunnen zuigen. Op alle andere manieren is de aanvoer van koele lucht veel minder.
Wat - een - lachertje. Serieus, mijn mening over je was al niet hoog en dat is nu helemaal afgezakt. Nou daar komt je fout: dus je mag je laptop ook niet plaatsen op tafel? iets met een platte ondergrond? het beste is om de laptop met 2 handen in de lucht te houden waarbij je zelf de warme lucht onder de laptop weg dient te blazen. Eens per 5 seconden mag je met je neus een letter intypen waarna je de luchtcirculatie dient te herhalen.

ach ja.. ieder zijn eigen ding.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door Umad »

BBCS schreef: Komt ook nog bij dat het een notebook betreft en geen laptop.

En notebooks kun je niet op schoot nemen.

Een laptop heeft geen koelroosters aan de onderkant zitten en kun je inderdaad op schoot nemen. Notebooks kun je niet zo op schoot zetten.
Daar zit dus geen verschil in. Het is een andere benaming voor hetzelfde apparaat. Vroeger waren hier duidelijke kenmerken aan verbonden, tegenwoordig niet meer en worden de benamingen door elkaar gebruikt..

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

De lucht uitlaat zit aan de zijkant. De invoer van "koude" stroom aan de onderkant.
Doordat de laptop op tafel staat, blijft er nog een kier over waar de koele lucht vandaan gehaald kan worden wat genoeg is.
Als hij op schoot wordt genomen of op bijvoorbeeld een matras op bed gezet wordt, worden de ventilatieroosters aan de onderkant te veel afgesloten, waardoor er een verminderde of zelfs geen koele lucht meer door het apparaat gezogen kan worden en de kans op oververhitting enorm aanwezig is.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door Umad »

ColinThor schreef:HET GAAT NIET EROM DAT HIJ OP ME SCHOOT STOND. ik zeg hij is zo heet dat je hem NIET meer erop kan zetten! zelfs als je niks doet. stop met dat ruzie maken over de cooling. daar gaat het hele punt niet om!
De knakker wil graag zeuren om het zeuren. Bereid je maar vast voor dat hij je topic gaat onderkalken met ongeloofwaardige dingen. Zo met dat voorbeeld dat je hem niet op schoot mag zetten e.d. zou in de handleiding moeten staan. Zodra hij er op gewezen word dat dit er niet in staat, gaat meneer meteen in de verdediging met andere onzinnige dingen en geeft dan toe met een " ik kan het zo snel niet vinden".

Het beste kun je hem gewoon negeren.

W.b.t. de knullige reparatie: De scheur zal wss niet onder garantie worden verholpen. Ik neem aan dat die niet zomaar opeens verscheen. De eikel van de klantenservice vergeten en de volgende keer je laptop van een ander merk halen.

Helaas zijn de lange wachttijden vrij normaal.

Gesloten