LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MyCom

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

aaten schreef:
Teunbosseman schreef: Wederom zeg je dat overdreven is terwijl absoluut niet zo is, bewijzen ten overvloede.
Dat jij er geen problemen mee hebt gehad, blij voor je, of je hebt iedere keer mazzel gehad.

Componenten welke ik bedoel:
Ik heb bij de grootste Europese distribiteur van data, communicatie en internet gewerkt....de mensen welke met componenten werkte van bv Cisco, 3Com, Siemens en weet ik veel welke merken nog meer hadden allemaal bandjes en schoenen met rubberen zolen.

Wellicht zijn deze onderdelen gevoeliger dan datgene waar jij mee werkt, maar geloof me dat als deze maatregelen niet waren genomen je dienstverband van korte duur was........sommige van deze onderdelen kosten enkele duizenden euro's.
Die bewijzen ten over van jou durf ik te betwijfelen. Zeker als je bij een bedrijf hebt gewerkt waar altijd in een overdreven mate met anti statische beveilgiging werd gewerkt, volgens je eigen theorie zou je dan nooit ergens last mee moeten hebben.

Overigens blijft lezen ook een kunst, ik zei dat het door veel mensen behoorlijk overdreven wordt terwijl je door kleine maatregelen al dezelfde lading als je componenten kunt krijgen waardoor er dan niets meer aan de hand is. Heeft niets met mazzel te maken maar gewoon met goed opletten. Dan verder nog, de duurdere componenten van siemens worden ingekapseld tegen statische electriciteit, deze zijn juist minder gevoelig.

Man man man, je weet blijkbaar dus echt niet waar je het over hebt in dit geval.
Je blijft met de term - overdrijven - gooien alsof de wererldwijde spelers geen kennis hebben en dit allemaal uit een hoge hoed ofzo toveren.

Men werkt(e) met de anti statische beveiligen om te VOORKOMEN dat deze stuk zouden gaan.

Tis gewoon een feit waar jij blijkbaar geen boodschap aanhebt, nou dan toch niet. Hoop dat jij nooit mijn producten hoeft te repareren....zou niemand je aanraden.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Man man man, je weet blijkbaar dus echt niet waar je het over hebt in dit geval.
Je blijft met de term - overdrijven - gooien alsof de wererldwijde spelers geen kennis hebben en dit allemaal uit een hoge hoed ofzo toveren.
Wie overdrijft er hier nu ?
Mycom werkt niet met componenten van enkele duizenden euro's..
De componenten in een computer zijn ook niet gevoelig dat ze meteen overhoop gaan als je ze zonder bandje aanraakt.. Voor de meeste spullen is de beschreven methode meer dan voldoende.. Zo lang je op je plek blijft, zul je ook niet zo snel meer lading opdoen..

Teunbosseman
Contacteer:

angel1978 schreef:
De componenten in een computer zijn ook niet gevoelig dat ze meteen overhoop gaan als je ze zonder bandje aanraakt.. Voor de meeste spullen is de beschreven methode meer dan voldoende.. Zo lang je op je plek blijft, zul je ook niet zo snel meer lading opdoen..

Heb ik ook nergens gezegd, wel lezen he :wink:
Gaat om de statische electriciteit warvan wordt beweerd dat dit sterk overdreven was wat niet het geval is.

benikeennederlander

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Zo lang je op je plek blijft, zul je ook niet zo snel meer lading opdoen..

Beste Angel1978,

Met deze opmerking heb je wel gelijk, maar een mens blijft nooit op een plek staan.
Geloof mij nu maar dat je als mens zijnde altijd wel een stap doet, waardoor je oplaad.
Componenten van een Computer zijn gevoelig en je hoefd maar iets op te laden terwijl je met iets bezig bent en je bent het kind van de rekening.
Betreft klanten: Klanten die in een Computerwinkel komen en bij de afdeling service, willen graag zien dat degene die met zijn handen aan een Computer component komt, ook beveiligd is tegen statische electriciteit.
Thuis kun je, je kleding uittrekken, waardoor je in je blootje staat en nadat je ontladen hebt, kun je aan de slag; electrisch opladen zal dan niet zo hard gaan, maar in de winkel gaat dat een beetje moeilijk.
Alhoewel als er een vrouw in de winkel in haar blootje staat, zie ik dit graag. :D

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat kleding er ook voor zorgd dat je statisch geladen word.
Een polsband en schoenen met rubberen zolen is feitelijk niet genoeg, beter is ervoor te zorgen dat je kleding anti statisch is en dat krijg je weer voor elkaar, door je kleding met Robijn wasverzachter te wassen.
Onzin en een verkoop praatje? Nou neen, deze man heeft dat uitgeprobeerd en inderdaad met kleding aan die gewassen zijn met Robijn wasverzachter, bleef ik langer anti statisch.
Overigens wil ik ook nog zeggen dat mensen die in een Computerwinkel werken als serviceman en statische electriciteit overdreven vinden, daar niet behoren te werken.

angel1978

Teunbosseman schreef:
angel1978 schreef:

Heb ik ook nergens gezegd, wel lezen he :wink:
Gaat om de statische electriciteit warvan wordt beweerd dat dit sterk overdreven was wat niet het geval is.
Heb ik gedaan.. Zo lees ik dat dit topic over Mycom gaat..
Precies om die reden zijn componenten van duizenden euro's offtopic...

Teunbosseman
Contacteer:

Teunbosseman schreef:Man man man, je weet blijkbaar dus echt niet waar je het over hebt in dit geval.
angel1978 schreef:Wie overdrijft er hier nu ?
Teunbosseman schreef:Heb ik ook nergens gezegd, wel lezen he :wink:
angel1978 schreef:Heb ik gedaan.. Zo lees ik dat dit topic over Mycom gaat..
Precies om die reden zijn componenten van duizenden euro's offtopic...

Blijkbaar lees je selectief. Ja topic gaat over Mycom WAARIN ondermeer gemeld wordt dat - statische electriciteit - een fabeltje is volgens deze vestiging van Mycom en ik bevestig door ervaringen uit verleden te melden en of een onderdeel nu 5, 50 of 5000 euro kost....statische electrischiteit is en blijft een feit.
Ik zeg nergens dat Mycom deze prijzen hanteerd.

Dus gewoon on topic hoor....maar als jij vindt dat offtopic is....wel er zit een knopje rechtsonderin om dit te melden......wat let je.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik pak alvast de cornflakes.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

aaten schreef:Statische electriciteit wordt overigens door de meesten behoorlijk overdreven. Het geprut met anti statische bandjes en dergelijke is niet nodig zolang je maar fatsoenlijk oplet! (kast van stroom afhalen even goed een stuk metaal van de kast aanraken en niets aan de hand)
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb al heel vaak onderdelen in of uit computers en nooit zijn daardoor onderdelen kapot gegaan. Alleen ik zou geen wollen truien aan trekken en iets aan raken dat geaard is.

Overigens zal onder normaal gebruik van PC m.i. vallen dat kaarten door consumenten zelf worden geplaatst.

Teunbosseman
Contacteer:

alfatrion schreef:
aaten schreef:Statische electriciteit wordt overigens door de meesten behoorlijk overdreven. Het geprut met anti statische bandjes en dergelijke is niet nodig zolang je maar fatsoenlijk oplet! (kast van stroom afhalen even goed een stuk metaal van de kast aanraken en niets aan de hand)
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb al heel vaak onderdelen in of uit computers en nooit zijn daardoor onderdelen kapot gegaan. Alleen ik zou geen wollen truien aan trekken en iets aan raken dat geaard is.

Overigens zal onder normaal gebruik van PC m.i. vallen dat kaarten door consumenten zelf worden geplaatst.

Dat neemt niet weg dat - statische electriciteit - overdreven is.
Mooi dat bij jou nooit gebeurd is, en ind een wollen trui is helemaal uit den boze maar het kan tig keer goed gaan totdat............

alfatrion

Teunbosseman schreef:Mooi dat bij jou nooit gebeurd is, en ind een wollen trui is helemaal uit den boze maar het kan tig keer goed gaan totdat............
Dit bedoel ik dus. De kans dat je bij het in en uitstappen van een band uitglijd en jezelf verongelukt is groter en toch zal de verkoper niet dit soort taal niet gebruiker, omdat daarmee onnodig een onrealistisch doom scenario zou worden gecreëerd. Ook bij een bad zijn er een paar simpele dingen waar je op moet letten.

Het menselijk lichaam heeft een hoge weerstand waardoor slechts kleine stomen kunnen lopen. En kaarten voor in de computer hebben condensators en andere onderdelen die dit zullen opvangen. Als je dan nog ook aan een paar simpele regels houd gaat het altijd goed.

angel1978

Mooi dat bij jou nooit gebeurd is, en ind een wollen trui is helemaal uit den boze maar het kan tig keer goed gaan totdat............
Dat maakt dus precies waarom het hier een beetje overdreven werd..
De kans "als het een keer gebeurd" is niet zo groot, maar ja, het kan een keer gebeuren.. Als je gewoon de kast aanraakt elke keer als je iets plaatst ( en wederom de jezelf even aarden als je wegloopt en weer terugkomt), dan is er niets aan de hand.. De kans dat er dan fout gaat is net zo groot als winnen in een loterij.

alfatrion

angel1978 schreef:Als je gewoon de kast aanraakt elke keer als je iets plaatst ( en wederom de jezelf even aarden als je wegloopt en weer terugkomt), dan is er niets aan de hand..
Als het goed is dan is de kast niet geaard op het moment dat je er mee aan het werk bent. De verwarming of lichtfitting (met de lamp er in) is beter geschikt.

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

Om nog wat "olie op het vuur te gooien"::

Jaren geleden had ik een Compaq Pc met een Pentium Pro er in (toen vrij prijzig).

Ik wilde in deze PC een andere videokaart monteren en geheugen bij plaatsen, de kast opengemaakt en ik begon (zonder een anti-statisch polsbandje of andere voorzorgmaatregelen) aan deze klus, uiteraard eerst de stroom-steker uit de kast verwijderd, zodat er geen spanning meer op de kast stond..... gevolg? een defect moederbord!.... oorzaak?.... statische electriciteit! .... Kosten (ca. 1998) ca. 600 gulden, na omruiling defecte moederbord.

Dus.... dat statische verhaal is GEEN sprookje!... probeer maar uit...

benikeennederlander

Ik lees nog steeds berichten van onwetende dat statische electriciteit overdreven is, wel ik kan zeggen dat dit niet zo is.
Wanneer ik een Computerzaak zou beginnen waarbij ik een speciale assemblage afdeling heb en ik zou dit soort mensen als personeel in mijn zaak krijgen, dan staan ze bij mij meteen opstraat.
Om anti-statisch te zijn heb je een anti-statische polsband feitelijk niet nodig, want je kan ook zelf iets maken om anti-statisch te zijn, maar degene die hier beweren net zoals die lui van Mycom Almere dat de hele mythe om de Statische electrische tijd maar een fabeltje is, die moeten hoognodig een cursus op hardware gebied gaan volgen.
De Computerforums staan vol met probleem berichten van dit soort mensen die vinden dat het hele gebeuren omtrend statische electriciteit maar een fabeltje is.

Ps: Ik vond een aardige quote wat ik voor de ongelovige niet wil onthouden en hoop dat Tros Radar hiermee akkoord gaat, want dit mag niet onthouden worden.

"Het kernprobleem van een elektrostatische ontlading is dat mensen (kleine) ESD's niet bemerken en dat er vaak in eerste instantie nog niets defect is. Hierdoor nemen mensen die geen ESD-opleiding hebben gehad ESD-preventie soms onvoldoende serieus. De door latente schade aangetaste elektronica komt namelijk pas later (bij de klant) tot uiting." Het is dus essentieel dat iedereen die met elektronica werkt overtuigd is van de noodzaak ESD-veilig te werken!

Of vinden jullie ongelovigen dit ook onzin? Zo ja, ik pas.

tnt35

Ongelezen bericht door tnt35 »

alfatrion schreef:

met alfatrion ben ik het geheel eens, de wollen trui is taboe :)
verder moet mycom(best wel groot bedrijf) de prijzen wat
lager maken.
70 p/u excl materieel is teveel.

benikeennederlander

Als je gewoon de kast aanraakt elke keer als je iets plaatst ( en wederom de jezelf even aarden als je wegloopt en weer terugkomt), dan is er niets aan de hand..
Er zit wel een kern van waarheid in, maar je kan wel elke keer de kast aanraken om je te ontladen, doch als je dit doet zonder op een anti statische mat te staan of je vergeet het je te te aarden zoals jij uiteenschetste, schiet je er nog niks mee op.

Natuurlijk Angela1978 heb je niet geheel ongelijk, maar wil je zeker zijn dat je anti statisch bent, dien je het volgende te doen:

1. Jezelf ontladen
2. Esd kleding dragen
3. Schoenen met rubberen zolen
4. anti statische polsband

Heb je geen schoenen met rubberen zolen en ook geen anti statische polsband en Esd kleding, dan moet je er wel voor zorgen dat je een Esd mat hebt of indien te duur, een gewone rubberen mat, waarop je kan staan nadat je, jezelf ontladen hebt.
De Esd of rubberen mat moet wel groot genoeg zijn, is het te smal dan loop je het risico dat je tijdens werkzaamheden met je voet van de mat afgeraakt en pang je component is naar de mallemiezen.
Wat je ook nog kan doen als je geen Esd of rubberen matten kan krijgen door wat voor oorzaak ook, een anti statische enkelband en een anti statische schoenen beveiliger; een Esd band die je om de schoenen bevestigd, kopen. Conrad heeft dat en andere speciaalzaken zullen dit ook wel hebben, zeer zeker de betere speciaalzaken en daar valt geen Mycom onder.

Statische electriciteit is zeer zeker niet overdreven.
Betreft klanten in een Computerzaak: Wanneer een klant in een Computerzaak komt en zich begeeft tot de Technische dienst waar ze Computers openmaken en met hun handen aan de electrische componenten zitten, dan wilt de klant die Technisch ingesteld is, zien dat het personeel Esd kleding draagt en niet zonder bescherming met hun klauwen aan de klant's apparatuur komt.
Misschien is het personeel opdat moment Esd vrij doordat hij of zij schoenen met rubberen zolen draagt en Esd enkelbanden, maar de klant kan dat niet zien.
Ik overweeg een Computerzaak te beginnen met een Assemblage afdeling, bij mij zal mijn personeel anti statisch erbij lopen.
Ook eis ik dat mijn personeel een cursus gaat volgen, zodat ze weten wat statische electriciteit doet en oh wee wanneer een personeelslid van mij zegd, dat het hele gebeuren rond statische electriciteit sterk overdreven word, die kan meteen naar het Arbeidsbureau om te gaan stempelen.

Bericht bewerkt op Zondag 31 Juli 2011, tijdstip 13.43u.

Dekseldopje

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Veel succes ermee en ik hoop dat je zaak geen dozenschuifwinkel wordt....

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Teunbosseman schreef: Blijkbaar lees je selectief. Ja topic gaat over Mycom WAARIN ondermeer gemeld wordt dat - statische electriciteit - een fabeltje is volgens deze vestiging van Mycom en ik bevestig door ervaringen uit verleden te melden en of een onderdeel nu 5, 50 of 5000 euro kost....statische electrischiteit is en blijft een feit.
Ik zeg nergens dat Mycom deze prijzen hanteerd.
Statische elektriciteit is zeker geen fabeltje, daar heb je voor 100% gelijk in.

De computermonteurs die statische electriciteit niet serieus nemen moeten gelijk op straat worden gegooit: op staande voet ontslag!

benikeennederlander

De computermonteurs die statische electriciteit niet serieus nemen moeten gelijk op straat worden gegooit: op staande voet ontslag!
Mijn idee is het ook!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Daan_1978 schreef:Ik pak alvast de cornflakes.
Nog wat te drinken niet vergeten. Dit duurt wel even... :mrgreen:

Gesloten