LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mycom, wat te doen?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Danny121
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2007 22:26

Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door Danny121 »

Hallo allemaal,

Ik heb een kleine 3 maandjes geleden een aantal onderdelen gekocht bij Mycom in Utrecht.
Vervolgens ben ik deze zelf in elkaar gaan zetten en ben met mijn nieuwe computer aan de slag gegaan.
De pc begon echter, volledig willekeurige foutmeldingen te geven en sloot daarna af.
Dus ik echt alles proberen maar niets helpt.
Ik besluit uiteindelijk naar Mycom te bellen om te zoeken naar een oplossing.
Dus kreeg ik een medewerker aan de telefoon die zei: heb je hem zelf in elkaar gezet?
dat had ik en zijn reactie was dat ik om die reden de volledige onderzoekskosten moest betalen.
De onderdelen die erin zitten passen allemaal bij elkaar, processor past precies bij het moederbord, geheugen staan op de lijst van het moederbord, videokaart is perfect geschikt, voeding is sterk genoeg, harddisk is erbij gegeven door mycom.

Ik besloot er geen woorden aan vuil te maken over de telefoon en dus ging ik er met de bon op af.
Ik lever mijn pc in en na een gesprek kwamen de verkoper en ik overeen dat ik maar 1 'service klik' hoefde te betalen.
Dus ik laat mijn pc achter en word een aantal dagen later gebeld.
Met het bericht dat er helemaal niets mis was met de pc en dat ik hem maar weer moest komen ophalen.
Dus ik was al vrij kwaad vanwege het feit dat ik geld uitgeef bij hen maar dat ik al bijna 3 maanden zonder pc zit.
Maar goed, de verkoper meldde me dat ik naar huis moest gaan en het nog maar eens moest proberen.

Natuurlijk werkte dit weer niet en ik sprak met de verkoper af dat ik het moederbord maar moest omruilen want dat zou ondanks de test de meest logische reden zijn voor de willekeurige foutmeldingen.
Ik een nieuw moederbord in de pc gedaan en weer doet hij het niet.
Mycom zegt in principe tegen mij dat ik het zelf gedaan heb want ik heb de pc in elkaar gezet heb, en dat terwijl Mycom en nog een reparatiebedrijf er zelf naar gekeken hebben.
Nu zijn deze willekeurige foutmeldingen van een aard dat je niet precies kan afleiden wat de fout is.
Met name BSOD (Blue Screen Of Death) maar dan ook echt 15 minimaal verschillend al gehad.
Dus ik kan wel eeuwig onderdelen blijven omruilen maar dat heeft erg weinig zin denk ik.

Dus gefrustreerd als ik ben, vraag ik nu naar jullie meningen beste mensen over wat ik nu het beste kan ondernemen.

Graag hoor ik jullie reacties.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 25 Okt 2007 22:26 door Danny121


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal,

Ik heb een kleine 3 maandjes geleden een aantal onderdelen gekocht bij Mycom in Utrecht.
Vervolgens ben ik deze zelf in elkaar gaan zetten en ben met mijn nieuwe computer aan de slag gegaan.
De pc begon echter, volledig willekeurige foutmeldingen te geven en sloot daarna af.
Dus ik echt alles proberen maar niets helpt.
Ik besluit uiteindelijk naar Mycom te bellen om te zoeken naar een oplossing.
Dus kreeg ik een medewerker aan de telefoon die zei: heb je hem zelf in elkaar gezet?
dat had ik en zijn reactie was dat ik om die reden de volledige onderzoekskosten moest betalen.
De onderdelen die erin zitten passen allemaal bij elkaar, processor past precies bij het moederbord, geheugen staan op de lijst van het moederbord, videokaart is perfect geschikt, voeding is sterk genoeg, harddisk is erbij gegeven door mycom.

Ik besloot er geen woorden aan vuil te maken over de telefoon en dus ging ik er met de bon op af.
Ik lever mijn pc in en na een gesprek kwamen de verkoper en ik overeen dat ik maar 1 'service klik' hoefde te betalen.
Dus ik laat mijn pc achter en word een aantal dagen later gebeld.
Met het bericht dat er helemaal niets mis was met de pc en dat ik hem maar weer moest komen ophalen.
Dus ik was al vrij kwaad vanwege het feit dat ik geld uitgeef bij hen maar dat ik al bijna 3 maanden zonder pc zit.
Maar goed, de verkoper meldde me dat ik naar huis moest gaan en het nog maar eens moest proberen.

Dat jij drie maanden (bijna ) zonder pc zat is toch echt helemaal jou eigen schuld. MyCom rekent iets van €25.- voor het in elkaar zetten. Dat deed je niet en dus is het risico volledig voor jou. Het feit dat onderdelen bij elkaar (lijken ) te passen werkt in de praktijk helaas wel een anders. Sorry, maar zo is het wel.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door BBCS »

Natuurlijk werkte dit weer niet en ik sprak met de verkoper af dat ik het moederbord maar moest omruilen want dat zou ondanks de test de meest logische reden zijn voor de willekeurige foutmeldingen.
Ik een nieuw moederbord in de pc gedaan en weer doet hij het niet.
Mycom zegt in principe tegen mij dat ik het zelf gedaan heb want ik heb de pc in elkaar gezet heb, en dat terwijl Mycom en nog een reparatiebedrijf er zelf naar gekeken hebben.
Nu zijn deze willekeurige foutmeldingen van een aard dat je niet precies kan afleiden wat de fout is.
Met name BSOD (Blue Screen Of Death) maar dan ook echt 15 minimaal verschillend al gehad.
Dus ik kan wel eeuwig onderdelen blijven omruilen maar dat heeft erg weinig zin denk ik.

Dus gefrustreerd als ik ben, vraag ik nu naar jullie meningen beste mensen over wat ik nu het beste kan ondernemen.

Graag hoor ik jullie reacties.
Als professional heb je wel een vraag aan je:

Heb je ESD veilig gewerkt, oftwel, heb je maatregelen getroffen bij het assembleren van de computer dat je steeds met aarde verbonden bent door middel van een polsbandje?

Want statische electiciteit is de grootste vijand van de computerelectronica.

Want jij kunt wel tegen statische electriciteit, maar die electronica niet.
En zo aan de klachten te horen is statische electriciteit de boosdoener.

Wat zijn jouw rechten dan?

Daar kan ik heel kort over zijn, helemaal niks. Je hebt zelfs geen recht op garantie.

Helaas klinkt het hard, maar het is de realiteit.

Als je bij het assembleren niet op de statische electriciteit let en geen voorzorgsmaatregelen getroffen hebt, dan krijg je later de gekste problemen en foutmeldingen.

Wat kun je doen om dit te voorkomen?

Door een speciale matje met polsbandje te kopen die aan aarde gekoppeld wordt.
De statische electriciteit die jij op dat moment meevoerd, wordt dan via de aarde afgevoerd en de spanningsverschillen tussen het onderdeel en jouw zo tot bijna 0 gereduceerd.

Ook helpt het om steeds de kast aan te raken als je geen matje of polsbandje hebt. Raak vooral de chips niet aan en ook niet de contactstrips op het geheugen, uitbreidingskaarten, enz.

Op dit moment is het voor jouw te laat, maar ik hoop wel dat je er wat van geleerd hebt. Ik heb in ieder geval tips en informatie gegeven om herhaling te voorkomen.

Misschien heb je er wat aan.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Hier is al eens een topic over geweest. (altijd eerst even zoeken op het forum :wink: )
Gaat over exact hetzelfde.

Zie hier:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=54019

Als het een defect onderdeel is, dan heb je daar uiteraard wel garantie op. (mits je het zelf natuurlijk niet heb stukgemaakt)

Echter zal jezelf uit moeten zoeken waarin het probleem zit. (dat is het risico als je zelf bouwt)(indien je niet de kennis hebt om zelf de oorzaak te vinden, dan moet je uiteraard nooit zelf bouwen)

Onderzoekskosten zijn dus terecht in dit geval.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door BBCS »

Als het een defect onderdeel is, dan heb je daar uiteraard wel garantie op. (mits je het zelf natuurlijk niet heb stukgemaakt)
Als blijkt dat de computer ondeskundig door de klant zelf geassembleerd is waarbij dus geen ESD veilig gewerkt is, dus dan niet.

Zoals ik het nu zo kan beoordelen is de schade ontstaan door statische electriciteit (de componenten worden letterlijk opgeblazen) dan vervalt daarmee alle garantie.

Ik heb ook eens een klant gehad die zelf zijn computer wilde bouwen.
Ik heb hem heel duidelijk aangegeven dat als er schade ontstaat dat dan de garantie vervalt.

Zelf reken ik €50,- assemblage en testkosten.

Iemand die zijn computer zelf samengesteld heeft en alle onderdelen bij mij besteld, kan beter die €50,- extra betalen, want dan weet hij zeker dat het veilig geassembleerd is en daarbij krijgt hij ook nog 3 jaar garantie op de gehele computer.

Het gaat mij echt niet om die €50,- extra te verdienen, maar de klant is dan er zeker van dat de computer op een verantwoorde wijze geassembleerd is en dat het systeem perfect werkt.
Want naast het assembleren test ik het systeem ook helemaal. En pas als het systeem perfect is gaat het systeem naar de klant, niet eerder.

Simon0067
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007 20:19

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door Simon0067 »

Wanneer je zelf een computer bouwt ben je gelijktijdig ook de "fabrikant".
Als je dan een probleem hebt moet je ook zelf uitzoeken welk onderdeel defect is. Deze kun je dan claimen. Je kunt niet verwachten van de leverancier dat deze bij een zelf bouw pc uit gaat zoeken welk onderdeel defect kan zijn. Natuurlijk weet ik wel dat je de reserve onderdelen niet hebt om e.a uit te wisselen en het probleem te kunnen opsporen maar dat had je voor de tijd moeten bedenken.
Het bouwen van een pc is niet zo moeilijk. Maar voor het goed configuren en het opsporen van problemen heb je wel enige ervaring en spare parts nodig. Dat laatste zit ook allemaal in die € 25,- assemblagekosten !!
Ten tweede heb je niet aangegeven of je legale software hebt waar een leverancier dan ook support op kan geven.

Eerde
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door Eerde »

Bij zelfbouw, ook al is het maar het inzetten van RAM geheugen of een HDD, ben zeer gevoelig voor statische electriciteit.

Verder vraag ik mij af of het niet gewoon een software vout is, immers je hebt het over BSOD en MyCom & reparateur vinden niets in de hardware (die zullen zeker je sofware niet getest hebben.

Zelf bouw ik ook, koop mijn onderdelen bij een klein bedrijf om de hoek. Dat heeft een aantal voordelen ook al kosten de hoofdcomponenten allemaal een paar tot enkele tientallen Euro's meer.
Een [1] keer ben ik terug geweest en dan is de regel wel dat je 25,= Euro betaald voor testen, maar in de praktijk rekend de eigenaar van die winkel nix. Kom er al 6 jaar koop er alles. Dat is het grote voordeel over een keten van winkels waar je iedere keer dat je iets gaat halen een andere (excusé le mot) puitenkop aantreft die wel weet wat goed voor je is.

Het systeem van MyCom met kliks is verder eigenlijk best wel klantvriendelijk, je hebt een zeer betaalbare keus. Of je neemt zelf het risico, maar dan moet je wel weten wat je doet en niet piepen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door BBCS »

Bij zelfbouw, ook al is het maar het inzetten van RAM geheugen of een HDD, ben zeer gevoelig voor statische electriciteit.
Dat wordt door de consument bijna niet serieus genomen en ze weten het niet.

Ik zie zelfs bij concurrenten die er niet naar kijken, met alle gevolg van dien.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Soms wil een firmware update van het moederbord ook wel eens helpen,

Zelf dezelfde problemen gehad met mijn eigen computer,

Apparaat liep vast bij zware belasting van het systeem, computer teruggebracht (apparaat was toen nieuw) de dealer had aanpassingen gemaakt in de bios, ook dit had geen soelaas,

Dealer heeft ten einde raad maar een s-ata controller geplaatst en het probleem was over,

Ben toen later zelf aan het sleutelen geraakt en de s-ata controller verwijderd, ook toen liep het apparaat weer vast,

Dus maar eens even bij de website gekeken naar een nieuwe firmware update, en die was voor mijn moederbord aanwezig,

Deze binnengehaald en geïnstalleerd, en nooit geen problemen meer gehad, zelfs bij de zwaarste belastingen van het systeem,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten