Ik heb hiervoor het topic gelezen over hp of acer. Maar dit gaat over een budget zo rond de 300,-. Wijzelf zijn op zoek naar een nieuwe laptop. Maar we hebben wel wat eisen en vragen. De reden dat we een nieuwe willen kopen is dat we nu een acer extensa 5220 hebben. En deze niet meer voldoet aan hetgeen wij graag zouden willen met onze laptop.
Ik heb niet zoveel verstand van vaktaal in de computerwereld dus zal ik in jip en janneke taal uitleggen wat wij graag zouden willen kunnen met deze laptop.
- programma's terugkijken op internet. (of live sporttv kijken ) zonder dat het beeld hapert.
- Spelletjes doen (bijv facebook of spellletjes voor de kids) zonder dat het eeuwen duurd voordat iets geladen is.
- Verder gewoon gebruik als mailen en een beetje surfen op het net zonder echt nog bijzondere eisen. We doen niet aan fotobewerking of iets dergelijks.
- het zou fijn zijn als de laptop niet zo snel oververhit raakt!.
De situatie:
We zijn een druk gezin. De laptop die we nu hebben ligt regelmatig op de bank. Dit willen we met de volgende niet. Die willen we op de tafel posten. Hij moet wel een beetje stevig zijn. Ik heb gekeken naar een ultra nog wat boek. Maar dat is me net iets te doen en fragiel om het feit dat er ook kinderen mee omgaan.
Ons budget tot max 800,00 (dit wil niet zeggen dat we dit ook perse willen uitgeven aan functies die voor ons niet echt tot de orde zijn. Het gaat meer om dat het een goede degelijke laptop moet zijn)
Nu de vragen.
- Wat is voor ons een geschikt model/ type?
- Zijn er mogelijkheden waarbij het toetsenbord verstevigd is? (het vorige mist een aantal knoppen wegens lomp gebruik van de kids) en ja ik weet het dat is niet oke
![Smile :-)](./../images/smilies/icon_smile.gif)
- Wat is een goede winkel om eens te gaan kijken? Moet deze perse computer gerelateerd zijn? Of bijv een bcc een optie? Wat is jullie mening hierover.
- En waar moeten we verder op letten bij de aanschaf van een laptop.
(en dan is misschien jullie vaktaal wel handig zodat we weten waar we naar zoeken wanneer we gaan kijken)
Ik hoop dat jullie een mening hierover kunnen geven?
Alvast bedankt voor de tijd en de moeite.
Vriendelijke groet,
Joyce