LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norton is het echt zo goed?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Anastasia

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door Anastasia »

via Google kun je een gratis probeer versie downloaden, nadat je oude eraf is gehaald, en na 3 maanden betalen of wegwezen....

En kun je dus zonder Ik ben Ik winkel gewoon gratis testen hoe slecht deze is.....

Vele mensen hebben op diverse merken PC's ook een gratis versie die 1, 3 of 6 maanden werkte, en worden er vaak al ongebruikt afgehaald, en dat verwijderen is al lastig genoeg, zie de vragen hier en bij Kassa.

Anastasia.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Vele mensen hebben op diverse merken PC's ook een gratis versie die 1, 3 of 6 maanden werkte, en worden er vaak al ongebruikt afgehaald, en dat verwijderen is al lastig genoeg, zie de vragen hier en bij Kassa.
Dat verwijderen valt nog wel mee.
Symantec heeft hiervoor speciale removal-programma's voor.

gnarp

Ongelezen bericht door gnarp »

Ik heb in het verleden ook slechte ervaringen met Norton. Om het eraf te halen is helemaal een ellende. Tevens blijven ze me al 2 jaar lastig vallen met aggressieve mailing e.d.

Ik gebruik nu al anderhalf jaar naar volle tevredenheid het gratis programma Avast. Dit is te dowloaden op http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Vriendelijke groet,
Martijn

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik wil gewoon weten wat mensen drijft om norton te kopen en waarom zij denken dat dit een goede aankoop is of ik dan vind dat ze dom zijn doet er niet toe ik verwacht van een huis en tuin gebruiker niet dat ze alles gaan uitspitten.
Helaas kan ook jij geen antwoord geven op mijn vraag wat mij erop wijst dat je eigenlijk zomaar wat gekocht hebt
Norton is zo goed niet als mensen denken, wat nogsteeds niet over d kwaliteit van het product zegt mensen die norton hebben aangeschaft zijn niet dom, maar moeten ook eens verder kijken dan het kost duur dus het zal wel goed zitten

--
Overigens heb ik al 2 mensen gehad die norton maar hielden omdat het niet weg te krijgen was
Ik was vroeger gebruiker van norton, toen ik door een virus getroffen werd ging ik onderzoek doen tot mijn verbazing merkte ik wat er mis was met norton nu ben ik wat wijzer, en heb meer onderzoek gedaan en kan goed onderbouwt zeggen dat norton niet zo enorm goed is en vaak zelfs onder de maat presteert (al helemaal voor deze prijs)
Nogmaals, Je mag norton goed vinden of er tevreden mee zijn maar wanneer je norton verlengt toch eens nadenkt of je niet eens wat anders
aanschaft
Laatst gewijzigd door Moppentappers op 07 mar 2007 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Ik wil gewoon weten wat mensen drijft om norton te kopen en waarom zij denken dat dit een goede aankoop is of ik dan vind dat ze dom zijn doet er niet toe ik verwacht van een huis en tuin gebruiker niet dat ze alles gaan uitspitten.
Tot zo'n twee jaar geleden was Norton het beste wat er was.
Vandaar dat ik de klanten ook aanbeveelde.

Echter waar het bij Symantec mis is gegaan weet ik niet, maar de kwaliteit is sterk achteruit gegaan.

Vandaar dat ik de producten van Symantec niet meer lever.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Je mag norton goed vinden of er tevreden mee zijn maar wanneer je norton verlengt toch eens nadenkt of je niet eens wat anders
aanschaft

En dat heb ik ook gezegt in 1 van mijn reactie's. Als het in Nov as afloopt ga ik eens mezelf verdiepen in bv G-Data enz. Maar voor nu laat ik het fijn draaien.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik gebruik AVG en ik heb nog nooit problemen gehad.

Er is geen 1 anti virus up to date. Per dag worden er honderden virussen gemaakt en heb je er maar voor 2 een killer. Dit houdt in dat je nooit beschermd kunt zijn. Na 3 maanden scannen wordt er ineens een virus gevonden. Dit virus werd zonder dat je het wist al 3 maanden geleden op de computer geïnstalleerd en wordt nu pas gevonden.

Dus houdt toch op er is geen enkele virusscanner goed. Norton vreet zich volledig in je programma's en vertraagd het systeem enorm. Ik heb norton gehad, maar sinds ik AVG gebruik draait alles lekker en nogmaals nooit problemen gehad.

Moppentappers

Er is wel degelijk verschil, enkele scanners draaien momenteel met een heuristische scanner die naast met signatures scant of het virus schade toebrengt (vooral om varianten te ontdekken) wat de meeste virussen eigenlijk zijn
Hoewel G-data beter uit de test is gekomen bij de consumenten bond is er ook achterliggende informatie, bijvoorbeeld dat deze de engine van kaspersky gebruikt
en dus hier misschien beter mee weet te werken uiteindelijk

ikbenik

Hoewel G-data beter uit de test is gekomen bij de consumenten bond

Die testen van die bond vind ik echt onbetrouwbaar.

jor

Als het in Nov as afloopt ga ik eens mezelf verdiepen in bv G-Data enz.

Zoals ik al melde ga ik in Nov as de boel eens goed doorspitten en alle op de markt zijn complete Internet security pakketen bekijken op voor en tegens.Vind ik op dat moment een groot verschil in de werking van Norton ten opzichte van de andere kan ik altijd nog switchen. De prijzen ontlopen elkaar niet echt heel veel. www.comcol.nl (computercollectief ) is de site waar alle pakketen aanwezig zijn met prijzen enz.Dus wie weet.

Maarten1234

Joh het maakt allemaal niet uit. Laat je toch niet gek maken joh. Als je normaal doet is er niets aan de hand. Nu staan er ook virussen op je pc welke pas over 3 maanden gevonden kunnen worden, omdat deze tot nu toe nog niet bekend zijn. Bij geen enkele killer. Daarnaast worden virussen ook op de markt gebracht door de antivirus makers zelf om zo hun produkt te verkopen. Makkelijk toch en niemand kan dat controleren. De hele computerbuisness is 1 grote oplichterij.

ikbenik

De hele computerbuisness is 1 grote oplichterij.
Dus je noemt mij een oplichter! :twisted: :twisted:

jor

De hele computerbuisness is 1 grote oplichterij.

Dat slaat helemaal nergens op. Dom en onnodig kwetsend voor mensen die hun brood verdienen in de computerbranche ( zoals ikbenik ). Ga je schamen.

Moppentappers

Dat anti virus leveranciers zelf virussen lopen te maken is ook iets wat je zomaar even bedenkt de anti virus leveranciers hebben het al druk genoeg met virussen die andere maken.
Symantec en MCafee vind ik inderdaad oplichters,
En zo zijn er nog zat zaken die de boel oplichten maar makelaars net zo goed
ook allemaal oplichters.. toch? omdat er toevallig een stel veel geld vraagt voor dingen die hun bijna niks kost.
En als jij je opgelicht voelt door het apparaat waar je nu mee werkt vind ik dat ook nogal vreemd

ikbenik

omdat er toevallig een stel veel geld vraagt voor dingen die hun bijna niks kost.

Ten eerste kost sofware zelf niets.

Gewoon een copie op een medium zetten.

Echter de ontwikkeling ervan kost veel tijd en ook veel geld.

In software gaat heel veel manuren in zitten.
omdat er toevallig een stel veel geld vraagt voor dingen die hun bijna niks kost.

Wat je tegenwoordig veel ziet is dat mensen zelf een waarde aan producten gaan geven, die niet evenredig zijn met de werkelijkheid.

Een computer zelf kost veel geld en men is van mening dat het veel goedkoper kan.

Zo werkt het dus niet.

Waar ik me aan stoor is dat mensen een eigen fantasiewereld creëren en daar dan hun eisen op stellen.

Men moet eens meer om zich heen kijken en zien wat de realiteit werkelijk is.

Maar men wilt dat niet en in hun eigen fantasiewereld blijven leven.

Zelf open ik hier vaak de deuren achter de winkelier.
Ik laat jullie heel vaak zien de wereld achter de winkelier en hoe dingen werkelijk zijn.

Het beeld dat ik dan geef komt niet overeen met de fantasiewereld van sommige mensen en ik wordt dan ook stevast door sommige bestempeld als oplichter.

Ik zeg vaak niet voor niets:
Wordt wakker!

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

Hier in Rusland is 90% op AVG over gestapt, goed en gratis...

Norton is bij Google gratis als proef versie als je ooit iets wil te proberen zonder kosten, en hoewel er mensen zijn die die tool adviseren, ook daarmee gaat het soms mis, als Norton beschadigt is, moet je het eerst namelijk herstellen, en dan pas verwijderen, dus verwijderen is soms wel lastig!

Maarten1234

Het is gewoon 1 grote oplichterij. Waarom Kan de ene wel een virus vinden en of killen en de ander niet...... Heel deze branche is gewoon op geld uit. Je ziet het bijvoorbeeld al aan Vista. Je moet een behoorlijke pc hebben mocht je dat draaiend willen hebben. Dus je koopt niet alleen Vista, maar ook meteen een nieuwe pc. Hetzelfde geldt met viruskillers. Wat is er nu makkelijker om als producent van viruskillers ook virussen te maken. Wat krijg je dan voor situatie: He *** ik heb een virus... Ik krijg hem er niet af.... Ja hoor wordt er dan gezegd met Norton of McAfee krijg jij hem eraf........ He die heb ik niet..... Geen probleem dan koop je hem toch.....

Mensen wordt wakker als er vandaag een virus uitkomt dan is er pas na minimaal 3 maanden een killer voor. In de tussetijd slaat ie zijn of haar slag en geen enkele scanner ziet hem tot dat de update er is met toevallig ook de killer voor dat virus, maar wees gerust er staan er na het killen alweer genoeg ongemerkt op je pc. Dream on.

Een virus is gewoon een programma welke opzettelijk door 9 van de 10 keer eigen stommiteit op de pc komt. Programma afhankelijk pakt deze gewoon de bestanden waar hij voor is geprogrammeerd en daar gaat ie in zitten.

Het stelt niets voor.

AVG is een perfect programma. Zoals Anastasia aangeeft gratis en zo van internet af te halen. Het maakt niet uit welk antivirus programma jij op je pc hebt staan. Ze laten allemaal steken vallen en zien niet alles. Wanneer je een goed programma hebt dan maakt deze een soort back-up van je pc. Bij een controle vergelijkt het programma de harde schijf met zijn gemaakte back-up. Eventuele veranderingen geeft ie weer. Ook zal hij onderdelen pakken die gekenmerkt zijn als virus. Het leuke is dat bijvoorbeeld Norton ook goede dingen ziet als virus en ze verwijderd of weigert. Met AVG nooit enig probleem gehad. Naast AVG gebruik ik 2 keer in de maand Trendmicro.com. Dat is een online virusscanner. Kijk maar eens www.trendmicro.com Verder gebruik ik HitmanPro.

Mijn pc is ''schoon'' en dat zonder dure programma's die niet goed werken. Elk pc bedrijf is corrupt, want je moet toch je artikelen op de markt brengen. Mensen die niet geloven dat Symantec of andere netjes spelen op de markt komen bedrogen uit. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je moet nog een hoop leren en dat doe je echt niet alleen op school. Mijn ervaring is dat zelfs pc winkels de boel oplichten of ook niet alles weten.

ikbenik

Elk pc bedrijf is corrupt, want je moet toch je artikelen op de markt brengen. Mensen die niet geloven dat Symantec of andere netjes spelen op de markt komen bedrogen uit. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je moet nog een hoop leren en dat doe je echt niet alleen op school. Mijn ervaring is dat zelfs pc winkels de boel oplichten of ook niet alles weten.
Hiermee zeg jij dus dat ik een grove oplichter ben!

Kijk eerst eens naar je eigen voordat je mij zo beticht, sukkel!

Hiermee kan ik over jouw bij de redactie van dit forum een grote klacht indienen.

Ik kan een hele hoop hebben, maar jij bent te ver gegaan. :evil:

jor

Geplaatst op 08 Mrt 2007 23:14 door Maarten1234

--------------------------------------------------------------------------------

Het is gewoon 1 grote oplichterij

ikbenik , Maak je niet te druk om 1 zo een dom figuur die vanachter zijn computertje zich afgeeft op anderen. Als ik in zijn stukje over Windows Vista lees vermoed ik dat het een sukkel is met win 98 of een niet legale XP die zijn frustratie's kwijt moet. Gewoon negeren is het beste. Aaangeboren domheid is niet te genezen.

jor

persoonlijk zie ik maar al te vaak dat men AVG aanraad,

MENSEN!!!! aub bagger programma die onnodig geheugen vreet en uiteindeljk zijn werk niet goed doet,

En dat 100 mensen 100 meningen hebben blijkt wel weer op een ander forum waar andes over AVG gedacht word. Denk eigenlijk dat het een soort persoonlijke voorkeur is van de gebruikers. ( geld ook voor mij ).

Gesloten