LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norton is het echt zo goed?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik zie hier veel topics over ik heb norton, dus het zal wel goed zijn
In de eerste plaats heb je niet genoeg aan norton alleen
Ik heb het vroeger zelf gebruikt, dus ik kan zeggen dat ik weet waar ik over spreek.
In de eerste plaats de prijzen
Wij betalen voor norton 2007 79,99 euro
Wij hebben dan alle beveiliging van norton voor 1 jaar
willen wij nog een gezellig jaar kost dit 59,99 euro
Dan denk je natuurlijk, daar zal ik dan wel geweldige service voor krijgen
mooi niet dus
* €39.95 voor virusdetectie
* €69.95 voor virusverwijdering
Dus ik koop een duur product en als ik dan problemen heb kan ik nog eens gezellig 110 euro gaan betalen
Nu willen wij als hulpeloos consumentje een vraag stellen natuurlijk wel via de telefoon, want we willen niet lang wachten en/of het internet ligt in de soep wat kost dit geintje voor een beetje hulp? 10 euro
---
Om het even te vergelijken gaan wij naar de goede security aanbieder kaspersky, Russisch bedrijf wat in de IT wereld veel gebruikt wordt.
Wij betalen 69,00 euro
11 euro verschil, valt best mee maar wanneer wij gaan kijken hoe duur support kost valt iets duidelijk op, 80 cent per minuut komt bij dat als het langer dan 1 kwartier duurt ze je kostenloos terug bellen
--
De prijs vergelijking dus.. best schrikbarend als je merkt waar symantec allemaal geld voor durft te vragen en hoeveel.
De anti virus van kaspersky is echt een uitblinker, hoewel de rest absoluut niet slechter is dan de functies van norton

En norton heeft het (voor een gedeelte samen met MCafee) voor alle consumenten verknald.
Het systeem van norton werkt ook in het kernel nu heeft microsoft in windows vista een systeem waarmee het kernel beschermd is
Nu kan norton daar niet meer in
norton boos,en gaat meteen naar de media Uiteindelijk moest microsoft een API maken om te zorgen dat wanneer norton aanwezig was het kernel niet beveiligt zou worden.
Niet erg.. toch? of misschien ook wel! wat gaan we nu krijgen? Er komen virussen die zeggen dat ze norton zijn ze nemen de PC over en je PC kan weer fijn opnieuw geinstalleerd worden
Komt bij dat je dan een verhaal krijgt van "Ik ben norton"nee, Ik ben norton" en het wordt weer een groot fiasco
Maar waarom nemen mensen dan toch norton?
1.Het zat bij windows 98
2. Wanneer je als consument in de winkel staat en je hebt geen idee wat goed is, mnaar er staan 2 pakketten een van 50 euro en een van 100 euro
de consument wil het beste, dan zal hij gaan voor het pakket van 100 euro terwijl dat niets over de kwaliteit van het product van 50 euro zegt
Komt het placobo effect bij dat wanneer je veel voor iets hebt gedaan het beter lijkt logisch, want je wilt niet teleurgesteld worden

Maar dan hebben we het nog niet gehad over die enorme schermen
Schreeuwend "ohh ik heb wat tegen gehouden goed hé"
Terwijl het ook met een normaal schermpje kan rechtsonder
Wat norton hiermee wil bereiken is dat je het verlengt omdat het "zo goed werkte"
Overigens is de techniek waarmee norton verwijdert ook enorm slecht,
zelfs een stel cookies kunnen voor norton een probleem zijn om weg te halen.
Wanneer je kijkt naar de hijackthis logjes (log bestanden over de computer die experts na kijken om infecties weg te halen)
Zie je dat het overgrote deel norton gebruikt
Momenteel heb ik al 3 drivecleaner logjes voorbij zien gaan en 2 ervan waren norton gebruikers
Ik denk dat we eens verder moeten kijken dan de prijs en eens advies moeten vragen op goede ondersteunings sites (nucia.nl bendeboy.nl ed.)
In plaats van onze oom die het allemaal o zo goed weet
Nogmaals wil ik melden, met alleen norton ben je niet klaar

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door Flipipo »

Weet je welke echt goed is en niet duur..... Panda!! Ben een zeer tervreden 5 jarige gebruiker daarvan... ik heb abonnement voor 3 jaren voor iets van 60 a 70 euro dacht ik.... en super!!!! Nooit problemen en houdt virussen tegen...

ikbenik

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Om het even te vergelijken gaan wij naar de goede security aanbieder kaspersky, Russisch bedrijf wat in de IT wereld veel gebruikt wordt.
Wij betalen 69,00 euro
11 euro verschil, valt best mee maar wanneer wij gaan kijken hoe duur support kost valt iets duidelijk op, 80 cent per minuut komt bij dat als het langer dan 1 kwartier duurt ze je kostenloos terug bellen
--
De prijs vergelijking dus.. best schrikbarend als je merkt waar symantec allemaal geld voor durft te vragen en hoeveel.
De anti virus van kaspersky is echt een uitblinker, hoewel de rest absoluut niet slechter is dan de functies van norton
Ik heb veel pakketten van Norton geleverd.
Echter sinds ¾ jaar lever ik het niet meer.

Norton is helemaal niet zo goed meer als het geweest is.
Als monteur zijnde zie ik veel problemen met Norton.
Vastlopers, grove foutmeldingen, zeer trage systemen.

Bij de klanten installeer ik Avast en zelf heb ik Kaspersky.
Daar ben ik zelf zeer tevereden over.

Norton, McAffee: het is allebei totaal niks.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik heb ook kaspersky, sophos is meer analisten (kaspersky ook, maar die heeft echt goeie anti virus)
kaspersky is eigenlijk de enige waarvan ik echt kan zeggen dat ze goed werk afleveren en nod32 wordt ook steeds beter

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door jora39 »

ik had eerst ook norton op mijn pc's, de pc werd er alleen maar traag door.
nu heb ik gratis avira antivir en werkt goed en gratis zoals ik dus zei.
verder heb ik Ad-aware SE personal ( ook gratis )
ben er zeer tevreden over

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Vreemd blijf ik vinden dat er enorm veel norton gebruikers zijn maar er toch weinig reacties zijn

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door jor »

Dat komt omdat ik haast niet meer durf te zeggen dat ik wel tevreden ben met Norton Internet Security 2007 NL. Had eerst Norton internet security 2005 en Dat vertraagde echt veel meer. Op mijn ( wel zware computer )Dual Core Athlon 64 X2 5200+ met 2048 intern geheugen enz
is het nauwelijks merkbaar aanwezig. Het enige wat ik wel jammer vind is dat de extra Add On -pack pas op 30 maart as gaat werken voor mijn Windows Vista Premium.Dus ja, Ik heb geen last.


ADD On -pack omvat nu AntiSpam
Parental Control
Confidential Blocking
Ad Blocking
Stond vroeger gewoon op de CD-rom maar moet nu los worden gedownload ( gratis voor gebruikers van internet security ).

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Nu heb ik toch een vraagje, wat was voor jou de rede tot aanschaf van norton?
En wanneer vind je precies dat jouw anti virus goed werkt?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wat levert al die reclame voor nucia en bendeboy jouw eigenlijk op??

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

niets?
je mag ook naar www.pcles.nl maar de kans dat ze je dan voor elk miesserig probleem gaan laten formatteren is groot
of dat ze je even Roque scannertje geven waarmee je van de wal in de sloot komt
of even bij een hijackthis logje wat dingentjes laten aanvinken zonder enige verstand hiervan te hebben

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Hopelijk lijkt het op die andere NORTON.

De motoren zijn niet meer, Failliet, en deze mag ook wel....
maar brengt dan jaren later niets meer op!

Uw Desknuddige.... Anastasia.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door jor »

Nu heb ik toch een vraagje, wat was voor jou de rede tot aanschaf van norton?
En wanneer vind je precies dat jouw anti virus goed werkt


In begin 2004 kreeg ik voor het eerst Norton, Ik vond het erg zwaar maar dat kan ook aan mijn computer van toen te hebben gelegen
( Pentium 111 ). Daarna kocht ik de 2005 versie en na een upgrade in 2006 nu dan sinds Dec jl de 2007 internet security versie. Ik verwacht ten eerste van mezelf dat ik het gevaar niet echt ga opzoeken enkel en alleen omdat ik een virusprogamma heb.Verder heb ik in 2 jaar slecht 1 keer iets echts verkeerds binnen gekregen dat ondervangen en verwijderd werd door Norton. Ik zei al , Je moet bang zijn om iets goeds over dat prog te vertellen omdat iedereen het allemaal zo weet dat het niet oke is.Een kennis had van horen zeggen dat het niks was en zo gaat het dan weer verder zonder dat men het zelf gebruikt.Ik heb chello extreme en ben 15 uur per dag online voor werk en genoegen met deze nieuwe computer. Maar ieder zijn meug hoor, heb je geen trek in Norton doe je het gewoon niet. Ligt niemand wakker van denk ik.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Norton wordt gewoon zwaar overschat, ik hoor vaak "ik heb norton dus het zal wel goed zijn" in de eerste plaats is een anti virus scanner dus een hulpmidddel en je moet er nooit vanuit gaan dat wanneer je een anti virus hebt je veilig zit, de veiligheid komt alleen met goed verstand op het internet
Ik wil graag weten wat de mensen dreef tot het kopen van norton en waarom zij precies denken dat het goed werkt.
Het aantal virussen dat je wel of niet krijgt heeft daar eigenlijk weinig mee te maken

ikbenik

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik wil graag weten wat de mensen dreef tot het kopen van norton en waarom zij precies denken dat het goed werkt.
Ik heb heel veel Norton in het verleden geleverd, puur omdat Norton het beste was.
Maar de tijden zijn veranderd. De pakketten werden groot, maakten het systeem traag en nog erger, ze veroorzaakten veel foutmeldingen.
Daarbij kwam ook nog dat steeds meer virussen niet gedetecteerd werden.

Dat was voor mij de reden om geen Norton meer te leveren.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

ikbenik: dan moet je Kaspersky gaan leveren in je winkel.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 07 Mrt 2007 07:43 door Moppentappers


--------------------------------------------------------------------------------

Norton wordt gewoon zwaar overschat, ik hoor vaak "ik heb norton dus het zal wel goed zijn" in de eerste plaats is een anti virus scanner dus een hulpmidddel en je moet er nooit vanuit gaan dat wanneer je een anti virus hebt je veilig zit, de veiligheid komt alleen met goed verstand op het internet
Ik wil graag weten wat de mensen dreef tot het kopen van norton en waarom zij precies denken dat het goed werkt.
Het aantal virussen dat je wel of niet krijgt heeft daar eigenlijk weinig mee te maken

Naar boven



Je wilt dus gewoon je eigen gelijk bewijzen. En alleen maar horen over hoe slecht het wel is. Jammer, maar erg belangrijk vind ik het niet of jij het nu wel of niet goed vind. Ik gebruik het en ben nog steeds tevreden, punt. Als je een stok zoekt om te slaan vind je die altijd wel en als het echt Zo slecht zou zijn begrijp ik niet dat ze nog steeds marktleider zijn.En nu niet roepen dat niemand verder kijkt dan hun neus lang is want als het moment komt dat ik merk dat Norton niet meer doet wat ik ervan verwacht gaat het de deur uit.Stemmingmakerij is geen echte hulp hoor.Dat ikbenik het niet meer verkoopt is zijn goed recht, Er zijn zeker goedkopere oplossingen en Norton is natuurlijk een zwaar prog, Nogmaals mijn computer merkt het niet eens.

ikbenik

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik wil hieraan ook toevoegen dat ik de versies van 2006 nog verkocht heb, tot zomer 2006.

Ik hoorde van veel klanten toch klachten en in het algemeen waren de reacties op internet ook beduidend slechter geworden (tweakers.net).

Daarbij is het ook zo dat op oudere systemen Norton de systemen zeer traag maakte.

Daarbij komt ook nog dat de 2006 en de 2007 versies niet onder Windows98 draaien.

Ik heb tot 2 maanden terug nog gebruik gemaakt van Norton Antivirus 2005. Daar was ik wel tevreden over. Maar doordat ik in de notebook een andere harde schijf geplaatst heb, heb ik daar Kaspersky op gezet.

Ik heb met de oude schijf waar Norton op staat, Norton de schijf helemaal laten scannen en daarna die schijf met Kaspersky laten scannen.
Ik schrok me echt een hoedje, want Norton liet toch veel liggen.

Ik kraak Norton niet af omdat iedereen dat doet, ik kraak Norton af op de werkelijke werking.
Norton laat teveel virussen onopgemerkt. En dat is een algemene klacht.

In de verschillende testen die ook de verschillende computerbladen gedaan hebben (opjectiever kan niet) is gebleken dat zowel Norton als McAffee flinke steken laten vallen. Daarintegen is Avast en Kaspersky enorm in opmars gekomen.

Kaspersky staat op dit moment bekend als de beste. In iedergeval zitten ze in de top.

Hun software doet precies wat het moet doen en de pakketten zijn ook vrij klein en het systeem levert geen snelheid in.
en Norton is natuurlijk een zwaar prog, Nogmaals mijn computer merkt het niet eens.
Dacht ik eerst ook, maar door de harde schijf wisseling merkte ik wel een enorm verschil.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door jor »

Moppentapper schreef
Ik wil graag weten wat de mensen dreef tot het kopen van norton en waarom zij precies denken dat het goed werkt.
Het aantal virussen dat je wel of niet krijgt heeft daar eigenlijk weinig mee te maken

Jij komt dus met bewijzen waarom het voor jou wel of niet oke is en daar kan ik in meegaan.Zou dit bij mij ook gebeuren gaat het gelijk de deur uit, Ook ik zit niet vast aan Norton en neem net zo makkelijk een andere virusscanner. Maar zolang ik gaan last heb is er geen reden dit te doen. Moppentapper schijnt te willen horen hoe dom mensen zijn geweest om Norton aan te schaffen en zelfs al hebben mensen met Norton geen virussen zegt hij dat het hem daar niet om gaat. Jammer, maar dan wil je alleen maar de verkeerde dingen horen en probeer je gebruikers van Norton in een vakje te plaatsen, Nee dus.

ps. Nu met Vista Premium duurt het opstarten zonder Norton 30 seconden en nadat ik norton 2007 erop had gezet 35 seconden, Nauwelijks iets om me druk over te maken. Soms deed ik wel eens een online virusscan van andere merken maar ook zij vonden niets. Het is natuurlijk wel heel erg van belang wat je precies uithaalt op het internet en wat je allemaal binnen haalt. Eeen kennis van mij zegt overal Ja of oke op als het niets kost en dat kan voor elke viruscanner een probleem gaan geven.Ik stop over Norton want ik heb alles al verteld en moppentapper luistert liever naar klachten en die heb ik dus niet Sorry daarvoor. 8)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door jor »

En dit is dan volgens de consumentenbond het beste

http://www.webwereld.nl/articles/45363/ ... iging.html


Zoveel mensen zoveel mensen lijkt wel. Misschien dat als Norton 2007 in Nov as over is ik iets op dat gebied ga uitproberen.

ikbenik

Re: Norton is het echt zo goed?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar zolang ik gaan last heb is er geen reden dit te doen. Moppentapper schijnt te willen horen hoe dom mensen zijn geweest om Norton aan te schaffen en zelfs al hebben mensen met Norton geen virussen zegt hij dat het hem daar niet om gaat.
Ik zeg ook niet dat mensen die wel Norton kopen da die dom zijn.
Het is natuurlijk wel heel erg van belang wat je precies uithaalt op het internet en wat je allemaal binnen haalt.
Klopt helemaal.
Alleen is de consumentenbond het daar absoluut niet mee eens.
Want ze hebben een partitie aan de tweede kamer aangeboden waarin staat dat het voor de leek met twee linkse handen heel moeilijk is om de computer goed beveiligd te hebben.
Want, zeggen ze, in een auto ziiten toch ook veiligheidsgordels.
Maar wat heb je aan een auto met veiligheidsgordels als je die dingen niet gebruikt?

Maar dat terzijde.
Nu met Vista Premium duurt het opstarten zonder Norton 30 seconden en nadat ik norton 2007 erop had gezet 35 seconden,
Met een ouder systeem duurt dat veel langer.
Norton is gemaakt voor de nieuwste systemen en de oudere systemen hebben het daar wel degelijk moeite mee. En dat is jammer.

Je hoort mij inderdaad negatief praten over Norton.
Als monteur zijnde kom ik bij veel mensen. Het percentage van klachten die te wijten zijn aan Norton zelf werd steeds groter, vandaar dat ik besloten heb om Norton niet meer te leveren.

Echter als er mensen zijn die er geen problemen mee hebben, is dat alleen maar goed om te horen.
Symantec stond vele jaren aan te top. Echter zijn ze een kant opgegeaan die ze geen goed doen.
Zelf hoop ik dat ze bij Symantec wakker worden en weer terug gaan vechten naar de top.
Want in mijn ogen horen ze daar thuis.

Gesloten