LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderdelen Mycom

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
eelco14

Onderdelen Mycom

Ongelezen bericht door eelco14 »

Ik heb een maand geleden, een nieuwe moederbord, cpu werkgeheugen en een nieuwe videokaart gekocht.

Na dat ik alles had geinstaleert liep die telkens vast.

Na de winkel (Mycom) geweest, 3 weken kwijt geweest, niks gevonden in de winkel. verschilende testen uit gevoerd niks uit gekomen. Ik kreeg hem weer terug niet gemaakt.

Nu heb ik dus een nieuwe pc die elke keer vast loopt, bijna 300 euro besteed aan iets wat het niet doet.

Kan ik dit weer terug verhalen op mycom, ik neem aan dat mijn pc het gewoon moet doen.

wie kan me helpen?

Gr eelco

ikbenik

Re: Onderdelen Mycom

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb een maand geleden, een nieuwe moederbord, cpu werkgeheugen en een nieuwe videokaart gekocht.

Na dat ik alles had geinstaleert liep die telkens vast.

Na de winkel (Mycom) geweest, 3 weken kwijt geweest, niks gevonden in de winkel. verschilende testen uit gevoerd niks uit gekomen. Ik kreeg hem weer terug niet gemaakt.

Nu heb ik dus een nieuwe pc die elke keer vast loopt, bijna 300 euro besteed aan iets wat het niet doet.

Kan ik dit weer terug verhalen op mycom, ik neem aan dat mijn pc het gewoon moet doen.

wie kan me helpen?
Als Mycom die onderdelen heeft uitgezocht dan kun je wel Mycom daarop aanspreken.

Als jijzelf die onderdelen zelf hebt uitgezocht en Mycom hebt verzocht om die onderdelen te bestellen, dan kun je niet op Mycom terugvallen.

Zij hebben namelijk aan hun plicht voldaan en wel die onderdelen leveren. Dat die onderdelen niet met elkaar samenwerken doet er dan niet toe.

Je kunt Mycom namelijk niet op aanspreken dat die onderdelen niet samenwerken als jijzelf die onderdelen zelf hebt uitgezocht.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Zij hebben namelijk aan hun plicht voldaan en wel die onderdelen leveren. Dat die onderdelen niet met elkaar samenwerken doet er dan niet toe.

En zo is het dus, Jij hebt bij Mycom deze onderdelen besteld en jij hebt ze daarna gemonteerd. Dat het nu niet goed samenwerkt is helaas jou riscio ervan uit gaande dat Mycom de onderdelen heeft getest en goed bevonden. Dit behoord nu tot de risico's van zelfbouw. In jou geval had ik het even bij Mycom laten inbouwen ( kost €25.- ) en had je deze toestanden niet gehad.Rot is het wel voor je natuurlijk en misschien kan je de delen verkopen via marktplaats of zo iets. Ten slotte zijn ze nieuw en je hebt de bon.

Jor.
ps, Mycom staat op tweakers.net best wel goed bekend.
http://tweakers.net/shopreview/17

ikbenik

Ik ben zelf ook detaillist.

En als iemand tegen mij zegt dat hij diverse onderdelen wilt hebben en hij geeft mij dan de typenummers, en als daarna blijkt dat hij het niet werkend krijgt, dan is het zijn probleem. Hij heeft die onderdelen zelf uitgezocht.

Als iemand bij mij komt en hij wilt dus een moederbord, geheugen, processor en een videokaart en alles moet met elkaar werken en ik zoek dan die onderdelen bij elkaar, dan ben ik dus verantwoordelijk of alles met elkaar werkt. Is dat dus niet het geval, dan kan die klant mij daarop aanspreken en dan moet ik het probleem verhelpen.

Nog een paar dingen:

- Bij het bouwen van die computer, heb je ook jouw maatregelen getroffen qua veilig ESD werken? Dus dat jij jezelf geaard hebt, zodat de eventuele statische electriciteit geen schade kan veroorzaken?

- Heb je de processor wel goed in het voetje gedaan?

Mr. Floppy

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Aangenomen dat je geschikte onderdelen hebt gebruikt voor het betreffende MB, en dat je het BIOS juist hebt ingesteld; dan dienen alle onderdelen gewoon met elkaar samen te werken. (ze moeten allen voldoen aan vastgelegde standaarden)

Je zal dus eerst uit moeten zoeken welk onderdeel problemen veroorzaakt. (het kan overigens ook zijn dat de gebruikte software (hier vallen dus ook drivers onder) de problemen veroorzaakt)
Dus eerst van alle onderdelen de laatste nieuwe drivers van de fabrikant zelf proberen. (ook de drivers van het MB)

Mocht er een onderdeel niet goed zijn, dan kun je er gewoon mee terug naar de winkel. (is gewoon garantie)
Je zal echter zelf uit moeten zoeken welk onderdeel niet goed is. (dat is het risico bij zelfbouw)

Echter als je zelf niet zoveel kennis hebt van computers (anders had je zelf de oorzaak natuurlijk al gevonden), kun je beter het assembleren en installeren aan een ander over laten.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Aangenomen dat je geschikte onderdelen hebt gebruikt voor het betreffende MB, en dat je het BIOS juist hebt ingesteld; dan dienen alle onderdelen gewoon met elkaar samen te werken. (ze moeten allen voldoen aan vastgelegde standaarden)
Dat iets aan de standaard voldoet wil nog niet zeggen dat het met elkaar zal werken. Er is genoeg geheugen wat niet goed met een bepaald moederbord werkt, of andere hardware die niet lekker met weer andere hardware werkt. In theorie zou alles werken, maar in de praktijk werkt dat zo niet met zulke complexe artikelen. Asus heeft niet voor niets een QVL.

Zo kun je in de supermarkt best een pak macaroni kopen en wat tomaten en kruiden. Of het samen een lekkere pasta wordt is nog maar de vraag.

Mr. Floppy

Dat iets aan de standaard voldoet wil nog niet zeggen dat het met elkaar zal werken.
Jawel, want daar zijn de standaarden juist voor bedoeld. :wink:
Er is genoeg geheugen wat niet goed met een bepaald moederbord werkt, of andere hardware die niet lekker met weer andere hardware werkt.
En toch voldoet dan 1 van de 2 niet aan de standaard.
Probleem is dat je het zelf moet uitzoeken en aantonen. Hiervoor dien je dan natuurlijk wel kennis van zaken te hebben.
Overigens komt het zelden voor, en meestal ligt de oorzaak in verkeerde BIOS instellingen of verkeerde (standaard) drivers.

Echter kan er in dit geval ook gewoon een defect zijn.

magel725

In een perfecte wereld zou je gelijk hebben, maar wanneer je twee produkten hebt die alletwee het uiterste van de standaard opzoeken dan heb je een kans dat het onderlinge verschil te groot is en het niet werkt.

Ja, het is een standaard, dus ja, het zou met elkaar moeten werken. In theorie.
En toch voldoet dan 1 van de 2 niet aan de standaard.
Probleem is dat je het zelf moet uitzoeken en aantonen. Hiervoor dien je dan natuurlijk wel kennis van zaken te hebben.
Overigens komt het zelden voor, en meestal ligt de oorzaak in verkeerde BIOS instellingen of verkeerde (standaard) drivers.
Dat klopt niet. Beide produkten kunnen gewoon aan de standaard voldoen zonder met elkaar te werken op hardwareniveau. Bovendien is er geen enkele garantie dat je de goede standaarden aan elkaar knoopt. AGP is er ook in een aantal verschillende standaarden en PCI is dat ook. Onderling werken ze probleemloos dan? Echt niet.

Dat het zelden voor komt is natuurlijk ook gewoon niet waar. Kijk naar de moederborden die niet goed met het geheugen overweg kunnen, videokaarten die zwart/geen beeld geven, spanningen die niet stabiel genoeg zijn zodat het tweede artikel niet werkt en ga zo maar door. Kijk maar eens op tweakers en oordeel dan of het niet vaak voorkomt.

fietsje

Ongelezen bericht door fietsje »

Dat klopt niet. Beide produkten kunnen gewoon aan de standaard voldoen zonder met elkaar te werken op hardwareniveau. Bovendien is er geen enkele garantie dat je de goede standaarden aan elkaar knoopt. AGP is er ook in een aantal verschillende standaarden en PCI is dat ook. Onderling werken ze probleemloos dan? Echt niet.
Je moet hier nog wel een nuance aanbrengen.

1. een product voldoet al dan niet goed aan een standaard,
2. er zijn verschillende standaarden.

1: Als product A niet werkt met product B maar wel met procuct C,D en E en ze zeggen allemaal dat ze aan standaard X voldoen, dan is er een redelijke kans dat of A of B niet aan de standaard voldoet.
Concurrentie en selectie en reviews als op tweakers moeten er voor zorgen dat de schuldige hiervoor de gevolgen draagt.

2: Er zijn verschillende wireless standaards , en routers voldoen vaak aan meerdere standaards tegelijk.

ikbenik

Vaak is het wel zo dat goedkope troep meer ellende geeft dan kwaliteitsmerken.

Maarja, veel mensen moeten alles zo goedkoop mogelijk hebben en gaan besparen op de kwaliteit. Met alle gevolgen van dien.

Mr. Floppy

@magel725,

Sorry, maar je zit er helemaal naast met je antwoorden.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Mijn Packard Belg notebook accepteerde geen 2e geheugen, maar wel 2 dezelfde na verwijderen orginele..

Compaq wilde ook geen merkloze DVD brander ooit, en ook een extra harde schijf lukte niet, net als video kaarten, sommige niet, goedkope toevallig wel...

Dit is bescherming zodat je alles bij dit merk zou moeten kopen, dit doen nog veel meer merken, dus alles merkloos is vaak het minste problemen!

Beter zichtbaar voorbeeld; een strijkijzer heeft dikkere pennen aan de stekker dan een scheerapparaat, wegens het stroomgebruik!
Aan de pendikte kun je dus vaak aflezen of het veel of weinig stroom zou verbruiken, behalve in Russia, daar zijn alleen maar die dunne stekkers, dus passen die dikke niet goed!
Andersom is geen probleem, maar je ziet het pas als je Nederlandse dingen aan Russen kado geeft, andersom valt het niet op...
Maar daar gaan ze nu ook alles aan de westerse normen aanpassen, maar dit blijft voorlopig nog zo!

Met computers, soms maken ze appart voor een merk een afwijkend onderdeel, dus bij zelfde fabriek toch niet zelfde produkt...
Maar een merk onderdeel past in elke merkloze PC en andersom vaak niet!

Zo is dat nu eenmaal, dus daarom kies in liever voor een merkloze basis, zoals Aldi en Lidl meestal virusvrij voorheen verkochten!
Maar nog liever bouw ik van nieuwe en oude onderdelen iets zelf...
De kast is meestal met spuitbus uit bouwmarkt of autoshop anders gemaakt, zodat ik een Persoonlijke Computer krijg!

ikbenik

Bij het samenstellen van een computer komt nogal wat kijken.

Ten eerste de verschillende snelheden van de moederborden, processoren en geheugen.

Ik kies altijd voor Kingston voor het geheugen. Zeer betrouwbaar en werkt op bijna alle moederborden.

Als eerste ga je kijken waarvoor dat je de computer wilt gaan gebruiken.
Dat is echt het allerbelangrijkste. Dat is de basis.

Als tweede ga je kijken welke processor dat je wilt gaan gebruiken. Mijn voorkeur gaat uit naar Intel, omdat die meer gegevens over de specificaties geeft dan AMD.

Welke snelheid wil je hebben en wat past binnen het budget.

Dan kijk je welke moederbord erbij past.

Daarna kijk je welke snelheid van het geheugen door het moederbord ondersteund wordt. Ga zoveel mogelijk van de hoogste snelheid uit, dan kan dat nooit een bottleneck zijn.

Kijk ook wat voor soort geheugen het moederbord ondersteund.

Tegenwoordig komen er drie soorten voor:

DDR, DDR2 en de nieuwe DDR3.

Gebruik op een moederbord nooit twee verschillende types. Dus nooit DDR samen met DDR2. Want dan zal het moederbord niet werken.

Kijk ook of je een voldoende zware voeding uitkiest. Kies je een te lichte, dan zal het systeem uitvallen of zeer onstabiel worden, met blauwe schermen als het gevolg.

Als je de computer bouwd, aard je zelf. Raak nooit met de vingers de chips aan, want de statische electrischiteit zal de chips opblazen.

Als je de kabels aansluit van de voeding, kijk niet alleen naar de grote stekker, maar sluit ook de 4polige stekker bij de processor aan.

Het is bekend dat ik een aantal merken keihard aanval.
Dat heeft ook mee te maken op welke manier zij een computer samenstellen.

Ik kijk naar de onderdelen en dat zij op elkaar aansluiten.

Zij kijken dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet zijn en zij hebben de houding: Als het maar werkt.

BZ'tje

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ik heb heel wat jaartjes geleden een pc bij MyCom gekocht, zelf de onderdelen uitgezocht en door MyCom zelf erin laten zetten.

Heb later 2 keer achterelkaar gehad dat mijn moederboard gecrashed was, heb wel redelijk lang op mijn pc moeten wachten, maar elke keer werd er (vriendelijk) geholpen en gerepareerd.
Bij de derde keer :evil: werd er een nieuwere type moederboard ingezet, en nu loopt alles vrijwel probleemloos.

Het heeft mij uiteindelijk helemaal niets gekost, behalve het heen-en weer rijden naar Zwolle en het parkeergeld. :D

Toch wel een superservice!!! :wink:

ikbenik

Ik heb heel wat jaartjes geleden een pc bij MyCom gekocht, zelf de onderdelen uitgezocht en door MyCom zelf erin laten zetten.
Zeer verstandig. :lol:

Want als er bij het inbouwen iets mis gaat en je laat het doen, dan zit je niet met de problemen.

magel725

@magel725,

Sorry, maar je zit er helemaal naast met je antwoorden.
Als jij het zegt dan is het zo? Alleen jammer dat jij het niet kunt onderbouwen en ik wel. Zoek op www.asus.com maar eens bij een moederbord naar de QVL. Dat is de lijst met daarop het ENIGE geheugen van die standaard dat 100% wordt geaccepteerd. Ander geheugen van die standaard is een gok.

Of open gathering.tweakers.net eens en zoek in de hardware forums maar eens op hardware die bij 1 persoon niet werkt zonder aantoonbare reden.

Ik mag er dan met mijn antwoorden naast zitten volgens jou, maar laat dan de onderbouwing maar zien dat de QVL niet bestaat en dat gathering.tweakers.net dit soort problemen niet laat zien. Veel succes. Sorry, maar wat je zegt slaat gewoon nergens op.

Gesloten