LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Sinds geruime tijd word ik in mijn internetbezoek gehinderd door een statistieken-beheerder, die ongevraagd pop ups onder je neus duwt van allerlei adverteerders.

Het bedrijf handelt onder de naam Ilead.IT en onder de naam Adpepper.

Het is een pop up van het hardnekkigste soort, dat zich niet laat vangen door pop up killers. Het blijkt dat ze in de plaats gekomen zijn van een teller, die voorheen onder de naam NedStat bekend stond. Maar voor zover ik mij kon herinneren, was Nedstat alleen een teller, en stuurde die geen ongewenste pop ups naar de beeldschermen van internetgebruikers.

Ergens op de website van Adpepper staat weliswaar een email-adres, maar wanneer je daar een klacht heen wil sturen, blijkt het niet in weerking te zijn. Telefoonnummers zijn nergens te vinden, dus je kan ze niet aanspreken.

Dit vind ik geen prettige manier om reclame door de strot te duwen. Het kan niet de bedoeling zijn dat mensen zich gaan ergeren aan reclame-uitingen, maar dat gebeurt door de handelwijze van Adpepper dus wel.

Wie weet hoe je ook dit fenomeen kan blokkeren? Ik heb voor mijzelf al uitgemaakt, dat ik de bedrijven die hiermee onder mijn aandacht gebracht worden, gewoon ga boycotten. Maar dat kan toch echt de bedoeling van reclame niet zijn?

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door mr T. »

Wie weet hoe je ook dit fenomeen kan blokkeren? Ik heb voor mijzelf al uitgemaakt, dat ik de bedrijven die hiermee onder mijn aandacht gebracht worden, gewoon ga boycotten. Maar dat kan toch echt de bedoeling van reclame niet zijn?
Gebruik OSX, dan heb je dit soort problemen niet.

Michel73
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2005 22:13

Re: Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door Michel73 »

Probeer eens adaware en spybot te laten scannen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@MR. T: koop jij voor mij een apple, dan ga ik op jouw kosten OSX gebruiken. 8)

Overigens ken ik verschillende mensen die OSX hebben, die dit soort problemen weldegelijk hebben.

@Michel73, dit antwoord getuigt van iets meer inzicht.

Helaas werken beide methodes niet.

Adpepper is een firma die alle mogelijke filters weet te omzeilen, en heeft totaal geen boodschap aan reacties. Ze beantwoorden ze gewoon niet, zoals gezegd: het emailadres dat ze op hun site zetten, bestaat niet.

Juist die houding wil ik ermee onder de aandacht brengen.

Ik heb zowel adaware van lavasoft als spyware doctor (die toch regelmatig veel troep weghalen) erop losgelaten, maar Adpepper heeft kennelijk een methode gevonden om overal tussendoor te glippen.

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door stork4 »

Gewoon niet meer die site's bezoeken. Die pop-ups komen altijd bij gratis webmasters.
Waarom denkt u dat het gratis is bij sommige webmasters ? Om reclame te genereren zodat mensen gaan kopen. Maar nogmaals : nooit meer op die site komen, want ook de maker van de site heeft er belang bij.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het heeft dus niets met mijn computersysteem te maken, ook niet met mijn instellingen.

Ik bezoek genoeg sites, waar het probleem niet speelt, en die zijn eveneens gratis.

Ik wil mijn krant op internet kunnen lezen, en wel zonder die troep.

Waarom de een dat wel kan en de ander niet? Geen idee..

Er zullen misschien reacties komen als: betaal voor een papieren krant, dan ben je ervan af. Dat soort reacties komt echter helaas steeds uit dezelfde hoek, mensen die als aasgieren zitten te wachten op berichten als dit.

obi-wan-kenobi
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 nov 2005 10:12

Re: Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door obi-wan-kenobi »

Bij welke browser(s) treedt dit op?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door jor »

Je kan toch heel veel tegenhouden als je AdAwere SE Plus de betaalde versie waar AD-Watch SE plus inzit gebruikt .Dat checkt realtime de popups en houd 95% van alle troep tegen. Ik gebruik dit samen met Norton Internet Secutity 2006 en de bannerblocker die daar in zit zorgt voor een Vrijwel reclamevrij internet. Ik weet dat veel mensen Norton niet hoog hebben zitten maar ik ben er tevreden mee al moet je wel een beetje power in je pc hebben. De terugkerende opmerkingen van ,, ,dan moet je OSX gebruiken,,, neem ik niet eens serieus..

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door jor »

En dan deze quote speciaal voor Mr.T.....Ouote..-Secure signaleert adware voor Mac OS X

Maandag 27 november 2006, 10:03 - Beveiligingsexperts van F-Secure stellen een nieuw adwareprogramma te hebben ontdekt dat speciaal is ontwikkeld voor Mac OS X.

-----------------------------------------------------------------------------

Dus nu niet meer zeuren over OSX want daar kan het ook gebeuren.... Jor. Bron is www.webwereld.nl

Michel73
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2005 22:13

Re: Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door Michel73 »

Als adaware, spybot en spyware doctor niet helpen kan je ook een hijack this logje maken en je log laten controleren op een hijack-this forum.

Forum:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=123

Programma:
http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1758530.htm

Het forum raadt je aan om eerst dit stappenplan te volgen,
http://www.virushelp.nl/partners/hijack ... hislog.htm

Succes,

Michel :lol:

sezercik
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:50

Re: Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door sezercik »

De pop-ups komen van de tellers van Webstats4u, het voormalige nedstat. Ik heb ook nog geen manier gevonden om ze te onderdrukken (Firefox op
Windows XP), ik zal er nog eens naar zoeken. Zodra ik het weet, schrijf ik het hier op. Het vreemde is dat de tellers op Volkskrantblog deze popups niet veroorzaken. Het heeft overigens niets te maken met instellingen op of bevuiling van de pc.

Vriendelijke groet,

Doede (Amsterdam)

jiping

Re: Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door jiping »

kan toch heel veel tegenhouden als je AdAwere SE Plus de betaalde versie waar AD-Watch SE plus inzit gebruikt .Dat checkt realtime de popups en houd 95% van alle troep tegen
Ook de gratis versie houdt bij mij de ilead.it pop-ups tegen....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ongewenste pop ups van Ilead.it/Adpepper

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon even dit progje installeren:

http://www.download.com/The-Ad-Police/3 ... ag=lst-0-1

Houdt circa 15000 sites tegen waar onder Ilead.it die dit soort ellende verspreiden. Werkt bij mij uitstekend.

Gesloten